Kristallipallo

Taivaalla sataa,sataa
vihmoen piiskaten
suuria kyyneleitään
valumaan kasvoilleni

turtana kuljen taivasalla
josko vuodattaisit

minulle timantin pisaroihin
kätkettynä

jotta löytäisin
ja tuntisin kaipauksen
soinnun

-kristallipallostasi-

joka näyttäisi
valollaan tien

luoksesi tulla.

Miljoonia kyyneleitä
virtaa minuun
mikä niistä

olisi meidän
yhteinen
- kristallikyynel -

joista meille
Elämän rakentaa

Rakkaudella.

Sataa,sataa
missä on kristallimme.

10

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      syntynyt taivaan itkuista ja miehen sielusta ja
      sydämestä, toiveesta rakkauteen.

      Näin minä tulkitsen runoasi.

      • lisäys edell.

        Juuri siitä ja kun ei tahdo
        mihinkään olla tyytyväinen
        -kuin rauhaton lepattava
        kynttilän liekki taivasalla.

        Synkän runon ainekset koossa
        tässä olotilassa.

        Oikein tulkitset ja kun runoni
        kirjoitin,niin alkoi haamu
        stalin paistaa.


    • kaaru

      Miksi kristallipallo
      ei vastaa

      hyljättynä kuljen
      odotan kätesi kosketusta
      tällä matkalla

      katson taakseni
      metsä on autio
      vesi valuu puista

      en näe tietä
      en polkua
      en valoa
      mihin kaikki on
      kadonnut

      vain minä täällä
      yksin sateessa

      Ikuisia toiveita
      koskettavaa luettavaa
      ja minä "tyttö" pidin:)

      • Minä Kiitän Sinua ja kumarran
        puoleesi

        Aurinko paistaa

        Pääte valottaa

        mutta missä mielen
        ja sydämmen
        valo

        milloin ne syttyvät.

        Toivotan kristallin
        hyvää viikonloppua Sinulle.


    • *MURUKULTA*

      Muru vasta teki rituaalit,
      puhdisti vihki ja sen semmoista
      omasta kristallipalostaan,,
      Olen antanut sen 'kotiutua'
      mutta kun aika tulee
      katson mitä tulevaisuus haluaa näyttää

      Mutta jokainen pisara
      tuo elämän siementä
      Muhevassa mullassa kasvaa
      kun niin on hyvä
      Ilon kyynel on makea -
      surun suolaisa

      Sade pesee suolaiset pois
      ja aurinko kuivaa - hymyä
      Dolan pvääsi - tw. Murukulta :)

      • Kauniita sanoja kuin runosi
        kuljet herkillä poluilla
        ja teet niistä

        valosoihdun
        loihtimaan sydämmesi
        kypsää viljaa.

        Kiitän kuin myös
        toivotan lämpöä
        rintaasi.


    • miljoonan kyynelen puro

      se on vienyt ja tuonut
      viestiä

      väsymättä se hoitaa
      tehtäväänsä
      se on sille annettu

      aikojen saatossa
      sen tarkasti tehty työ
      on tuottanut tulosta

      timantti
      kristallipallo
      kyynel
      mikä niitä yhdistää

      ainutlaatuisuus
      sama väri
      vahvuus

      rakkaus

      läsnä oleva
      poistunut
      tai tuleva

      ken sen tietää
      ken sen tahtookaan tietää

      miten on löytynyt
      maailman suurin timantti
      vahingossa

      niin löytyy maailman tärkeinkin
      timantti
      ennalta ilmoittamatta
      sattumalta

      purosta miljoonan kyynelen

      niin se on

      • Vastauksesi on Timantti

        Humanismi tieteen
        professori Marin
        ja Kemian kuin Fysiikankin
        Tri.

        Hyviä öitä ja aamun
        hetkiä kahvipöytään.


    • runo64-1

      ...mielikuvia runosi tuo,
      päälimmäisena että rakkain
      on taivaassa ja valuttaa kyyneleitään
      päällesi.
      surun ja kaipauksen runo sinulta.
      hyvä dolan!!!

      • Kuule-en aina oikein itsekkään
        tiedä,että mitä varten ja
        miksi esim.tälläisenkin kirjoitin
        - hetken mielijohteesta
        varmaankin.

        Tulkintasi oli kyllä oiva
        mm.sellaiseen tarkoitukseen.

        Kiitän ja Toivotan hyvää yötä
        kuin Sunnuntai aamua...kenties
        yön tunteina olet tehnyt
        uuden ajattelevaisen tekstin.
        - Muista kuitenkin levon merkitys-


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe