Avioehto 45vee sitten

Neuvokaa ihmeessä ! ! !

Onko 45v sitten tehty ae voimassa iankaikkisesti?
A-ehtopaperi allekirjoitettiin kirkon sakastissa eteeni juuri ennen vihkimistä. Sen mukaan minulla ei ole oikeutta vaimoni tuleviin perintöihin.

Tapauksessani olen ollut omaisuutemme kartuttaja ainoana työssäolleena. Vaimoni on taas ikänsä ollut kotirouvana. Meillä on yhteinen asunto ja kesähuvila.

Vaimo on saanut joku vuosi sitten suuren perinnön vanhemmiltaan. Hän muutti heti perintöosakkeeseensa pois luotani.Emme ole eronneet mutta asumme erillään. Käytännössä kylläkin olemme omilla teillämme.

Myimme suuren YHTEISEN asuntomme, annoin siitä myyntihinnasta vaimolle PUOLET ja ostin omalla puoliosuudellani itselleni OMIIN nimiini pienen omistusasunnon.

Omistamme vielä kesähuvilan, jossa käymme vuorottelusysteemillä eri aikoina. Sen jaosta emme pääse yksimielisyyteen koska kumpikaan ei halua siitä luopua!
En pysty maksamaan (eli huvilan myyntihinnasta puolet hänelle) häntä ulos huvilastamme mutta hän pystyy maksamaan minut siitä ulos. Ja se merkitsisi avioeroa.

Joudunko avioerotapauksessa puolittamaan koko nyt minulla olevan omaisuuteni arvon, josta toinen puoli menisi hänelle?
Joudunko vielä maksamaan OMASTA omistusasunnostani PUOLET vaimolle, vaikka se on rahoitettu sillä aikoja sitten myydyn isomman, yhteisen asuntomme puoliosuudella? Siitä kaupastahan vaimoni sai jo oman puoliskonsa silkkana rahana.

NIIN. Miten on. Onko tämä ae-paperi iankaikkisesti voimassa? Voiko vaimo käyttää tätä perintöään pelkästään omiin tarkoituksiinsa?

2

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laki on Laki

      Onko teidän yhteisen asunnon myynnistä dokumenttia?
      Onko vaimollesi maksamastasi puoliosuudesta dokumenttia?
      Todennäköisesti näin iso tapahtuma on käyty pankin tiskillä. Jos dokumenttia ei kotoa löydy, pankin arkistoista ne on saatavilla.
      Niillä Sinun pitäisi pystyä todistamaan, että vaimosi on jo saanut kaupasta osuutensa. Täten hänellä ei ole oikeutta nykyiseen asuntoosi. Voidaan myös katsoa, että senaikainen puoliosuuden arvo otetaan jollain muulla tapaa huomioon. Muuhun omaisuuteesi hänen osuutensa on tasan puolet. Sinulle todennäköisesti jää kokonaan oma omistusasuntosi ja muusta omaisuudestasi vaimosi saa puolet.
      Vaimosi ei-perittyyn omaisuuteen sinulla on puolioikeus. Jos hän ei pysty osoittamaan jotakin osiota perityksi vanhemmiltaan niin sellaiseen sinulla on oikeus.
      Kaikki yhteinen omaisuus pankkitileineen kaikkineen lasketaan yhteen ja jaetaan kahdella.

      Avioehdon alaisiin ei sinulla ole oikeutta. Avioehto on voimassa eliniän.

      Jos vaimosi maksaa sinut "ulos" huvilastanne, mikä tarkoittaa sitä, että saat rahana puolet sen tämänhetkisestä arvosta. Silloin se siirtyy kokonaan vaimosi omistukseen.

    • Ammattilainen tietää...

      Mitäs allekirjoitit! En minä ainakaan enään siinä tilanteessa olisi. Hieman tuntuu oudolta jos ei asiaa oltu otettu aikaisemmin esille.
      Olisi oik.mukaista jos vaimosi huomaisi sinuakin käyttäessään perintöään. Olethan sentään ollut hänen elättäjänsä ja omaisuutenne kartuttaja. Vain onko vaimosi ollut `tossun` alla ja ehkä pikkurahoissa, jota hän nyt kostaa.
      Surkeata asiassa on myös se, että yhden huvilan takia roikutaan `yhdessä` eikä osata erota. Vuorottelusysteemi on hieman kyseenalainen ja stressaa mieltä.
      Luulisin näin maalaisjärjellä ajatellen, että saat pitää asuntosi, eikä vaimollasi ole siihen oikeutta kajota. Suosittelisin kuitenkin ottamaan yhteyttä asiassa avioeroihin erikoistuneeseen lakimieheen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe