Palaako Kotleetti palstalle?

---------?

Eipä ole kuulunut mitään aikoihin. Vaikka läppärikin ilmeisesti käytössä. Aattelin vaan että olisko kilot lisääntyneet näin sateisena kesänä? (istuttu sisällä ja herkuteltu makkaralla ym. ym)

36

1282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åpoiuytre

Lauantain Iltalehdessä tilastoa:
      kolmannes lihoi, neljännes laihtui ja lopuilla, reilu neljäkymmnetä prossaa paino pysyi samana. Plus muistutus lihavuuden terveysvaaroista, lehdessä meinaan.

• Vai on mun kellukkeiden määrästä pidetty huolta :) Kumma kun ei ole arvuuteltu. Vaaka näytti nyt 221 kg joten pari kiloa lähti loman aikana.
      On sitä sateisimpina ja viileimpinä päivinä oltu sisätiloissa ja käyty sitten uimahallissa uimassa mikäli on ollut avoinna. Parempina päivinä olen sitten ollut menossa missä milloinkin ja aikaa jäi myös rannalla loikoiluun. Himassa tuli loman aikana pari kertaa käytyä kun piti posti tyhjentää, kukat kastella ja sitten taas matkaan.
      On sitä makkaralla ym herkuteltu (ei liene yllätys) mutta liikuntaa oli sen verran enemmän että pari kiloa lähti loman aikana.
      Onhan tässä toivottavasti vielä sopivan lämpöisiä loppukesän viikonloppuja jäljellä. Kaikenlaista ohjelmaa riittää usealle viikonlopulle.
      Nyt sitten pitäisi löytää hiljalleen se työmoodi. Pitää aloittaa rauhallisesti :)

• 1478963

Suahan ei tainnu haitata vaikka kadonneet kilot tulee pian takas ja muutama extrakilo lisää.

• olen hämmästynyt

Kun sinulla on noin paljon ylipainoa niin oletko koskaan harkinnut laihdutusleikkausta?
        Vai onko sinulla ongelmaa ylipainosta? Kilomäärä on kuitenkin aika uskomaton. Töissä siis kuitenkin olet normaalisti?
        Ja uskaltauduitko ihan yleiselle uimarannalle?

• ghjjkld

täytyyhän sitä tarkista et oot elossa ja terveenä. Se kesäpoika-foto vaan puuttuu! (taas sanotaan et mä kiusaan)
        Luuletko muuten et sun kavereilla ja sukulaisil on paljon kuvia susta ja mahasta ja näyttää muille et täs on kuule yks tosi lihava kaveri?

• helmikanana
        ghjjkld kirjoitti:

täytyyhän sitä tarkista et oot elossa ja terveenä. Se kesäpoika-foto vaan puuttuu! (taas sanotaan et mä kiusaan)
        Luuletko muuten et sun kavereilla ja sukulaisil on paljon kuvia susta ja mahasta ja näyttää muille et täs on kuule yks tosi lihava kaveri?

Näistä kyselyistä tulee mieleen tämän aamuinen labrakäyntini.
        Viereeni rantautui iloisesti hymyilevä eläkeikäinen nainen.
        Hän eleli ihan omassa maailmassaan.
        Hän puhua palpatti iloisesti koko ajan. Kysymyksiä tuli kuin pyssyn piipusta.
        -oletko käynyt koskaan pissikokeessa?
        -kasvaako sinullekin partaa?
        -asutko sinäkin yksin?
        -minkä väriset sukat sinulla on? Onko siniset niinkuin minulla?
        -missäpäin kaupunkia sinä asut?
        -tulitko autolla, minäkin tulin autolla, hyvä että ehdin pysäkille ajoissa. ym. ym.
        Nämä kysymykset kotleetille ovat varmaan saman tasoisten ihmisten tekemiä :)

• kiekuu
        helmikanana kirjoitti:

-asutko sinäkin yksin?
        -tulitko autolla, minäkin tulin autolla, hyvä että ehdin pysäkille ajoissa. ym. ym.

vaan jos se vastaa??? (sä et ilmeisesti vastannu sille eläkeläiselle).
        toisilla riittää huumori, toisilla ei.

• mutta huvikseni kyselen
        helmikanana kirjoitti:

-asutko sinäkin yksin?

Voihan sitä vaikka huumorila kysellä kuulumisia ihmiseltä joka on reilusti lihava eikä silti kylve masennuksen pohjamudissa. (niinkuin jotkut 10 kiloa ylipainoiset joiden elämä on sen takia pilalla)

• helmikanana
        kiekuu kirjoitti:

vaan jos se vastaa??? (sä et ilmeisesti vastannu sille eläkeläiselle).
        toisilla riittää huumori, toisilla ei.

Minä kyllä vastasin tälle ihmiselle.
        Kysymystulvaa se ei hillinnyt silti.
        Suhtauduin ihan huumorilla kyselijään.
        En kuitenkaan luokittele häntä ihan tervejärkiseksi huumorintajustani huolimatta.
        Toisilla riittää huumori, toisilla ei.
        Toisilla riittää järki, toisilla ei.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Siis harrastitko sä lomalla ihan liikuntaa, uimisen lisäksi, vai olitko vaan sen verran liikkeellä?

(btw, iso mies ja kukkien kastelu, herttaista, en olis ihan heti uskonut)

• ????

kuis meni eka viikko töissä? väsyttikö?

• 1478963 kirjoitti:

Suahan ei tainnu haitata vaikka kadonneet kilot tulee pian takas ja muutama extrakilo lisää.

Näin on. Maailma ei lopu vaikka kilot tulevat takaisin ja muutama kaupan päälle :)

• olen hämmästynyt kirjoitti:

Kun sinulla on noin paljon ylipainoa niin oletko koskaan harkinnut laihdutusleikkausta?
        Vai onko sinulla ongelmaa ylipainosta? Kilomäärä on kuitenkin aika uskomaton. Töissä siis kuitenkin olet normaalisti?
        Ja uskaltauduitko ihan yleiselle uimarannalle?

En ole harkinnut laihdutusleikkausta ja en koe sitä hyvänä vaihtoehtona. Ei ole erityisiä ongelmia ylipainosta. Joku toki mieltää ongelmaksi sen jollei voi juosta vähintään 2 kilometriä tai vastaavaa.
        Töissä olen (pitkälti istumatyötä ) ja välillä mahdollisuuksien mukaan olen myös etänä. Miten töissä muuten ollaan epänormaalisti?
        Yleisellä uimarannalla olin tänäkin kesänä monena päivänä ja monen monta tuntia. Mitä uskaltautumista siinä on? Olkapäät saivat sen verran paljon aurinkoa, että hiukan paloivat ja muutaman päivän päästä hiukan kuoriutuivat :) Olkapäät eivät sentään olleet kuitenkaan erityisen arat. Toki ne kuumottivat auringonoton jälkeen. Pitäisi ilmeisesti laittaa puhelimeen hälytys rannalla ollessa niin ei tulisi grillattua liian pitkään yhtä kohtaa :)

• zxcvbnm,.
        kotleetti kirjoitti:

En ole harkinnut laihdutusleikkausta ja en koe sitä hyvänä vaihtoehtona. Ei ole erityisiä ongelmia ylipainosta. Joku toki mieltää ongelmaksi sen jollei voi juosta vähintään 2 kilometriä tai vastaavaa.
        Töissä olen (pitkälti istumatyötä ) ja välillä mahdollisuuksien mukaan olen myös etänä. Miten töissä muuten ollaan epänormaalisti?
        Yleisellä uimarannalla olin tänäkin kesänä monena päivänä ja monen monta tuntia. Mitä uskaltautumista siinä on? Olkapäät saivat sen verran paljon aurinkoa, että hiukan paloivat ja muutaman päivän päästä hiukan kuoriutuivat :) Olkapäät eivät sentään olleet kuitenkaan erityisen arat. Toki ne kuumottivat auringonoton jälkeen. Pitäisi ilmeisesti laittaa puhelimeen hälytys rannalla ollessa niin ei tulisi grillattua liian pitkään yhtä kohtaa :)

No rasvasitko mahan ettei palanut?

• ghjjkld kirjoitti:

Näin on. Edelleen puuttuu kesämies-kuva. Toki materiaalin puutteesta se ei nyt ole kiinni :)
        Ja jos sen kuvan laitan niin edelleen harmaakuvana ;) Vielä kun muistaisi palveluun tunnukset.
        Kavereilla voi hyvinkin olla paljon kuvia minusta enkä minä ole koskaan kameraa pakoillut. Mulle on aivan sama mitä näyttävät muille ja mitä niistä kommentoivat. Epäilen kuitenkin, että näyttävät kuvat ilman sen kummempia kommentointeja. Kyllä se lihavuus näkyy ilman ylimääräistä kommentointiakin :)
        Toki niitäkin varmaan löytyy jotka ovat minut bonganneet urheilukatsomoista tai erilaisista kesätapahtumista ja kehuvat kavereilleen saamastaan otoksesta.

• zxcvbnm,. kirjoitti:

No rasvasitko mahan ettei palanut?

En rasvannut mahaa, kun on omastakin takaa :)
        Johan meni riimittelyksi.

Minulla ei yleensä iho pala mutta nyt tuli vain oltua liian pitkään samassa asennossa ja olkapäät hiukan paloivat.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Siis harrastitko sä lomalla ihan liikuntaa, uimisen lisäksi, vai olitko vaan sen verran liikkeellä?

(btw, iso mies ja kukkien kastelu, herttaista, en olis ihan heti uskonut)

Toki tuli enemmän käveltyä kuin normaalisti ja uimassakin tuli käytyä useammin kuin normaalisti.
        Kaikenlaisia tapahtumia kesälomalla riitti joten liikkeellä tuli oltua aika hyvin vaikka loikoilullekin jäi aikaa.

Vai että iso mies kukkia kastelemassa on herttaista...hmmm...millähän seuraavaksi yllättäisin? :)

• ???? kirjoitti:

kuis meni eka viikko töissä? väsyttikö?

Suurin väsytyksen aihe oli tietty nuo olympiakisat. Ohjelmatarjontaa kun oli ihan riittävästi. "Onneksi" ne ovat nyt ohi :)
        Töissä tuli otettua ihan iisisti viime viikolla ja vasta tänään tuntui, että pääsi kunnolla työmoodiin.

• ulpukkainen
        kotleetti kirjoitti:

En rasvannut mahaa, kun on omastakin takaa :)
        Johan meni riimittelyksi.

Minulla ei yleensä iho pala mutta nyt tuli vain oltua liian pitkään samassa asennossa ja olkapäät hiukan paloivat.

Juuri tämä on sinussa parasta, et ärsyynny mistään ja vastauksetkin on yleensä hauskoja.

kotleetti kirjoitti:

Toki tuli enemmän käveltyä kuin normaalisti ja uimassakin tuli käytyä useammin kuin normaalisti.
        Kaikenlaisia tapahtumia kesälomalla riitti joten liikkeellä tuli oltua aika hyvin vaikka loikoilullekin jäi aikaa.

Vai että iso mies kukkia kastelemassa on herttaista...hmmm...millähän seuraavaksi yllättäisin? :)

No vaikka uudella kuvalla. (hehee)
        Mitenkäs naisrintamalla tänä kesänä, kotihengetär näköpiirissä?
        Ai niin, sulla taisi olla kummilapsiakin? Tapasitko heitäkin?

• kjll
        kotleetti kirjoitti:

Nukahditko aurinkoon? Shortseissa vai simmareissa? Ja olitko yksin vai seurassa? Entäs tuijotettiinko sua vai huomaatko enää edes jos tuijotetaan?

• hyvinvoinnista
        kotleetti kirjoitti:

Oletko mielestäsi täysin terve vaikka olet noin ylipainoinen? Varmasti tätä on kysytty aikaisemminkin mutta eikö työterveyslääkäri tai -hoitaja koskaan ole sanonut mitään ylipainostasi? Ethän voi olla vältellyt lääkäriä koko työelämäsi aikana.
        Kyllähän sitä tuossa iässä vielä parin kilometrin juoksu hyvää tekisi mutta onnistuuko sinulta edes 200 metriä?
        Syötkö yleensä yhtään vihanneksia tai hedelmiä? Ja laitatko sokeria kahviin tai teehen vai keinomakeutusta? Juotko limsoja ja jos niin tavallista vai light eli keinomakeutettua?

• ½""
        kotleetti kirjoitti:

Näin on. Maailma ei lopu vaikka kilot tulevat takaisin ja muutama kaupan päälle :)

Vieläkös sun ympärysmitta voi paisua jos kiloja tulee lisää? Onkos nahka jo arpista?
        Tuskin luit tän päivän Iltiksestä lentokoneen penkin mittoja lomalennoila. Taitasit tarvita kaks penkkiä.

• TTTAAT
        kotleetti kirjoitti:

Jossain jutussa kesällä, en edes muista mikä oli viestin otsikko, mutta eräs mies kutsui itseään tankkimieheksi. En muista kuinka painava hän oli mutta bmi oli jonkun verran yli 40. Onko sinulla koskaan oloa tai tunnetta että olet "tankki"?

• surprise!
        kotleetti kirjoitti:

Tosiyllätys olis se että alkasit laihduttaa ja vielä jonkun daamin takia.

• ½"" kirjoitti:

Vieläkös sun ympärysmitta voi paisua jos kiloja tulee lisää? Onkos nahka jo arpista?
        Tuskin luit tän päivän Iltiksestä lentokoneen penkin mittoja lomalennoila. Taitasit tarvita kaks penkkiä.

Voihan se ympärysmitta vielä kasvaa jos kiloja tulee lisää. Kunhan mittoja ei tarvitse sentään ruveta antamaan pituus ja leveyskoordinaatteina :)
        Nahka nyt on juuri niin arpista kuin se nyt ollut. Ei se ole siitä muuttunut suuntaan tai toiseen.
        Eipä tullut luettua tuota Iltistä. Yhdellä penkillä pärjää kunhan se on vain riittävän leveä :)

• TTTAAT kirjoitti:

Jossain jutussa kesällä, en edes muista mikä oli viestin otsikko, mutta eräs mies kutsui itseään tankkimieheksi. En muista kuinka painava hän oli mutta bmi oli jonkun verran yli 40. Onko sinulla koskaan oloa tai tunnetta että olet "tankki"?

No tankista voinee käydä jos saa kaikki edessä olevat helposti lakoontumaan. Minulla ei ole tapana sellaista harrastaa mutta väkijoukossa moni kaveri haluaa seurata koska saan yleensä aika hyvin tilaa aikaan :)
        Jos väkijoukossa saa puolen tusinaa ihmistä kerralla lähes kumoon ilman ryntäämistä niin sitä voi pitää tankin luonteisena toimintana.
        Fyysistä kokoa ajatellen voi tuntea olevansa hyvinkin tankki kun pitäisi yrittää edetä pienistä raoista väenpaljoudessa. Enpä ole tuollaista termiä aiemmin käyttänyt eikä se minusta tunnu edes kovin kuvaavalta.

• kjll kirjoitti:

Nukahditko aurinkoon? Shortseissa vai simmareissa? Ja olitko yksin vai seurassa? Entäs tuijotettiinko sua vai huomaatko enää edes jos tuijotetaan?

Nukahdin aurinkoon kuten arvata saattaa ja enimmäkseen olin shortseissa. Simmareissakin toki tuli oltua jonkun verran mutta ne eivät kuitenkaan ole niin mukavat kuin shortsit.
        Ihan varmasti katsottiin ja varmasti jokunen aikansa tuijottikin. En pitänyt lukua enkä ruvennut rahastamaan :) Tärkeintä kuitenkin oli, että sain olla ihan rauhassa. Toki tuttujen kanssa tuli juteltua, kun niitä sattui näkemään.

• hyvinvoinnista kirjoitti:

Oletko mielestäsi täysin terve vaikka olet noin ylipainoinen? Varmasti tätä on kysytty aikaisemminkin mutta eikö työterveyslääkäri tai -hoitaja koskaan ole sanonut mitään ylipainostasi? Ethän voi olla vältellyt lääkäriä koko työelämäsi aikana.
        Kyllähän sitä tuossa iässä vielä parin kilometrin juoksu hyvää tekisi mutta onnistuuko sinulta edes 200 metriä?
        Syötkö yleensä yhtään vihanneksia tai hedelmiä? Ja laitatko sokeria kahviin tai teehen vai keinomakeutusta? Juotko limsoja ja jos niin tavallista vai light eli keinomakeutettua?

Mielestäni olen ainakin riittävän terve. Täysin terveestä nyt ei kai voi puhua, jos on verenpainetta ja tämän verran painoa.
        Kyllä tyoterveyslääkäri on maininnut painosta ja ovat mitanneet verenpaineen silloin harvoin kun olen lääkärissä käynyt. Viime talvena kävin viimeksi kun oli kova yskä mutta silloin eivät mitanneet verenpainetta vaan perehtyivät itse yskään. Antoivat yskää ja sen ärsytystä hillitsevän reseptin ja sillä aineella se meni ohi.
        No se parisataa metriä voin juosta mutta entäpä sitten? Ei se muuta tilannetta suuntaan tai toiseen. Mieluummin uin vaikka kilometrin kuin että juoksen puoli kilometriä.
        Kotona syön hedelmiä enemmän kuin vihanneksia. Työpaikkaruokalassa sitten on yleensä vain salaattia tarjolla ja harvemmin hedelmiä.
        Sokeria menee kahviin 2-3 palaa kupin koosta riippuen ja toki myös kahvikermaa, jos on saatavilla muutoin maitoa. Light-limsoja (eikä muutakaan light-kamaa) ei tule juotua mutta sekamehutiivisteestä laimennettua mehua tulee juotua.

• ***** kirjoitti:

No vaikka uudella kuvalla. (hehee)
        Mitenkäs naisrintamalla tänä kesänä, kotihengetär näköpiirissä?
        Ai niin, sulla taisi olla kummilapsiakin? Tapasitko heitäkin?

Kotihengetärtä ei ole vaan näkynyt. Missähän se oikein piilottelee?
        Kummilapset tuli nähtyä kaikki vähintään pariin kertaa kesäloman aikana ja yhdessä kummilasten parin päivän reissussakin tuli oltua jopa osallisena.

• surprise! kirjoitti:

Tosiyllätys olis se että alkasit laihduttaa ja vielä jonkun daamin takia.

Tuo olisikin jo aikamoinen yllätys.

• ------
        kotleetti kirjoitti:

Mielestäni olen ainakin riittävän terve. Täysin terveestä nyt ei kai voi puhua, jos on verenpainetta ja tämän verran painoa.
        Kyllä tyoterveyslääkäri on maininnut painosta ja ovat mitanneet verenpaineen silloin harvoin kun olen lääkärissä käynyt. Viime talvena kävin viimeksi kun oli kova yskä mutta silloin eivät mitanneet verenpainetta vaan perehtyivät itse yskään. Antoivat yskää ja sen ärsytystä hillitsevän reseptin ja sillä aineella se meni ohi.
        No se parisataa metriä voin juosta mutta entäpä sitten? Ei se muuta tilannetta suuntaan tai toiseen. Mieluummin uin vaikka kilometrin kuin että juoksen puoli kilometriä.
        Kotona syön hedelmiä enemmän kuin vihanneksia. Työpaikkaruokalassa sitten on yleensä vain salaattia tarjolla ja harvemmin hedelmiä.
        Sokeria menee kahviin 2-3 palaa kupin koosta riippuen ja toki myös kahvikermaa, jos on saatavilla muutoin maitoa. Light-limsoja (eikä muutakaan light-kamaa) ei tule juotua mutta sekamehutiivisteestä laimennettua mehua tulee juotua.

Ai ai, onko sulla jo verenpainelääkitys? Entäs nukkuminen, onko uniapneaa? Tai pystytkö nukkumaan selälläsi vai painaako vatsa keuhkoja?

• ennen muinoin
        kotleetti kirjoitti:

Nukahdin aurinkoon kuten arvata saattaa ja enimmäkseen olin shortseissa. Simmareissakin toki tuli oltua jonkun verran mutta ne eivät kuitenkaan ole niin mukavat kuin shortsit.
        Ihan varmasti katsottiin ja varmasti jokunen aikansa tuijottikin. En pitänyt lukua enkä ruvennut rahastamaan :) Tärkeintä kuitenkin oli, että sain olla ihan rauhassa. Toki tuttujen kanssa tuli juteltua, kun niitä sattui näkemään.

Tuli van mieleeni vanhoja tarinoita sirkuksista ja kiertävistä markkinoista. Maksusta pääsi katsomaan "maailman lihavinta miestä/naista". Ehkä näin on ollutkin joskus sata vuota sitten tai aikaisemmin. Jostakin muistan lukeneesi tarinaa englantilaisesta Daniel Lambertista joka kierteli jonain sirkuksen nähtävyytenä.
        Tänä päivänä sitä pidettäisiin ihmisarvoa alentavana mutta ehkä se oli silloin heidän ainoa keinonsa jotenkin saada elantonsa.

• ppuska
        kotleetti kirjoitti:

Ihan pakko kysyä että mitä vastaatlääkärille kun painostasi tulee puhe. Vakuutatko että alat heti laihduttamaan vai sanotko että ei ollut tämän käynnin aihe ja kieltäydyt puhumasta asiasta, vai jotakin ihan muuta?

• ------ kirjoitti:

Ai ai, onko sulla jo verenpainelääkitys? Entäs nukkuminen, onko uniapneaa? Tai pystytkö nukkumaan selälläsi vai painaako vatsa keuhkoja?

Ei ole verenpainelääkitystä. Nukun mieluiten kyljelläni mutta selälläänkin tulee nukuttua tuon tuostakin.

• ppuska kirjoitti:

Ihan pakko kysyä että mitä vastaatlääkärille kun painostasi tulee puhe. Vakuutatko että alat heti laihduttamaan vai sanotko että ei ollut tämän käynnin aihe ja kieltäydyt puhumasta asiasta, vai jotakin ihan muuta?

En rupea mitenkään vakuuttelemaan. Eipä tosin ole paino ollut puheenaiheena niinä harvoina kertoina kun olen lääkärin pakeilla käynyt. Mutta jos siitä olisi puhuttu esimerkiksi viimeksi viime talvena kun kävin hakemassa helpotusta kovaan yskään, niin olisin kyllä heti saman tien todennut, että olen paikalla vain yskän takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      112
      1772
    2. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1267
    3. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      144
      1220
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      48
      960
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      119
      903
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      74
      864
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      814
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      797
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      772
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      761
    Aihe