Uusin Klassikot lehti 02/08 on aivan upeaa luettavaa kannesta kanteen ja hyviä raportteja kesä tapahtumista , varsinkin autoharrastajaa puhuttelee.
Nyt löytyi vihdoin todellinen vaihtoehto , ettei tarvitse kaikkia Viipurin jorinoita, työkone koeajoa, Rahkosen romulaanin online-raportointia, ym.
Klassikot-lehti , nro 02/08 , uusin numero
17
3177
Vastaukset
- pitänyt mobilistista,
eka klassikko jäi ostamatta ku kannessa oli mursu. Tosin mobilistikin on (primusmotorinsa ansiosta?) mursu painotteinen, mutta eipä ole ainakaan kannessa mitään nokivasaranahkamäntää. Saatan ostaa ja tutkia uuden klassikon ihan mielenkiinnosta (jos kansi on kunnossa)...
Muuten, hyvä mainos!- kun oli vielä "tarjous...
Nopeasti ehdin selailla ja vähän hötöltä tuntuu, mutta toivottavasti kumminkin sisältää asiaa ku oikein syventyy.
Mobilistissa on mielestäni alusta asti ollut parasta se klb:n jorinapalsta, se tulee aina luettua ekana vaikka parhaat palat pitäs jättää viimoseks.
Klassikko taitaa painottua vähä uudempaan kalustoon että hyvä sen puolesta, mutta se mobilistin henki ja tyyli kyllä on saanut kiinnostumaan vanhemmistakin.
Vähä tulee tuning-niminen lehti mieleen tästä klassikosta, mutta onhan se toki oikein hyvä jos nimenomaan erilailla painotettuja lehtiä olis enemmänkin.
Myös spinneri on tämmönen tosi pieni lehti, jota luettuaan alkaa kyllä uskoon ettei lehden teko näin pienille markkinoille ole mitään helppoa hommaa. Mutta kyllä tää kapea nykyvalikoima tänne mun mielestä sopii...
Olen itse ollut Mobilistin tilaajana vuodesta 1984 ja kaikki numerot tallessa.
Olen ostanut Retro-lehden myös ensimmäisestä numerosta lähtien ja nyt on hyvänä lisänä Klassikot-lehti.Ostin ensimmäisen numeron jo.
Ei minusta mitään kotimaisista mobilistilehdistä pidä sorsia, kaikisssa on ollut kunnon asiaa tähän mennessä.
Ovatpa vaan vähän eri tavalla suuntautuneita.
Porilaista alkuperää oleva Retro-lehti on mainiota luettavaa ja suosittelen myös uutta
Klassikot-lehteä.
KLB saattaa välillä riistäytyä pikkuisen jyrkäksi, mutta ei miehen asiantuntemusta se heikennä. Seniori Mobilistiinhan hän nykyisin enemmän kirjoittaa.
Tilaan myös V8-lehteä ja kyllä se myös on hintansa veroinen.
Arkistossani ovat myös kaikki Tekniikan Maailmat numerosta 1/1953 tähän päivään.
Kun ei polta tupakkaa, riittää rahaa lehtien hankkimiseen.- <<<<
ITSEKKIN IHASTUNUT KYSEISEEN LEHTEEN JA AUTOIHIN
- <<<<
OLEN LUKENUT JUTTUJA AUTOISTA JA SE ON AIKA MAINIO
- avustajana olleena
yllätyin kuinka valmis tuote Klassikkolehti on. Olen vasta nähnyt ekan numeron mutta ulkoasu oli jo parempi kuin mihin Mobla on päässyt tähän päivään mennessä. Jutut oli kiinnostavia eikä mitään puuduttavaa nippelitietoutta.
Kun Moblan kanteen ilmestyi se KLB nimen viereen niin silloin lehti otti vähintään yhden askeleen väärään suuntaan. Ylinarsismin maailmanennätys!
Päätoimittajavaihdoksen aikoihin jokunen vuosi sitten lehden sisältö muuttui sen verran negatiiviseen suuntaan että lopetin tilaukseni.- ...R16
edelleenkin isompia marginaaleja sivunreunoihin. Fontti minua ei enää häirinnyt, oliko sitä muutettu vai oliko kyse vain alkavan vanhuuden tuomista orastavista lähinäköongelmista, tiedä häntä. Nopea lukuinen on kyllä joo, kun ei ole sitä nippeliasiaa, itse kyllä pidän nippeleistä kunhan sitä ei ole liikaa. Hauska olisi ollut lukea nippelitietoa vähän tuosta maahantuojan aikoinaan pyörittämästä Härmän Häjyt tallista. Se mikä ilahduttaa, tosin vasta vain parin lehden perusteella, on ettei Klassikon toimittajilla ole alentuvaa asennetta pieniä eurooppalaisia ja japanilaisia kinnereitä kohtaan. Mobilisti parani aikoinaan rutkasti kun HVS lähti lehdestä, kökköhuumori häipyi samalla...
Ja sitten Karjala! Suomea ja sen karjalaista väestön osaa kohtasi suuri inhimillinen tragedia ja menetys toisessa maailmansodassa ja sen jälkiselvittelyissä ja KLB:n lapsuuskoti jäi rajan taakse ja Mobilisti on KLB:n ikioma luomus mutta voi k-le että vuosien varrella on ruvennut tympimään jatkuvat itkuvirret Karjalan kunnaille tyhjäkäynnille kukkumaan jääneistä 38 Cryslereistä ja jatkuvat lohkaisut "suuren itäystävän" ilkeydestä jne. Jos on tarkoitus tarjota harrasteauto lehteä kaikelle kansalle ja pyrkiä tietysti maksimoimaan lehden myynti kaikesta huolimatta rajalliselle lukijakunnalle, tietty poliittinen korrektius on paikallaan. Foorumeita löytyy kyllä sitten esim. Karjala-kysymykselle.
Rakentavasti niin Moblan kuin Klassikon tekijöitä tervehtien vanha jäärä... - <<<<
PITÄÄPÄ LUKAISTA
- mutta olettaisin
...R16 kirjoitti:
edelleenkin isompia marginaaleja sivunreunoihin. Fontti minua ei enää häirinnyt, oliko sitä muutettu vai oliko kyse vain alkavan vanhuuden tuomista orastavista lähinäköongelmista, tiedä häntä. Nopea lukuinen on kyllä joo, kun ei ole sitä nippeliasiaa, itse kyllä pidän nippeleistä kunhan sitä ei ole liikaa. Hauska olisi ollut lukea nippelitietoa vähän tuosta maahantuojan aikoinaan pyörittämästä Härmän Häjyt tallista. Se mikä ilahduttaa, tosin vasta vain parin lehden perusteella, on ettei Klassikon toimittajilla ole alentuvaa asennetta pieniä eurooppalaisia ja japanilaisia kinnereitä kohtaan. Mobilisti parani aikoinaan rutkasti kun HVS lähti lehdestä, kökköhuumori häipyi samalla...
Ja sitten Karjala! Suomea ja sen karjalaista väestön osaa kohtasi suuri inhimillinen tragedia ja menetys toisessa maailmansodassa ja sen jälkiselvittelyissä ja KLB:n lapsuuskoti jäi rajan taakse ja Mobilisti on KLB:n ikioma luomus mutta voi k-le että vuosien varrella on ruvennut tympimään jatkuvat itkuvirret Karjalan kunnaille tyhjäkäynnille kukkumaan jääneistä 38 Cryslereistä ja jatkuvat lohkaisut "suuren itäystävän" ilkeydestä jne. Jos on tarkoitus tarjota harrasteauto lehteä kaikelle kansalle ja pyrkiä tietysti maksimoimaan lehden myynti kaikesta huolimatta rajalliselle lukijakunnalle, tietty poliittinen korrektius on paikallaan. Foorumeita löytyy kyllä sitten esim. Karjala-kysymykselle.
Rakentavasti niin Moblan kuin Klassikon tekijöitä tervehtien vanha jäärä...että HvS oli ensimmäinen ns perheen ulkopuolinen työntekijä? Voin olla väärässäkin. Uskoisin että HvS:n ansioiksi kuitenkin on luettava suuri ansio Moblan nostamiseksi melko suurilevikkiseksi autolehdeksi. Se että HvS myöhemmin teki kai töitä Veekasissa johtui kai paljolti omasta mieltymyksestä jenkkiautoihin. Kuitenkaan niitä ei nostettu Moblassa edes silloin sellaiselle jalustalle kun nykyään. Se että kökkövitsejä esiintyi välillä on ihan totta. Kuitenkin eniten viimeisinä aikoina.
Syitä HvS:n lähtöön ei varmaankaan kukaan tiedä. On mahdollista ettei henkilökemiat uuden päätoimittajan kanssa synkannut yhteen. Voi myös olla että HvS:lle olisi tavallaan kuulunut päätoimittajan työ? Nykyinen päätoimittaja tuli kai taloon aika myöhäisessä vaiheessa jos olen oikein ymmärtänyt. Eli ohitettiinko rutinoitunut alan osaaja? Kysymyksiä joihin vain toimitus kai osaa vastata jos se ylipäätään kiinnostaa ketään?
Mitä KLB:n omaan palstaan tulee lehdessä oli aikoinaan juttua tyyliin: Sain oheisen kuvan lukijaltamme jne jne... Pientä juttua perään. Mutta kuva puuttui lähes aina lehdestä! Se nyppi koska ei kukaan tienyt mistä kuvasta puhutaan.
Myös kuvien numerointi oli 100% sattumanvaraista alkutaipaleella.
Onneksi noi edellämainitut häikät on nykyään korjattu.
Jää nähtäväksi onko Suomen kokoisessa maassa tilaa kahdelle kutakuinkin saman alan lehdelle. Klassikot ilmoittaa aika suoraan mitkä vuodet on aiheiden sisältönä. Moblassa ei taida olla moista rajanvetoa. Klassikoissa ulkoasu on jotenkin raikkaampi ja herättää varmasti enemmän ostohaluja myyntitelineessä. Mutta turha veikata miten tulee käymään. Vuoden päästä kai levikintarkastus kertoo enemmän. - ilmiasu on
mutta olettaisin kirjoitti:
että HvS oli ensimmäinen ns perheen ulkopuolinen työntekijä? Voin olla väärässäkin. Uskoisin että HvS:n ansioiksi kuitenkin on luettava suuri ansio Moblan nostamiseksi melko suurilevikkiseksi autolehdeksi. Se että HvS myöhemmin teki kai töitä Veekasissa johtui kai paljolti omasta mieltymyksestä jenkkiautoihin. Kuitenkaan niitä ei nostettu Moblassa edes silloin sellaiselle jalustalle kun nykyään. Se että kökkövitsejä esiintyi välillä on ihan totta. Kuitenkin eniten viimeisinä aikoina.
Syitä HvS:n lähtöön ei varmaankaan kukaan tiedä. On mahdollista ettei henkilökemiat uuden päätoimittajan kanssa synkannut yhteen. Voi myös olla että HvS:lle olisi tavallaan kuulunut päätoimittajan työ? Nykyinen päätoimittaja tuli kai taloon aika myöhäisessä vaiheessa jos olen oikein ymmärtänyt. Eli ohitettiinko rutinoitunut alan osaaja? Kysymyksiä joihin vain toimitus kai osaa vastata jos se ylipäätään kiinnostaa ketään?
Mitä KLB:n omaan palstaan tulee lehdessä oli aikoinaan juttua tyyliin: Sain oheisen kuvan lukijaltamme jne jne... Pientä juttua perään. Mutta kuva puuttui lähes aina lehdestä! Se nyppi koska ei kukaan tienyt mistä kuvasta puhutaan.
Myös kuvien numerointi oli 100% sattumanvaraista alkutaipaleella.
Onneksi noi edellämainitut häikät on nykyään korjattu.
Jää nähtäväksi onko Suomen kokoisessa maassa tilaa kahdelle kutakuinkin saman alan lehdelle. Klassikot ilmoittaa aika suoraan mitkä vuodet on aiheiden sisältönä. Moblassa ei taida olla moista rajanvetoa. Klassikoissa ulkoasu on jotenkin raikkaampi ja herättää varmasti enemmän ostohaluja myyntitelineessä. Mutta turha veikata miten tulee käymään. Vuoden päästä kai levikintarkastus kertoo enemmän.vähän liiankin raikas, näyttää aivan jonkin firman omatekoiselle mainoslehtiselle. Toimituskuntaakin kun kerran on, voisi olla luettavaakin enemmän. Mobla voittaa luettavan määrässä 10-6.
- Pöpilisti
ilmiasu on kirjoitti:
vähän liiankin raikas, näyttää aivan jonkin firman omatekoiselle mainoslehtiselle. Toimituskuntaakin kun kerran on, voisi olla luettavaakin enemmän. Mobla voittaa luettavan määrässä 10-6.
Lue pappa ihan rauhassa suurennuslasilla "Pöpilistiä" ja jätä uudet "kerholehdet" nuoremmille lukijoille.
jokainen antaa tyylipisteitä vapaasti. - vähä lueskellut,
ilmiasu on kirjoitti:
vähän liiankin raikas, näyttää aivan jonkin firman omatekoiselle mainoslehtiselle. Toimituskuntaakin kun kerran on, voisi olla luettavaakin enemmän. Mobla voittaa luettavan määrässä 10-6.
ei se ole imaissut niin ku mobilisti, ainakaan vielä. Mobilisti on aina melkein luettu jo toisena iltana ja sen pystyy tällänen nuorempikin kaveri lukeen kokonaan. On muuten harvassa sellaset lehdet, aina on jotain turhaa sivun täytettä. Ekana kahlataan klb-palsta, kuten jo aikasemmin sanoin, mutta sehän on makuasia pitääkö "vanhan jarrun jorinoista" vai ei...
Klassikot on kumminkin selkeämmin young timer -lehti ja mobilisti museovaunulehti. Mielestäni melko eri sisältö ja ulko-/painoasu tekee eron.
Aikasemmin ku joku moitti ota karjala takaisin teemaa, niin en itse pidä pahana jotain pientä (vaikka ehkä värittynyttä) tietoa itärajalta ja sotaa edeltäneistä ja sodan aikasista ajoista. Tosiaan kun olen "vain" n. kolmekymppinen ja historiantunneilta on jäänyt mieleen mitä on... Mitään siteitä ja aatteita tohon suuntaan ei ole, muta jonkun ihmisen kertomat omakohtaiset kokemukset tolta ajalta on mielenkiintoisia ja toiv opettavaisiakin.
Ja tohon ku joku moitti nippelitietoutta niin musta paras oivallus ehkä mobilistissä on noi autoesittelyjen jälkeiset jutut saman auton kilpa- tai sota- tai maahantuontihistoriasta. Erityisesti ehkä kumminkin kilpahistoriasta kertovat ja pitääkin sanoa että pidin erityisesti klassikoiden härmän häjyt jutusta. Siinä oli mielestäni aikas sopivasti tota nippelitietoa mukana. - R16
vähä lueskellut, kirjoitti:
ei se ole imaissut niin ku mobilisti, ainakaan vielä. Mobilisti on aina melkein luettu jo toisena iltana ja sen pystyy tällänen nuorempikin kaveri lukeen kokonaan. On muuten harvassa sellaset lehdet, aina on jotain turhaa sivun täytettä. Ekana kahlataan klb-palsta, kuten jo aikasemmin sanoin, mutta sehän on makuasia pitääkö "vanhan jarrun jorinoista" vai ei...
Klassikot on kumminkin selkeämmin young timer -lehti ja mobilisti museovaunulehti. Mielestäni melko eri sisältö ja ulko-/painoasu tekee eron.
Aikasemmin ku joku moitti ota karjala takaisin teemaa, niin en itse pidä pahana jotain pientä (vaikka ehkä värittynyttä) tietoa itärajalta ja sotaa edeltäneistä ja sodan aikasista ajoista. Tosiaan kun olen "vain" n. kolmekymppinen ja historiantunneilta on jäänyt mieleen mitä on... Mitään siteitä ja aatteita tohon suuntaan ei ole, muta jonkun ihmisen kertomat omakohtaiset kokemukset tolta ajalta on mielenkiintoisia ja toiv opettavaisiakin.
Ja tohon ku joku moitti nippelitietoutta niin musta paras oivallus ehkä mobilistissä on noi autoesittelyjen jälkeiset jutut saman auton kilpa- tai sota- tai maahantuontihistoriasta. Erityisesti ehkä kumminkin kilpahistoriasta kertovat ja pitääkin sanoa että pidin erityisesti klassikoiden härmän häjyt jutusta. Siinä oli mielestäni aikas sopivasti tota nippelitietoa mukana."...niin musta paras oivallus ehkä mobilistissa on noi autoesittelyjen jälkeiset jutut saman auton kilpa- tai sota- tai maahantuontihistoriasta."
Olen samaa mieltä, ja syventäviä ja sivistäviä osuuksiahan ei ole pakko lukea jos tuntee olevansa turhan tiedon yläpuolella...
Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä mennä henkilökohtaisuuksiin kritiikissä, eikö vain?
Pitkää ikää Retrolle, Moblalle ja Klassikoille, luen mielihyvällä kaikkia kolmea ja siihen vielä ulkomaiden ihmeet päälle... - Pusupösö
vähä lueskellut, kirjoitti:
ei se ole imaissut niin ku mobilisti, ainakaan vielä. Mobilisti on aina melkein luettu jo toisena iltana ja sen pystyy tällänen nuorempikin kaveri lukeen kokonaan. On muuten harvassa sellaset lehdet, aina on jotain turhaa sivun täytettä. Ekana kahlataan klb-palsta, kuten jo aikasemmin sanoin, mutta sehän on makuasia pitääkö "vanhan jarrun jorinoista" vai ei...
Klassikot on kumminkin selkeämmin young timer -lehti ja mobilisti museovaunulehti. Mielestäni melko eri sisältö ja ulko-/painoasu tekee eron.
Aikasemmin ku joku moitti ota karjala takaisin teemaa, niin en itse pidä pahana jotain pientä (vaikka ehkä värittynyttä) tietoa itärajalta ja sotaa edeltäneistä ja sodan aikasista ajoista. Tosiaan kun olen "vain" n. kolmekymppinen ja historiantunneilta on jäänyt mieleen mitä on... Mitään siteitä ja aatteita tohon suuntaan ei ole, muta jonkun ihmisen kertomat omakohtaiset kokemukset tolta ajalta on mielenkiintoisia ja toiv opettavaisiakin.
Ja tohon ku joku moitti nippelitietoutta niin musta paras oivallus ehkä mobilistissä on noi autoesittelyjen jälkeiset jutut saman auton kilpa- tai sota- tai maahantuontihistoriasta. Erityisesti ehkä kumminkin kilpahistoriasta kertovat ja pitääkin sanoa että pidin erityisesti klassikoiden härmän häjyt jutusta. Siinä oli mielestäni aikas sopivasti tota nippelitietoa mukana."Mobilisti luettu jo toisena iltana" - ei onnistu täällä millään! Kaikki muut lehdet menee lähes kerralla, mutta Moblaa luen monena iltana kaikki jutut sanasta sanaan syventyen ja kuvia tarkasti silmäillen, vaikka asia ei edes paljon muuten kiinnostais. Muu maailma lähes pysähtyy, kumma juttu...
Retron luen vartissa-puolessa tunnissa kirjastossa, melko turha KUIVAhko julkaisu, jonka kuoppaaminen ei tuntuisi missään. Laittoivat kait pelkän juoksevan numeron, kun eivät pystynyt julkaisemaan kuutta numeroa vuodessa, kun taannoin joulukuun nro tuli vasta maaliskuussa seur. vuonna.
Klassikolla on melko piristävä linja ja kuvat hyviä. Sitä tulee kyllä luettua, kun tilasinkin. Jos aikovat pitää linjaansa esitellessään pääosin "tavallisia" Suomen myyntilistojen kärjessä keikkuneita aikansa kehonsiirtimiä, niin väliin olis kyllä hyvä eksyttää jokin eksoottisempikin rakkine, ettei juttuaiheet aivan puuduttavaksi korollaksi menisi. Tosin runsaat tapahtumareportaasit kuvineen on hyvää vastapainoa.
Ero Moblaan on mm. se, että Moblan väki pystyy sanomaan suoraan miten jotkut asiat on ja miten huono jokin ajoneuvo aikanaan oli, kainostelematta. Klassikot on kuin vanha maahantuojan lehti, jossa ylistetään korulausein autoa kuin autoa. Kuin mainosmiesten kirjoittama, mutta ei se paljoa häiritse. - Moblan ennen
Pusupösö kirjoitti:
"Mobilisti luettu jo toisena iltana" - ei onnistu täällä millään! Kaikki muut lehdet menee lähes kerralla, mutta Moblaa luen monena iltana kaikki jutut sanasta sanaan syventyen ja kuvia tarkasti silmäillen, vaikka asia ei edes paljon muuten kiinnostais. Muu maailma lähes pysähtyy, kumma juttu...
Retron luen vartissa-puolessa tunnissa kirjastossa, melko turha KUIVAhko julkaisu, jonka kuoppaaminen ei tuntuisi missään. Laittoivat kait pelkän juoksevan numeron, kun eivät pystynyt julkaisemaan kuutta numeroa vuodessa, kun taannoin joulukuun nro tuli vasta maaliskuussa seur. vuonna.
Klassikolla on melko piristävä linja ja kuvat hyviä. Sitä tulee kyllä luettua, kun tilasinkin. Jos aikovat pitää linjaansa esitellessään pääosin "tavallisia" Suomen myyntilistojen kärjessä keikkuneita aikansa kehonsiirtimiä, niin väliin olis kyllä hyvä eksyttää jokin eksoottisempikin rakkine, ettei juttuaiheet aivan puuduttavaksi korollaksi menisi. Tosin runsaat tapahtumareportaasit kuvineen on hyvää vastapainoa.
Ero Moblaan on mm. se, että Moblan väki pystyy sanomaan suoraan miten jotkut asiat on ja miten huono jokin ajoneuvo aikanaan oli, kainostelematta. Klassikot on kuin vanha maahantuojan lehti, jossa ylistetään korulausein autoa kuin autoa. Kuin mainosmiesten kirjoittama, mutta ei se paljoa häiritse.kannesta kanteen. Se oli reilusti parin illan vapaa-ajan lukutuokio. Sitten alkoi nippelitietous tympimään vähän samaan tyyliin kun ilmailu, veneet, mopot, maamoottorit ja junat ja nykyään tulee enemmänkin silmäiltyä vähän sieltä täältä.
- Zaab
ja hakkaa "nykymobilistin" menne tullen - Mobilistista on tullut suomen toinen jenkkiaujtolehti V8-Magazinen rinnalle, ja noista Mobilistin kuvista vielä, että kovin on paperi nykyään halpaa, kun kannattaa painaa koko aukeaman pimeänhämyisiä "tunnelmakuvia", joista ei itse kohteen (eli sen auton) yksityiskohtia voi erottaa mitenkään. Tuo Mobilisti Senior on nykyään muuten aivan yhtä hyvä lehti kuin mitä Mobilisti oli alkuaikoina.
- Anonyymi
Päätoimittaja ex miehiä tekee, puhuu, samaan tapaan ilmoitellen vääristäen tiedot.
Maaseudun tulevaisuus
Markku Lahtela
Sää Jedu Ylivieska
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989