musiikki ja lohtu

neitonen kolmekymppinen

elämäni käännekohdissa on Jarin musiikki auttanut. En tiedä mistä johtuu, koska muuten en iskelmää kuuntele. Sairastuin vajaat 10 vuotta sitten tai minulla havaittiin kasvain,joka sijaitsi erittäin pahassa paikassa. Leikkaus oli pitkä yli 8 tuntia, ei ollut syöpää, mutta ilman leikkausta olisin todennäköisesti hiljaa kuollut pois. Silloin lohtua minulle loi aivan sattumalta Jarin cover levy:hän kertoo sen sävelin. Love storyn kappale sai minut itkemään, olin nuori 2-vuotiaan lapsen nuori äiti avioliitossa. Sen jälkeen etsin muita levyjä a tutustuin satulinnaan yms. Elin ensimmäiset vuodet leikkauksesta jatkuvassa pelossa kasvaimen uusimisesta...Tietäen riskit leikkauksesta meni nuoruudestani 7 vuotta jatkuvaan pelkoon. Mietin uskallanko valmistaa ison aterian, jos kuukahdan kesken kaiken...Kaiken keskellä lohtua loi musiikki, jota itkien kuuntelin. Nyt ikää on reippa 30 ja elämään tullut monia muitakin vaikeuksia, normaalin perhe-elämän vaikeudet, avioliittoasiat etc. ja tällä hetkelläkin lohtua tuo musiikki esim taivas tietää, koskettaa kovasti. Meillä nuorinkin kovasti pitää jarista. Kaikkea hyvää ja menestystä jarille!

4

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisbet

      koskettavasta tarinastasi. Olen onnellinen puolestasi jotta olet saanut lohtua monista Jarin lauluista elämän vaikeuksien keskellä. Musiikki on hyvää terapiaa sielulle. Monet Jarin laulut ovat minuakin koskettaneet elävästä elämästä mm laulua "eiliseen" en voi kyynelelehtimättä vieläkään kuunnella ja tuo maimitsemasi "taivas tietää" tuo sydämelle myös erään tapahtuman hän on todella aito ja upea laulaja tulkitsemaan sanoituksia. Voimia ja siunausta elämääsi.

    • olet saanut

      lohtua Jarin kappaleista.
      Myös minä n.10 vuotta sitten elin valtavien murheiden keskellä. Ensin kuoli rakas kissani, puolivutta siitä rakas äitini ja samaan aikaan hajosi myös avoliitto miehen pettämiseen. Olin todella rikki ja yksin. Ikävöin rakkaitani.
      Olin käynyt tuolloin Jarin keikalla pari kertaa ja ostanut kaksi ensimmäistä levyä. Niissä oli muutama kappale, jotka lohduttivat ja antoivat toivoa. Esim. sun luo tuulina käyn, tähdet tietävät sen, kulku ihmisen, eiliseen olivat silloin kappaleita, joita kuuntelin usein.
      Vuosien varrella elämäntilanteiden mukaan tuli aina uusia kappaleita, jotka sopivat tiettyihin tilanteisiin.
      Kun paras ystäväni muutti pois paikkakunnalta. se oli todella kova paikka. Hän myötäeli aikanaan suruni ja kannusti ja lohdutti. Hän oli kuin sisko minulle. Kaipasin häntä kauan, vaikka soittelimme ja näimmekin harvoin. Kun Jarilta tuli kappale "paremmin kuin kukaan muu" purskahdin itkuun. se kuvasi niin hyvin ystävyyttämme.
      Nykyään Jarin ansiosta näemme toisiamme, kun hän on lähellä jommankumman kotipaikkaa menemme yhdessä keikalle. Eli tästä iso kiitos Jarille, että hän on olemassa. Hänen tulkintansa ja ystävien kanssa keikoilla käynti ovat asioita, jotka piristävät ja aina on kiva odottaa keikalle pääsyä. Kaikkea hyvää elämääsi. Nautitaan Jarin musiikista.

    • Lohtua sain

      myös minä. Neljä vuotta sitten tuli myös itselle masennus ja alakulon kausi ja tuntui ettei mitään jaksa eikä mikään kiinnosta, ainoa lohtu oli Jarin levyt jotka soi yötä päivää öisin kuulokkeilla kun uni ei tullut. Sanoinkin että Jarilla on lohdutusääni niin lempeä ja herkkä joka tuntui ainoalta lohdulta silloin. Mitään muuta en voinut silloin kuunnella. Kerran vuodessa olin käynyt Jarin keikalla lähi kaupungissa. Sitten sen masennus kevään konsertin jälkeen tuli tunne ettei se enää riitä ja niinpä on tullut käytyä monta kertaa vuodessa Jarin keikoilla aina kun on mahdollista. Eikä ole tullut sen jälkeen sellaista masennuksen kautta enää, sillä Jari musiikkeineen ja iloisine olemuksineen antaa sellaisen piristyksen elämään. Rahaa tosin kuluu mutta yhtään ei ole kaduttanut enenpi on antanut kuin ottanut. Tosin vieläkin kun joku asia "ahistaa" ja kaikki on kurjasti niin Jarin levy soimaan niin kyllä olo kohenee. Mieheni myös muutama vuosi sitten huomautti että mikä nyt ahistaa kun Sillanpää soi, oli huomannut että kuuntelen Jaria aina kun olen masentunut,itse en ollut vielä silloin tiedostanut asiaa niin. Silloin kyllä havahduin siihen, että olin kuunnellut Jarin musiikkia aina kun oli vaikeaa.

    • Jos lohduttaisin

      Uusista kappaleista Jos hämmentyisin on sellainen joka lohduttaa ja auttaa jaksaamaan.
      Siinä on vaan kaikki kohillaan.
      Harvoin sitä kuulee, on turvauduttava levyyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe