Olen päässyt opiskelemaan luokanopettajaksi Oulun yliopistoon, mutta lykkäsin opintojen aloitusta syksyyn -09. Nyt olen kuitenkin tullut siihen tulokseen tietyistä syistä, että haluaisin mielummin opiskelemaan luokanopeksi Turun yliopistoon. Miten todennäköistä on, että saan siirron sinne? Miten minun tulee toimia? Joudunko ensin siis aloittamaan opinnot normaalisti Oulun yliopistossa ja vasta sitten anoa siirtoa Turkuun, vai voinko anoa siirtoa jo ennen kuin opinnot alkavat syksyllä -09? Kertokaahan kaikki, mitä tiedätte asiasta:)
siirto yliopistojen välillä
3
608
Vastaukset
- Opele
Joudut opiskelemaan kandiksi asti erinomaisin arvosanoin, ennen kuin pääset edes anomaan sitä siirtoa. Tiukka sääntö, mutta syystäkin.
- anoa siirtoa
Koska tahansa. Usein tosin katsotaan eduksi, jos sinull aon hyviä arvosanoja jo suoritettuina, mutta ne eivät ratkaise: sinun valintakoetuloksiasi verrataan sen vuoden turkulaisiin ja tietyn kaavan mukaan katsotaan sinun menestymisesi suhteutettuna heihin. jos olet saanut paljon huonommat pisteet kuin alin samana vuonna turkuun hyväksytty, et saa siirtoa. Myös turussa on oltava 'vapaa opiskelupaikka' sinulle, mikä tarkoittaa sitä, että jonkun turkulaisen on pitänyt jättää opintosa siellä, jotta paikka on vapaa. Kandiksi asti ei todellakaan tarvitse lukea!
Itse siirryin juuri rovaniemeltä tampereelle. hieman joutuu korvailemaan aiempia, mutta kannatti!- oikukass
Itse hain opiskelemaan ouluun luokanopettajaksi keväällä 08, mutten päässyt. Pääsin kahden henkilön päähän. toivottavasti sinun ja muiden "turha" paikan hyväksyminen ei ole vienyt mahdollisuuksiani päästä ouluun opiskelemaan..pääsin rovaniemelle. josta aion hakea siirtoa etelä-suomeen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029