Ruuan imeytyminen

lemotmig

Hei!
Yritin ettiä aiemmista viesteistä vastausta itselleni, mutten sattunut löytämään... Mua kiinnostaa tietää, kuinka nopeasti ruoka (eli kalorit) imeytyy vartaloon? Eli kuinka pian "pitää" oksentaa ettei liho? ..Onpas säälittävä kysymys, mutta mäkin päädyin tähän veneeseen, vaikka haluan kovasti pois. Mut minkä sille voi, että tekee mieli ahmia ja sit oksentaa :/

28

20181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestä

      Joskus pähkäilin itekkin tota ja jostain sain sellasen vastauksen et puolessa tunnissa ku oksentaa ni se riittää.

      • mehkaus

        Mikäs se olikaan se mahan tehtävä? Mahan tehtävä on sulattaa ruoka, jotta sen voi hyödyntää. Sulatus alkaa heti. Suussa sulaa osa sokereista, mahassa loput.

        Jos on syönyt jotain huonosti sulavaa, kovarakenteista, raskasta ja ennen kaikkea suuren määrän, sulaminen kestää kauemmin. Jos ruoka on kovin nestepitoista, se valuu melkein suoraan mahan läpi (hetkellinen kylläisyyden tunne).
        TÄHÄNKIN vaikuttaa oman elimistön terveys ja vireystila!! Joskus ruoka ei vaan sula jos maha nukkuu tai on sekaisin.

        Ei voi sanoa mitään aikarajaa, jonka jälkeen ei muka voisi oksentaa. En halua kannustaa sellaiseen ollenkaan, mutta jos nyt tulee äärimmäinen hengenhätä niin oksentaminen kannattaa suorittaa heti. Myrkytystapauksissakin oksentaminen täytyy saada tapahtumaan heti.

        Maha on katsokaas nopea, jos sillä on nälkä. Telkkarissakin testattiin kerran: yksi tyttö punnittiin, yksi 400g hampurilainen punnittiin, tyttö söi hampurilaisen, 5 min päästä tyttö punnittiin taas -> paino ei ollut lisääntynyt 400grammalla vaan 390grammalla. Eli tyttö oli sulattanut ja kuluttanut jo 10 hampurilaisgramman verran energiaa mahassaan.

        nii-in
        älkää tehkö siitä niin vaikeaa. kun mitään sääntöä ei ole olemassa. Sama kun kysyisitte "kuinka nopeasti saan siivottua huoneeni?"


      • nancyc
        mehkaus kirjoitti:

        Mikäs se olikaan se mahan tehtävä? Mahan tehtävä on sulattaa ruoka, jotta sen voi hyödyntää. Sulatus alkaa heti. Suussa sulaa osa sokereista, mahassa loput.

        Jos on syönyt jotain huonosti sulavaa, kovarakenteista, raskasta ja ennen kaikkea suuren määrän, sulaminen kestää kauemmin. Jos ruoka on kovin nestepitoista, se valuu melkein suoraan mahan läpi (hetkellinen kylläisyyden tunne).
        TÄHÄNKIN vaikuttaa oman elimistön terveys ja vireystila!! Joskus ruoka ei vaan sula jos maha nukkuu tai on sekaisin.

        Ei voi sanoa mitään aikarajaa, jonka jälkeen ei muka voisi oksentaa. En halua kannustaa sellaiseen ollenkaan, mutta jos nyt tulee äärimmäinen hengenhätä niin oksentaminen kannattaa suorittaa heti. Myrkytystapauksissakin oksentaminen täytyy saada tapahtumaan heti.

        Maha on katsokaas nopea, jos sillä on nälkä. Telkkarissakin testattiin kerran: yksi tyttö punnittiin, yksi 400g hampurilainen punnittiin, tyttö söi hampurilaisen, 5 min päästä tyttö punnittiin taas -> paino ei ollut lisääntynyt 400grammalla vaan 390grammalla. Eli tyttö oli sulattanut ja kuluttanut jo 10 hampurilaisgramman verran energiaa mahassaan.

        nii-in
        älkää tehkö siitä niin vaikeaa. kun mitään sääntöä ei ole olemassa. Sama kun kysyisitte "kuinka nopeasti saan siivottua huoneeni?"

        ai joo kiva tietää....sori mut sen jälkeen ku oon ollu syömättä kunnolla, sanotaan ehkä 100-200 kcal päivä, mul menee melkein vuorokaus ruuan sulamiseen. esim monta kertaa oon tehny niin et syön koko päivän ja vast illalla oksennan--->kaikki tulee ulos. ehkä joku yks leipä on sulanu mut melkein kaikki tulee.....et joo mun käsityksen mukaan vatsa ei oikeen osaa enää sulattaa kun on ollu ilman ruokaa tarpeeks kauan....

        nytki oon syöny ihan vähän tai en ollenkaan ja ruoka ei sula enää. mut kai se riippuu ihan ihmisestä ja kuinka hyväs kunnossa mahalaukku on.


      • mh-bakteereiden puutteesta
        nancyc kirjoitti:

        ai joo kiva tietää....sori mut sen jälkeen ku oon ollu syömättä kunnolla, sanotaan ehkä 100-200 kcal päivä, mul menee melkein vuorokaus ruuan sulamiseen. esim monta kertaa oon tehny niin et syön koko päivän ja vast illalla oksennan--->kaikki tulee ulos. ehkä joku yks leipä on sulanu mut melkein kaikki tulee.....et joo mun käsityksen mukaan vatsa ei oikeen osaa enää sulattaa kun on ollu ilman ruokaa tarpeeks kauan....

        nytki oon syöny ihan vähän tai en ollenkaan ja ruoka ei sula enää. mut kai se riippuu ihan ihmisestä ja kuinka hyväs kunnossa mahalaukku on.

        ohutsuolen limakalvoilla. Mahalaukussa ei ole bakteereita,
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Maitohappobakteeri.html


      • taika4568
        mehkaus kirjoitti:

        Mikäs se olikaan se mahan tehtävä? Mahan tehtävä on sulattaa ruoka, jotta sen voi hyödyntää. Sulatus alkaa heti. Suussa sulaa osa sokereista, mahassa loput.

        Jos on syönyt jotain huonosti sulavaa, kovarakenteista, raskasta ja ennen kaikkea suuren määrän, sulaminen kestää kauemmin. Jos ruoka on kovin nestepitoista, se valuu melkein suoraan mahan läpi (hetkellinen kylläisyyden tunne).
        TÄHÄNKIN vaikuttaa oman elimistön terveys ja vireystila!! Joskus ruoka ei vaan sula jos maha nukkuu tai on sekaisin.

        Ei voi sanoa mitään aikarajaa, jonka jälkeen ei muka voisi oksentaa. En halua kannustaa sellaiseen ollenkaan, mutta jos nyt tulee äärimmäinen hengenhätä niin oksentaminen kannattaa suorittaa heti. Myrkytystapauksissakin oksentaminen täytyy saada tapahtumaan heti.

        Maha on katsokaas nopea, jos sillä on nälkä. Telkkarissakin testattiin kerran: yksi tyttö punnittiin, yksi 400g hampurilainen punnittiin, tyttö söi hampurilaisen, 5 min päästä tyttö punnittiin taas -> paino ei ollut lisääntynyt 400grammalla vaan 390grammalla. Eli tyttö oli sulattanut ja kuluttanut jo 10 hampurilaisgramman verran energiaa mahassaan.

        nii-in
        älkää tehkö siitä niin vaikeaa. kun mitään sääntöä ei ole olemassa. Sama kun kysyisitte "kuinka nopeasti saan siivottua huoneeni?"

        Nimenomaan, yksi mahan tehtävistä on sulattaa ruokaa. Sulattamisessa ruoka hajoaa rakenneosikseen (esim. peruna -> hiilihydraattiketjut -> yksittäiset sokerit), ja se on eri asia kuin imeytyminen. Imeytymisessä nämä pienet rakenneosaset imeytyvät elimistöön, josta niistä voidaan saada energiaa. Suurin osa ruoka-aineista imeytyy vasta ohutsuolessa. Mahalaukusta pystyvät imeytymään vain sokerit ja alkoholi. Tämän perusteella esimerkiksi hyvin proteiini- ja rasvapitoiset ruoka-aineet, jotka oksennetaan ulos, eivät juuri ole ehtineet imeytyä.

        Ja vielä sen verran korjauksena, että suussa todellakin sulaa amylaasin toimesta pieni määrä sokereita, mutta mahalaukussa eivät juuri pilkkoudu sokerit vaan proteiinit pepsiinin toimesta.

        Mutta rakkaat, älkää oksentako. Niitä ongelmia voi ratkoa muillakin tavoilla, tuhoamatta hampaitaan ja syövyttämättä kurkkuaan.


      • itellä 10-15min.


    • 1+1=2

      Bulimia lihottaa.

      • ......

        Empäs tiedä nyt siitä, että lihottaako. Itse olen laihtunut yht. 10kg, yli kilon viikossa, ja olen ahminut ja oksentanut joka ikinen päivä ainakin kerran...


      • todellakin..
        ...... kirjoitti:

        Empäs tiedä nyt siitä, että lihottaako. Itse olen laihtunut yht. 10kg, yli kilon viikossa, ja olen ahminut ja oksentanut joka ikinen päivä ainakin kerran...

        sairasta hommaa....


      • huomaa farkuista
        todellakin.. kirjoitti:

        sairasta hommaa....

        Oisin lihonnu lyhyessä ajassa ainakin 5-10kg jos en ois oksentanu. Pizzaa, pastaa, kermakastikkeita, valmisruokia, nuudeleita, karjalanpiirakoita juustolla, roskaruoka, RAX! Ja tippaakaan en oo lihonnu, vaan laihtunut.
        En edes pysty syömään paljoa kerralla ilman oksentamista, koska maha on pitkään niin täynnä syömisen jälkeen, vaikka en söisi paljoa..
        MUTTA, kun ahmin, ruokaa menee hirveitä määriä. Esim pakastepizza pussipastaa leipää, karjalanpiirakoita tms. Sit sitä menee aivan tajuttomasti kun tietää, että ne saa pois!


      • Meoww
        ...... kirjoitti:

        Empäs tiedä nyt siitä, että lihottaako. Itse olen laihtunut yht. 10kg, yli kilon viikossa, ja olen ahminut ja oksentanut joka ikinen päivä ainakin kerran...

        Oletko sä miettinyt sun tulevaisuutta? Onko sun ihanne paino 32kg ja sellasena ajattelit sitten selvitä koko loppu elämäsi. Eikö laihuus rajoita aika paljon? Kun ei jaksa oikeen tehdä mitään kun energiaa on niin vähän. Ja jos tekee kehoo vaan kiuhtuu käsiin. Ymmärrän että onhan se ihanaa. Se tunne että oma keho on niin kovassa kontrollissa. Sen muokkaaminen mieleisekseen. Harmi vaan että jos se keho pettää ei sillä sairaalla mielellä ole paikkaa mihin mennä kun sattuu olemaan osa sitä kehoa. Whoops? Sinne meni keho ja koko ihminen. Joo toka kaikki me täältä lähdetään et kai se sit on teille anorektikoille ja bulimikoille sama onko se sitten joskus 50v jälkeen vai jo alle 20v. Et toki jos elämäkutsumus on kuolla nuorena. Ei sillä olen mä nähnyt jotain anorektikko mummojakin. Mut joo. Elämässä on musta vaan aika paljon hauskoja ja ihania asioita. Ihanmpia kuin oman kehon tappaminen. Voihan sitä kehoa muokata muillakin tavoilla. Mut miä tapaa sit käyttikin käyttäisin järkeä. Kunhan vaan surffasin tänne vahingossa. Etin ongelmia ruuansulatus häiriöön. Google visko tänne. Että jatkakaa vaan.


      • Huolestunut äiti
        Meoww kirjoitti:

        Oletko sä miettinyt sun tulevaisuutta? Onko sun ihanne paino 32kg ja sellasena ajattelit sitten selvitä koko loppu elämäsi. Eikö laihuus rajoita aika paljon? Kun ei jaksa oikeen tehdä mitään kun energiaa on niin vähän. Ja jos tekee kehoo vaan kiuhtuu käsiin. Ymmärrän että onhan se ihanaa. Se tunne että oma keho on niin kovassa kontrollissa. Sen muokkaaminen mieleisekseen. Harmi vaan että jos se keho pettää ei sillä sairaalla mielellä ole paikkaa mihin mennä kun sattuu olemaan osa sitä kehoa. Whoops? Sinne meni keho ja koko ihminen. Joo toka kaikki me täältä lähdetään et kai se sit on teille anorektikoille ja bulimikoille sama onko se sitten joskus 50v jälkeen vai jo alle 20v. Et toki jos elämäkutsumus on kuolla nuorena. Ei sillä olen mä nähnyt jotain anorektikko mummojakin. Mut joo. Elämässä on musta vaan aika paljon hauskoja ja ihania asioita. Ihanmpia kuin oman kehon tappaminen. Voihan sitä kehoa muokata muillakin tavoilla. Mut miä tapaa sit käyttikin käyttäisin järkeä. Kunhan vaan surffasin tänne vahingossa. Etin ongelmia ruuansulatus häiriöön. Google visko tänne. Että jatkakaa vaan.

        Minun ongelmani on se, että tyttäreni laihtuu ja laihtuu eikä itsekään haluaisi laihtua. Ruoka ei ilmeisesti imeydy. Voi rakkaat, älkää oksentako tai todella kuolema kolkuttelee ovella. Etsikää ihmeessä apua ennen kuin on liian myöhäistä. Saattaa tuntua hienolta, että saa syödä ja ahmia mitä vaan ja miten paljon vaan ja laihtuu eikä liho. Eihän elimistö kohta ota vastaan mitään, hampaat menee ym. ym. Jumala siunatkoon teitä ja parantakoon teidät tuosta sairaudesta. Tuntuu todella huolestuttavalta.


      • boohoo2min
        Meoww kirjoitti:

        Oletko sä miettinyt sun tulevaisuutta? Onko sun ihanne paino 32kg ja sellasena ajattelit sitten selvitä koko loppu elämäsi. Eikö laihuus rajoita aika paljon? Kun ei jaksa oikeen tehdä mitään kun energiaa on niin vähän. Ja jos tekee kehoo vaan kiuhtuu käsiin. Ymmärrän että onhan se ihanaa. Se tunne että oma keho on niin kovassa kontrollissa. Sen muokkaaminen mieleisekseen. Harmi vaan että jos se keho pettää ei sillä sairaalla mielellä ole paikkaa mihin mennä kun sattuu olemaan osa sitä kehoa. Whoops? Sinne meni keho ja koko ihminen. Joo toka kaikki me täältä lähdetään et kai se sit on teille anorektikoille ja bulimikoille sama onko se sitten joskus 50v jälkeen vai jo alle 20v. Et toki jos elämäkutsumus on kuolla nuorena. Ei sillä olen mä nähnyt jotain anorektikko mummojakin. Mut joo. Elämässä on musta vaan aika paljon hauskoja ja ihania asioita. Ihanmpia kuin oman kehon tappaminen. Voihan sitä kehoa muokata muillakin tavoilla. Mut miä tapaa sit käyttikin käyttäisin järkeä. Kunhan vaan surffasin tänne vahingossa. Etin ongelmia ruuansulatus häiriöön. Google visko tänne. Että jatkakaa vaan.

        Bulimia on sairaus. Se ei oo valinta!
        En usko, että kukaan haluaa sairastaa bulimiaa! Siihen jää koukkuun ja siitä ei ikinä voi kunnolla parantua.

        Tulin tänne, koska mietin kahden ahmimis ja oksennus vapaan päivän takia tuota kaloreiden imeytymistä. Huolestuttaa tuo lihominen ja se, että haluaisin oksentaa, mutta onko siinä mitään järkeä enään, kun ruoka on jo mahassa muutaman tunnin ollut.


      • Bulimikko
        Meoww kirjoitti:

        Oletko sä miettinyt sun tulevaisuutta? Onko sun ihanne paino 32kg ja sellasena ajattelit sitten selvitä koko loppu elämäsi. Eikö laihuus rajoita aika paljon? Kun ei jaksa oikeen tehdä mitään kun energiaa on niin vähän. Ja jos tekee kehoo vaan kiuhtuu käsiin. Ymmärrän että onhan se ihanaa. Se tunne että oma keho on niin kovassa kontrollissa. Sen muokkaaminen mieleisekseen. Harmi vaan että jos se keho pettää ei sillä sairaalla mielellä ole paikkaa mihin mennä kun sattuu olemaan osa sitä kehoa. Whoops? Sinne meni keho ja koko ihminen. Joo toka kaikki me täältä lähdetään et kai se sit on teille anorektikoille ja bulimikoille sama onko se sitten joskus 50v jälkeen vai jo alle 20v. Et toki jos elämäkutsumus on kuolla nuorena. Ei sillä olen mä nähnyt jotain anorektikko mummojakin. Mut joo. Elämässä on musta vaan aika paljon hauskoja ja ihania asioita. Ihanmpia kuin oman kehon tappaminen. Voihan sitä kehoa muokata muillakin tavoilla. Mut miä tapaa sit käyttikin käyttäisin järkeä. Kunhan vaan surffasin tänne vahingossa. Etin ongelmia ruuansulatus häiriöön. Google visko tänne. Että jatkakaa vaan.

        Ymmärräthän varmaan että bulimia on sairaus ja tuskin kukaan siitä loppujenlopuksi nauttii. Nimimerkillä kokemusta löytyy. Todella vaikea sairaus ja kulkee mukana koko loppuelämän vaikka ei oksentaisikaan.


    • eikoskaansaasanoaeikoskaan

      tämä ei ole enää minun käsissäni. Toivon etten olisi koskaan aloittanutkaan. Ennen vain ahmin ja lihoin. Sitten kokeilin oksentaa, ja siihen koukkuun jäin. Olo on vetämätön, masentaa, mikään ei tunnu miltään ja ennen niin ihana elämäni pyörii nyt vain ruuan ympärillä. Paino jojoilee, sydämessä tykyttää. Päivä päivän jälkeen huiputan itseäni, ei huomenna enää, huomenna haet apua. Ja sitten menen ja ostan liikaa ruokaa ja syön kaiken kerralla. En vain voi itselleni mitään kun kukaan ei vahdi, kun ketään ei kiinnosta.

      • M

        Hitto vie, kuvailit juuri täydellisesti nykyisen olotilani.


      • Anonyymi

        Sama juttu, paitsi hain apua. Sain diagnoosit anoreksia, bulimia ja BED. Ja siihen se jäi. Kommentein: pitäisiköhän sut lähettää syömishäirioklinikalle, kyllä se siitä, sulla on nyt niin paljon muutoksia elämässäsi, että tämä menee siinä sivussa. En koe, että näistä meidän tapaamisista on sulle enää hyötyä, päätetään tämä hoitosuhde tähän. En ole enää hakenut apua


    • Hyvä ei tuu helpolla

      mun tekis mieli aloittaa mutten taida uskaltaa, kun tiedän sen haitat... Olen hieman nuorempana muutamia kertoja oksentanut ruoat pois ja siitä olisi tullut tapa ilman apua... Kannattaa kokeilla muita keinoja, eikä koukuttaa itseään riippuvaiseksi siihen. Itse tulisin riippuvaiseksi jos aloittaisin sen, olen melko varma.

    • Paljon nähnyjakokenu

      Minua ärsyttää se että aina kaikki (tyyliin alkoholistit, narkkarit, ruokasairaat eli bulit tai anoreksit) menee AINA sen taakse että "tämä ei ole valinta vaan sairaus" "olen syytön en voi itse sille mitään kun tämähän on sairaus...en tätä itse halua/valinnut" Plää plää plää...ja 'itut.......ottakaa VASTUU!!

      Se että alkaako ryypätä ON valinta ja jos heti alussa huomaa ettei hallitse sitä alkoholin käyttöä niin on VALINTA lopettaa se!! Mutta jos juo ittensä rappiolle niin onhan se vaikeaa nousta!!
      Se että lakkaa syömästä ON valinta. Kyllä siinä anoreksiassakin ainakin alussa tajuaa oman hyvänsä ja voi tehdä VALINNAN ja hakea apua tai lopettaa sen syömättömyyden!!!!!!!!

      Älkääpä enää yrittäkö väistää omaa vastuutanne OMISTA valinnoistanne jollain tuomosella TYPERÄLLÄ syyllä että "tää ei oo mun valinta vaan tää on sairaus - olen siis syytön ja olen uhri" !!!!!!!

      OTTAKAA VASTUU!!!!!

      Juoppo on juoppo omasta valinnasta jne. kun ei kerran alussa lopettanu juomista - ja hei itse ne viinat sinne kurkkuun kaadetaan tai itse sitä syömättä päätetään olla!!

      • _kärsin itsekkin_

        Ehkä sitä ei alussa haluakkaan lopettaa kun on pääsemässä jujuun kiinni mutta sitten kun tahtookin niin on jo liian myöhäistä. Parantua voi mutta pitkä prosessi. Korostan äskeisen kirjoitusta että kyllä se parantumisen valinta kannattaa tehdä ennenkuin tapahtuu jotain sellaista mitä katuu jälkeenpäin koko loppuelämänsä ajan.


      • LoLAsiantuntiakyloot

        Harmi et keskustelu on näi vanha mut pakko päteä silti. Tuo on sama asia jos sanosit masennuksen olevan ihmisen valinta ku sanot et syömishäiriössä henkilö ite päättää lopettaa syönin ja laihuttaa ittensä hengiltä. Syömishäiriöt ovat erilaisia mielisairauksia....Valitsiko skitsofreenikko et sen todellisuus hämärtyy?


      • Anonyymi
        LoLAsiantuntiakyloot kirjoitti:

        Harmi et keskustelu on näi vanha mut pakko päteä silti. Tuo on sama asia jos sanosit masennuksen olevan ihmisen valinta ku sanot et syömishäiriössä henkilö ite päättää lopettaa syönin ja laihuttaa ittensä hengiltä. Syömishäiriöt ovat erilaisia mielisairauksia....Valitsiko skitsofreenikko et sen todellisuus hämärtyy?

        Näimpä tuollassen ihmisen jolla ei ole oletettavasti kokemusta asiasta eikä tiedä yhtään miltä se tuntuu on ihan turha alkaa jakelemaan faktoja. Hän todennäköisesti saa jotain sairasta mielihyvää kun saa aiheutettua tai kuvittelee saavansa aiheutettua jotain ''syyllisyyttä'' sairastaville ihmisille siitä että he ovat sairaita. Ja kyseiselle ihmiselle viesti: TURPA KII VITUN NARSISTI SADISTI PASKA


      • Anonyymi

        Ehkä se joillain meneekin näin, mutta itse ainakin olen jo ihan pienestä asti rajoittanut syömisiäni ja laskenut kaloreita yms.. Ja enhän mä todellakaan sillon tajunnut että se ei ole normaalia. Nyt kun vuosia on kulunut niin en enää oikeen muuta osaakkaan kun automaattisesti pää laskee kalorit ja jos syö "liikaa" niin pääkoppa menee aivan sekaisin ja ensin iskee valtava ahdistus ja sit onki enää 3 vaihtoehtoo kuolema, oksentamineb tai ranteet auki..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näimpä tuollassen ihmisen jolla ei ole oletettavasti kokemusta asiasta eikä tiedä yhtään miltä se tuntuu on ihan turha alkaa jakelemaan faktoja. Hän todennäköisesti saa jotain sairasta mielihyvää kun saa aiheutettua tai kuvittelee saavansa aiheutettua jotain ''syyllisyyttä'' sairastaville ihmisille siitä että he ovat sairaita. Ja kyseiselle ihmiselle viesti: TURPA KII VITUN NARSISTI SADISTI PASKA

        Siis tämä ja tajuaako nämä ihmiset että kuinka HELVETIN triggeröivää toi on monille?


    • Läski

      HEI nyt läskille apua, ahmin kauheesti ja yritän oksentaa mutku mitää ei tuu vaikka kuinka yrittäisin ja oon sen takii lihonut jo kilon. Eli apua oksentamiseen??!!

    • Moikkamoikka

      Voin kertoa että ei paniikkia sen oksentamisen kanssa.. Itse syön päivittäin kaikkea mahdollista ja menee monta tuntia että pääsen kotiin oksentamaan, ja suurinpiirtein kaikki tulee pihalle. Paino pysyy samassa koko ajan. T. Painoindeksi 16

    • Matleena

      Kuka hullu oksentaa vapaaehtoisesti? Olette mielisairaita! Ettekö vaan voi syödä vähän, kasviksia jne.

    • Anonyymi

      Itselläni meni keho niin sekaisin bulimian jäljiltä että paskannan suusta ja oksennan perseestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1559
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      19
      1181
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1039
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      904
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      892
    Aihe