Mistähän mahtaa johtua, kun perämoottorilla varustettu vene tuntuu kulkevan auringonlaskun paikkeilla selvästi kovemmin, kuin aamulla tai keskipäivällä. Moottorin äänikin on paljon siistimpi iltamyöhällä, ääni ei rähise niin raakana, kun päivällä.
Onko vika korvissa, vai korvien välissä.
Onko tässä perää
6
1073
Vastaukset
- tuohon
saattaa olla siinä että illalla ei yleensä tuule paljon ja silloin vene kulkee paremmin kuin tuulella ja voi myös meluta vähemmän. Jos tämä teoria ei pidä paikkaansa niin sitten vikaa voi ruveta etsimään korvien välistä. Kiinnostais myös tietää moottorin merkki.
- on----------
ilmankosteudessa, juu.
- on näin
Kesän korkea lämpötila,matala ilmanpaine ja suuri kosteus laskevat moottorin tehoa,joka saattaa vaikuttaa veneen vahdissa jopa pari solmua.Suurimmillaan ilmastolliset muutokset vaikuttavat moottori tehoon jopa 14%.Eli havaintosi ei johdu viasta korvien välissä,vaan se on totista totta.
mahdollista. tuo ilman kosteus ja ilman viileys vaikuttaa 2-t koneen tehoon taatusti.
mopo ajoiltani on kokemuksena yksi mäki jota ihmeteltiin että miks sen pääsee illalla sukkelammin ylös kuin päivällä. Eroa nousunopeuksissa oli semmonen 5-10 km/h, eli melko paljon.- Turbo kone
Itse huomasin aikanaan kun edellisessä autossa oli turboahdin, niin viileillä ilmoilla auto lähti huomattavasti paremmin, kuin oikein kuumalla paahtavalla helteellä. Arvelin tämän johtuvan siitä, että sai enempi ilmaa ku on viileä syyskeli.
- paremminkin
niin, että kaasari / turbo oli paremmin säädöissä viileällä. Itsellä oli aika outo juttu oman perämoottorin kanssa, oli nimittäin uutena hiukan liian pienet suuttimet ja sitten kun sain oikeat niin ei ottanutkaan niin paljon kierroksia kuin "väärillä", ei siis mennyt kone enää rajoittimelle. Mutta toki keskikierroksilla toimii nyt paremmin, ei nikottele kiihdyttäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191722
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy421059Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740