matala vastasyntyneen syke

täti

Hei onko kellään tietoo miksi vastasyntyneellä 4 päivän ikäisellä syke on matala? siskon poika on joutunut teholle matalan sykkeen takia... nukkuessa lääkäri oli sanonut että pitäisi olla 80 mutta vauvalla oli ollut 70 nukkuessa. hereillä pitäisi olla 130 mutta oli ollut 100. olen huolissaan onko kellään vastaava sattunut? onko vakavaa? toivottavasti tämä pikkuinen selviää eikä sattuisi mitään pahaa...vastatkaa kiitos ja on tietoa tai kokemuksia

2

7856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neiti 2kk

Meillä oli myös matalat sykkeet, hereilläkin syke alle 100. Vauva oli tarkkailussa ja sille tehtiin kaikenmaailman kokeita. Ennen kotiinlähtöä ultrattiin vielä sydänkin. Älä hätäile, niin pitkään ku vauva on virkeä, ni ei niistä sykkeistä kannata murehtia. Kyllähän se huolettaa, itse olin ihan hepulissa. Vauvan isälläkin matala syke ja sydän lyö todella hitaasti. Voi tietenkin johtua siitä, että hän on huippu-urheilija.

• ellinoora08

Hi! Meidän nyt 4kk ikäisellä neidillä oli myös alhainen syke vastasyntyneenä, nukkuessa 70. Lääkäri sai jopa alle 60. Neiti oli tarkkailussa muutamia päiviä ja hänelle tehtiin Holter-tutkimus eli seurattiin sykettä vuorokauden ajan. Kyseinen tutkimus uusittiin muutaman kuukauden päästä, jolloin leposyke oli jo 80 eli tällä hetkellä kaikki kunnossa. Lisäksi neidillämme on VSD eli kaksi reikää sydämen väliseinässä, jotka yleensä umpeutuvat kun lapsi kasvaa. Tärkeintä mielestäni on että vauva on virkeä ja syö hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3013
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1467
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1326
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe