Heippa, Osaisiko joku vielä kertoa, että miten nuo tullimaksut menevät Jenkeistä tilattaessa? Dollereissa tilaukseni maksaisi 370, ja euroissahan tuo tekee jotain 250e. Joten kuinka kalliiksi tuo nyt todellisuudessa tulee? Kiitos kaikille vastanneille!
Jenkeistä vaatteiden tilaaminen
8
4655
Vastaukset
- mistä roikkuu....
Riippuu onko uusia vai käytettyjä. Onko kyseessä filmi vai digivaatteet, ajattelin vain kun tämä on valokuvauspalsta.
Keskimäärin kun lasket ostohinta lähetyskulut 25% tullia ja alvia niin ollaan aika lähellä loppusummaa. - eli nyt
kannattaa vielä tilata kun taalan kurssi on edelleen yli 1.5 euroa
itse olen muutaman vaatelähetyksen tilannut cabelakselta ihan västikkään ja hommahan menee näin:
Tulliprosentti on vaatteille aina 12% , jos tullausmäärä ylittää 10 euroa se kannetaan , alle 10 euron tulleja ei kanneta
Tulli lasketaan hinnan ja postikulun päälle , eli sun tapauksessa 250 euroa n. 50 euroa postit = 300 euroa 12% tullia eli noin öööö ... 336 euroa
tämän päälle lasketaan sitten ALVia 22% , ALV peritään periaatteessa aina , itse olen saanut muutaman lähetyksen ameriikoista ilman alviakin jos kyseessä on ollut tuote josta tullia ei ole peritty :)
huom eli olen tilannut vain virallisista kaupoista , yksityisten lähetyksiä joihin on merkitty alentavia hintoja tai merkintä lahja tulli syynää kuulemma aika ankarasti nykyään ?
mutta summasumlaarum , sulle tulee kutsu tulliin jossa sä itse avaat paketin virkailijan silmien alla ja sitten sisällöstä tehdään tullauspäätös jonka sä hyväksyt , dokumentit arkistoidaan ja sä maksat tullit ja saat paketin itselles , helppoa ja kannattavaa edelleen jos vertaa suomen hintoihin , cabelaksella on nyt mm. aleet , kerros paikka mistä saa esim naisten silkkisiä pitkiä aluskerrastoja 7 euroon suomesta ?- Toinen ulkomailta tilaaja
>mutta summasumlaarum , sulle tulee kutsu tulliin jossa sä itse avaat paketin virkailijan silmien alla ja sitten sisällöstä tehdään tullauspäätös jonka sä hyväksyt , dokumentit arkistoidaan ja sä maksat tullit ja saat paketin itselles , helppoa ja kannattavaa edelleen <
Helppoa? Entä jos lähimpään tulliin on 300 kilometriä? - asiasta kuin
Toinen ulkomailta tilaaja kirjoitti:
>mutta summasumlaarum , sulle tulee kutsu tulliin jossa sä itse avaat paketin virkailijan silmien alla ja sitten sisällöstä tehdään tullauspäätös jonka sä hyväksyt , dokumentit arkistoidaan ja sä maksat tullit ja saat paketin itselles , helppoa ja kannattavaa edelleen <
Helppoa? Entä jos lähimpään tulliin on 300 kilometriä?asiasta
voithan kikkailla , tänään sain taas lähetyksen suoraan kotiovelle itellan jakamana koska arvo tod.näk. ei ylittänyt tullausrajan määrää eli vaatelähetys oli kokonaisarvoltaan n. 47 euroa postikuluineen (posti 12.80e) , tuli ilman tullia ja alvia , eli tilaatkin ne vaattees pienemmissä erissä erikseen - sä oikeen
Helppoa? Entä jos lähimpään tulliin on 300 kilometriä?asut sitten , hieman epäilen kyllä
http://www.tulli.fi/fi/Yhteystiedot/Yhteystiedot/index.jsp - asdf
Helppoa? Entä jos lähimpään tulliin on 300 kilometriä?Oli vielä markka-aikaa, mutta yhdestä lähetyksestä soittivat tullista ja kysyivät, että noudatko vai annetaanko Postin hoidettavaksi. Jos olisin antanut Postin hoitaa, paketti olisi tuotu kotiovelle Postille olisi pitänyt maksaa paitsi tullit verot, niin myös 250mk huolintakuluja. Päätin sitten hakea itse lähimmästä tullin pisteestä. En tiedä tarjoaako Posti/Itella tuota vaihtoehtoa enää ja jos, niin mitä siitä veloittavat.
- NAKKI:)
MISTÄ OSTATTE VAATTEITA SIIS MILTÄ SIVULTA?? :) HALUAISIN OSTAA JENKEISTÄ NUORTENVAATTEITA; MUTTA EN TIEDÄ MISTÄ?
- byu byu
NAKKI:) kirjoitti:
MISTÄ OSTATTE VAATTEITA SIIS MILTÄ SIVULTA?? :) HALUAISIN OSTAA JENKEISTÄ NUORTENVAATTEITA; MUTTA EN TIEDÄ MISTÄ?
esim. www.shoebuy.com
onhan niitä googleta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262073
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181065
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut111925Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873