Kuinka usein ja kuinka pitkäksi aikaa kissat voi jättää yksi

Jossu

Olen vastikään hankkinut kaksi suloista kissanpentua ja olen samalla rajoittanut jonkin verran menemisiäni, koska asun yksin ja niiden ainoa "ihmisseuralainen" olen siis minä. Halusin myös ottaa kaksi kissaa, sillä yksi kissa ehtisi varmasti ikävystyä 8-tuntisten työpäivieni aikana. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka paljon te muut kissanomistajat (varsinkin yksinasuvat) vietätte lemmikkienne kanssa aikaa ja paljonko olette poissa kotoa?

Minun pitäisi tietystä syystä olla kotoa poissa silloin tällöin viikonloppuisin ainakin yhtenä vuorokautena, ja minua huolettaa, miten ne suhtautuvat siihen. Välillä tuntuu, että olenkohan ihan ylihuolehtiva, sillä esim. yhdet tutut selittävät aina, että kissat kyllä pärjäävät ja he lähtevät toisinaan koko viikonlopuksikin pois jättäen kissat kotiin kuivamuonan ja veden kera. Nämä ovat kuitenkin jo aikuisia kissoja...Minusta tuntuu, että pentujen kanssa ainakin pitäisi olla enemmän ja seurustella niiden kanssa. Pitäisikö aina hankkia hoitaja kotiin, jos itse lähden vai pärjäävätkö ihan keskenäänkin? Pennut ovat veljeksiä ja tulevat hyvin toimeen.

Kertokaa siis muut kokemuksianne ja mielipiteitänne!

8

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuska

Älä ihan pentuna jätä yli työpäivän vertaa. Aikuiset voi huoletta jättää 24h jos niillä on riittävästi ruokaa,vettä ja hiekkalaatikko.Ja jos lähdet vaikka 2vrk:ksi pois,pyydä joku kerran käymään siivoomassa lootat ja antamassa ruokaa,vettä. Älä koko viikonlopuksi jätä ihan keskenään.On hyvä että niillä on seuraa toisistaan.Usein yksinäiset kissat alkavat osoittamaan mieltään esim. kuseksimalla vääriin paikkoihin.

• ss

minä ainakin järjestän kaikki vaarat pois. Sähköjohdot pois seinästä, muovipussit piiloon, särkyvät esineet kuten maljakot pois hyllyn päältä, jne. Vettä ainakin kaksi astiaa jos toinen kaatuu. Kissanpentuja voi kohdata monta vaaraa. Tädilläni kuoli kissanpentu kun se tunki itsensä rullalla olevan maton sisään. Pitemmäksi aikaa lähtiessäni järjestän jonkun kattoon tilanne kerran päivässä.

• Pfil

Omat mirrini olen uskaltautunut jättämään n. vuorokaudeksi kotiin. Äärimmäisen kätevä vekotin on ajastimella varustettu ruokinta-automaatti. Varsinkin jos omistat ahmattikissat jotka syövät kaiken tarjolla olevan ruuan kerralla.

• Kaksi kollia

Meillä kissat ovat arkipäivinä kaksin kotona noin 9 tuntia. Ongelmia ei ole ollut. Muutaman kerran ovat olleet keskenään kolme päivää. Tosin naapuri on käynyt joka päivä tarkistamassa tilanteen, että kaikki on kunnossa. Vastaanotto kotiin palatessa on aina pelkkää kehräystä ja puskemista.

• tt

kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin puoli vuorokautta olevan maksimi, varsinkin jos on vain yksi kissa. missään nimessä ei saa monta kertaa viikossa jättää pidemmäksi ajaksi yksin. oma entiseni muuttui villiksi ja rupesi tekemään tuhmuuksia kun joutui olosuhteiden pakosta olemaan jopa puoli vuorokautta viikkotolkulla yksin... siperia opettaa eli nykyisen katin kaa en noin tee... en edes olosuhteiden pakosta...

• Niina
        tt kirjoitti:

kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin puoli vuorokautta olevan maksimi, varsinkin jos on vain yksi kissa. missään nimessä ei saa monta kertaa viikossa jättää pidemmäksi ajaksi yksin. oma entiseni muuttui villiksi ja rupesi tekemään tuhmuuksia kun joutui olosuhteiden pakosta olemaan jopa puoli vuorokautta viikkotolkulla yksin... siperia opettaa eli nykyisen katin kaa en noin tee... en edes olosuhteiden pakosta...

Jos käytte töissä ja on harrastuksia, miten ehditte olla kissan kanssa niin paljon, että vain puoleksi vuorokaudeksi jätätte yksin? Eihän tietenkään aina voi, mutta joskus on sellaisia päiviä...Järjestättekö silloin jonkun toisen kissan seuraksi vai karsitteko omia menojanne? Onko kissa rajoittanut elämäänne paljon? Voiko olla pidemmän aikaa yksin, jos on kaksi?

• Lopussa kiitos seisoo

mielestäni tuo n.1vrk pentuiässä on täysin maximi ja toimii myös aikuisen kissan kohdalla.Oma kissani on aina äitini luona hoidossa jos olen enemmän kuin 1 päivän poissa ja ensimmäisen vuoden aikana ei kissani ollut hetkeäkään yksin.Mikäli haluat luoda välillenne luottamukselliset välit et jätä heitä täysin yksin vaan hankin hoitajan kun olet poissa.Kun kissasi alkaa luottaa siihen että aina palaat sén luo ei se ikinä tahallaan tee pahojaan ja käyttäytyy muutenkin niin että voit olla siitä ylpeä!!!

• nti Miska

nimeltäni olet nti Miska. joudun pakostakin olemaan joskus kotona yksin. koska emäntäni käy töissä. leikin hiirieni ja pallojeni kanssa ja nukun nähden kissanunta. en ole huolissani, sillä tiedän emäntäni tulevan aina kotiin. kuusi tuntia olen pisimmillään ollut yksin kotona. ja sitä riemua, kun emäntä aukaisee oven, hyrritän , kiehnaan ja odotan syliin pääsyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      110
      7080
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4591
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      55
      4465
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      50
      3713
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3688
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      201
      3605
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      25
      3124
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      50
      2673
    9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      31
      2221
    10. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2058
    Aihe