uhkaa jäädä metsiin. http://www.metla.fi/tutkimus/matsutake/
Sienet on poimittava kokonaisina. Älä käytä veistä! Pelkkä sieniharja riittää. Sienet täytyy putsata varovaisesti samalla kun ne poimitaan maasta, muuten lika limautuu lakkiin ja jalka jää multaiseksi. Sienen pintaa ei saa rikkoa. Käyttäkää aina HANSKOJA kun koskette sieniin, koska ihon rasva pilaa sienen pinnan ja saattaa edistää sen pilaantumista !Onpas herkkänahkainen otus !
Matsutake
3
734
Vastaukset
- ja grilliin
Matsutaket valmistetaan ruoaksi useilla eri tavoilla: esim. höyryttämällä, grillaamalla, paistamalla. Matsutake sukiyakissa ja tempurassa ovat myös suosittuja. Lisäksi matsutakeriisiä ja -keittoa pidetään myös herkullisina. Keitto, jossa on useita viipaleita sientä tarjoillaan kannellisesta kulhosta tai ruukusta niin, että tuoksu pysyy astiassa, kunnes se tarjoillaan.
- yksi hyvä ruokasieni
nyt sitä voi löytyä mäntykankailta.. Kerran olen löytänyt yhden kappaleen. Eipä ole muita vastaan tullut.
Sieni ei liene aivan niin erinomainen suomalaismakuun kuin sitä pidetään. Varsinkin haju on erittäin voimakas (en ole tosin syönyt matsutakea), mutta siitä maksetaan suhtkoht hyvin jos on hyviä paikkoja...
Jos jotakin hyvää ruokasientä voi suositella niin Ukonsieni. Hyvin yleinen sieni, löytyy sekametsätyyppisestä maastosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819