että kissat eivät IKINÄ hakeudu yhtä paljon muihin pihoihin, kuin juuri kissan OMISTAJIEN. Ne haistavat kissan tuoksun kauas asti ja yrittävät tunkea kissallisten ikkunoistakin sisään. Minulla on sisäkissa ulkotarhassa ja sen "tappelukaverit" kerääntyvät sankoin joukoin pihalleni mouruamaan kollilleni, että koko tienoo herää! Kasvattaja neuvoi päästämään koirani ajaamaan ne pois ja se on auttanutkin, toviksi. Mutta se mitä todella ihmettelen on, että juuri kissattomat valittavat kissoista eniten, vaikka kissallisten pihoilla ne vaistomaisesti eniten vierailevat? En ole silti ikinä koko 10-vuoden asumiseni aikana löytänyt pihaltani kuin jänistenpapanoita. Ehkäpä kyse on omasta pikkumaisuudesta; kissaton ei edes tiedä mikä riesa kulkukissoista on silloin, kun itselläkin on kissa ulkotarhassa tuoksumassa. Että valittakaa te vaan..
Kissavihaajille tiedoksi:
25
1409
Vastaukset
- kissaton
... ei saa (saisi) olla yhtään kissaa. Yksikin mouruaja on liikaa.
Meidän pihasta ainakin löytyy läjiä vaikka kuinka. Ja hajuja.
Enkä tyydy pelkkään valittamiseen, onneksi loukut on keksitty.
Teillä on oikeus pitää kissojanne, miksi meillä jotka niistä emme välitä ei ole oikeutta kissattomuuteemme? Mikä siinä on vaikeata?- MeTsäN MeNNinKäiNeN
loukkua käytät? *kiinnostuu*
Asutko taajama-alueella?
Vinkkinä voisin antaa inhimillisemmän tavan:
eläintarvike liikkeissä myydään "kissan karkoittimia", elikkä suihketta jota voi laittaa.
Luulisi tehoavan ainakin terasseilla yms. missä sade ei sitä pääse pois huuhtomaan...
Ja mitä pihallasi on että kissat ovat siitä niin kiinnostuneita? - kissaton
MeTsäN MeNNinKäiNeN kirjoitti:
loukkua käytät? *kiinnostuu*
Asutko taajama-alueella?
Vinkkinä voisin antaa inhimillisemmän tavan:
eläintarvike liikkeissä myydään "kissan karkoittimia", elikkä suihketta jota voi laittaa.
Luulisi tehoavan ainakin terasseilla yms. missä sade ei sitä pääse pois huuhtomaan...
Ja mitä pihallasi on että kissat ovat siitä niin kiinnostuneita?Teräslankaverkosta tehtyä, elävänä pyytävää loukkua. (EI VAHINGOITA ELÄINTÄ) Kyllä, asun taajama-alueella.
Karkotteissa on se ikävä puoli, että ne maksavat rahaa ja toisaalta niitä on vähän väliä oltava levittelemässä uudelleen. Loukun käytössä on hyvää se, että siinä kissanomistajakin saa hieman palautetta. Karkotteiden levittelylle ei ole loppua näkyvissä.
Tuskin pihassamme mitään sen erikoisempaa on. Kissat pyrkivät pitämään oman reviirinsä puhtaana muista, jos mahdollista, eikä meillä ole pihan puhdistajaa. Niinpä lähiympäristön kissat ovat katsoneet pihamme jonkinlaiseksi ei-kenenkään maaksi, jossa on hyvä käydä heittämässä skeidat. - asiaa
asiaa
- KOKEMUSTA
kissaton kirjoitti:
Teräslankaverkosta tehtyä, elävänä pyytävää loukkua. (EI VAHINGOITA ELÄINTÄ) Kyllä, asun taajama-alueella.
Karkotteissa on se ikävä puoli, että ne maksavat rahaa ja toisaalta niitä on vähän väliä oltava levittelemässä uudelleen. Loukun käytössä on hyvää se, että siinä kissanomistajakin saa hieman palautetta. Karkotteiden levittelylle ei ole loppua näkyvissä.
Tuskin pihassamme mitään sen erikoisempaa on. Kissat pyrkivät pitämään oman reviirinsä puhtaana muista, jos mahdollista, eikä meillä ole pihan puhdistajaa. Niinpä lähiympäristön kissat ovat katsoneet pihamme jonkinlaiseksi ei-kenenkään maaksi, jossa on hyvä käydä heittämässä skeidat.Ne menee ihan tavalliseen minkkiloukkuunkin, se voi värkätä itse eikä maksa montaa markkaa. Tarkoitan nyt sitä keinulauta"putkea".
- MeTSän MeNniNKäiNeN
kissaton kirjoitti:
Teräslankaverkosta tehtyä, elävänä pyytävää loukkua. (EI VAHINGOITA ELÄINTÄ) Kyllä, asun taajama-alueella.
Tuskin pihassamme mitään sen erikoisempaa on. Kissat pyrkivät pitämään oman reviirinsä puhtaana muista, jos mahdollista, eikä meillä ole pihan puhdistajaa. Niinpä lähiympäristön kissat ovat katsoneet pihamme jonkinlaiseksi ei-kenenkään maaksi, jossa on hyvä käydä heittämässä skeidat.minä muistelen että loukkuja ei saisi pitää taajama alueella/piha alueella/ missään muussa tarkoituksessa kuin millle eläimelle loukku on tarkoitettu (kissoille niitä ei varmasti ole tarkoitettu!)
Onko muistikuvani oikea? - kissaton
MeTSän MeNniNKäiNeN kirjoitti:
minä muistelen että loukkuja ei saisi pitää taajama alueella/piha alueella/ missään muussa tarkoituksessa kuin millle eläimelle loukku on tarkoitettu (kissoille niitä ei varmasti ole tarkoitettu!)
Onko muistikuvani oikea?Loukulla tarkoitin "laitetta", joka ei vahingoita eläintä, ainoastaan lukitsee sisäänsä. Poikkeuksena tietysti hiirenloukku, joka taitaa kyllä olla kohteelle melko kohtalokas.
Olisiko mahdollista, että muistelet rautapyyntiä koskevia määräyksiä? En tunne niitä juurikaan, paitsi että rautojen käyttö on käytännöllisesti katsoen kiellettyä nykyään.
Eli muistikuvasi on minusta väärä. Niin, ja itse rakentamani kissaloukku on takuulla tarkoitettu kissoille ;-)
- Äreä eläkeläis ukko
Tulee minun tontilleni, muuten saavat olla rauhassa. Kaupungin järjästys-sääntö kieltää kissan irtipidon. Irti oleva kissa on vapaata riistaa. En kiduta kissoja, ainoastaan surmaan ne jos tulevat lähemmäksi! Tähän minulla on oikeus, sanoittepa te kissaihmiset mitä tahansa.
- samaa mieltä
NIIN MINÄKIN, hyvä!!!
- haisu...
Et voi tappaa kissaa jos se on pihallasi.!
Näin sanoo laki:Henkilön joka aikoo lopettaa kissan täytyy olla varma että se on villikissa, täytyy esim tarkkailla ym. Et voi tappaa kissaa joka ei ole villi!Lisäksi ampujalla tulee kyseisellä alueella metsäsätys lupa eli se on joko omaa maata tai omalle metsästys seuralle vuokrattua maata.Kotikissaa ei saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja.Villiintyneen voi pyydystää alueen tai rakennuksn omistaja, mutta heitteillä oleva tai karannut kissa ei ole VILLIKISSA!!!
Itse olen sitä mieltä että kissat olisi pidettävä sisällä, leikattava (kummatkin urokset ja naaraat), tatuoitava!!!Olen vapaaehtoistyössä kodittomat kissat ryllä, ja jos nämä asiat olisivat hoidossa siellä olisi ainakin kolmasosa kissoista kotona!!!!!!!LEIKATKAA ROKOTTAKAA JA PITÄKÄÄ KISSAT SISÄLLÄ!!!!! - kissa on mullakin
haisu... kirjoitti:
Et voi tappaa kissaa jos se on pihallasi.!
Näin sanoo laki:Henkilön joka aikoo lopettaa kissan täytyy olla varma että se on villikissa, täytyy esim tarkkailla ym. Et voi tappaa kissaa joka ei ole villi!Lisäksi ampujalla tulee kyseisellä alueella metsäsätys lupa eli se on joko omaa maata tai omalle metsästys seuralle vuokrattua maata.Kotikissaa ei saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja.Villiintyneen voi pyydystää alueen tai rakennuksn omistaja, mutta heitteillä oleva tai karannut kissa ei ole VILLIKISSA!!!
Itse olen sitä mieltä että kissat olisi pidettävä sisällä, leikattava (kummatkin urokset ja naaraat), tatuoitava!!!Olen vapaaehtoistyössä kodittomat kissat ryllä, ja jos nämä asiat olisivat hoidossa siellä olisi ainakin kolmasosa kissoista kotona!!!!!!!LEIKATKAA ROKOTTAKAA JA PITÄKÄÄ KISSAT SISÄLLÄ!!!!!Ei kissan tappamiseen tavitse metsästyslupaa,joten niks naks ja poks.
- haisu...
kissa on mullakin kirjoitti:
Ei kissan tappamiseen tavitse metsästyslupaa,joten niks naks ja poks.
tarvii...
- *Kiti*
meillä EI ole kissaa mutta silti naapurin ja vähän kauempaakin hiippailevat kisut tykkää käydä takapihallamme tarpeillaan sitten koiramme iloisin mielin mutustavat kissan jätökset poskeensa...sama on meidän pihan lasten hiekkalaatikko joka on kissojen usein käyttämä vessa
mutta eikös se ole niin että kissat on pidettävä kiinni...
kauan sitten tullut sääntö tietääkseni
eli miksi kissa ihmiset pidätte kissaanne irti...????
meillä kun oli sellanen otus kuin kissa se ei irti ollut vaikka sillon ei vielä tällaista säädöstä ollutkaan
koska tiesimme/tiedämme kuinka inhottavaa se on kun kissa kusasee pihalla kuivamassa oleviin pyykkeihin
haju ei ole mikään kaikkein mielenkiintoisin ja tiedämme kuinka inhaa se on kun lapsi löytää kissan kakan leikkiessään hiekkalaatikolla
joten kissalliset ihmiset pitäkää kissanne kiinni- lapsi & eläinrakas
On varmasti tosi ikävää kun lasten hiekkalaatikosta löytyy kissan jätöksiä, mutta miten voin pitää kissan sisällä??
Se on muutenkin ramppaamassa ulkona jokavälissä...
Ideoita!!???
Mutta mää kyllä uskon että lapset vaan tykkää jos kissat kulkee pihalla...?
Ainakin kaikki minun tuntemani lapset...
Mutta se on kyllä TOSI väärin jos joku "nirhaa" kissan pelkästään siitä syystä, että ei saa pitää pihaansa puti puhtaana!!!
Eikö sitä jo järkikin sano, että nyt ei mee oikein!!!!!??
- *honey*
Kyl ne kissat tulee kissattomienkin pihoihin, niinkun meijän pihassa on kakskin kissaa oleillu...
siis ei se mua mitenkään haittaa, mä rakastan kaikkia eläimiä, kissojakin!
Mut mun kaverilla on kissa niin ei ne toiset kissat sen pihaan oo koskenukaan!
Siis mulla ei oo kissaa vaan mulla on koira! - Hätistelijä
tosi selventäviä vastauksia. Minulle, jolla kissa on ulkotarhassa ovat kissat kuitenkin suurin riesa (onneksi talossa on myös koira häätämässä ne, sehän ei pidä omaa kissaamme ihmeellisenä, mutta ulkokissat ajaa puuhun), mutta en silti alennu turmelemaan toisten omaisuutta, varsinkaan elävää. Mieluumin ottaisin paskat kukkapenkkeihin kuin sitä mouruamista ja kirppuisten kattien häkin ympärillä päivystämistä, kun itse pesen ja hoidan oman kissani säännöllisesti. Kuitenkin nämä elukkaparat toimivat vain vaistojensa mukaan. Minkä ne sille voivat, että eivät päässeet eläinrakkaaseen kotiin? Väärin niitä itseään on siitä rankaista, vaikka välillä kyllä mieli tekisikin, mutta järki pidettävä asioissa tunteiden edellä! tämän vaan siis halusin tiedoittaa, että meillä jotka asianmukaisesti hoidamme kissamme, on kulkukissoista paljon riesaa. Varsinkin kun on menestyvä näyttelykatti, surkeimmat kulkukissathan levittävät tauteja ja meidänkin kissa käy näyttelyissä jatkuvasti, niin koti- kuin ulkomailla ja sen on oltava ehdottoman terve. Tiedoksi teille eläinrääkkääjille, jotka ette pidä kissojanne sisällä, aiheutatte valtavasti häiriötä myös tunnollisille kissaihmisille. Olen muuten kuullut ulkokissojenkin tottuneen hitaalla totuttamisella myös ulkotarhaan (maksavat alkaen vain 2000mk!!!), joten turha marista ettei se enää muka tottuisi! ja jos on rahaa hoitaa ulkona syntyneet haverit, niin myös ulkotarha! meidän kissa tottuu aina talven tullen siihenkin, ettei pääse silloin tarhaan ollenkaan, joten kyllä teidänkin kissanne oppivat kun vain itse toimitte oikein ja määrätietoisesti!
- satu
On ihan väärin sanoa, että kissanrääkkääjät antavat kiisan olla ulkona!!
Luuletko etten mielummin pitäis sitä sisällä, kun päästäis sitä ulos??
Enemmänhän iloa siitä mulle olis, jos pitäisin sitä kaiket päivät sisiällä!!
Mutta se ei olis meijän kissalle sitte enään mitään elämää, vaan piinaa koska esim. kesällä se tykkää kauheesti olla ulkona.
En sano, että kissan pitämistä häkissä olisi väärin sillä kissat ovat erillaisia ja eriluontoisia!!
Huomaa että kaikella ei ole vain yhtä ratkaisua... - just me...
satu kirjoitti:
On ihan väärin sanoa, että kissanrääkkääjät antavat kiisan olla ulkona!!
Luuletko etten mielummin pitäis sitä sisällä, kun päästäis sitä ulos??
Enemmänhän iloa siitä mulle olis, jos pitäisin sitä kaiket päivät sisiällä!!
Mutta se ei olis meijän kissalle sitte enään mitään elämää, vaan piinaa koska esim. kesällä se tykkää kauheesti olla ulkona.
En sano, että kissan pitämistä häkissä olisi väärin sillä kissat ovat erillaisia ja eriluontoisia!!
Huomaa että kaikella ei ole vain yhtä ratkaisua...ja yritäppä tässä sitten taivuttaa muut perheenjäsenet pitämään kissa sisällä. Mitäpä hyötyä siitäkin on, jos en itse päästä kissaa pihalle, mutta silmänräpäyksessä on jo joku muu avaamassa sille ovea?? Ei se tosin talvella juuri edes pihalla käy.. mutta joka tapauksessa, ei kaikki ole niin yksinkertaista. Ehkäpä minustakin tulee ulkokissojen vastustaja, ja vastailen aina tänne joka kysymykseen ja esitän itse keskustelun aiheita, että KISSAA EI SAA PÄÄSTÄÄ ULOS!! sitten kun joskus saan itse päättää kissastani.
Olette täällä palstalla vahvistaneet mun päätöstä siitä, että seuraava kissani tulee pysymään visusti sisällä. Ottakaa huomioon, että kaikki ei aina riipu siitä henkilöstä, joka tällä keskustelee, vaan ehkäpä hänen vanhemmistaan.. lasta ei yleensä edes kuunnella, jos vanhemmat ovat päättäneet olevansa oikeassa. - Hätistelijä
just me... kirjoitti:
ja yritäppä tässä sitten taivuttaa muut perheenjäsenet pitämään kissa sisällä. Mitäpä hyötyä siitäkin on, jos en itse päästä kissaa pihalle, mutta silmänräpäyksessä on jo joku muu avaamassa sille ovea?? Ei se tosin talvella juuri edes pihalla käy.. mutta joka tapauksessa, ei kaikki ole niin yksinkertaista. Ehkäpä minustakin tulee ulkokissojen vastustaja, ja vastailen aina tänne joka kysymykseen ja esitän itse keskustelun aiheita, että KISSAA EI SAA PÄÄSTÄÄ ULOS!! sitten kun joskus saan itse päättää kissastani.
Olette täällä palstalla vahvistaneet mun päätöstä siitä, että seuraava kissani tulee pysymään visusti sisällä. Ottakaa huomioon, että kaikki ei aina riipu siitä henkilöstä, joka tällä keskustelee, vaan ehkäpä hänen vanhemmistaan.. lasta ei yleensä edes kuunnella, jos vanhemmat ovat päättäneet olevansa oikeassa.lapsia vanhempiensa tekemistä päätöksistä. Kuka sen sitten ulos päästääkin, niin vääryyden tekee kaikille osapuolille. Ja miten muka kissa ei ole onnellinen sisällä!? Tietenkin on tehtävä sille sisällekin virikkeitä, meillä on monta kiipeilytelinettä ja leluja joka lähtöön. Jos kanit ja marsutkin saa sisällä onnelliseksi ja koiratkin pidetään narun nokassa, miksi se kissa tarvitsisi niin paljon enemmän? Kissathan nukkuvatkin suurimman osan elämästään! suuret koirat vasta liikuntaa ja virikkeitä tarvivatkin, onko siis niin että nekin vaan ulos hortoilemaan pitkin ja poikin?! jos ei viitsi hankkia virikkeitäkään kissalle ja leikkiä sen kanssa, niin ulos vaan, omapahan on "surunne", kun joku saa tarpeekseen ja rääkkää sitä.
- just me..
Hätistelijä kirjoitti:
lapsia vanhempiensa tekemistä päätöksistä. Kuka sen sitten ulos päästääkin, niin vääryyden tekee kaikille osapuolille. Ja miten muka kissa ei ole onnellinen sisällä!? Tietenkin on tehtävä sille sisällekin virikkeitä, meillä on monta kiipeilytelinettä ja leluja joka lähtöön. Jos kanit ja marsutkin saa sisällä onnelliseksi ja koiratkin pidetään narun nokassa, miksi se kissa tarvitsisi niin paljon enemmän? Kissathan nukkuvatkin suurimman osan elämästään! suuret koirat vasta liikuntaa ja virikkeitä tarvivatkin, onko siis niin että nekin vaan ulos hortoilemaan pitkin ja poikin?! jos ei viitsi hankkia virikkeitäkään kissalle ja leikkiä sen kanssa, niin ulos vaan, omapahan on "surunne", kun joku saa tarpeekseen ja rääkkää sitä.
kyse siitä, ettei viitsi leikkiä ym, vaan siitä, että kissa ei ole onnellinen sisällä, jos se on ensin 8 vuotta saanut temmeltää pihalla, ja tietää kuinka ihanaa on kesällä tutkia kaikkia ihania hajuja. Tekemistä on kyllä sisälläkin...
- Tintsu
Minäkin sain muutama viikko sitten tosi haukut kun kerroin että mielestäni se on eläinrääkkäystä, että pidetään vain yhtä kissaa, jos se joutuu olemaan työ/koulupäivän yksin kotona.
Mitä mieltä olet kissojen reviirikäyttäytymisestä? Jos kissaa pidetään tarhassa tai sisällä niin sehän jää kokonaan "käyttämättä". - hätistelijä
Tintsu kirjoitti:
Minäkin sain muutama viikko sitten tosi haukut kun kerroin että mielestäni se on eläinrääkkäystä, että pidetään vain yhtä kissaa, jos se joutuu olemaan työ/koulupäivän yksin kotona.
Mitä mieltä olet kissojen reviirikäyttäytymisestä? Jos kissaa pidetään tarhassa tai sisällä niin sehän jää kokonaan "käyttämättä".valiteta samaa,nehän ovat vielä paljon enemmänkin kiinnyksissä omistajaansa/laumaansa, kuin itsenäisempi kissa?! kissa myös nukkuu enemmän, on iltaeläin muutenkin, mutta koiralla ei ole kiva olla yksin päivällä kotona. Minun kissalle on tuntunut koiraystävät riittävän, se on niin rauhaa rakastava että suorastaan epäröin hankkia kaveria sitä "häiritsemään", mutta aijon jokatapauksessa jossain välissä.. Minunkin mielestäni laumaeläimellä on aina oltava lajitoveri, siksi minulla on koiriakin kaksi, marsuja kolme, jne. En käsitä, miksi kissoilla pitäisi olla niin paljon enemmän "oikeuksia" kuin muillakaan kotieläimillä? Yhtälailla muillakin eläimillä on tarpeita, vai eikö muka? Ja onpa se ulkona toisten kissojen kanssa tappeleminen sitten mukavaa "reviirikäytöksen toteutusta", ruokin yhtä harmaata ulkokissaa kerran, jonka löysin pahan kissatappelun runtelemana. Ja joka kevät alkaa kauhea mourunta kuulua öisin, kun hormoonit alkavat jyllätä. Olen onnellinen, että oma kissani ei joudu kokemaan sellaista elämää.
- Vaistonvarainen
hätistelijä kirjoitti:
valiteta samaa,nehän ovat vielä paljon enemmänkin kiinnyksissä omistajaansa/laumaansa, kuin itsenäisempi kissa?! kissa myös nukkuu enemmän, on iltaeläin muutenkin, mutta koiralla ei ole kiva olla yksin päivällä kotona. Minun kissalle on tuntunut koiraystävät riittävän, se on niin rauhaa rakastava että suorastaan epäröin hankkia kaveria sitä "häiritsemään", mutta aijon jokatapauksessa jossain välissä.. Minunkin mielestäni laumaeläimellä on aina oltava lajitoveri, siksi minulla on koiriakin kaksi, marsuja kolme, jne. En käsitä, miksi kissoilla pitäisi olla niin paljon enemmän "oikeuksia" kuin muillakaan kotieläimillä? Yhtälailla muillakin eläimillä on tarpeita, vai eikö muka? Ja onpa se ulkona toisten kissojen kanssa tappeleminen sitten mukavaa "reviirikäytöksen toteutusta", ruokin yhtä harmaata ulkokissaa kerran, jonka löysin pahan kissatappelun runtelemana. Ja joka kevät alkaa kauhea mourunta kuulua öisin, kun hormoonit alkavat jyllätä. Olen onnellinen, että oma kissani ei joudu kokemaan sellaista elämää.
...Ei oo kivaeläinrakkaille ihmisilletarkoitetulla palstalla juttuja, että surmaan kissan jos se tulee pihalle yms...Mä saan piakkoin kissan ja siitä tulee sisäkissa, jo pelkästään vilkasliikenteisen kadun vuoksi...Musta on eläinrääkkäystä pyydystää kissoja loukuilla,mutta tiheään asutuilla taajama-alueilla kissaa olisi kyllä parempi pitää valjaissa, eri asiasitten maaseudulla...
- Sisäkissa
Vaistonvarainen kirjoitti:
...Ei oo kivaeläinrakkaille ihmisilletarkoitetulla palstalla juttuja, että surmaan kissan jos se tulee pihalle yms...Mä saan piakkoin kissan ja siitä tulee sisäkissa, jo pelkästään vilkasliikenteisen kadun vuoksi...Musta on eläinrääkkäystä pyydystää kissoja loukuilla,mutta tiheään asutuilla taajama-alueilla kissaa olisi kyllä parempi pitää valjaissa, eri asiasitten maaseudulla...
jutuista kannata välittää. Tietenkin harmittaa, että ihmiset yrittää tahallansa loukata toisiaan, mutta mitä häiriintyneiltä voi muutakaan odottaa? Inhoan minäkin käärmeitä, mutta ei ole käväissytkään mielessä mennä johonkin terraariopalstalle valittamaan, sairasta sellanen. Onhan se vaan hyvä asia, että kaikenlaisista eläimistä pidetään, nostan hattua käärmeitä pelkäämättömille! jotenkin vaan aina säälittää sellaiset, keillä ei ole muuta elämää kuin notkua kaiket päivät kissapalstalla, vaikka inhoavat kissoja tai koirapalstalla samasta syystä. Heillä ei ilmeisesti ole omaa mielenkiintoa mihinkään tiettyyn, niin pitää häiritä toisten intoa harrasteisiinsa. En oikein keksi, miten heitä voisi auttaa, ehkä ei ainakaan ole hyväksi ruokkia heidän vihaansa..
- haisu...
Vaistonvarainen kirjoitti:
Et nyt taida ihan tietää mikä on loukku! Me eläinsuojeluyhdistykset pyydystämme kissat loukuilla!Loukku ei vahingoita millään tavalla kissaa!!!Jos puhutaan loukuttamisesta, niin se ei suinkaan tarkoita eläinrääkkäystä, vaan hylätyn kissan pelastamista!Ota ensin selvää mikä on loukku, ja ilmoita vasta sitten että se on eläinrääkkäystä!Pyydän anteeksi että olen töykeä...oikeasti...eihän sille mahda mitään jos ei tiedä mikä on loukku...Loukku on puinen "laatikko", ja kun kissa menee sisään ovi menee kiinni, eli ei vahingoita kissaa!Miten voisimme pyydystää muka hylätyn kissan, muuta kuin loukulla?!!Jahtaamallako?!tuskin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?512386Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411163Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755085Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283699Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963534Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss463080Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082809Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132278Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie382135Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955