Onko 9mm

Tarkka?

Kävin 3 vuoden tauon jälkeen ampumaradalla. Mukaan otin .22LR S&W revolverin 6" piipulla ja Taurus PT 99 9mm. .22 tuli ihan mukavaa 41-45 pistettä/5 lks 25m matkalle, vaikka joutui tähtäintä korjata vähäsen kun taas 9mm:llä en saanut kuin 2-3 osumaa koko tauluun ja nekin ihan ympäriinsä. En ole ampunut 9mm:llä 5 vuoteen, enkä muista miten silloin meni. Kysykin siis, onko nämä kaksi asetta vertailukelpoisia toisiinsa?

3

730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin luonnistuu

Eipä tuossa 41-45 pisteessäkään mitään kehumista ole, mutta menee ilmeisesti pitkän tauon piikkiin.

Tuo, että ysimillisen laukaukset menivät mihin sattuu, viittaa siiten että kolmen vuoden ampumattomuus on tehnyt tehtävänsä ja ranne antaa periksi, tai sitten nyit liipasimesta tms. Eniten kuitenkin epäilen tiedostamatonta rekyylikammoa. Vuosien ampumatauko tekee sellaista kokeneellekin ampujalle. Ja kun se on primitiivireaktio, siitä ei pääse taas eroon kuin ampumalla vaan lisää ja paljon.
      Suosittelen, että siirryt nyt vähäksi aikaa kokeeksi ampumaan kahdella kädellä (vaikka vähän hävettäisikin...ei sitä oikeesti kannata hävetä. Hätä pyhittää keinot), että saat mahdollisen rekyylikammon pois ja sitten taas siirryt yhden käden ammuntaan kun tulokset kahdella kädellä ovat lähellä normaalia, eli keskitulos siellä 48-50.

• Tadzio de Santis

Kahdella kädellä ammun itse paljon huonompia tuloksia, koska tähtäimet tulevat entistä lähemmäksi. Voi johtua lievästä putkinäöstäkin.

• 40s&w

Onhan .22reukku ihan eri peli ampua. Pelkästään ysin huonompi laukaisu vaikuttaa aika tavalla, rekyylikammosta puhumattakaan.

Mä kokeilin viime viikolla hiljattain hankkimaani 1911-mallista, aika karua 45acp:tä sekä tuttua ja turvallista 2011-mallista .40s&w:tä, joka mulla on kisapyssynä. Vaikka nelivitosen laukaisu ei aivan kamalimmasta päästä olekaan, en 50 metristä meinannut osua ipsc-tauluun. Sen sijaan kisapyssyllä siihen osuu vaivatta. Voimaa molempien latauksissa oli jotakuinkin yhtä paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe