Millaiset PIenet Häät?

noin 40 henkee

Haluaisin erittäin pienet häät. tämä tarkoitaa sisarruksia perheineen, vanhemmat, mummin ja kummit =) eli alle 40 henkee.
Nyt vaan en tieedä millaiset ne ois.
Kirkko ei haluta. Suurin osa vieraista eikä mekään kuuluta kirkkon. Oisi kuitenkin kiva että häät oisivat tunnelmalliset.
missä? tiedossa jossain päin suomee joku ihan paikka?
mitä ohjelmaa? bändi on tiedossa mutta en tiiä haluunko bändiä ollenkaa...
mitä Ruokaa? Mitään keittoo en haluu tarjota. vaan oikeeta ruokaa.
Häistä ei haluta ryyppy juhlaa mutta alkoholi tarjotaan ruuan kanssa.. Haluaisin ikimuistoset häät ja oikeesti viettää aikaa rakkaitteni kanssa.
Pukumme eivät tule olemaan Hää puku luokkaa. teen itse mekkoni ja mieheni puvusta en vielä tiedä. Eli ohjelmaa ei rajoita kauniit kultut..

Kuulin pariskunnasta joiden häät olivat vaellusreissu. varmasti heidän näkisensä ja ihmisillä hauskaa.
jotain tähän tyyliin kaipaan. jotain kivaa tekemistä yhdessä.. mutta haluan kuitenkin tarjota ruuan ja kakun.
Lautalla Naimisiin oon miettiny mutta.. en tiiä..

Kiitös hyvinstä ehdotuksista etukäteen =)

14

2783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ravintelissa

      Pienen porukan häät pitäisin jossain tunnelmallisessa, pienehkössä ravintolassa yksityistilaisuutena. En tiedä mitä tuollainen maksaa, riippuu tietysti ravintolasta, tarjotusta ruoasta ja juomasta sekä ajasta ja paikkakunnasta. Tämä olisi helppoa ja varmasti tunnelmallista, jos löytyy juuri oikeanlainen ravintola. Silloin olisi sekä ruoka- että tila-asiat selvillä.

      Mitä jos kävisitte etukäteen maistraatissa vihkiytymässä ja sitten ravintolassa vaihtaisitte sormukset ja pitäisitte pienet puheet/"valat" toisillenne juhlaväen läsnäollessa?

      • käypä ajatus

        Ei tietystikkään hullumpi ajatus. mutta meistä kummatkin on "tekijä" ihmisiä niin en tiedä oisivatko ne sitten meidän näköiset.
        Mutta erittäin varteen otettava vaihtoehto. mietittän ja keskustellaan..


    • Miltei kadehdin

      Ottakaa kuitenkin huomioon, ettei juhlan keskeistä henkilöä eli naittavaa virkamiestä saa ihan mihin vaan.

      • vaellureissuun

        päätyisimme niin varmaan pitäs käydä ekka maistraatissa.. mutta mun muistaakseni niissä tuttavien häissä oli lepopaikalle ilmestynyt pappi.. ja sitte vasta oli vierasväelle selvinny mistä on kyse.


    • päin?

      Missä päin valtakuntaa olette?
      Täsmällisempiä ideoita voisi antaa, jos koordinaatit olisivat selkeämmät?

      • en näe miksi

        häiden pitäisi olla paikkakunta sidonnaiset.
        mutta minä olen helsingissä ja toinen osapuoli savossa. miltein koko juhlavieraslista lapissa.

        en tiedä haenko nyt ihan maailman yksityiskohtaisinta kertomusta (toki ovat tervetulleita) vaan suuntia/ teemoja. ehdin ns. oma näkösiä häitä =)

        tykkään kyllä joistain häihin liittyvistä perinteistä. mutta en ole niiden "orja".

        haluan vain meidän näköset häät ja en oikein vielä tiedä miten se ,kun häät joissa olen ollut ovat olleet kirkko/ tanssi häitä. ja ne ei tosiaankaa oo mejän näköset.


      • idea!
        en näe miksi kirjoitti:

        häiden pitäisi olla paikkakunta sidonnaiset.
        mutta minä olen helsingissä ja toinen osapuoli savossa. miltein koko juhlavieraslista lapissa.

        en tiedä haenko nyt ihan maailman yksityiskohtaisinta kertomusta (toki ovat tervetulleita) vaan suuntia/ teemoja. ehdin ns. oma näkösiä häitä =)

        tykkään kyllä joistain häihin liittyvistä perinteistä. mutta en ole niiden "orja".

        haluan vain meidän näköset häät ja en oikein vielä tiedä miten se ,kun häät joissa olen ollut ovat olleet kirkko/ tanssi häitä. ja ne ei tosiaankaa oo mejän näköset.

        Kysyin paikka-asiaa siksi, että on kohtuullisen turhaa esittää ehdotuksia pääkaupunkiseudulta, jos olette kaukana kainuussa tms.

        Lappi - kuulin juuri taannoin häistä, jossa pari vihittiin tunturissa ja juhlat pidettiin juhlamajassa siinä lähistöllä.

        Siviilivihkijän saa (ainakin sesonkiajan ulkopuolella ja useimmilla paikkakunnilla) vaikka minne, jotkut papitkin ovat suostuvia vihkimään muualla kuin seurakunnan tiloissa / kirkossa.

        Helsingissä Suomenlinnassa on useampikin upea juhlatila kellariholveineen yms. jonne saisi vaikka minkälaisella teemalla bileet, joissa voitaisiin vihkiä samassa tilaisuudessa.

        Tiedän juhlat, joissa väki kutsuttiin mökille grillijuhliin ja pari vihittiin pihamaalla paljain varpain - ja sitten grillijuhlittiin.


    • samalla aaltopituudella:)

      Meidän häät järjestetään kosken rannalla syksyllä. Vihkiminen myös siellä, ei siis kirkkoa ei morsiamenryöstöjä jne. Ruokana riistapullia ja muusia ja tietysti mansikkakakku=) Sen jälkeen menemme saunomaan ja illan mittaan grillaamaan, pulahdetaan koskeen ja "kuumaan lähteeseen". Yövytään kaikki samassa paikassa lasten kera. Kynttilöitä on paljon ja lyhtyjä. Vanhaa maalaisidylliä ladon ovineen.. Aah, tästä me pidämme:)

      • ajatus...

        Kuulostaa tosi kivalta, mulla oli kanssa vähän samantapaista suunnitelmaa josta puhuinkin muutamalle tulevalle vieraalle niin toinen oli sitä mieltä että onko sitten kiva mennä saunomaan jne. kun pitää ensin laittautua juhliin ja meikata ym. ja sitten työ menee hukkaan kun mennäänkin saunaan jne.. :(
        Se pisti vähän miettimään uudelleen enkä nyt tiedä että mitä ohjelmaa sitten keksisin kun en tahdo perushääohjelmaa häihini kun inhoan kaikkia morsiamenryöstöjä sun muuta perinne hommaa..


      • kutsussa
        ajatus... kirjoitti:

        Kuulostaa tosi kivalta, mulla oli kanssa vähän samantapaista suunnitelmaa josta puhuinkin muutamalle tulevalle vieraalle niin toinen oli sitä mieltä että onko sitten kiva mennä saunomaan jne. kun pitää ensin laittautua juhliin ja meikata ym. ja sitten työ menee hukkaan kun mennäänkin saunaan jne.. :(
        Se pisti vähän miettimään uudelleen enkä nyt tiedä että mitä ohjelmaa sitten keksisin kun en tahdo perushääohjelmaa häihini kun inhoan kaikkia morsiamenryöstöjä sun muuta perinne hommaa..

        dress code niin, etteivät vieraat tule korkkareissa ja hepeneissä vaan rennommin. Kun vieraat varustautuvat ohjelman mukaiseen tunnelmaan ja varustein, en usko, että asia on kenelleen onglema. Ja se joka ei halua saunoa, kun tukka menee sotkuun ja sitten ei oo enää meikkiä ja... ne on sellaisia jokatapauksessa, älä siitä huoli.


      • tää kuulostaa just meiltä.

        paitsi että kerran jo mietin että ois aivan mahtavaa jos meillä ois morsiammen ryöstä ja sitte "bestman" tai sulho ois ihan täysillä puolustamassa morsianta ja heittäs vierailla paintball kamat ja lähettäs pikku pyssy leikkiin =) tämän voi tietty toteuttaa vesipyssyilläki mutt ku häitten ois tarkotus olla syksyllä.

        toi ois jotain mejän tyylistä =) siis ihanaa yhdessä viettoa! sitähän häiden kuuluu olla? juhlistetaan meidän päätöstä olla yhdessä kuolemaan saakka, yhteisellä mukavalla puuhallla... heittäkää llisää hulluja ja vähemmän hulluja ideoita...

        kaikki luonnon läheinen tervetullut..


    • Taistelunjohtaja
    • Vieras1

      Musiikkia voi olla pienissäkin häissä. Esim. Duo Soria osaa soittaa vaihtelevasti taustamusiikkia ja pienen porukan toiveiden mukaan tanssia, biletystä ym. Tsekkaa www.soria.fi .

    • muijamallia

      Itselläni oli pienet häät, vihittiin kirkossa ja kahvit juotiin anoppilassa, omalta puolelta paikalla oli äiti, veli ja eno, miehen puoleta parikymmentä henkeä, koska häät pidettiin miehen synnyinkodissa ja mun sukulaisilla oli sinne melkein tuhat kilometriä matkaa.( anoppi ei terveytensä vuoksi pystynyt matkustamaan mun kotiseudulle) Eikä tullut kalliiksikaan, kun itse leivottiin kaikki ja pukuna oli anopin veljen tyttären puku lainassa ja sulhasen mahtui vanhaan rippipukuunsa. tarkan laskun jälkeen häälahjat olivat 600 e arvokkaammat kuin juhliin ostetut sapuskat ja matkaan kulkunut polttoaine, joten voitiin maksaa parin kuukauden vuokrat lahjarahoilla. Joten säästöbutjetilla ja pienestikin voi naimisiin mennä, eikä se liiton pituutta mitenkään korreloi, ollaan oltu yhdessä jo 15v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe