Heippa, Osaisiko joku vielä kertoa, että miten nuo tullimaksut menevät Jenkeistä tilattaessa? Dollereissa tilaukseni maksaisi 370, ja euroissahan tuo tekee jotain 250e. Joten kuinka kalliiksi tuo nyt todellisuudessa tulee? Kiitos kaikille vastanneille!
Jenkeistä vaatteiden tilaaminen
8
4648
Vastaukset
- mistä roikkuu....
Riippuu onko uusia vai käytettyjä. Onko kyseessä filmi vai digivaatteet, ajattelin vain kun tämä on valokuvauspalsta.
Keskimäärin kun lasket ostohinta lähetyskulut 25% tullia ja alvia niin ollaan aika lähellä loppusummaa. - eli nyt
kannattaa vielä tilata kun taalan kurssi on edelleen yli 1.5 euroa
itse olen muutaman vaatelähetyksen tilannut cabelakselta ihan västikkään ja hommahan menee näin:
Tulliprosentti on vaatteille aina 12% , jos tullausmäärä ylittää 10 euroa se kannetaan , alle 10 euron tulleja ei kanneta
Tulli lasketaan hinnan ja postikulun päälle , eli sun tapauksessa 250 euroa n. 50 euroa postit = 300 euroa 12% tullia eli noin öööö ... 336 euroa
tämän päälle lasketaan sitten ALVia 22% , ALV peritään periaatteessa aina , itse olen saanut muutaman lähetyksen ameriikoista ilman alviakin jos kyseessä on ollut tuote josta tullia ei ole peritty :)
huom eli olen tilannut vain virallisista kaupoista , yksityisten lähetyksiä joihin on merkitty alentavia hintoja tai merkintä lahja tulli syynää kuulemma aika ankarasti nykyään ?
mutta summasumlaarum , sulle tulee kutsu tulliin jossa sä itse avaat paketin virkailijan silmien alla ja sitten sisällöstä tehdään tullauspäätös jonka sä hyväksyt , dokumentit arkistoidaan ja sä maksat tullit ja saat paketin itselles , helppoa ja kannattavaa edelleen jos vertaa suomen hintoihin , cabelaksella on nyt mm. aleet , kerros paikka mistä saa esim naisten silkkisiä pitkiä aluskerrastoja 7 euroon suomesta ?- Toinen ulkomailta tilaaja
>mutta summasumlaarum , sulle tulee kutsu tulliin jossa sä itse avaat paketin virkailijan silmien alla ja sitten sisällöstä tehdään tullauspäätös jonka sä hyväksyt , dokumentit arkistoidaan ja sä maksat tullit ja saat paketin itselles , helppoa ja kannattavaa edelleen <
Helppoa? Entä jos lähimpään tulliin on 300 kilometriä? - asiasta kuin
Toinen ulkomailta tilaaja kirjoitti:
>mutta summasumlaarum , sulle tulee kutsu tulliin jossa sä itse avaat paketin virkailijan silmien alla ja sitten sisällöstä tehdään tullauspäätös jonka sä hyväksyt , dokumentit arkistoidaan ja sä maksat tullit ja saat paketin itselles , helppoa ja kannattavaa edelleen <
Helppoa? Entä jos lähimpään tulliin on 300 kilometriä?asiasta
voithan kikkailla , tänään sain taas lähetyksen suoraan kotiovelle itellan jakamana koska arvo tod.näk. ei ylittänyt tullausrajan määrää eli vaatelähetys oli kokonaisarvoltaan n. 47 euroa postikuluineen (posti 12.80e) , tuli ilman tullia ja alvia , eli tilaatkin ne vaattees pienemmissä erissä erikseen - sä oikeen
Helppoa? Entä jos lähimpään tulliin on 300 kilometriä?asut sitten , hieman epäilen kyllä
http://www.tulli.fi/fi/Yhteystiedot/Yhteystiedot/index.jsp - asdf
Helppoa? Entä jos lähimpään tulliin on 300 kilometriä?Oli vielä markka-aikaa, mutta yhdestä lähetyksestä soittivat tullista ja kysyivät, että noudatko vai annetaanko Postin hoidettavaksi. Jos olisin antanut Postin hoitaa, paketti olisi tuotu kotiovelle Postille olisi pitänyt maksaa paitsi tullit verot, niin myös 250mk huolintakuluja. Päätin sitten hakea itse lähimmästä tullin pisteestä. En tiedä tarjoaako Posti/Itella tuota vaihtoehtoa enää ja jos, niin mitä siitä veloittavat.
- NAKKI:)
MISTÄ OSTATTE VAATTEITA SIIS MILTÄ SIVULTA?? :) HALUAISIN OSTAA JENKEISTÄ NUORTENVAATTEITA; MUTTA EN TIEDÄ MISTÄ?
- byu byu
NAKKI:) kirjoitti:
MISTÄ OSTATTE VAATTEITA SIIS MILTÄ SIVULTA?? :) HALUAISIN OSTAA JENKEISTÄ NUORTENVAATTEITA; MUTTA EN TIEDÄ MISTÄ?
esim. www.shoebuy.com
onhan niitä googleta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486237
- 441657
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes371291- 45998
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320981Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45893Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384856Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837