Löytyykös palstalta kokemuksia otsikon veneestä?
Lähinnä kiinnostaisi erot eri vuosimallien ja moottoreiden välillä...
Lisäksi olisi mukava kuulla keulahytin tiloista, eli mikä on sisäkorkeus ja montako hlöä sopii nukkumaan.
Bayliner 2052
10
5127
Vastaukset
- kappalein
Mulla oli kyseistä venemallia kaksin kappalein. Toinen vm -90 ja toinen -00. Molemmissa oli Mercruiserin nelipyttyinen bensakone (130hv). Uudemmassa kajuutan koko oli hivenen suurempi ja muutenkin kokonaisuutena viihtyisämpi, mutta molemmissa nyt pari aikuista välttävästi yöpyy. Muuten kokonaisuutena uudempi oli huomattavasti laadukkaamman oloinen, tyylikkäämpi kokonaisuus. Meni aallokossakin huomattavasti mukavammin, joskaan tuon kokoinen vene ei nyt mikään avomericruiseri missään tapauksessa ole. Koneteho on ihan ok tuon tyyppiseen veneeseen. (noin 35knots)
Suosittelen ihan kumpaa tahansa, mulla ainakin molemmat olivat huolettomia veneitä! - Skippari...
Kamullani oli -90 2052 merkkarin 175hp v6, moottori oli juuri sopivan kokoinen ja liikutti venettä kevyesti = pieni bensan kulutus, 27knots 18L/h huiput 41-43knots teräspotkurilla. Kaverini "laiturinaapurilla" oli samanlainen 130hp neloskoneella, ja kertoi polttoaineen kulutuksen olevan n.25L/h n.22knots nopeudella. 130hp ei myöskään 5 aikuisen kuormalla meinaa jaksaa nousta pintaan kun taas 175 pomppaa kun nappi paidasta pintaan. Samaista merkkarin v6 moottoria on tehty myös 205hp versiona 4 kurkkuisella kaasuttimella. Sivusta seuranneena ja jälkikäteen veneestä puhuttaessa kaverini oli todella tyytyväinen veneeseen kyseisellä tekniikalla. 4 vuoden aikana perushuoltojen lisäksi ei tarvinut remontoida mitään ylimääräistä.
- 2052-90
Oli kans -90 130hv. Kulutus oli mulla ainakin koko ajan 17L/H 3000rpm ja 21 solmua. Potkurina 19"teräs, ei mikään raketti nousemaan liukuun. Mutta vastaavasti ku kevyellä kuormalla melkein aina ajelin niin oli kyllä mukava ajella pienillä kierroksilla ja kulutuksella. Kyllähän sekin soppaa hörppää jos koko orkesteri on kyydissä.
-90 alkuvuoden koneissa oli kärjellinen sytytys ja loppuvuoden koneissa joka itselläkin oli niin siinä kärjetön sytytys.
Jos kyseistä jollaa on hypytetty reilusti aallokossa niin takapenkkien alle pohjaan tulee hiusmurtumia laminointiin. Ikkunat pakkaavat vuotamaan alareunoista, joten yleensä joutuu ikkunat irroittamaan ja tiivistämään uudestaan. Tyyppivika/ominaisuus vanhemmissa Beikuissa.
Ikäisekseen suhtkoht hyvä vene jos on viitsitty pitää huolta. Kohtuullisen tyylikäskin on ja ihan hyvä ajaakin merellä isommassakin aallokossa. Tuli Maarianhaminassakin käytyä enkä edes lähellä Turkua asukkaan. Laadukkaampi kuin siniset Beikut. - Nenä kasvaa
Heh, joku joka ei koskaan ole veneeseen astunut, voisi vielä uskoakin että 2052 menee plaanissa 0,67 l/mpk kaasarikutosella. Sehän vei vähemmän kuin volvon D3!
Hyvä juttu RUAHHAHAHAHHAHHHHHAAAHHHAAAAAAaaaaa!!
Laita nää jutut tonne huuhaapalstalle ens kerralla. - Joakim
Nenä kasvaa kirjoitti:
Heh, joku joka ei koskaan ole veneeseen astunut, voisi vielä uskoakin että 2052 menee plaanissa 0,67 l/mpk kaasarikutosella. Sehän vei vähemmän kuin volvon D3!
Hyvä juttu RUAHHAHAHAHHAHHHHHAAAHHHAAAAAAaaaaa!!
Laita nää jutut tonne huuhaapalstalle ens kerralla.0,67 l/mpk kuulostaa toki jo alhaiselta, mutta kyllä se varmasti menee selvästi alle yhden. Selkeästi isompi Bayliner 219 Sundeck pääsi 260 hv koneella 1,1 ja vastaavasti pienempi Bayliner 175 BR 135 hv koneella 0,7 l/mpk. Molemmat Vene-lehden mittauksista.
Mercuiserin 1.7 l dieselillä tuolla pääsisi varmasti alle 0,6 l/mpk. - juu näin on melkein
Joakim kirjoitti:
0,67 l/mpk kuulostaa toki jo alhaiselta, mutta kyllä se varmasti menee selvästi alle yhden. Selkeästi isompi Bayliner 219 Sundeck pääsi 260 hv koneella 1,1 ja vastaavasti pienempi Bayliner 175 BR 135 hv koneella 0,7 l/mpk. Molemmat Vene-lehden mittauksista.
Mercuiserin 1.7 l dieselillä tuolla pääsisi varmasti alle 0,6 l/mpk.Nuo testitkin vene lehdessä on välillä huvittavia. Esim. 175 br testitulos oltiin saatu vielä huonommaksi potkurivalinnoilla. Olivat vaihtaneet potkurin jonkun vinkistä pienemmäksi(19") kun olisi pitänyt vaihtaa isommaksi(23").
Todellisuudessa oikealla potkurilla n.27-28kn vauhdissa 175br menee n.15l/h ja kierrokset silloin jossain 3300. Eli melkein 0,5l/mpk
- bayliner2
osaisko joku neuvoa ? bayliner 2052 vm 90 4pyttynen 130hp prököttää ja tukektuu kun antaa kaasua nyt ei enää jaksa käydä ?
- Varma asia
Vaihda kärjet ja konkka.
- Bemarivene
Hei
Vm. -95, moottori 130hv ja kyllä menee tosi hyvin. Täytyy vaan muistaa että venettä ostaessa moottori ja itse vene on fifti fifti, eli ei vaan veneeseen katella vaan myös se moottori on yhtä tärkeä, jos meinaa venettä saada liikkummaa.
Mutta aallokossa ja kovassaki ollaan mänty, ja hyvin pysyy tasapainossa (tietty heilahtaen) mutta tykkään todella paljon kyseisestä 2052 mallista. Jonkun ajan piästä vaihtuu isompaan veneeseen, mutta ihan vain huvin vuoksi. Tietty, tuo 2052 mallin kajuutta eli nukkumatila on ok., eli siihen mahtuu n. 2 aikuista yksi lapsi jos kunnolla meinaa mahtua. Kajuutan alla on säilytystiloja, jossa myö säilytettää mm. Ankkuria. Hyvä vene, ei ole ilmennyt ongelmia.
Sitten tuasta nopeuvesta, eli myö mennää siinä 15kn - 30kn välillä jos piteemälle lähettää. Ja siinä toki lähtee semmone 15-20l/h, riippuen voimanannosta (aallokko, ym.) aina on bensakanisteri mukana että veneily jäläkee laitettaa täytee tankki.
Tässä vielä minun lyhytarvio Bayliner 2052 caprista:
Mukavuus (istuimet, tasapaino, ei heilu) 4,5/5 Eli todella hyvä, ei moittittavaa - Hienua tarinaa
kuinka isua jerrukanisteria piätte mukana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351