Olisin kysynyt että osaisiko joku sanoa kaukolämpöverkon suurimman paineen ja lämmön tulevassa verkossa ennen lämmönvaihdinta...?
Ihan vaan uteliaisuudestani ja tiedonhalustani olisi kyse kun juuri rakennetaan kaukolämpölinjoja pientaloomme...!
Kaukolämpöverkon..
4
3112
Vastaukset
- Iceman
Kaukolämpöverkon suunnittelu paine on 16 bar mutta suurin sallittu käyttöpaine on 10 bar eli sitä ei saa ylittää.
Korkein lämpötila taas 120 °C lähtiessään voimalaitokselta...
Mutta normaalit paineet ovat siinä 5-8 bar välillä ja lämpötila pyörii 80-120 välillä riippuen ilmanlämpötilasta...- Iceman
Suurin sallittu painekin on 16 bar eikä 10 bar....
- tulopaine
Iceman kirjoitti:
Suurin sallittu painekin on 16 bar eikä 10 bar....
Mun mielestä meidän taloyhtiössä tulopaine vaihtelee (mittarin mukaan) välillä 0,5-0,7 bar. Onko mahdollista, vai puhutaanko eri asiasta?
- Iceman
tulopaine kirjoitti:
Mun mielestä meidän taloyhtiössä tulopaine vaihtelee (mittarin mukaan) välillä 0,5-0,7 bar. Onko mahdollista, vai puhutaanko eri asiasta?
Tuo on paine-ero. Eli meno ja tuloputken välillä.. Painetta esim. paluuputkessa ei saa päästää noin alas. Kaukolämpöpumput alkaisivat kavitoimaan, kun pumpattava neste on kuitenkin noin. 50 °C asteista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh962336Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1821918- 1831480
- 247912
- 81898
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 62799
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349621