Radiossa oli viime viikolla luonnonlääkkeitä ja hoitoja käsitellyt ohjelma jonka anti ei kovin suuri ollut. Puhe keskittyi enemmänkin tulevan lainsäädön ruotimiseen ja sitä valmistelevaan työryhmään.
Ohjelma kyllä antoi pohjaa siihen mitä lääkäreiksikin koulutetut henkilöt ko. hoidoista ajattelivat ja hyviä kokemuksiakin kertoivat hoitojen tuloksista.
Itse sain avun hivenaineista pitkään kestäneeseen alikuntooni joka johti jopa tajunnan menetykseen.
Nyt sain käsiini kirjasen Typpioksidista jonka sanotaan olevan elämän molekyyli. Netissä on siitä paljon tietoja ja moni on minulle nyt henkilökohtaisesti kertonut hyvistä kokemuksistaan käytettyään ko. ainetta.
Onko teillä kokemuksia luonnon lääkkeistä ja millaisia.
Koululääketiedekin tunnustaa jo luonnosta saatavien aineiden tehon ja moni lääkäri, kuten oma lääkärinikin hivenaineiden kohdalla, suosittelee niiden käyttöä muun hoidon ohellakin.
Kaikki lääkkeet eivät salli rinnalle muita lääkityksiä. Yhteisvaikutuksista pitää keskustella asiantuntijan kanssa, eli kertoa hoitavalle lääkärille jos luonnonlääkkeisiin turvautuu.
Olisi kiva koota kokemuksia, ortopedian, kuppauksen, naprapatian, suolahoitojen yms. vaikutuksesta ja tehosta.
Magnesium, kalkki, sinkki, kupari ym. hivenaineet, millaisia kokemuksia niistä?
Tiedän, että monipuolisesta ravinnosta kaikki hivenaineet ja vitamiinit pitäisi saada, mutta omalla ja monen muun kohdalla on olemassa ns. imeytymishäiriö joka aiheuttaa sen, että pillerinä on otettava lisäravinteita pysyäkseen kunnossa.
Liikuntakin on hyvä "lisäaine" lihaksille ja luustolle ja sitä ei saa purkista. Samalla saa D-vitamiini annoksen ilman aurinkoakin kun liikkuu ulkona.
Luonnonlääkkeet
29
1662
Vastaukset
- järkyttynyt ystävä
Ystäväni kuoli hiljattai aggressiisviseen maksakirroosiin. Hän ei ole koskaan käyttänyt alkoholia. Syyks lääkärikin arveli hänen käyttämiään luonnonlääkkeitä.
- Mummo vaan
En käytä, enkä luota.
Ikäviä tarinoita on liian paljon luontaistuotteista.
Pitoisuudet ovat usein mitättömän pieniä, joten
apua niistä ei ole muille kuin valmistajalle.
Kontrolli on puutteellinen jne. - HelmiinaN
Nuo kaksi viimeistä virkettäsi käsittävät totuuden,
jota eivät kaikki ole itse kokeneet.
Siksikin siitä on hyvä kirjoittaa, jospa joku innostuisi liikkumaan!
Typpioksidi olisi kiintoisa juttu,
kertoisitko siitä enemmän?Netistä löytyy tietoja, tutkimuksiin perustuvaakin tekstiä.
Typpioksidia syntyy ihmisen elimistössä aminohapoista joita saamme lihasta ja kalasta.
Aminohapot ovat meille välttämättömiä ja niitä ei elimistömme pysty valmistamaan muista aineista, joten ne on saatava ravinnosta ( liha, kala.)
Se ei ole minkään lääkeaineen myyntinimi ja en siis mainosta mitään, vaikka niin tuolla alempana on asia käsitetty.
Nitraateista ja nitriinistä peräisin oleva typpioksidi laajentaa verisuonia ja niiden vaikutuksista sydänkohtauksiin ollaan monta mieltä.
Vihreät kasvit sisältävät paljon nitriittiä.
the National Institutes of Healt instituutti on julkaissut tutkimustuloksia Harvardin yliopiston ohella ko. asiasta. (Harvard Heart Letter 2004)
Liikunta lisää hormoonitoimintaa, endorfiinin eritys lisääntyy... ja hyvä mieli tulee kaupanpäälisinä.
- tulla mainostamaan
tänne!
- mainoksia
Minä en lukenut sitä mainoksena, vaan kyselynä
minkälaisia kokemuksia on jotka ovat
käyttäneet luonnonlääkkeitä.
Minä olen itse käyttänyt magnesia
lihaskouristuksiin ja suonenvetoon jaloissa,
joskus auttaa ja joskus ei.
Nyt olen käyttänyt käärmesalvaa siitä on ollut
apua, mutta uskon että ei pidemmän päälle
lihaskouristuksiin auta mikään.
Se on kauhea olo, kun öisin herää valtaviin lihaskramppeihin ja suonenvetoihin.
Lääkärit vain pyörittelee peukaloitaan ja
sanovat menevän ohi.
Olen niistä kärsinyt jo 5 vuotta ja ei ole ohi mennyt, joten mikä neuvoksi? - Tuoksuvattu'
Yhtäkään lääkkeeksi luokiteltua nimeä ei tekstissäni ole mukana.
Käyttäjien kokemuksia olisin kiinnostunut kuulemaan. Kaikesta kun olemme puolesta ja vastaan, kokemuksiemme mukaan.
Alkuaineilla, hivenaineilla, vitamiineillä ja molekyyleillä on omat nimensä ja ne ovat yleisesti käytössä olevat nimikkeet joita ei voi korvata.
Happikin on happea! mainoksia kirjoitti:
Minä en lukenut sitä mainoksena, vaan kyselynä
minkälaisia kokemuksia on jotka ovat
käyttäneet luonnonlääkkeitä.
Minä olen itse käyttänyt magnesia
lihaskouristuksiin ja suonenvetoon jaloissa,
joskus auttaa ja joskus ei.
Nyt olen käyttänyt käärmesalvaa siitä on ollut
apua, mutta uskon että ei pidemmän päälle
lihaskouristuksiin auta mikään.
Se on kauhea olo, kun öisin herää valtaviin lihaskramppeihin ja suonenvetoihin.
Lääkärit vain pyörittelee peukaloitaan ja
sanovat menevän ohi.
Olen niistä kärsinyt jo 5 vuotta ja ei ole ohi mennyt, joten mikä neuvoksi?Nyt puhun vain omasta kokemuksestani.
Tein kuumina kesäpäivinä hiostavaa työtä moottorisahan kanssa kun pätkin polttopuita paahteessa.
Join mehua ja vettä litrakaupalla päivän mittaan.
Lopulta sain niin kamalat kouristukset, että tuskin kykenin puhumaan.
Menin keittiöön, otin karkeaa merisuolaa suuhuni ja soitin naapurista apua, he soittivat ambulanssin... ja ilman sitä suolan imeskelyä en ehkä olisi selvinnytkään, koska lihaskouristus olisi mahdollisesti siirtynyt sydänlihakseen saakka.
Vereni suola-arvot vaarallisen alhaiset!
Kun minulle tulee suonenveto, haen kaapista merisuolaa magnesiumin lisäksi ja voin kehua löytäneeni halvan lääkkeen, joka kelpaa herroillekin, suolan.
Ei ole vaarallista kokeiltavaksi ja taatusti luonnosta.- beessisloggi
Tuoksuvattu kirjoitti:
Nyt puhun vain omasta kokemuksestani.
Tein kuumina kesäpäivinä hiostavaa työtä moottorisahan kanssa kun pätkin polttopuita paahteessa.
Menin keittiöön, otin karkeaa merisuolaa suuhuni ja soitin naapurista apua, he soittivat ambulanssin... ja ilman sitä suolan imeskelyä en ehkä olisi selvinnytkään, koska lihaskouristus olisi mahdollisesti siirtynyt sydänlihakseen saakka.
Kun minulle tulee suonenveto, haen kaapista merisuolaa magnesiumin lisäksi ja voin kehua löytäneeni halvan lääkkeen, joka kelpaa herroillekin, suolan.
Ei ole vaarallista kokeiltavaksi ja taatusti luonnosta.ihan vaaratonta ole, määräthän ne ratkaisevat siinäkin.
Takavuosina (Amerikassa) kuoli lapsi jota vanhemmat rankaisivat sokerin syömisestä syöttämällä lusikallisen suolaa.
Suurin osa suomalaisista yleensäkin saa liikaa suolaa ravinnostaan.
Anteeksi nyt, mutta aika hölmösti toimit alunperin, paahtavassa helteessä rehkiminen ja litratolkulla juominen. - mainoksia
Tuoksuvattu kirjoitti:
Nyt puhun vain omasta kokemuksestani.
Ei ole vaarallista kokeiltavaksi ja taatusti luonnosta.Olen ottanut myös suolaa magnesian lisäksi,
keskellä yötä joutuu suolapussia
kaivamaan, samantien uni karkaa, mutta joskus
tämäkin konsti auttaa, sitähän minullakin on
että saa pelätä kouristusten menevän sydämeen,
mutta kauheinta on ne itse kouristukset,
tekisi mieli huutaa suodaa huutoa.
Kun sydämeen menee, niin silloin ei tarvi enää
kestää mitään, se on ohi sitten.
Nämä kouristukset lähtevät rintalihaksista,
ja menevät jalkoihin, 2;varvasta on jo ollut tunnottomina 1 vuosi,
ei ole mitään tuntoa, aivan johtuen näistä kouristuksista kertoi eräs lääkäri. - mollata
beessisloggi kirjoitti:
ihan vaaratonta ole, määräthän ne ratkaisevat siinäkin.
Takavuosina (Amerikassa) kuoli lapsi jota vanhemmat rankaisivat sokerin syömisestä syöttämällä lusikallisen suolaa.
Suurin osa suomalaisista yleensäkin saa liikaa suolaa ravinnostaan.
Anteeksi nyt, mutta aika hölmösti toimit alunperin, paahtavassa helteessä rehkiminen ja litratolkulla juominen.Ei tavallinen suolainen ruoka ole sama asia kuin
muutama rae merisuolaa.
Miksi aina pitää moittia toisia kirjoittajia,
ei sitä suolaa syödä lusikalla. - beessisloggi
mollata kirjoitti:
Ei tavallinen suolainen ruoka ole sama asia kuin
muutama rae merisuolaa.
Miksi aina pitää moittia toisia kirjoittajia,
ei sitä suolaa syödä lusikalla.tuosta viestistäni?
- 1943
kokemusta luonnonlääkkeistä eikä onnekseni juuri muistakaan lääkkeistä. Olen liikkunut säännöllisesti aina ja syön monipuolisesti. Raskausaikana otin säännöllisesti kulauksen kalanmaksaöljyä ja sain D-vitamiinia. Tästä vitamiinista monella suomalaisella on puute, tutkimuksissa on tullut ilmi, että mahdollisesti vaikuttaa diabeteksen syntyyn. Kun odotin esikoistani, kuulin kertomuksen jonka mukaan odottava äiti halusi elää mahdollisimman terveellisesti. Jätti kahvin ja teen ja siirtyi yrttijuomiin. Lapsi syntyi kehitysvammaisena. Ystäväni vaimo käytti paljon yrttejä- kuoli maksasyöpään. Olen epäluuloinen ja luotan tavalliseen lääketieteeseen. Alkoholia juon silloin tällöin, mutta voin elää ilmankin. Minulla on melko pitkä koulutus asiaa sivuavalta alalta.
- aloittaja*
Viime kuukausina on jo julkisestikin puhuttu tulehduskipulääkkeiden sivuvaituksista, yhtenä mm. maksasairaudet.
En vetäisi suoraa yhteyttä yrttien käytön ja kehitysvamman välille, se on ehkä liian uskalias väite, koska monet käyttävät yrttejä sairastumatta, tai sairastuttamatta sikiöitäkään.
Eräs lääkäri sanoin artikkelissaan, ettei myrkytöntä lääkettä ole vielä keksitty. Kaikki ei sovi kaikille, eikä kaikki yhteen toistensa kanssa. Kokemuksen kautta asioista saa tietoa ja monet ovat kokeilleet hyötyen lääkkeistä.
Eräät yskänlääkkeet, reseptillä lapsillekin tarkoitetut, aiheuttavat hallusinaatioita ja niiden tiimoilta on ollut julkisuudessakin keskustelua.
Sivuvaikutuksia ilmaantuu luonnon- ja synteettisten lääkkeiden käyttäjille, usein juuri väärästä annostuksesta, mutta myös lääkkeen koostumuksesta johtuen. - 1943
aloittaja* kirjoitti:
Viime kuukausina on jo julkisestikin puhuttu tulehduskipulääkkeiden sivuvaituksista, yhtenä mm. maksasairaudet.
En vetäisi suoraa yhteyttä yrttien käytön ja kehitysvamman välille, se on ehkä liian uskalias väite, koska monet käyttävät yrttejä sairastumatta, tai sairastuttamatta sikiöitäkään.
Eräs lääkäri sanoin artikkelissaan, ettei myrkytöntä lääkettä ole vielä keksitty. Kaikki ei sovi kaikille, eikä kaikki yhteen toistensa kanssa. Kokemuksen kautta asioista saa tietoa ja monet ovat kokeilleet hyötyen lääkkeistä.
Eräät yskänlääkkeet, reseptillä lapsillekin tarkoitetut, aiheuttavat hallusinaatioita ja niiden tiimoilta on ollut julkisuudessakin keskustelua.
Sivuvaikutuksia ilmaantuu luonnon- ja synteettisten lääkkeiden käyttäjille, usein juuri väärästä annostuksesta, mutta myös lääkkeen koostumuksesta johtuen.tosi vähän eikä näyttöä varmaan ole luulemistani yhteyksistä. Mutta varovaiseksi tulen, kun kuulen moisia. Kohtuullisuus kaikessa.
- 60män
Syö säännöllisesti monipuolista, hyvin kasvispitoista ruokaa.
Liiku monipuolisesti ja kuluta energiaa hieman enemmän kuin syöt.
Niin ja rakastele usein, niin saatat välttyä jopa eturauhassyövältä, sehän on turhan tauti.- 1943
samaa mieltä minun kohdallani, sillä yritän keventyä, mutta pikkuhiljaa. Jos ei tarvitse laihtua, niin energiaa pitää olla yhtä paljon ruoassa ja juomissa kuin sitä kuluttaa. Hyviä säännöstelykeinoja ovat esim. säännöllinen liikunta, silloin keho kertoo milloin on nälkä, milloin olo taas on kylläinen. Kehoa pitää kuunnella. Lisäksi pitää syödä hitaasti, että kehon säännöstelymekanismit ehtivät mukaan. Hyvä janojuoma on esim. piimä-vesiseos, kumpaakin yhtä paljon sekä tuoremehun ja kivennäisveden (jossa natriumia, Vichy) seos. Kummassakin on vähän sokereita ja monipuolisesti suoloja.
Yritän syödä monipuolisesti, mutta... usein se on pari viipaletta ruisleipää ja voita päälle.
Laiskuutta se on kun ei viitsi joka päivä laittaa oikeaa ruokaa.
Porkkanoita, omenia, sipulia, salaattia, ja kaalia rouskuttelen raakana, punajuuria ja kurkkuja purkista.
Liiankin usein tulee ostettua pähkinäsekoitusta iso pussi ja sen syötyä on kiire lenkille kuluttamaan niitä kaloreita joita niistä pakostakin tulee muiden hyötyjen lisänä.
Tuohon eturauhasvaivaan en voi muuten kantaa ottaa, kuin toteamalla sen vaivan lisääntyneen, mikäli oikein olen kuulemiani uutisia tulkinnut.
Mistä sitten johtuukaan, mutta tomaatin syönnillä sanotaan olevan tervehdyttävä vaikutus siihen vaivaan.
Rakastelemalla ei yksinäinen voi kaloreita kuluttaa, eikä "vaivoja korjata", mutta heille joille se on mahdollista, lisää sitä mikä hyvälle tuntuu.
Jospa tämä selkä jo tänään kestäisi pienen lenkin, kaloreiden ja kunnon vuoksi.
Perjantaina pitäis olla laivaannousukunnossa.
- Tanita T
Farmari-messuilla Lahdessa joku aika sitten mies esitteli ohraryynejään ja kehui niiden terveysvaikutuksia. Samalla hän sanoi että kauralla ja rukiilla olisi erittäin epäedullisia vaikutuksia niveliin, mitä ohralla ei puolestaan olisi.
Onko kukaan kuullut tälläista?
Minä olen ainakin pitänyt kauraa ja ruista erittäin terveellisenä.- kaikille kaura
Minulle ei sovi kaura ensinkään,
nivelten vuoksi. - tutkittu sopivuutta.
Vehnä, ohra, ruis ja kaura
Eroaako kaura muista kotimaisista viljalajeista?
Vehnä, ohra ja ruis sisältävät alfa-gliadiini, joka on se aine, joka on vahingollinen ohutsuolen limakalvolle keliakiaa sairastavalla potilaalla. Kaura on etäisesti sukua muille viljalajeille. Kaura ei sisällä gliadiinia, vaan toisenlaista valkuaisainetta, aveniinia, jonka määrä on vain 10 - 15% kun gliadiinia muissa viljalajeissa on 30 - 50%.
Kauraa on kuitenkin aikaisemmin pidetty vahingollisena?
Perinteisesti kaikkia kotimaisia viljalajeja on pidetty vahingollisina. Jo 50-luvulla keskusteltiin kuitenkin siitä, että kaura ei mahdollisesti kuuluisi tähän ryhmään.
Suomalainen tutkimus;
mutta nyt on Suomessa todistettu, ettei kaura ole vahingollinen?
Esko K Janatuinen kolleegoineen julkaisi 1995 Kuopiossa tehdyn tutkimuksen tulokset arvostetussa kansainvälisessä lääketieteellisessä julkaisussa, New England Journal of Medicine. Laaja tutkimus, johon osallistui 52 potilasta, joilla oli aikaisemmin tiedossa oleva keliakia, ja 40 potilasta, joilla oli äsken todettu keliakia. Potilaita seurattiin vuosi, jonka jälkeen ohutsuolibiopsia kontrolloitiin. Tämän tutkimuksen perusteella kohtuullinen määrä kauraa voidaan huoletta lisätä keliakia-potilaan ruokavalioon ilman vahingollisia seurauksia.
Näitä tuloksia on sittemmin varmennettu muilla mm Ruotsissa ja Irlannissa tehdyillä tutkimuksilla, ja näitä tuloksia voidaan nyt pitää hyvin varmoina. Viime vuosien tutkimuksilla on voitu vakuuttavasti todistaa, että kaura on vaaraton myös lapsille ja ihokeliakiaa sairastaville.
Kopio on Gastrolab sivustolta
Hevosten ruokinnanssa on merkitystä kauran ja muiden viljalajien kohdalla, liekö silläkään todellista perää. Eläinten ruokinnasta en uskalla vetää johtopäätöksiä meidän ihmisten ravintotarpeeseemme, tai vaikutuksiin.
Kaura on kuitenkin yksi siedetyimmistä viljoistamme. - Tanita T
kaikille kaura kirjoitti:
Minulle ei sovi kaura ensinkään,
nivelten vuoksi.miksi kaura ei sovi nivelvaivaisille, vai oletko vain itse huomannut, että kaura aiheuttaisi nivelvaivoja?
Tanita T kirjoitti:
miksi kaura ei sovi nivelvaivaisille, vai oletko vain itse huomannut, että kaura aiheuttaisi nivelvaivoja?
Nivelet notkeammiksi ravinnolla, tekstissä sanotaan että kaura on hyvää nivelille.
Uskoo kenelle kaura sopii, useimmille kaura sopii vehnää paremmin.
Kun ruoansulatuskanavan hyviä bakteerien määrä kasvaa, ruoansulatuskin toimii paremmin. Se puolestaan alentaa elimistön happamuutta sekä parantaa nivelten joustavuutta. Mitä sitten pitäisi syödä?
Enemmän: Rasvaista kalaa kuten silliä, makrillia, lohta, tonnikalaa tai kalaöljyvalmisteita.
Miksi? Kalaöljyillä on positiivinen vaikutus pehmytkudosten tulehdukseen.
Enemmän: Sardiineja, vihreitä kasviksia, kauraa, kuivattuja hedelmiä kuten viikunoita, kurpitsan ja auringonkukan siemeniä, tarhapapuja jne.
Miksi? Nämä aineet sisältävät runsaasti magnesiumia, joka auttaa kalsiumin imeytymisessä. Vihreät kasvikset sisältävät
myös kaliumia, joka auttaa elimistöä pysymään emäksisenä.
Enemmän: Ananasta, papaijaa, mangoa, guavaa.
Miksi? Nämä hedelmät sisältävät ruoansulatusentsyymejä, jotka alentavat elimistön happamuutta.
Pidä itsesi lämpimänä.
Miksi? Kylmä ja kostea sää usein pahentaa oireita.
Liikunta ja rentoutuminen
Uinti, venyttely, tai chi, jooga sekä kaikenlainen säännöllinen liikuminen auttaa sinua rentoutumaan ja sitä kautta se
alentaa lihas- ja nivelvaivoja.
Viestittely keskittyi vain lääkekeskusteluksi, mutta meillä on paljon kolutettuja henkilöitä kehon käsittelyyn.
Nivelten korjaajia, heistä olen lukenut vanhoista kertomuksista, verenpysäyttäjät ja kupparit liikkuivat kylillä tiheään.
Kiropraktikko on minua onnistuneesti käsitellyt jo useamman kerran ja sellaisen käsittelyyn suunnittelen taas heti kun hänellä on vapaa aika vastaanotolla.
Näistä kokemuksista olisi myös hyvä kuunnella muidenkin mielipiteitä.
Hierontakin alkaa olla jo ylellisyyttä, hinnat kohonneet huimasti.
Thai-hieronta kuohuttaa uutisissa, lieveilmiöineen. Tarpeellista kai sekin, koska käyttäjiä löytyy.- juolahti mieleeni,
kuinka paljon säännöllinen verenluovutus estää varsinkin miehiä sairastumasta sydäninfarktiin.
Verenluovutus poistaa verestä liian raudan, jolloin infarktin mahdollisuus suuuresti alenee.
Tosin, tässä iässä ei enää voi alkaa verenluovuttajaksi, jatkaa voi 65 ikävuoteen asti, jos on jo entinen. juolahti mieleeni, kirjoitti:
kuinka paljon säännöllinen verenluovutus estää varsinkin miehiä sairastumasta sydäninfarktiin.
Verenluovutus poistaa verestä liian raudan, jolloin infarktin mahdollisuus suuuresti alenee.
Tosin, tässä iässä ei enää voi alkaa verenluovuttajaksi, jatkaa voi 65 ikävuoteen asti, jos on jo entinen.Kuppasarvet imettiin määrättyihin paikkoihin.
Katsoin kuinka eräs vanha kuppari mittasi kämmenellä ja ranteen leveydellä tarkat paikat joihin partakoneen terällä teki viillot ihoon ja omi sarven kiinni.
Keksutelin akupunktiota saadessani lääkärin kanssa akupisteistä joita on paljon eri merkityksiin ja hän viittasi vanhoihin kuppareihin jotka käyttivät juuri tärkeitä akupisteitä sarven paikkoina.
Mistä vanhaan aikaan tietoa hankittiin, eihän kiinalainenkaan lääketiede jota sanotaan maailman vanhimmaksi, ollut koko maailman tiedossa akupisteineen.
Paljon mystistäkin on vanhoissa tavoissa, kiinnostavaa tietoa jota aion alkaa keräämään ja tallentamaan.
Kyllä, kyllä kupparin sarveen kertyykin verihyytymiä, terveellistä se on, ja nykyisinkin kuppareita on monella paikkakunnalla.
- aureliina
Kerään syksyllä pihlajanmarjoja, pakastan ne riivittyinä ja popsin pari marjaa/vrk pitkin talvea. Eipä ole ollut flunssaa muutamaan vuoteen. Marjoissa on paljon c vitamiinia, karoteenia sun muita aineita. Kts vaikka googlesta. Lisäksi karoteeni suojaa ihoa ja antaa kevyen rusketuksen ympäri vuoden. Eivätkä marjat maksa mitään, lenkkipoluille vaan keräyspussi mukaan.
Tuosta rusketusvaikutuksesta puhutaan porkkanan kohdalla, karoteenia sisältävänä pitäis auttaa ruskettumaan.
Tuttavani popsi koko talven porkkanoita ja manasi kesällä kun ei ruskettunut yhtään paremmin kuin ennenkään, mutta lohduttautui sillä että tulihan vitamiinit syötyä.
Tyrnimarja on hapokas ja niitä minullakin on pakkasessa, hyviä c vitaamin lähteitä.
Monilla tavallisilla kasveilla on enemmän merkitystä monipuolisessa ravinnossa kun äkkiseltään uskoisikaan.
Kynsilaukkaa flunssan torjuntaan, vaikka se torjuu kyllä muutakin hajunsa vuoksi.
Niillä saattaa olla yllättäviä vaikutuksia muuhunkin kuin mihin niitä tarjotaan. Kokeilin esim. inkiväärikapseleita kaksi eri kertaa, mutta sain kummallakin kerralla siitä niin pahoja vatsanväänteitä, että en ikinä uskaltaisi pistää enää ainuttakaan suuhuni.
Omega 3:ea on, mutta niitä kapseleita otan joskus silloin tällöin, kun satun muistamaan ja eteen osuu, joten niistä ei liene hyötyä eikä haittaakaan. Jollain lennolla tulin ostaneeksi matkahuumassani. :)
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172