Hevoskirja nuoruudesta

ihmettelijä_

Hei! Mielessäni on pyörinyt jo usean päivän ajan eräs kirja, jota luin nuorena tyttönä. En muista kirjan nimeä enkä kirjoittajaa, mutta olisin onnellinen ikihyviksi, jos joku osaisi sen kertoa.

Kirjan päähenkilö tulee ratsastuleirille (tapahtumat sijoittuvat Ruotsiin). Leiri on ilmeiseti maalaistalossa. Kirjassa seikkailevat ainakin Ulrika ja Monika nimiset henkilöt. Kirja on todennäköisesti kirjoitettu 70 luvun lopulla / 80 luvun alussa.

3

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMM

Mulle tulee heti useampi kirja mieleen...

Eli Nan Inger'llä oli pari sen tapaista kirjaa. En nyt muista mikä niistä, mutta hän on kirjoittanut esim. Mahdoton Marionetti, Kahden tytön hevonen, HELTEINEN HEVOSKESÄ (uskoisin että tästä kirjasta on kysymys).
      Hän on kirjoittanut aika monta hevoskirjaa. Eniten tykkään hänen kirjasarjastaan jossa kerrotaan Biglet Ek- nimisestä ruotsalaisesta tytöstä ja hänen ponistaan.
      Ja ovat muuten hyviä kirjoja, joita jaksaa lukea myös aikuisenakin (toisin kuin esim. Merja/Marvi Jaloa).

• ap.

Oi, kiitoksia tiedosta. Luulen, että kyse on todellakin tuosta Helteinen hevoskesä kirjasta, nimi kuulosti niin tutulta. Samoin kirjailijan nimi. Piglet Ek kirjatkin ovat tuttuja, tuli valtavasti muistoja mieleen, kun mainitsit nimet.

Taidanpa pinkaista kirjastoon töiden jälkeen ja lainata luettavaa. Ei see tee lainkaan hassumpaa aikuisellekin lueskella jotain nuoruudestaan.

• Anonyymi

Mahtavaa, että täältä löytyi tähän vastaus, olin itse yrittänyt muistella mikä ihme oli nimeltään se kirja, jota rakastin ala-asteikäisenä - se oli juuri tuo helteinen hevoskesä! Kiitos :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      268
      9653
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      307
      6836
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      74
      1705
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1421
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      94
      1297
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1161
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1079
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      41
      882
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      756
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      313
      748
    Aihe