Olisin kysynyt että osaisiko joku sanoa kaukolämpöverkon suurimman paineen ja lämmön tulevassa verkossa ennen lämmönvaihdinta...?
Ihan vaan uteliaisuudestani ja tiedonhalustani olisi kyse kun juuri rakennetaan kaukolämpölinjoja pientaloomme...!
Kaukolämpöverkon..
4
2723
Vastaukset
- Iceman
Kaukolämpöverkon suunnittelu paine on 16 bar mutta suurin sallittu käyttöpaine on 10 bar eli sitä ei saa ylittää.
Korkein lämpötila taas 120 °C lähtiessään voimalaitokselta...
Mutta normaalit paineet ovat siinä 5-8 bar välillä ja lämpötila pyörii 80-120 välillä riippuen ilmanlämpötilasta...- Iceman
Suurin sallittu painekin on 16 bar eikä 10 bar....
- tulopaine
Iceman kirjoitti:
Suurin sallittu painekin on 16 bar eikä 10 bar....
Mun mielestä meidän taloyhtiössä tulopaine vaihtelee (mittarin mukaan) välillä 0,5-0,7 bar. Onko mahdollista, vai puhutaanko eri asiasta?
- Iceman
tulopaine kirjoitti:
Mun mielestä meidän taloyhtiössä tulopaine vaihtelee (mittarin mukaan) välillä 0,5-0,7 bar. Onko mahdollista, vai puhutaanko eri asiasta?
Tuo on paine-ero. Eli meno ja tuloputken välillä.. Painetta esim. paluuputkessa ei saa päästää noin alas. Kaukolämpöpumput alkaisivat kavitoimaan, kun pumpattava neste on kuitenkin noin. 50 °C asteista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207