Voisitteko kertoa yliopistoista ihan yleisesti? Esim. miten rankkaa on opiskella? Milloin sivuaineet valitaan? Minkälainen ensimmäinen vuosi on? Aloitatteko opiskelujen suunnittelun jo ennen kuin lukuvuosi alkaa??
Help!
1
305
Vastaukset
- vanhempi tieteenharjoittaja
Nyt ihan rauhassa, vedäpä henkeä....ja puhalla ulos....noiiiin. Ja nythän me olemme rauhoittuneet, eikös niin?
Onneksi olkoon, olet ilmeisesti päässyt opiskelemaan. Hienoa, olet ylittänyt ensimmäisen esteen.
Sinun ei tarvitse vielä tietää. Kaikki nuo asiat selviävät sinulle kyllä, suurin osa ihan opintojen ensimmäisillä viikoilla. Kun saat käpälääsi opinto-oppaan, siitä selviää jo paljon. Jos jokin jää epäselväksi, voit kysyä tuutoriltasi. Opinnot alkavat syksyllä jonkinlaisella orientaatiojaksolla, jonka tarkotuksena on nimenomaan selventää fukseille asioita ja käytäntöjä.
Opiskelu on niin rankkaa kuin haluat sen itse olevan. Yhdelle ihmiselle "rankka" on toiselle piece of cake. Yleisesti ottaen, työtä pitää kyllä tehdä, jotta opinnot etenevät. Lusmuilemalla ja lukematta ei pääsääntöisesti pärjää.
Tsemppiä opintoihin! Ne maisterina "putken" toisesta päästä tulevat ovat ihan samanlaisia tallaajia kuin sinäkin, tulet varmasti pärjäämän :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata842479Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1981590- 1091495
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411401Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v611113- 56929
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72926- 61785
- 43785
Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771