Nynfi,ja löysä uloste???

ellu

Nyt tarvitsisin hyviä neuvoja nynfillemme,sillä nimittäin on jo ainakin vuoden verran ollut löysä suorastaan vetinen uloste.Mutta muuten kun se on ollut terve ja hyväkuntoinen,eikä näytä sitä asia vaivaavan.Siis miten saisin sen mahan kovemmaksi???Ja onko tämä linnulle loppujen lopuksi kuinka vaarallista,olla nimittäin aina mahakuralla??Olen kokeillut jo vaikka mitä,ilman hedelmiä,jne..mutta ei vain näytä tilanne korjaantuvan.Niin ja aika ovela juttu kun yön jäljiltä yleensä uloste näyttää tulevan lähes normaalina.Mutta päivän aikana se tulee taas vettä ja vihreää seassa.Niin toivottavasti nyt joku alan ammattilainen lukemaan sattuisi tämän ja auttaisi meidän pikkulintumme tilanetta!!!!!Mulla oli joskus aikoinaan pien-eläin lääkärin numero jonne soitin kun ongelmia,mutta se sattui hukkumaan.Eikä näitä papukaijoihin erikoistuneita kovin tahdo löytyä,,silloinkin soittelin ties moneen numeroon löytääkseni apua.Joten toivottavasti nyt joku vastaisi ja saisimme apua!!!Ettei tilanne huonontuisi tai että onko se jotain tarttuvaa,,kun meillä on toinen lintu jako,,,se kyllä vielä aivan terve,,mutta kaiken varalta hyvä olisi tietää mikä vaivana??jne..Siis pikaisia vastauksia odotellen!!!!

8

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -S-

      ... Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan eläinsairaalasta. En ole nyt varma, millä nimellä kulkee puhelinluetteloissa, mutta eivätköhän ne yliopiston keskuksessa osaa neuvoa. Sieltä pitäisi kyllä löytyä langan päähän kaikkien eläimien asiantuntijoita. Papukaijayhdistyksen kotisivuilta netistä löydät myös monien linnuista paljon tietävien ihmisten yhteystietoja. Varmaan melkein kenelle tahansa yhdistyksen hallituksen jäsenelle esim. voi soittaa ja kysellä, niin ainakin tietävät neuvoa eteenpäin...

      • ellu

        Kiitos kun vaivautui joku auttamaan, sillä en tosiaan muista minne aikoinani soittelin,joka tapauksessa MONEEN numeroon.Jospa sieltä nyt apu löytyisi kun en tälläisiä tapauksia ole kuullut edes papukaija harrastusta harrastavilta.Nyt aloitan etsimään noita puhelin numeroita.Maksaakohan kysyminen paljon eläin lääkäriltä?Silloin taisin selvitä reseptin määräys hinnalla..kuinkahan ettei maltaita joutuisi maksamaan.Mutta yritän kuitenkin.


      • -S-
        ellu kirjoitti:

        Kiitos kun vaivautui joku auttamaan, sillä en tosiaan muista minne aikoinani soittelin,joka tapauksessa MONEEN numeroon.Jospa sieltä nyt apu löytyisi kun en tälläisiä tapauksia ole kuullut edes papukaija harrastusta harrastavilta.Nyt aloitan etsimään noita puhelin numeroita.Maksaakohan kysyminen paljon eläin lääkäriltä?Silloin taisin selvitä reseptin määräys hinnalla..kuinkahan ettei maltaita joutuisi maksamaan.Mutta yritän kuitenkin.

        Niin, tietäsin yhden uusmaalaisen eläinlääkärinkin, joka on erikoistunut kai matelijoihin ja lintuihin, mutta kun ei tässä oikein viitti levitellä nimiä ja numeroita...


      • Ellu
        -S- kirjoitti:

        Niin, tietäsin yhden uusmaalaisen eläinlääkärinkin, joka on erikoistunut kai matelijoihin ja lintuihin, mutta kun ei tässä oikein viitti levitellä nimiä ja numeroita...

        Niin soittelin tuonne pien-eläinklinikalle,ja sattuipa sopivasti, juuri töistä lähdössä oleva eläinlääkäri,sattui olemaan erikoistunut lintuihin.Ja lupasi soitella itse minulle.Kyseli linnusta ja ajateltiin kokeilla antibioottia,epäili munuaisiakin jos kakka vetistä.Mutta katsotaan mitä nyt tuo antibiootti saa aikaan,viikon kuuri.Sitten otan taasen yhteyttä lääkäriin jos ei vaiva helpotu.Ongelmallista vain yrittää saada tuo lääke menemään linnun suuhun,meinaa niin paljon pyristellä vastaan.Nyt kaipailisin hyviä kikkoja saada lääke menemään alas,??eikä nokan reunoilta hukkaan???Vastailkaahan kuinka teiltä käynyt.


    • Ellu

      Harmikseni huomasin että lääkekuurin loputtua melko pian taasen nynfimme uloste löysää.Olisikohan kyseessä sitten munuaisvika niin kuin lääkäri epäilikin,,vai onko muilla vastaavan laisia kokemuksia???Pitää varmaan ottaa yhteyttä taas sinne pien-eläin lääkärille...mutta saattaa vaatia käyntiä eläinlääkärillä ja ei täällä pienellä paikkakunnalla sellasista ole joka osaisi jotain,,joutuisi eläimen kanssa lähtemään ties minne asti,,,HARMITTAVA TILANNE.vaikuttaakohan muuten nynfin elämään kuinka, jos nyt sattuu se munuais vika olemaan???VASTAILKAA!!!

      • "neitoKakadu"

        Muuten se on nymfi eikä nynfi. Joka tapauksessa mun nymfillä oli parin päivän ajan kerran vetistä kakkaa mutta se meni ohi mä kyllä uskon että ei se kauheen vakavaa vois olla kun on jo niin pitkään kestäny se.


      • Ellu
        "neitoKakadu" kirjoitti:

        Muuten se on nymfi eikä nynfi. Joka tapauksessa mun nymfillä oli parin päivän ajan kerran vetistä kakkaa mutta se meni ohi mä kyllä uskon että ei se kauheen vakavaa vois olla kun on jo niin pitkään kestäny se.

        Kiitos oikaisusta,,ei aina tule ajateltua kuinka oikeasti kirjoitetaan,kuullun perusteella aina tulee kirjoiteltua.Niin ja toiseksi aina kun kotona kutsuu elämiä niiden kutsumanimillä ei tule lajia ajateltua.niin ja neitokakaduksi tosiaan niitä myös lajiltaan kutsutaan.Niin sitten tuohon uloste juttuun,niin se lääkärikin ajatteli ettei kovin vakavaa kun kestänyt noin pitkään jo.Mutta niitä munuaisia se kyllä vähän epäili koska silloin se sanoi ulosteen sisältävän paljon nestettä.Kun ei se Tepaa näytä haittaavan vaikka maha onkin sekaisin,hoitaja vaan tässä huolissaan on.mutta katsellaan nyt miten tilanne eteen päin menee,,ja kaipa soitan vielä lääkärille ensi viikolla.


      • Ellu
        Ellu kirjoitti:

        Kiitos oikaisusta,,ei aina tule ajateltua kuinka oikeasti kirjoitetaan,kuullun perusteella aina tulee kirjoiteltua.Niin ja toiseksi aina kun kotona kutsuu elämiä niiden kutsumanimillä ei tule lajia ajateltua.niin ja neitokakaduksi tosiaan niitä myös lajiltaan kutsutaan.Niin sitten tuohon uloste juttuun,niin se lääkärikin ajatteli ettei kovin vakavaa kun kestänyt noin pitkään jo.Mutta niitä munuaisia se kyllä vähän epäili koska silloin se sanoi ulosteen sisältävän paljon nestettä.Kun ei se Tepaa näytä haittaavan vaikka maha onkin sekaisin,hoitaja vaan tässä huolissaan on.mutta katsellaan nyt miten tilanne eteen päin menee,,ja kaipa soitan vielä lääkärille ensi viikolla.

        Nyt sitten olen kokeillut että laitan vähemmän vettä kuppiin,ennen aina kukkurallaan vettä,ja ihme kumma uloste muuttui normaaliksi joten joiko meidän nymfimme liikaa vettä,,,vai mikä homman nimi???Nyt se on normaalin näköistä aikä vesi lammikoita ulosteen lisänä....Ihana jos tästä vain kyse oli eikä munuaiset sittenkään kyseessä.Onko kenelläkään käynyt vastaavaa oman linnun kohdalla???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe