Lidl moottorisahasta kokemuksia?

määkin

Onko joku hankkinut/käyttänyt moista? Minkälaisia kokemuksia löytyy, onko hintansa väärtti, en ole metsuri, joten ei tarvitse olla kaikkein paras, varmaan kuitenkin okt-käyttäjällä toimii vallan mainiosti polttopuun "esipilkkomisessa"?

62

21967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lidlin saha

      Ostin kyseisen vekottimen viime talvena, tähän asti toiminut OK kevyessä polttopuusavotassa.

      Muistaakseni takuu oli niinkin pitkä kuin 3 vuotta, sen takia uskalsin itse ostaa. Lisäksi saha näkyi olevan Husqvarnan tekemä, ja esim huolto ja varaosat tulevat Huskun kautta.

      • paljon sahannut 6vuo

        Ja höpön pöpön kaukana mistään Husgvarnasta kattoppas uudelleen tyyppikilpeä siinä kun lukee OUT DOOR on se sillon jossai vinkuintiassa tehty.
        Mulle sano sahahuoltaja että MIKÄÄN tekniikkaosa EI OLE sama kuin Hussessa
        Mullakin on semmonen saha ja kylläkän se pelaa jalähtee hyvin käyntiinkin MUTTA bensankulutus on aivan älytöntä kun vertaa esim.Jonserediin


      • KKivelä
        paljon sahannut 6vuo kirjoitti:

        Ja höpön pöpön kaukana mistään Husgvarnasta kattoppas uudelleen tyyppikilpeä siinä kun lukee OUT DOOR on se sillon jossai vinkuintiassa tehty.
        Mulle sano sahahuoltaja että MIKÄÄN tekniikkaosa EI OLE sama kuin Hussessa
        Mullakin on semmonen saha ja kylläkän se pelaa jalähtee hyvin käyntiinkin MUTTA bensankulutus on aivan älytöntä kun vertaa esim.Jonserediin

        out door on suomeksi ulkokäyttöön.


      • In_Side
        paljon sahannut 6vuo kirjoitti:

        Ja höpön pöpön kaukana mistään Husgvarnasta kattoppas uudelleen tyyppikilpeä siinä kun lukee OUT DOOR on se sillon jossai vinkuintiassa tehty.
        Mulle sano sahahuoltaja että MIKÄÄN tekniikkaosa EI OLE sama kuin Hussessa
        Mullakin on semmonen saha ja kylläkän se pelaa jalähtee hyvin käyntiinkin MUTTA bensankulutus on aivan älytöntä kun vertaa esim.Jonserediin

        "OUT DOOR" kilvessä tarkoittaa "hyväksytty ulkokäyttöön"


    • Tommi99

      ostelin moisen raksalle, ja polttopuuta on tullu myös pilkottua. Hyvin on toiminut, ja kuten todettua, takuukin on ok.

    • 026c

      timbersports!

    • ihan hyvä sillä hinnalla

      Joo se on mac culloch 542e jota myydään lidlin merkillä florabest. Olen sahannut sellaisella aika paljon. Tehoja on ja kierroksia ottaa tosi kivasti. Käynnistyvyys hyvä. Myös pitkä 16" laippa on hyvä isoja puita katkoessa ja kasasta sahatessa. Miksei myös karsimisessa, ei tarvitse kyyriä. Tehoista vielä että päihittää kevyesti ns. mökkisahojen hinnat alkaen mallit.

      Miinuksia:
      1. suojaton polttoainetankki -> ei kannata paiskoa eli laske aina maahan varovasti. Voi suojata paremmin esim. liimaamalla tankin pohjaan alumiinilevyn tai muovinpalan lisäsuojaksi.
      2.Onnettomat laipan kiinnityspultit, katkeavat helposti. Kiristä varoen. Onneksi huskilta saa uusia.
      3.Puolipuristusnappi sijoitetta kantokahvan alle, käsi osuu helposti sahatessa - saattaa särkyä pitemmän päälle.

    • Ei sillä tee mitään

      Älä hitossa mene ostamaan niitä halpis koneita varsinkaan moottorisahaa. Kyllä ottaa päähän jo samana iltana kun huomaat ettei sillä mitään tee oikeesti

      • kohtaisia:::

        .

        nämä halpis työkalut, esim. Starkkin tarjouksesta hankkimani Park merkkinen halpis moottorisaha täytti tehtävänsä täydellisesti tänä kesänä, toimi kuin unelma


      • saa ihmetellä
        kohtaisia::: kirjoitti:

        .

        nämä halpis työkalut, esim. Starkkin tarjouksesta hankkimani Park merkkinen halpis moottorisaha täytti tehtävänsä täydellisesti tänä kesänä, toimi kuin unelma

        Samoja on kokemukset sahasta kuin täällä monella,mutta BENSAA tuntuu tuo saha syövän, siinä missä Jonseredillä tekee puuta yhellä tankilla täytyy Floralla tankata varmaa kolmatta kertaa.
        Saha kyllä on pelannu jo toista vuotta mut onhan noi halvat aina rimpuloita ammattimiehen koneeseen verrattuna,no tossa oli kyl hinta/laatu kohallaan.
        Ja Stihliä vaikka Sakemanni ja hyväsaha onkin en osta,kun en huoli Mersuakaan Saksalainen KIKKAILEE kaiken kanssa niin EWWK on torxia ja kuusiokoloa ym venäläistä pystykierrettä siinä missä japanilainen tekee sen jo aukaistavaksi,yks aito tilhi oli ja yks italianpoikien kasaama rimpulakin mut se meni kiukaan alle toissa juhannuksena.


      • riittää:::
        saa ihmetellä kirjoitti:

        Samoja on kokemukset sahasta kuin täällä monella,mutta BENSAA tuntuu tuo saha syövän, siinä missä Jonseredillä tekee puuta yhellä tankilla täytyy Floralla tankata varmaa kolmatta kertaa.
        Saha kyllä on pelannu jo toista vuotta mut onhan noi halvat aina rimpuloita ammattimiehen koneeseen verrattuna,no tossa oli kyl hinta/laatu kohallaan.
        Ja Stihliä vaikka Sakemanni ja hyväsaha onkin en osta,kun en huoli Mersuakaan Saksalainen KIKKAILEE kaiken kanssa niin EWWK on torxia ja kuusiokoloa ym venäläistä pystykierrettä siinä missä japanilainen tekee sen jo aukaistavaksi,yks aito tilhi oli ja yks italianpoikien kasaama rimpulakin mut se meni kiukaan alle toissa juhannuksena.

        .

        jos polttoaineenkulutus on vähäinen niin se ei ole niin ratkaiseva kun litroista on kuitenkin käytännössä kysymys taviskäyttäjällä

        .


      • lisää ihmettelijöitä
        riittää::: kirjoitti:

        .

        jos polttoaineenkulutus on vähäinen niin se ei ole niin ratkaiseva kun litroista on kuitenkin käytännössä kysymys taviskäyttäjällä

        .

        No jos saa kannua tankata enemmän kuin tarpeeksi niin KYLLÄ se jo tuntuu,maksaa se bensakin että kyllä tulee kallita puita jos liikaa vie eihän monikaan enää aja vanhalla autollakaan kun se vie bensaa?


      • Viljo_
        saa ihmetellä kirjoitti:

        Samoja on kokemukset sahasta kuin täällä monella,mutta BENSAA tuntuu tuo saha syövän, siinä missä Jonseredillä tekee puuta yhellä tankilla täytyy Floralla tankata varmaa kolmatta kertaa.
        Saha kyllä on pelannu jo toista vuotta mut onhan noi halvat aina rimpuloita ammattimiehen koneeseen verrattuna,no tossa oli kyl hinta/laatu kohallaan.
        Ja Stihliä vaikka Sakemanni ja hyväsaha onkin en osta,kun en huoli Mersuakaan Saksalainen KIKKAILEE kaiken kanssa niin EWWK on torxia ja kuusiokoloa ym venäläistä pystykierrettä siinä missä japanilainen tekee sen jo aukaistavaksi,yks aito tilhi oli ja yks italianpoikien kasaama rimpulakin mut se meni kiukaan alle toissa juhannuksena.

        Siehän sälli oot!!


      • Laatua maksaen
        saa ihmetellä kirjoitti:

        Samoja on kokemukset sahasta kuin täällä monella,mutta BENSAA tuntuu tuo saha syövän, siinä missä Jonseredillä tekee puuta yhellä tankilla täytyy Floralla tankata varmaa kolmatta kertaa.
        Saha kyllä on pelannu jo toista vuotta mut onhan noi halvat aina rimpuloita ammattimiehen koneeseen verrattuna,no tossa oli kyl hinta/laatu kohallaan.
        Ja Stihliä vaikka Sakemanni ja hyväsaha onkin en osta,kun en huoli Mersuakaan Saksalainen KIKKAILEE kaiken kanssa niin EWWK on torxia ja kuusiokoloa ym venäläistä pystykierrettä siinä missä japanilainen tekee sen jo aukaistavaksi,yks aito tilhi oli ja yks italianpoikien kasaama rimpulakin mut se meni kiukaan alle toissa juhannuksena.

        Olet näköjään Tojo poikia, Hatsumotot japseilta on ihan hyviä kopioksi, mutta kyllä Frits ja hurri tekee eurooppalaiselle sopivampia laitteita. Vaikket pitäisi valkoisesta miehestä niin kyllä heidän tekemänsä laitteet on parasta laatua, tosin hinta on rajoitus usein Korolla ukoille, mutta ei se laitetta huononna. Lisäksi vielä vanha sääntö pitää paikkansa että jos ostat halpaa ja hyvää, niin täytyy ostaa kaksi kertaa ensin Japsi, ja sitten Audi, itse tosin tajusin sen vasta monen uuden auton jälkeen.


      • toyomiäs
        Laatua maksaen kirjoitti:

        Olet näköjään Tojo poikia, Hatsumotot japseilta on ihan hyviä kopioksi, mutta kyllä Frits ja hurri tekee eurooppalaiselle sopivampia laitteita. Vaikket pitäisi valkoisesta miehestä niin kyllä heidän tekemänsä laitteet on parasta laatua, tosin hinta on rajoitus usein Korolla ukoille, mutta ei se laitetta huononna. Lisäksi vielä vanha sääntö pitää paikkansa että jos ostat halpaa ja hyvää, niin täytyy ostaa kaksi kertaa ensin Japsi, ja sitten Audi, itse tosin tajusin sen vasta monen uuden auton jälkeen.

        Voit ihan vapaasti testailla kaikki valkosen miehen vehkeet, etkä löydä tonnikasisatasta bensuria jolla pääset matka-ajossa satasen alle neljällä. Se siitä laadusta.


      • Anonyymi

        Kyllä niillä puita pätkii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niillä puita pätkii

        Ja palstat pitää myös aktivoituna ...


    • kertakäyttökulttuuri

      eiköhän se tommoseen käyttöön kelpaa. itse ostin halvimman mahdollisen sähkökäyttöisen, jonka mukana tuli pari varaketjuakin. sillä on vedetty nyt kahtena kesänä puut ja tehty vähän remontin purkuhommiakin, ja nyt on mittari tullut täyteen.. :) laippa tuhannen vinossa ja ketju pomppaa pois, ja terätkin tietty tylstyneet jne.... mutta pointti lähinnä se että tommoseen satunnaiseen harrastelijakäyttöön sopii melkein mikä vaan. sähkökäyttöisen ostin sen takia että se on helppo ja toimii varmasti, ei tartte kikkailla. ei toki yhtä tehokas mutta so what. ja se hinta, muutaman kympin saha on takuulla tehnyt riittävästi hommia, ja nyt voi hyvällä omalla tunnolla heittää tuon roskiin ja ostaa uuden. itse mieluummin näin kuin yksi pirun kallis saha jota pitää sitten säätää ja vaalia kuin omaa lasta, kun on maksanut siitä niin sairaasti, ja kitkuttaa sillä sitten vuodesta toiseen.. :)

      • TOTA::.!11%#+?!1

        .

        oletko koettanut kiristää ketjua ??????

        .


      • sähkösaha
        TOTA::.!11%#+?!1 kirjoitti:

        .

        oletko koettanut kiristää ketjua ??????

        .

        on tosi kova kone. ostin sen hajonneen makitan tilalle ja lidlin vehje pesee sen mennen tullen. Makitaa ennen oli Black & Decker, se piti hirveän korahduksen melko uutena ja lopetti teräketjun pyörittämisen.
        Hirveä huuto vain jäi.


      • Pitza laikkurit
        sähkösaha kirjoitti:

        on tosi kova kone. ostin sen hajonneen makitan tilalle ja lidlin vehje pesee sen mennen tullen. Makitaa ennen oli Black & Decker, se piti hirveän korahduksen melko uutena ja lopetti teräketjun pyörittämisen.
        Hirveä huuto vain jäi.

        Kaikki jotka olen ostanut ovat täyttäneet tehtävänsä. Mutta halpahalleista ostetuilla puolen vuoden takuulla olevilla esim rälläkoillä niillä ei leikkaa kun pitsan kahtia jo alkaa savu nuosta.


      • ääkunonhuono
        Pitza laikkurit kirjoitti:

        Kaikki jotka olen ostanut ovat täyttäneet tehtävänsä. Mutta halpahalleista ostetuilla puolen vuoden takuulla olevilla esim rälläkoillä niillä ei leikkaa kun pitsan kahtia jo alkaa savu nuosta.

        Olen jättänyt jo hiekkalaatikko leikkikalut taakseni ja olen siirtynyt aikuisten tavaroihin


    • MarkoTee

      Kyseinen moottorisaha on aivan unelma. Virolainen työmieheni avasi koneen ja sääti hieman tyhjäkäyntiä ja tehoja suuremmalle, niin 150 kertaa 150 palkitkin menee kuin lennossa... Tosiaankin USalaisen merkin rinnakkaisnimi Lidlille. Upea ostos.

      Yksi vanha kesämökki purettu ja sahattu ja toinen 80 neliöinen rakennettu sahan avulla...

      • Edullinenko

        Onko kokemuksia Hyundai moottorisahoista joita näyttäisi saavan jopa alle 100 € , 25 cc yläkahvalla tai perinteinen 50cc n. 130,- €.

        Kestävätkö mitään tavallisessa mökkiläisen ja omakotiasujan polttopuun teossa tai satunnaisessa pöllimetsässä?


    • stihl200ms

      Minä ostin lidlin sähkösahan ja se hajos viidennen pöllin kohdalla. en tiedä mikä tuli mutta en onnistunut saamaan ketjua paikoilleen. takuulappukin hävisi joten 79 egee meni kankkulan kaivoon.

      • sormi siellä minne a

        en onnistunut avaamaan paskapöntön kantta joten jytky tuli housuihin


      • Ihmeitä riittää
        sormi siellä minne a kirjoitti:

        en onnistunut avaamaan paskapöntön kantta joten jytky tuli housuihin

        Taisi olla oikein se kuuluisa Iso jytky


    • sinttivintturi

      Ostin eilen aamulla Lidlin sähkösahan 2200W,terä 43cm,kromihinta 69.99€,takuu kolme vuotta.
      Sahasin puolenkymmentä koivupölliä,suurimmat halkaisijaltaan terän verran.
      Meni kuin tyhjää vaan.
      Makitan hinnalla saa näitä ainakin kolme.

      • sinttivintturi

        Kirotusvirhe!
        P-kle!
        Kromiteräketjulla.


    • hyvää halvalla

      starkin park merkkisellä sahalla on mennut yhen hirsitalon tyämaa alusta loppuun ja sen jälkeen usempi tuhat puuta ja hyvin toimii ja takuu on muistaakseni 5 vuotta joka on pitempi kuin muilla.

      • 9+12=?

        Lidlin sähkösaha FloraBest FKS 2000/6 on tosi hyvä. Voimaa riittää. Olen jättänyt halkojen teon turhana työvaiheena. Halon mittaiset pölkyt liiterille jossa sähkösahalla ja hydraulihalkojalla klapeiksi ja pinoon. Kirveen vois viskata sinne kuuluisaan kaivoon.


      • Park saha hyvä

        .

        Park ei jätä pulaan

        .


      • hilja
        9+12=? kirjoitti:

        Lidlin sähkösaha FloraBest FKS 2000/6 on tosi hyvä. Voimaa riittää. Olen jättänyt halkojen teon turhana työvaiheena. Halon mittaiset pölkyt liiterille jossa sähkösahalla ja hydraulihalkojalla klapeiksi ja pinoon. Kirveen vois viskata sinne kuuluisaan kaivoon.

        Kaadoin mökiltä vähän isomman kuusen ja sain melkein kaikki pieniksi pölleiksi kunnes kone hyyty .
        On muuten sama saha täysin kuin Parner 351 sekin mulla kyllä hajosi. Oon purkannut kumpaakin osiksi monet kerrat mutta seuraava saha on kyllä Still tai joku muu vähän parempi. Noi on kyllä halpoja ja pelaa pikkuhommissa ja helppoja ja halpoja korjaa jos on siihen kiinnostusta ja aikaa.


    • tumpelo

      2200 wattia tehoa.... kestääkö 10A:n sulake? Vai pitäiskö olla vähemmän tehoja, esim. 1800-2000 Wattia?

      • Sähköala

        10 A.n sulake kestää jatkuvaa tehontarvetta 2300 W, hetkellistä vähän enemmänkin. Jos wanhat sähkökaapelit /linjat talossa ei kannata paljoa ylittää.


      • hieman.enemmän
        Sähköala kirjoitti:

        10 A.n sulake kestää jatkuvaa tehontarvetta 2300 W, hetkellistä vähän enemmänkin. Jos wanhat sähkökaapelit /linjat talossa ei kannata paljoa ylittää.

        10 ampeerin sulake kestää jatkuvaa tasaista tehoa noin 14 A verran eli 3,2 kW.


      • Anonyymi
        hieman.enemmän kirjoitti:

        10 ampeerin sulake kestää jatkuvaa tasaista tehoa noin 14 A verran eli 3,2 kW.

        10amp x 230 volt on 2300 wattia


    • sahuri

      itselläni on bensiini käyttöinen lidistä ostettu moottori saha joka on toiminut nyt vuoden ilman mitään ongelmia ainoastaa terää terotellut kun puita on tullut sahattua noin 10kuutiota.

    • florabest??

      Kyllä niillä halvemmillakin saha mutta metsätöihin en suosittele!
      Ja niissä menee laatu laidasta laitaan,mule sattu se mikä toimii mutta kaverilla ei toimi heh näin se vaan on

    • vipe

      Minulla sattuu olemaan molemmat täällä mainitut sahat Park ja Flora Best. Kumpikaan ei käy. Vika lienee säädöissä. Osaako kukaan kertoa kuinka paljon L ja H ruuveja pitää avata. Yleinen 1,5 kierrosta ei näissä pelitä. Ja kuinka paljon avataan ruuvia T, joka on kahden edellisen yläpuolella ja mikä ruuvi se toiminnaltaan on.

      • Halpasahat:.!1%#++

        .

        halpasahojakaan ei kannata ostella miltään "säätäjältä" vaan ostaa ne uutena

        Ei ole tarvinnut Parkin säätöihin koskea vaan ainoastaan raakaa käyttöä

        .


      • Anonyymi

        Tyhjäkäynti


    • asianutinia

      Joo, kyllä halvat sahat on hyviä. Meillekkin ostettiin semmonen homelite joskus seitkytluvun puolivälissä. Mukava kevyt kannella. Monta kalliimpaa merkkisahaa on ostettu ja vaihdettu sen jälkeen. Tuo halpa vanha homelite on yhä tallessa ja onhan sillä sentään sahattukkin.

    • MSM83

      Halpasaha kuluttaa 3 enemmän kuin merkkisaha, alkaa olla merkitystä kun hakkaa 30 kuutiota vuodessa. itse käytän enemmän puoliammattilaistyökaluja. Teräketjut on mennyt siihen malliin että viila tylstyy enenemmän kuin terä teroittuu. Jos voittaisin lotossa ostaisin metsurimallin joka tosin maksaa 2000€ mutta siitä on iloa kun pakkasta on 30 astetta.

    • Electroluksusta

      Tuo sahan on valmistanut muistaakseni Electrolux Usa tai Meksiko tehtaalla. Saha on muovirunkoisena selvästi tarkoitettu "kevyempään" käyttöön. Sahasta on tehty monta varianttia 33- 45 kuution väliltä tehon vaihdellessa ~1.2 - 1.8kW. Näitä olen nähnyt myytävän Jonsered, Partner, Huskvarna, Poulan, McCulloc, OleoMac ja Lidl:n tarroissa ja väreissä sekä hyvin vaihtelevalla hinnalla. Sama peruskonstruktio niissä kaikissa.

      Meillä oli / on tuo saha 40 kuutoisena (1.7kW) Partnerin mallina, josta jäi hyvä maku. Ja kun uutta sahaa hankittiin varastetun tilalle, ostimme samanlaisen Partnerin. Helppo ja luotettava peli on ollut. Täytyy kuitenkin muistaa käsitellä nätisti. Ei saa paiskoa, ettei muovirunko halkeaisi.

    • saha4

      Minulla on se USAssa tehty pienempi Florabest vuoden ja näyttää olevan sama kuin Agrimarketin JOnseres. Hyvin pelaa. Nyt ostin toiseksi isomman mallin ja siinä lukee Husqvarna ja Italy. HYvin pelaa. Tuoterengas myy näitä LIDLin koneita 80 eurolla.

    • Accusäge

      Onko Liiterissä tullut vielä koskaan myyntiin akkutoimisia ketjusahoja?

      • makitatta

        Hankin lidlistä 2200 wattisen sähkösahan ja yllätyin sen laadukkaasta olemuksesta ja ennenkaikkea sen tehosta.10- 25 cm halkaisijaltaan olevista koivutukeista tuli pölkkyjä kuin liukuhihnalta joten TEHOA tuntuu olevan ILMOITETUN VERRAN. Myös 3 vuoden takuu on huomionarvoinen seikka valintaa tehtäessä. Erinomainen hinta/laatusuhde.


    • Accutatum

      Ei taida Lidlin ketjusahoja löytyä akkukäyttöisinä?

      • Onko niitä olemassak

        .

        Suuresti epäilen onko noin paljon tehoa vaativia vehkeitä akkukäyttöisinä

        .


      • rainpower
        Onko niitä olemassak kirjoitti:

        .

        Suuresti epäilen onko noin paljon tehoa vaativia vehkeitä akkukäyttöisinä

        .

        Sahan päässä on 230 v. valovirtapiuha.....voit kysellä joltain tutulta mihin se kytketään :-))))


      • Realismia kehiin
        Onko niitä olemassak kirjoitti:

        .

        Suuresti epäilen onko noin paljon tehoa vaativia vehkeitä akkukäyttöisinä

        .

        On toki.

        http://www.verkkokauppa.com/fi/product/23796/dghcx/GARDENA-CST-2018-Li-akkukayttoinen-moottorisaha
        http://moottorisaha.net/moottorisahat/stihl-msa-160-c-akkusaha/
        http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=41779&sid=d3a35e4ab355f002f386b27b5138689b
        http://www.tyokalutarvike.fi/Bosch-AKE-30-LI-Ketjusaha-akkukaeyttoeinen
        http://www.pixmania.fi/moottorisaha/ryobi-akkukayttoinen-ketjusaha-36-volttia-rcs36/09784694-a.html

        Minulle ei tulisi mieleenkään ostaa moista. Hintaa on ja painoakin löytyy, mutta ketjusahalla sahaaminen on sen verran (koneen) energiaa vaativaa hommaa, että akku on imaistu tyhjäksi paljon ennen kuin takki. Jos kymmensenttisestä rungosta tai parrusta luvataan vain 100–150 poikkisahausta, niin mitäpä virkaa moisella pelillä on?

        Yhden akkukäyttöisen ketjusahan hinnalla saa ihan käyttökelpoisen polttomoottorisahan ja vielä toisen ja varmaan kolmannenkin varaosiksi.


    • hilja

      Mulle jäi peruina toi florabest saha ja sitä oli käytetty tosi vähän. Itse sain sen lähes heti hajalle kun sahailin mökillä vähän isompia kuusia pieniksi pölleiksi
      Se on muuten sama kone kuin Partner 351 . Oon kummankin purkanut osiksi monta kertaa.
      Itse ostan ainakin nyt vaikka Stillin tai jonkun muun kunnon merkin, ei noilla halvoilla tee mitään, ne ei kestä yhtään jos joutuu pidempään sahaamaan yhtäjaksoisesti.
      Partner tosin meni ilmeisesti hajalle väärällä bensalla. ( liian vähän öljyä tsi sitten se oli sitä perämoottori öljyä jota ei saa käyttää.
      Florabestistä hävis tehot ja sitä en ole saanut ainakaan kaasria säätämällä enään millään toimimaan. Oon purkanut kaasarin ainakin 10 kertaa ( on muuten walbro kaasri oisko ollut joku 625 eli pitäis olla kai aika hyvä merkki ) pitää vielä kokeilla kalvon vaihtoa kun ne ei maksa noihin kuin noin 10 e ja tosi nopeita vaihtaa.
      Heitin ikävä kyllä sen partnerin kaatopaikalle kun oli leikannut kiinni olisin saanut siitä kaasarin tuohon

    • Halpasaha

      Ostin Parkin moottorisahan ja toimihan se 15min ok ja sen jälkeen ihan miten sattuu, laiton 180e välirahaa liikkeeseen mistä Parkin saha ostettu ja nyt on husgvarna 435. Parkin sahassa pitäisi olla tehoja enemmän mutta käytössä Hugsvarna on ihan eri luokkaa kuin halpasaha, tehokkaampi, kevyempi ja paljon helpompi käsitellä ja ennen kaikkea toiminut on täysin moitteetta ! Polttoaineen kulutuksessa on iso ero näiden sahojen välillä, enpä voi suositella halpasahoja kenellekkään...

    • sthillll

      Ei ole kokemusta.

    • parkman

      Park Starkista 69,-. Nyt käytössä 2 kesää ja toiminut moitteetta. Talvellakin pakkasmökistä nostettuna käyntiin 5. vedolla. Teho on riittänyt 40cm kouvujen kaatamiseen ja pilkkomiseen hyvin. Nyt pöydällä putsattavana ja huollettavana. Ensimmäistä kertaa. Ketjukin pitänee teroittaa ekaa kertaa. Noita 40 senttisiä halkoina 5 kpl ja 10-20 senttisiä 30 runkoa. Ohjekirja hävinnyt. Mistät tuota teräketjun automaattivoitelua säädettiinkään?

    • Stihlillä

      On akusta voimansa saava moottorisaha

    • Rytmos

      Solo 636 on erittäin käteen sopiva ja tehokaskin.

      • Lidlpower

        Kerropas "Rytmos" miten tuo älykäs huomiosi kuuluu tämän ketjun otsikon alle??


      • Anonyymi
        Lidlpower kirjoitti:

        Kerropas "Rytmos" miten tuo älykäs huomiosi kuuluu tämän ketjun otsikon alle??

        Vedä kätees niin tiedät


    • Anonyymi

      Ostin ja olen nykinyt 2 PV ei lähde käymään i, köyhän ei kannata ostaa halpaa menee palautukseen
      Vituttaa

    • Anonyymi

      Siis tän 53cc sahan. Kiinalainen perus-saha Lidlin kuorrutuksella.
      Ostin myös, eikä tämäkään lähde.
      On sentään useita sahoja ollut ja tämä on ensimmäinen joka ei käynnisty. Ei edes lupaa.
      Tulppa kastuu, joten polttoainetta ehkä tulee..
      Jonkinlainen kipinäkin näyttäisi olevan.
      Puristuksia on, ei vaan lähde.

      Onkohan näitä enemmänkin..?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe