Minulla on tarkoitus myydä tonttia tuolla Kirkkonummen metsissä.
Kokemuksia välittäjän valinnasta tarvitaan?
Kannattaako luottaa isoon valtakunnalliseen välitysliikeeseen joka tarjoaa isoa summaa vai luottaa pieneen välitysfirmaan joka on alueella työskennellyt?
voi olla että on korni kysymys, mutta kun ensimmäistä kertaa tässä asialla ollaan niin varman päälle tahtoo pelata.
Miten olette valinneet välittäjän ja oletteko kyselleet useamman arviota? Kuinka montaa voi tontilla juoksuttaa?
miten valita välittäjä
23
8015
Vastaukset
- ilmainen
arvio eli käyvät paikalla ja heitä sopiva välittäjä sitten arvalla tai valitse tunteella.
Eikös kiinteistömailmassa voi aloittaa alhaisella lähtöhinnalla ja siitä se sitten nousee......pilviin? - Eipä muutenkuin...
Kilpailutat "paikalliset välittäjät" niin isot kuin pienet! Ja ne jotka tarjoaa parhaimmat palvelut niin valitse niiden kesken ja palveluilla tarkoitan näkyvyyttä ja kykyä esitellä tuota paikkaa!
- eikö iso
väkittäjä ole parempi jos halutaan näkyvyyttä ja pikaista kauppaa, yrittäjähenkisuuttä
- ETTÄ NIISTÄ
eikö iso kirjoitti:
väkittäjä ole parempi jos halutaan näkyvyyttä ja pikaista kauppaa, yrittäjähenkisuuttä
Yksityisistä on miltai kaikki loiseläjiä myyjien ja ostajien rahapussilla ilman koulutusta,sekä lihotat heitä tuhansilla euroilla kauppaa tehdessäsi.
Tämä koskee asuntovuokraamoja,kiinteistönvälittäjiä ja muita omanedun tavoittelijoita,sillä kyse on heidän palkkioistaan 2,25-4.5 % kauppahinnasta!
Kysy omasta pankistasi,onnistuuko laillinen kauppakirjan tekeminen heiltä.
Kaupanteko ei ole niin vaikeaa kun luulette,sillä minäkin olen itse myynyt aina vaihtaessamme asuntoa ja työpaikalla ne on kirjoitettu valmiiksi ilmaiseksi.
Ilmoitus lehteen ja myymään,sekä tarvittaessa yhteys pankkiin ja homma toimii niinkin.
Usko vaan!
Välittäjä kannattaa valita, jos mahdollista sellaisesta henkilöstä, josta itse pitää. Mitään helppoheikkiä en ottaisi taloani myymään, koska eka ne lupaa kuuta taivaalta ja kun ei kauppa käykään, alkavat hermostua ja sättiä myyjää... Itsellä on kokemusta - onneksi löytyi alalla pitkään ollut pienempi firma ja siinä huippumyyjä, joka ajoi kaikkien etua. Saimme sopukaupat tehtyä ja kaikille jäi kaupasta hyvä mieli. Hyvä myyjä todella tietää markkinat ja tarvittavat dokumentit ja tiedot, potentiaaliset asiakkaat. Vaatii sinua hakemaan asemakaavapiirrustukset ja pohjapiirustukset, teetättää kuntoarvion ja kuten omassa tapauksessa, hommaa vielä hyvän ja edullisen remonttimiehen paikalle tekemään arvionsa ja saa hänet vielä suostumaan heti töihin (vaikka töitä oli jonossa:))
- Kokemusta jonkin verran
Valitse mahdollisimman pätevä.Tyyppi joka ottaa halvimman palkkion ei välttämättä ole kuitenkaan hän joka saa maastasi sen parhaan tarjouksen.
- PUNAKUPARI
Hei!Mielestäni sinun kannattaa ottaa sellainen kiinteistövälitäjä,joka on alueella työskennellyt.He osaavat arvioida hinnan oikein tonteillesi.Kiinteistövälittäjälle kuuluu sama %.Olikohan se täällä joku 4% kauppahinnasta.
Toisaalta,jos itse ilmoitat tontin myytäväksi,voit säästää siinä.Kun löydät ostajan pyydät kiinteistönvätittäjän tekemään vain kauppakirjat ja hankkinaan ne tarvittavat liitteet.Siloin jää esittelypalkkio itsellesi.
Hyviä kauppoja!- myy itse
Muista, että Joulupukki ja rehellinen kiinteistövälittäjä ovat molemmat taruolentoja.
- ite joolupukkki
myy itse kirjoitti:
Muista, että Joulupukki ja rehellinen kiinteistövälittäjä ovat molemmat taruolentoja.
ja kysele sitte joulupukilta suoli 24 : n ohjeita. täältä ei löydy muutakuin hauskaa. . .
- ja säästä
Eli pidä se myyntipalkkio itse vai onko sinulla huono omatunto jos on vaikka peritty tontti? Ei tarvi muille antaa tuhansia euroja pelkän tontin hinnasta. Se yksikin tuhat egee on kuus mummoo!
Itse tehtiin semmoinen virhe sukulaisten kanssa että annettiin pankin lähellä (omistuksellisesti) olevalle välitysfirmalle entinen pientila Ylä-Savossa myytäväksi. Ei ne mitään saanut aikaan moneen kuukauteen!
Laitoin itse ilmoituksen Keltaiseen pörssiin ja paikallisiin. Muutama kiinnostunut löytyi, ja sovin kaupoista.
Piti kuitenkin antaa välittäjille prosentit, koska oli nimi paperissa!
En enää ikinä anna näille välittäjille mitään, niin rikas (että säästäisi aikaa) tai niin köyhä (että ei ole yhteyksiä) en ole!
Ei siinä tarvitse kuin vähän osata lukea ja kirjoittaa! Ilmoitustaulut, lehdet ja netti on keksitty jo!
Eräänkin pankin kiinteistönvälitysfirma just` mainostaa perivänsä vain melkein 5 %! Se on helppoa rahaa.
Se on tosi yksinkertainen kiinteistökauppa, jos siellä ei ole mitään taloakaan.
Eli laita ilmot paikallisiin lehtiin ja nettiin, kyllä sieltä seudulta ostajia löytyy. Laske vaikka palkka itsellesi. - Make60
Selvitä tontin hintataso ja myy tontti itse niin ei tarvitse välittäjähuijareille maksaa mitään ja saat kaupat nopeasti kun itse päätät vaikka näyttötilaisuudessa minkä tarjouksen hyväksyt.
- Myy ite
Mulla ei oo ku huonoja kokemuksia välittäjistä joten viimesen maatilkun myin ite. Ei ees vaikeeta, eli myy ite ja säästä selvää rahaa.
- Ja korkeilla koroilla ;)
Parhaat kiinteistövälittäjät ovat hyvän näköisiä ja tarjoavat silmänruokaa kaupan päälle ;)
- ap kiittää
Kiitos kaikille kannustavista viesteistä.
Myyn heti itse kun ehdin ja osaan.
Olen yksineläjä, teen 14 tunnin työpäiviä ja rahat nyt tiukalla. - Aul
ap kiittää kirjoitti:
Kiitos kaikille kannustavista viesteistä.
Myyn heti itse kun ehdin ja osaan.
Olen yksineläjä, teen 14 tunnin työpäiviä ja rahat nyt tiukalla.Koska teet 14 tunnin päiviä et ehdi kohdetta näyttämään. Koska ehdit opetella, että mitä papereita tarvitaan tontin myymiseen, mitä tietoja kaavoituksesta, mitä ympäristöstä, mitä karttoja? Teet esitteet ja tiedät mitä niihin laitetaan?Tiedätkö mikä vastuu on kiinteistön myyjällä? Teetkö kauppakirjan maakaaren edellyttämällä tavalla, muistat tilata kaupanvahvistajan? Onko vuokratonti? Onko puuston arvoa? Ynnä muuta. Terveisin reilut 10 vuotta rehellisenä välittäjänä ollut. Palveluammatissa tässäkin ollaan! Joten valitse ammattitaitoinen järkevä välittäjä. Jota ei välttämättä tunnista korkeista koroista mutta puheista kyllä huomaa kuka osaa asiansa.
- ikkrem
Yhtenä kriteerinä pitäisin välittäjän kohdekuvien korkeaa tasoa, jos muissa osioissa ovat tasaväkisiä. Jos kuvat ovat kamerakännykällä täynnä kuvausvikoja otettuja pikaräpsyjä, niin voisi olettaa, että muissakin asioissa välittäjä yrittää fuskata. Ammattitaitoinen välittäjä jättää kuvaamisen vaikkapa kuvaamiseen perehtyneelle harrastajakuvaajalle tia jopa oikealle ammattilaiselle.
Sinun kohteessa kuvilla ei tosin ole kovinkaan kummosta merkitystä, mutta silti voi käyttää tätäkin kohtaa valinnan apuna.
Niin, minkälaista tonttia olet myymässä ja mitä olet ajatellut hinnaksi? Missä tontti sijaitsee?- myyn kohta itse
Tehtiin kesäkuun alussa välityssopimus nyk talostamme Kiinteistömaailman kanssa.Haluttiin valita iso ja näkyvä firma;tulos= ei tarjouksen tarjousta tähän mennessä.Muutamia"Tosi kiinnostuneita" katsojia ollut..aluksi veikkailivat myyntiajaksi muutamaa viikkoa.Nyt mennyt jo muutama kuukausi.
Syyskuun lopussa sopimus loppuu,enkä ainakaan uusi sitä ko.firman kanssa.Alan itse kaupata tätä.
- tee itse ilmotus
nettiin http://www.asuntoliite.fi ja ilmota se lehdessä.
- topi x-
On aika turhaa valita välittäjä, joka maksaa paljon (yli 3,5 %) ja käyttää rahaa mainosten jakeluun, joista 99 % joutuu välittömästi roskiin.
Vielä vähemmän teet niin, jos tunnet vastuuta ympäristöstä ja luonnon varojen käytöstä. - On maailmassa.
Kuten on tullut selväksi, tarjontaa on.
Specifimmän kohteen myymisessä on sellainen välittäjä paikallaan, jolla on hyvä tuntuma paikkakunnan hintatasoon.
Jotain voi kertoa sekin, jos on AKA auktorisointi ja LKV suoritettu.
Kyllä se vaan on niin, että niitä pieniä ja luotettaviakin löytyy, tosin kaikki ne eivät kovin äänekkäästi palvelujaan mainosta. - tpmm66
Mitä asiakirjoja täytyy olla jos myy itse kiinteistön? Pitääkö olla kuapan vahvistaja?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838