Kristallipallo

Taivaalla sataa,sataa
vihmoen piiskaten
suuria kyyneleitään
valumaan kasvoilleni

turtana kuljen taivasalla
josko vuodattaisit

minulle timantin pisaroihin
kätkettynä

jotta löytäisin
ja tuntisin kaipauksen
soinnun

-kristallipallostasi-

joka näyttäisi
valollaan tien

luoksesi tulla.

Miljoonia kyyneleitä
virtaa minuun
mikä niistä

olisi meidän
yhteinen
- kristallikyynel -

joista meille
Elämän rakentaa

Rakkaudella.

Sataa,sataa
missä on kristallimme.

10

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      syntynyt taivaan itkuista ja miehen sielusta ja
      sydämestä, toiveesta rakkauteen.

      Näin minä tulkitsen runoasi.

      • lisäys edell.

        Juuri siitä ja kun ei tahdo
        mihinkään olla tyytyväinen
        -kuin rauhaton lepattava
        kynttilän liekki taivasalla.

        Synkän runon ainekset koossa
        tässä olotilassa.

        Oikein tulkitset ja kun runoni
        kirjoitin,niin alkoi haamu
        stalin paistaa.


    • kaaru

      Miksi kristallipallo
      ei vastaa

      hyljättynä kuljen
      odotan kätesi kosketusta
      tällä matkalla

      katson taakseni
      metsä on autio
      vesi valuu puista

      en näe tietä
      en polkua
      en valoa
      mihin kaikki on
      kadonnut

      vain minä täällä
      yksin sateessa

      Ikuisia toiveita
      koskettavaa luettavaa
      ja minä "tyttö" pidin:)

      • Minä Kiitän Sinua ja kumarran
        puoleesi

        Aurinko paistaa

        Pääte valottaa

        mutta missä mielen
        ja sydämmen
        valo

        milloin ne syttyvät.

        Toivotan kristallin
        hyvää viikonloppua Sinulle.


    • *MURUKULTA*

      Muru vasta teki rituaalit,
      puhdisti vihki ja sen semmoista
      omasta kristallipalostaan,,
      Olen antanut sen 'kotiutua'
      mutta kun aika tulee
      katson mitä tulevaisuus haluaa näyttää

      Mutta jokainen pisara
      tuo elämän siementä
      Muhevassa mullassa kasvaa
      kun niin on hyvä
      Ilon kyynel on makea -
      surun suolaisa

      Sade pesee suolaiset pois
      ja aurinko kuivaa - hymyä
      Dolan pvääsi - tw. Murukulta :)

      • Kauniita sanoja kuin runosi
        kuljet herkillä poluilla
        ja teet niistä

        valosoihdun
        loihtimaan sydämmesi
        kypsää viljaa.

        Kiitän kuin myös
        toivotan lämpöä
        rintaasi.


    • miljoonan kyynelen puro

      se on vienyt ja tuonut
      viestiä

      väsymättä se hoitaa
      tehtäväänsä
      se on sille annettu

      aikojen saatossa
      sen tarkasti tehty työ
      on tuottanut tulosta

      timantti
      kristallipallo
      kyynel
      mikä niitä yhdistää

      ainutlaatuisuus
      sama väri
      vahvuus

      rakkaus

      läsnä oleva
      poistunut
      tai tuleva

      ken sen tietää
      ken sen tahtookaan tietää

      miten on löytynyt
      maailman suurin timantti
      vahingossa

      niin löytyy maailman tärkeinkin
      timantti
      ennalta ilmoittamatta
      sattumalta

      purosta miljoonan kyynelen

      niin se on

      • Vastauksesi on Timantti

        Humanismi tieteen
        professori Marin
        ja Kemian kuin Fysiikankin
        Tri.

        Hyviä öitä ja aamun
        hetkiä kahvipöytään.


    • runo64-1

      ...mielikuvia runosi tuo,
      päälimmäisena että rakkain
      on taivaassa ja valuttaa kyyneleitään
      päällesi.
      surun ja kaipauksen runo sinulta.
      hyvä dolan!!!

      • Kuule-en aina oikein itsekkään
        tiedä,että mitä varten ja
        miksi esim.tälläisenkin kirjoitin
        - hetken mielijohteesta
        varmaankin.

        Tulkintasi oli kyllä oiva
        mm.sellaiseen tarkoitukseen.

        Kiitän ja Toivotan hyvää yötä
        kuin Sunnuntai aamua...kenties
        yön tunteina olet tehnyt
        uuden ajattelevaisen tekstin.
        - Muista kuitenkin levon merkitys-


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe