Nykiminen/säpsähtely...

uneton

Jo neljä vuotta olen kärsinyt paniikkihäiriöstä. Lääkkeitä on kokeiltu erilaisia, nyt käytössä efexor depot ja oxamin. Oxaminista ei mitään hyötyä.. Nyt kuukauden aikana on ruvennut nykimään lihaksia kun olen nukahtamaisillani. Ensin kädet, jalat, vatsa ja sitten nykäisee rinnassa. Siitä tulee ihan älytön paniikkikohtaus ja usein joudunkin ensiapuun sairaalaan kun nämä lääkkeet ei auta! Kysynkin että onko muilla tuollaista ihme säpsähtelyä ei unessa/unessa?

7

4127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkik

on,lääkkeenä sepram ja triptyl.nykinä alkoi triptylin aloittamisen jälkeen.mua ei nykinät haittaa.eli tulevat unen rajamailla.

• yksvaann

Yritän saada unenpäästä kiinni ja sit säpsähdän.
      Voi tulla semmonen outo tunne nopee kaulaan tohon kurkun alueelle.
      Pieniä säpsähdyksiä ja tulee kyl vaan yks ja sit huomaan ne.

Pelästyin kun niit tuli mut kun niit tulee niin jatkan hetu unia.
      Ei ne siitä mee mikskään.

• kuten myös elohiiriä

ympäri kehoa kun join vielä kahvia, nyt 4kk ilman kahvia ja kaikki oireet ovat poissa.

• paha olo

Kamalan kuulosia oireita..tiiätkö voiko niistä päästä eroon?
      Mulla ei oo koskaan ainakaan vielä ollut noin voimakkaita..
      Mutta sellasia on, että juuri kun on nukahtamassa nii tuntuu että putoaisin jonku kallion kiellekkeeltä alas..tai sellanen horjahdus tai nykäisy makuuasennossa..Oon kuullu myös etten oo ainoo..Se on kai joku lihasten rentouttamisreaktio?
      Koita rentoutuu ja pärjäillä.

• ovatt

Minulla liittyy vielä nukahtamisen pelko, pelkään että vajoan johonkin, josta ei ole paluuta. Ja vielä näen pelottavia oliota, mustavalkoisia, eivät kolmiulotteisia. Auttaa kun päätän, että katson takaisin olioita, niin ne lähtevät tiehensä.

Remeronista tuli minulle myös lihasten nykimistä, etenkin jalat sätkyttelivät. Kuulemma oire tulee helposti, jos kärsii levottomista jaloista.

• no panic...

Oli aikoinaan aivokuumeen aikaan niin voimakkaita etten saanut nukutuksi pariin vuorokauteen. Nykyään on jopa sellaisia että pääsee äännähdys ja tosi kova nykäys, ihan kiepsahdan kippuraan. Ne on vaan sellaisia että keho rentoutuu, eivät minusta tunnu pahalta ollenkaan. Myös jonkun edellä mainitsema kurkussa tuntuva tunne oli alussa hyvinkin voimakas.
      Vielä tuosta aivotulehduksesta jäi sellainen, että seksuaalisessa kiihotuksessa, suudellessa, kuvitellessa.. tulee tuollainen nykäys koko vartaloon. Ilmeisesti jäi joku pieni vaurio hermoihin, ajattelen. Mutta siinäkin pääsin vähällä siihen nähden mitä olisi voinut käydä. Joitain kumppaneita ne ovat pelottaneet jopa tiehensä. Niitä en voi mitenkään estää, ovat niin nopeita. Pääasia että tuntuu joltain :) Nykyinen ihana kumppanini ymmärtää eivätkä häiritse lain, ovat minun oma persoonallinen reaktioni. Hyvä kuitenkin oli kertoa mitä ovat ettei ihmettele. Pelkäävät jopa että mua sattuu jotenkin.

Olen elänyt paniikkieni kanssa jo parikymmentä vuotta. Onnellista elämää vietän, parasta koko ikänäni nyt. Lääkkeillä olen tietty ollut koko ajan. Nyt tuntuu että pystyn jopa vähentämään. En edes muista ottaa aina kun on muuta kivaa.

Tsemmppiä ja malttia vaan kaikille kohtalotovereille. Oireita vastaan ei kannata taistella, siitä ne vain pahenevat. Kun oppii hyväksymään itsensä tällaisena, elämä on ihanaa. Kaikilla kai jo jotain vaivoja ainakin tässä iässä, olen 50 jo hyvästi. Aika ja ikä auttaa kummasti, saa perspektiiviä.

• uneton

kiitos kaikille vastanneille =) Tuo kahvin juominen muuten pitää paikkaansa, samoin tupakointi.. Joten kummatkin jätin jo, mut kahvia sillon tällön tulee vaan juotua.. Kaikkea hyvää teille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      20
      3375
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      11
      2798
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2454
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1847
    5. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      51
      1709
    6. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1441
    7. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1438
    8. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      9
      1431
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1315
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1135
    Aihe