Mitä tollanen Mercury 40 hp -92 2-tahti kuluttaa tunnissa. Bella 475 veneessä. Minusta tuntuu että kovasti usein pitää tankata. 13 tuuman potkuri.
Mercuryn kulutus?
5
1267
Vastaukset
- Amatööri koneistaja
Veikkaisin että isommalla kaasulla menee lähemmäksi 20-litraa tunnissa... Liukukaasulla vähemmän, mutta vähintään 12-15-litraa tunnissa voisi olla lähellä?
- heh
Olen tällä saitilla usein esittänyt sen, että perinteisen 2-tahtisen kulutus/tunti täysillä ajettaessa saadaan jakamalla hevosvoimat kahdella. Siis 40/2 eli 20 litraa/h. Tuo on tuoreehkolle ja kunnossa olevalle moottorille varmaan 10% yläkanttiin, mutta sama ainemäärä menee riippumatta siitä onko moottori Terhi Funin vai Finnjetin perässä tai mikä potkuri on käytössä.
Matka-ajossa sitten veneellä onkin merkitystä. Mikäli moottori ja vene ovat ollenkaan järkevässä suhteessa toisiinsa, on matka-ajon kulutus suunnilleen puolet täystehon kulutuksesta. Eli noin 10 litraa.
Vesihiihtoa harrastettessa kulutus kasvaa reilusti ja 25 litran tankki tyhjenee äkkiä. - potkuri pykälää
jyrkemmäksi, eli 14 tuumaiseksi.
- Merkkari
On tosin 40 efi nelari,
Ja kiinni silver beaverissa.(4.5m ja n.400kg
koneineen ja varusteineen.)
Täys kaasu kulutus on n.14 Litraa tunnissa,
3 hengen kuormalla. (rusetti 13")
Ja 2 päällä kierroksia n.4800,niin
tunnissa n.8.5 Litraa. Lämäpohjassa kone
kiertää n.6200 yksin ajaessa.
Lillutellessa,n.1200 rpm.,kulutus
N.1.0 Litraa tunnissa. - Merkkari
Kuluttaa mulla Bella 440:ssä 16-20 litraa tunnissa matkanopeudella.
Luru pohjassa menee varmaa luokkaa 25 l/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305