Rummut 7-vuotiaalle?

annahanna

7 vuotias poika haluaisi rummut. Mahtaakohan tämän ikäisellä vielä kärsivällisyys riittää soiton opetteluun, vai paukutteleeko niitä vaan huvikseen? Onko kellään kokemusta, millainen setti kannattaisi hankkia?

6

3197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankkisi

      rumpuja 7-vuotiaalle. Menee vaan rahaa hukkaan, paremminkin sitten kun on vanhempi.

      • rummut3

        musikki on kivaa oma lempi bändini on lordi sillä tykkään eniten hevistä itellä on ollut oma kitara se on kyllä vieläkin autotallissa oon 10v ja omat rummut tällä hetkellä on soitan kokoajan oon hyvä soittaan rummuilla vaikka ite sanonkin oon opetellut rummun nuotit eli tein pikku oman kappaleen ostakaa itekin rummut niil on hauska soittaa mutt ei niin nuorena


    • hevi on parasta

      musiikki on loistava harrastus. hommaa pois ja jos ei kiinnosta niin myy sitte pois. Ihan perus setti riittää varmaan aluksi ,musaliikkeet auttaa valinnoissa. Meidän kolme poikaa on soitellut pikkupojasta asti ja kaks on tosi kovia kitaristeja yx tosi kova laulaja ja intoa on piisannu jo n. 11v ja ammattia haikailevat musiikista ainaski kitaran soittajat.

    • wilma60

      Minun esikoiseni halusi rummut 2vuotiaana. Silloin ostin sellaiset leikkirummut ja niillä poika harjoitteli. Kuunteli Pentti Rasingasta, Frööbelin palikoista ei tykännyt ja harjoitteli rummuttamaan. Poika taisi olla 6-vuotias kun sai oikean rumpusetin ja eräs tuttavamme rupesi häntä opettamaan. Into oli kova ja opetus meni hyvin perille. Nyt poika 12v ja sai jokin aikaa sitten oikein hyvän rumpusetin jolla soittaa pitkään. Innostus on vain lisääntynyt vuosien myötä ja muusikon ura on haaveissa. Asumme valitettavasti pienellä paikkakunnalla jossa muut lapset harrastavat liikuntaa niin bändiä ei ole saanut vielä kasattua. Bändileireillä on käynyt, mutta muuta "virallista" opetusta ei ole saanut koska sitä ei näillä levyesasteilla ole juuri tarjolla. Yleensä soittaa mp3:n kanssa; kuuntelee sieltä ja rummuttaa mukana.

      Rumpuseteistä en osaa mitään sanoa. Eräs tuttavamme on asiantuntija ja hänen kanssaan on rumpuostoksilla käyty.

    • rapiskarpalo

      meillä tosissaan muksut saaneet ensimmäiset rumpusetit jo vauvoina, kuten tämä "iltatähtikin"
      kuvassa rumpuihin tutustumista tutun rumpalisedän sylissä, joka hänelle ne toikin kastelahjaksi (kuten vanhemmillekin)

      http://www.aijaa.com/v.php?i=2599763.jpg

      poika tällä hetkellä 1,7-vuotias ja seisovilteen paukuttaa rumpusettiään ja kyllä sieltä ihan rytmikomppia aikaiseksi tulee. Kovasti kiinnostais noi isojen sisarusten isompi rumpusetti, mutta pointti kannattaa ostaa ihan kunnon pelit, ettei innostus tyssää ensi metreillä :>>

    • NäinMeillä

      Meillä poika sai oikean rumpusetin juuri 7-vuotislahjaksi kun oli sitä kovasti toivonut. ostin kyllä käytetyt kun en ollut varma miten pitkäaikaista kiinnostus. Samana syksynä aloitti sitten rumputunnit. Se onkin sitten pitänyt viimeiset neljä vuotta soittoinnon päällä. Eli hyvin on jaksanut keskittyä soittamiseen eikä ole kyllästynyt. Mutta jos ei olisi mennyt tunneille, en usko että olisi jaksanut itsekseen paukutella niitä kovin kauaa.

      Eli itse suosittelisin laittamaan saman tien oikeille rumputunneille jos rummut ostaa. Oppii samalla heti oikean tekniikan ja perusasiat. Pelkkä omatoimisen rumpujen hakkaamisen en usko 7-vuotiasta lasta kovin kauaa kiinnostavan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe