Olen muutaman viikon päästä lähdössä viikoksi Agios Nikolaokseen. Ihanaa! Kaikki mielipiteet ja kommentit kyseisestä paikasta ovat erittäin tervetulleita, mutta eniten kaipaisin kokemuksia yksin Kreikassa matkustaneilta naisilta. Saitteko ihan asiallista kohtelua? Saitteko osaksenne oudoksuvia katseita syödessänne yksin ravintolassa? Olen 19-vuotias ja varmasti tulee vähän katsastettua kaupungin yöelämää... Onko jotenkin hassua mennä yksin johonkin baariin? Mutta kaipa sieltä seuraa löytää aika nopeesti...
En halua makoilla rannalla koko aikaa (eikä siellä mitään erityisen upeita rantoja kuulemma olekaan) vaan haluan aktiivisesti tutustua kaupunkiin, sen asukkaisiin ja ympäristöön. Voisitteko suositella joitain lähistöltä löytyviä kohteita? Olen ajatellut käydä esim. Kritsan kylässä ja ehkä Eloundassakin...
Mitenköhän paljon rahaa kannattaisi varata mukaan? Lisäksi sitten Visa Electron. Onko baareihin pääsymaksut? Entäpä drinkkien hinnat?
Paljon oli kysyttävää ja toivon saavani vastauksia edes joihinkin. :)
yksin Kreetalle
2
779
Vastaukset
- LLL
Useita kertoja olen ollut itsekseni Kreetalla, ja muuallakin Kreikassa ja aina on asiallisesti suhtauduttu. Oudoksuvista katseista en tiedä, en kiinnitä moiseen huomiota. Baareissakin voi yksin käydä ja seuraa saa, kannattaa vaan sitten pitää pää kylmänä eikä langeta mihinkään lirkutteluihin ellei vartavasten ole romanssia hakemassa... Omasta olemuksestahan riippuu paljon millaista huomiota saa. Mä en kauheasti tälläytyisi mihinkään minimekkoihin tai muuten seksikkäisiin kuteisiin jos en haluais mitään silmänvilkuttajaa kylkeen nyhjäämään... Toki turistialueen baareissa on helppo lyöttäytyä vaikka johonkin pohjoismaiseen tai suomalaiseenkin porukkaan.
Rahapolitiikasta oon kauhean huono neuvomaan, esim. tosi paljon rahanmeno riippuu siitä haluaako syödä about jotain pippuripihvejä (kallista) vai moussakaa (halpaa), ja baareissa drinkit on kalliita, paikallinen olut tai viini halpaa. Yleensäkin kaikessa aika hyvin pätee tuo että tuontitavara on kallista ja paikallinen halvempaa. Paikallisilla busseilla liikkuminen esim. on edullista, ja mä olen joskus aikoinani käynyt Agioksesta retkellä Spinalongan saarella (entinen leprasiirtola, kuullostaa ankealta mutta jos pääsee lyöttäytymään hyvän paikallisen oppaan porukkaan niin aika mielenkiintoista).
Tavallisiin musiikkibaareihin ei ole pääsymaksua, disco/yökerhotyyppisiin on mutta hinnasta en osaa sanoa.
Toivottavasti oli jotain apua matkastasi tulee mukava!- matkakuumeinen
Kiitos paljon, oli kyllä apua noista jutuista. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803