onko vika vai ominaisuus kun esim sateella lähtee kaasu pohjassa liikkeelle niin jostain keulilta kuuluu helvetin moinen pauke oli esp päällä tai ei.kuuluu vain ruopiessa.
tsi/dsg paukkuu
8
1638
Vastaukset
- Gulf
Eiköhän se ole vetoluistonesto joka 'paukkuu'. ESP kytkeminen pois päältä ei välttämättä kytke pois ASR eli vetoluistonestoa jossa on osana elektroninen tasauspyörästön lukko - joskus se tuntuu siten että vetävissä pyörissä tuntuu 'rynkytystä' tai 'pauketta'.
- Mä vaan
tavalla. oli satanut rankasti koko päivän. Asfaltti oli todella märkä. Yritin lähteä rivakasti valoista loivaan ylämäkeen niin pyörät täritti/kuului kunnon pauke/pamaus ja ihan kuin pyörät ois lyöny suttua vaikka esp asr oili päällä. Mulla myös TSI DSG yhsitelmä.
- Kahjo??
"lähtee kaasu pohjassa liikkeelle niin jostain keulilta kuuluu helvetin moinen pauke..."
Kukaan "TERVEJÄRKINEN" ei toimi näin. Onkohan sinulla kaikki tallella siellä yläpäässä....- kalle kolina
en tiiä miten ne tervejärkiset ajaa mutta jos uusi auto kolisee kun 70 luvun taunus niin vituttaahan se.kyllä auton pitää toimia ilman kolinoitakin ainakin edellinen toimi.taidan kysyä asiaa huollosta.
- lähteä kaasu pohjassa
Kun lähtee ykkösvaihteella pienellä kaasulla liikkeele, ei meinaa liikkua koko volkkari minnekään. Vasta kun laittaa reilusti kaasua liikkuu. Onko vika juuri noissa luistonestoissa?
- Mä vaan
lähteä kaasu pohjassa kirjoitti:
Kun lähtee ykkösvaihteella pienellä kaasulla liikkeele, ei meinaa liikkua koko volkkari minnekään. Vasta kun laittaa reilusti kaasua liikkuu. Onko vika juuri noissa luistonestoissa?
eli muuten ihan täydellinen loota mutta d-asennolla ajettaessa liikkeelle lähdössä toki tekee usein sitä että kun painaa rivakasti kaasua niin auto nyökkää hitaasti eteenpäin ja jotenkin nykäisee/tuntuu kuin vaihde kautta kaasupoljon tarraisi jotenkin... Johtuukohan siitä että laatikko vaihtaa ilmeisesti sitten niin äkkiä kakkoselle/kolmoselle että tekee tuota. Hitaasti jos tääs lähtee ja painaa kaasua kevyemmin niin tuntuu että lähtee todella hitaasti eteenpäin/hetkeen ei tapahdu mitään...Ihan kuin joku viive olisi siinä kaasussa. Nää huomiot koskee ainoastaan autoja joissa TSI DSG. Manuaaliaskisissa en oo moista huomannut. ja se on ikävää että jos tulee pakottava tarve pysähtyä keskelle todella jyrkää mäkeä ja siitä sitten yritää lähteä uudelleen eteenpäin niin auto saattaa valua taaksepäin jos ei käytä apuna DSG:n kanssa käsijarrua. Ihan näissä uudemissa versioissa ei toki moista ongelmaa ole kun on mäkilähtöavustin vakiona.
Ihan pienissä ylämäissä ei valu taaksepäin vaikka pysäyttisi auton keskelle mäkeä ja sitten lähtisi eteenpäin. DSG on myös aika taloudellinen automaatti mutta joskus tuntuu että kaupungin laita-alueilla ajellessa noin 50-60km/h jotain ylämäkeä ylöspäin viitonen on hieman liian iso pykälä kun kierrokset on alle 2000. Jaksaa kyllä mennä mäen ylös mutta ehkä nelkku olis parempi tuossa tilanteessa. Saahan laatikon vaihtamaan kaasunpainalluksella pienemmälle mutta jos et pidä sitä kaasua pohjemmassa niin vaihtaa takas vitoselle. - pelittää loistavasti
lähteä kaasu pohjassa kirjoitti:
Kun lähtee ykkösvaihteella pienellä kaasulla liikkeele, ei meinaa liikkua koko volkkari minnekään. Vasta kun laittaa reilusti kaasua liikkuu. Onko vika juuri noissa luistonestoissa?
Oma TSI DSG (vm. 2008) pelittää loistavasti joka olosuhteessa. Edellisillä jotain häikkää.
Ei muuta kuin huollon juttusille.
Käytän ainoastaan 98 polttoainetta. - Mä vaan
pelittää loistavasti kirjoitti:
Oma TSI DSG (vm. 2008) pelittää loistavasti joka olosuhteessa. Edellisillä jotain häikkää.
Ei muuta kuin huollon juttusille.
Käytän ainoastaan 98 polttoainetta.olen muutamia DSG TSI Volkkareita koeajanut joissa siis sama moottori vaihteisto ja samalla tapaa käyttäytyy liikkeelle lähdöissä. Jonkin verran parani oma kun magneettikytkin uusittiin ja uusi softa löytiin koneeseen mutta liikkellelähdöissä käyttäytyy just noin lähes aina kuin kuvailin ja sama homma tosi jyrkät ylämäet valuu taaksepäin jos keskelle mäkeä pysähdyt ja sitten hölläät jalan jarrulta etkä käytä käkkäriä apuna. Myös se on ihan laatikon ominaisuus ainakin että taájamissa mäessä on iso vaihde päällä jyrkissä mäisäkin jossa vois hyvin olla mieluummin pienempikin pykälä
Tuskin on mitään vikoja vaan ihan ominaisuuksia. Tuskin tuo polttoaine mitään muuttaa: V poweria kokeilin muutaman tankin ja en huomannut mitään eroa missään asiassa verraten perus 95E:hen. Eikä tuo etupään piiskailmiö ole tullut kuin kerran esille kun oli oikein märkää ollut koko päivän. Muuten se ei oo sellaista tehnyt. IV korinen teki sitä usein sadekelillä mutta sen keula olikin tunnettu ns. piiskailmiöstä ja siinä ei ollut asr:ää eikä esp:tä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832