siirto yliopistojen välillä

lillii

Olen päässyt opiskelemaan luokanopettajaksi Oulun yliopistoon, mutta lykkäsin opintojen aloitusta syksyyn -09. Nyt olen kuitenkin tullut siihen tulokseen tietyistä syistä, että haluaisin mielummin opiskelemaan luokanopeksi Turun yliopistoon. Miten todennäköistä on, että saan siirron sinne? Miten minun tulee toimia? Joudunko ensin siis aloittamaan opinnot normaalisti Oulun yliopistossa ja vasta sitten anoa siirtoa Turkuun, vai voinko anoa siirtoa jo ennen kuin opinnot alkavat syksyllä -09? Kertokaahan kaikki, mitä tiedätte asiasta:)

3

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opele

Joudut opiskelemaan kandiksi asti erinomaisin arvosanoin, ennen kuin pääset edes anomaan sitä siirtoa. Tiukka sääntö, mutta syystäkin.

• anoa siirtoa

Koska tahansa. Usein tosin katsotaan eduksi, jos sinull aon hyviä arvosanoja jo suoritettuina, mutta ne eivät ratkaise: sinun valintakoetuloksiasi verrataan sen vuoden turkulaisiin ja tietyn kaavan mukaan katsotaan sinun menestymisesi suhteutettuna heihin. jos olet saanut paljon huonommat pisteet kuin alin samana vuonna turkuun hyväksytty, et saa siirtoa. Myös turussa on oltava 'vapaa opiskelupaikka' sinulle, mikä tarkoittaa sitä, että jonkun turkulaisen on pitänyt jättää opintosa siellä, jotta paikka on vapaa. Kandiksi asti ei todellakaan tarvitse lukea!

Itse siirryin juuri rovaniemeltä tampereelle. hieman joutuu korvailemaan aiempia, mutta kannatti!

• oikukass

Itse hain opiskelemaan ouluun luokanopettajaksi keväällä 08, mutten päässyt. Pääsin kahden henkilön päähän. toivottavasti sinun ja muiden "turha" paikan hyväksyminen ei ole vienyt mahdollisuuksiani päästä ouluun opiskelemaan..pääsin rovaniemelle. josta aion hakea siirtoa etelä-suomeen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      49
      1986
    2. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      67
      813
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      773
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      108
      738
    5. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      722
    6. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      50
      714
    7. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      689
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      663
    9. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      35
      646
    10. Salaisuus rakas.

Mun täytyy kertoa sulle nyt salaisuus rakas. Sä olet todella hyvä sun työssä. Pus!
      Ikävä
      47
      630
    Aihe