Onko tässä perää

Kumma juttu

Mistähän mahtaa johtua, kun perämoottorilla varustettu vene tuntuu kulkevan auringonlaskun paikkeilla selvästi kovemmin, kuin aamulla tai keskipäivällä. Moottorin äänikin on paljon siistimpi iltamyöhällä, ääni ei rähise niin raakana, kun päivällä.

Onko vika korvissa, vai korvien välissä.

6

1103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuohon

saattaa olla siinä että illalla ei yleensä tuule paljon ja silloin vene kulkee paremmin kuin tuulella ja voi myös meluta vähemmän. Jos tämä teoria ei pidä paikkaansa niin sitten vikaa voi ruveta etsimään korvien välistä. Kiinnostais myös tietää moottorin merkki.

• on----------

ilmankosteudessa, juu.

• on näin

Kesän korkea lämpötila,matala ilmanpaine ja suuri kosteus laskevat moottorin tehoa,joka saattaa vaikuttaa veneen vahdissa jopa pari solmua.Suurimmillaan ilmastolliset muutokset vaikuttavat moottori tehoon jopa 14%.Eli havaintosi ei johdu viasta korvien välissä,vaan se on totista totta.

• mahdollista. tuo ilman kosteus ja ilman viileys vaikuttaa 2-t koneen tehoon taatusti.
      mopo ajoiltani on kokemuksena yksi mäki jota ihmeteltiin että miks sen pääsee illalla sukkelammin ylös kuin päivällä. Eroa nousunopeuksissa oli semmonen 5-10 km/h, eli melko paljon.

• Turbo kone

Itse huomasin aikanaan kun edellisessä autossa oli turboahdin, niin viileillä ilmoilla auto lähti huomattavasti paremmin, kuin oikein kuumalla paahtavalla helteellä. Arvelin tämän johtuvan siitä, että sai enempi ilmaa ku on viileä syyskeli.

• paremminkin

niin, että kaasari / turbo oli paremmin säädöissä viileällä. Itsellä oli aika outo juttu oman perämoottorin kanssa, oli nimittäin uutena hiukan liian pienet suuttimet ja sitten kun sain oikeat niin ei ottanutkaan niin paljon kierroksia kuin "väärillä", ei siis mennyt kone enää rajoittimelle. Mutta toki keskikierroksilla toimii nyt paremmin, ei nikottele kiihdyttäessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      40
      2454
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      60
      1805
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      52
      1669
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      91
      1503
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      1344
    6. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      62
      935
    7. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      121
      875
    8. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      165
      848
    9. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      378
      835
    10. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      64
      805
    Aihe