vihaan itteäni.oon lihava ja ylipainoinen,ja meinaan oksentaa aina,kun katson itseäni pelistä.en ole mikään mailmanmestari koulussakaan,ja matikassa varsinkaan. kaikki opettajat pakottaa mut aina jonnekki tukiopetuksee,vaikka en haluis. kyl ymmärrän,et ne ajattelee(ehkä) mun parasta,mut ei se kivaa kaa oo,ku muuten mulla viidennellä(meen kuudennelle) olis ollu perjantaina ainoo kymmenen aamu,ja sit ope määrää mut johonki tukiopetuksee,joka alkaa jo kasilt. mulla oli maanantaina ainoastaan ysii,ja kaikki muut oli kasiin,ja se oli mulle liian raskasta.en jaksa myöskään koskaan tehdä läksyjä.ei vaan yksinkertaisesti huvita. mulla ei oo kun yks ainoo kaveri, joka ymmärtää ja osaa tukee mua.mua on koulukiusattu kolmannesta luokasta lähtien,ja pelkään taas,että se alkaa kun kouluun pitäis taas mennä. sain yhen kerran kiusaamisen loppumaan,huikeaksi kolmeksi päiväksi.
koulunkäynti tuntuu muutenkin ihan liian raskaalta. mulla on ollut masennusta noin vuoden verran,ja oon aatellu jopa itsemurhaa. kerran kun olin yksin kotona,olin jo veitsi kädessä,mut sit purskahdin itkuun,ja ajattelin tulevaisuutta. tai no,se varmaan olis ollu ihan sama,vaikka olisin tehny itsarin,koska oon vaa ruma pieni läski paskakasa. mitä voisin tehdä,miten voisin auttaa itseäni,eetten joutuisi lopettamaan elämää liian aikaisin. oon sitäpaitsi vasta 11. kiitos jos jaksoitte lukee vaikka oon vaan tämmönen paskakasa. n sitten haluu mitää sellasii viestei et: lol tää ei kuulu tälle palstalle,ja tän palstan nimi on aikuistuminen et et kuulu tänne.
vihaan itteäni.
21
954
Vastaukset
- yksvaann
Aluksi mä sanon et sä oot 11v.
Sä tuut kasvaa viel tosta ja ylipainokin vähenee murrosiässä.
Ja ylipainon saa pois kun ei syö karkkeja ja sellasta liikaa ja alottaa liikkuman.
Joku liikuntaharrastuskin ois hyväksi.
Jokainen on omanlaisensa koulussa.
Ei kaikki ole hyviä matikassa ja silleen.
Ja sä meet kuitenkin vasta 6-luokalle.
Sä ehdit parantaa osaamistas paljon.
Läksyjen tekeminen on tärkeätä.
Ei muuten koulussa opi jos läksyjä ei tee.
Sen takia sulla on tukiopetusta.
Niissä käydään läp ne samat asiat kuin läksyissä.
Jos teet läksysi niin ei tukiopetusta tule.
Kun meet kotiin niin tee läksyt ensin.
Muuten sä et opi yhtä nopee kuin muut.
Matikassa läksyjen tekeminen on tärkeintä.
Kokeissa on loppujen lopuksi samat kysymykset kui läksyissä.
Et ne on helppo oppia tekemään.
Jos meet muuten aikasin nukkuu niin ei aikaset kouluunmenot tunnu pahalta.
Mä oon kiitollien tukuopetuksesta.
Se auttaa paljon.
Sun ois hyvä puhua vanhemmilles.
Kerro tunteistas.
He haluaa kuitenkin sun parastas. - amissssss
lopeta sitten toi ruikutus ja tee asialle jotain!
- neko_yasha
tyyppi sai taas ajateelee mut itsemurhaa.
- yksvaann
neko_yasha kirjoitti:
tyyppi sai taas ajateelee mut itsemurhaa.
Suomi24:ssa on kirjoittamaton sääntö: Vastauksista moni on hyviä ja pari huonoa ja muutama pelkästään provosoinniksi tehtyä.
Sinä olet hyvä ihminen.
Olet tärkeä.
Älä ajattele pahaa itsellesi vaan kerro tunteistasi muille.
Apua saa kun sitä pyytää. - lol tää ei kuulu tälle pals...
lol tää ei kuulu tälle palstalle,ja tän palstan nimi on aikuistuminen et et kuulu tänne.
Mene vittuun siitä pätemästä, tai takaan että kiusaamisesi jatkuu nyt ja ainiaan!
- julma totuus
Sinänsä on täysin yhdentekevää, elätkö vai et. Itsetuhoisuutesi on kenties omaksi - ja koko yhteisön parhaaksi. Itse tuossa iässä ollessani valpastuin henkisesti, en kokenut minkäänlaisia itsetuhon, itsesäälin tai itseinhon merkkejä. Olen siitä asti rakentanut tulevaisuuttani omaksi parhaakseni. Ja kyllä vain, tällä hetkellä tulevaisuuteni näyttää hyvin valoisalta. ;)
- yksvaann
Tässä maailmassa heikoimmat ovat vahvimpia.
Jos vahva uskoo että heikkojen ois hyvä kuolla niin silloin vahva on pelkuri.
Meidän pitäisi tukea muita.
Ei luokitella heitä heikoiksi evoluution mukaan.
Viidakon lait ei toimi täällä.
Ajat ovat muuttuneet. - puuttuu
jotain tärkeää jotain tärkeää tuolta päästä. Oiskohan aivot?
Aloittajalle: Kantsii varmaan puhua vanhemmille ja/tai psykologille. Ekan vastaajan neuvot oli ihan hyviä. - edelleen....
yksvaann kirjoitti:
Tässä maailmassa heikoimmat ovat vahvimpia.
Jos vahva uskoo että heikkojen ois hyvä kuolla niin silloin vahva on pelkuri.
Meidän pitäisi tukea muita.
Ei luokitella heitä heikoiksi evoluution mukaan.
Viidakon lait ei toimi täällä.
Ajat ovat muuttuneet.Ihminen on yhteisöllinen eläin ja se on luonnostaan empaattinen lajitovereitaan kohtaan. Tämä on ollut merkittävää jo "viidakossa".
- ........
Evoluutiossa ei ole kyse vahvimpien selviytymisestä, vaan elinympäristöönsä sopeutuvimpien selviytymisestä. Dinosaurukset olivat vahvoja, mutta ne eivät selvinneet nykypäivään asti. Ihminen tuskin olisi selvinnyt ilman luontaista tarvetta auttaa lajitovereitaan.
- neko_yasha
tarvitsen apua,ja sitä kysyn tältä palstalta,JA ERÄS RUPEE PÄLÄTTÄÄ JOSTAIN EVOLUUTIOSTA,JOSTA MÄ EN ÄLYY HÖLKÄSEN PÖLÄYSTä!!!!!!
- ....
neko_yasha kirjoitti:
tarvitsen apua,ja sitä kysyn tältä palstalta,JA ERÄS RUPEE PÄLÄTTÄÄ JOSTAIN EVOLUUTIOSTA,JOSTA MÄ EN ÄLYY HÖLKÄSEN PÖLÄYSTä!!!!!!
Evoluutio ei todellakaan kuulu tähän.
Oletko puhunut vanhemmillesi? tuollaista on evoluutiolla hoidettu?
Aika mukavaa "Sinänsä on täysin yhdentekevää, elätkö vai et."
Sinunkin elämäsi taitaa olla täysin yhdentekevää? Minun myös vai? Meidän kaikkien? Joopa joo. Ihan tärkeäksi koen oman elämäni eikä se riipu mistään evoluutiosta. Et taida tajua itse evoluutiosta mitään. Alempana joku jo selittiki.
Aloittajalle jaksamisia ja voimia. Minun pikkuveljeniki on vasta viidennellä, ja vihaa koulua. :( *halaus* älä tee itsemurhaa, ajattele vanhempiasi, he rakastavat sinua. Itsemurha on vain rangaistus läheisille.
- joku
No en tykkää itekkää elää muutenki kaikki on ihan perseelleen mut en kuitenkaa tee itsemurhaa ja mulle on yks ja sama jos kuolen.
- tekemään?
Itsemurhaa? No mutta minusta on ihan tarpeellista elää. Jos nyt ei asiat ole hyvin, niin ehkä toisten. Joskus viellä loistat.
- 33edg
Eli ensiksi aloita liikunta syömisen lisäksi. Sitten kun olet saanut rutiinia, että joka päpivä liikut, niin sitten vähennät syömistäsi. Aloita harrastus, joss liikutaan esim. tiimipeli, siinä hikoilee väkisinkin. Makeat vähälle ja sitten kun tulee makean nälkä niin vedä hedelmää tai suolaista leipää siihen nälkääsi. Kävele enemmän, sekin auttaa. Ajattele positiivisesti, kaikkia hyviä puolia mitä koet, niin ei sun tarvitse viillellä. Pahimpaan itkuun voi vähän salaa väkäevämpää ottaa, niin se helpottaa. :) Kyllä se siitä korjaantuu.
Lisäksi syö kunnon aamupala! Vähintään kaksi leipää ja laisillinen juotavaa (mieluummin kahvia, niin pysyt hereillä). Sitten jaksat tunnit paremmin eikä nukuta tunnilla.- 33edg
Tässä pari piristysruisketta:
http://www.youtube.com/watch?v=Ursrz3M3uyg
http://www.youtube.com/watch?v=HVGTfIF1orw
http://www.youtube.com/watch?v=557XycU_5mM
- 123rt
Eli vaihda väliaikaisesti metallimusiikki vaikka iloisempaan musiikkiin kuten Matti & Teppo! Huumori musiikki piristää aina! Itsekkin kuuntelen metallia, mutta pahempaan häpeään kuuntelen vähän hauskoja biisejä niin elämä virkistyy.
ps. Kavereiden kanssa oleskeleminen auttaa. - -.............
- Karkkilammas
Mulla oli ihan sama juttu kun olin sun ikänen, mut nykysin oon häiritsevän pirteä. Ajattele et kaikki menee hyvin~ tai hanki vaikka joku kiva harrastus. Vaikka piirtäminen, tai musiikki, tai jotkut nettipelit. Ja jos on karkkipäivä (also known as ei syö karkkeja joka päivä) niin sitten laihtuiskin, eikä kuitenkaan tarvi kokonaan lopettaa karkkien yms muun hyvän syömistä. Ja jos sua kiusataan nii oo niille kiusaajille mahdollisimman ylimielinen (sillee "mun sua tarvi kuunnella, oon fiksumpi ku sä.") niin sitten ne ärsyyntyy ja lopettaa.. Tai jos ne jatkaa niin kerro opettajalle. Jos ne jatkaa sen jälkeenkin, niin kerro uudelleen opettajalle. Jne.
- lol tää ei kuulu tälle pals...
lol tää ei kuulu tälle palstalle,ja tän palstan nimi on aikuistuminen et et kuulu tänne.
Anteeksi kirjoitin äsken väärään viestiin tuon vastauksena. Mutta: Mene vittuun täältä pätemästä tai takaan että kiusaamisesi tulee jatkumaan nyt ja ainiaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv242385- 1121987
- 1131637
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421493Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91437Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35927Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87925