Kissat ja koirat

Jaana

Sanon suoraan että inhoan kissoja. Ne on hedonistisia otuksia, jotka ei välitä oikeasti ihmisistä tuon taivaallista vaan pitävät ihmisiä pelkkinä ruokintakoneina.

Eläinten käyttäytymisen tutkijat ovat todenneet, että kissoilla ei ole samanlaista kykyä tuntea myötätuntoa tai rakkautta kuin koirilla.

Kissat ovat myös ärsyttävän itsenäisiä, eivät muka tarvitse ketään eikä mitään.

Koirasta on sentään seuraa, kissoista on vaan riesaa (mutta onneksi molemmat koiramme ovat erittäin saalisviettisiä joten meidän pihallemme on turha tulla).

30

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justiinan mamma

      sinulla näyttää olevan. Kokemuksesta voin sanoa aivan muuta, itse omistan sekä kissoja että koiria, joten olen jo käytännössäkin nähnyt, ettei tuo väittämäsi kyvystä tuntea myötätuntoa tai rakkautta pidä paikkaansa.

      Mirrit ovat aivan erinomaisia rakkauden osoittajia, tietenkin se vaatii, että omistaja on rakkaudenosoitukset ansainnut:)
      Mirrit jakavat näitä meidän perheessä oikein runsaasti, samoin saan tuntea sitä usein myös vierailtakin mirreiltä. Vastaavasti myös koirat reagoivat samalla tavalla, joten uskallankin väittää, että paljon on kiinni itse ihmisestä. Eläimet kun vaistoavat hyvin helposti ihmisten halut ja mieltymykset.

      Myös koirissa on paljon eroja, on palveluskoiria, joilla miellyttämisenhalu on erittäin suuri ja on itsenäisempiä, omaa luonnetta löytyviä rotuja, joilla elämä sujuu hyvin ilman rajatonta palvontaa ihmistä kohtaan. Kukin meistä valitsee omansa sen mukaan, mikä omalle luonteellensa sopii.

      Viimeiseksi vielä sen verran, että todellinen eläinihminen EI rajaa ulos jotain eläinkuntaa ja fanaattisesti puolustaa vain yhtä.

      Hyvää päivää kaikille!

      • Jaana

        Minua ei ihmisten keksimät adjektiivit kiinnosta. Olen sellainen kuin olen, rakastan koiria, jos se ei jollekin riitä niin voi voi.


      • mallu
        Jaana kirjoitti:

        Minua ei ihmisten keksimät adjektiivit kiinnosta. Olen sellainen kuin olen, rakastan koiria, jos se ei jollekin riitä niin voi voi.

        Ihan pakko kysyä, jos kerran vihaat kissoja niin MIKSI ihmeessä kirjoittelet kissapalstalle kun koirille löytyy omia vaikka kuinka paljon? Tylsää elämää??


      • Merkku & Kisut ja Fisut
        Jaana kirjoitti:

        Minua ei ihmisten keksimät adjektiivit kiinnosta. Olen sellainen kuin olen, rakastan koiria, jos se ei jollekin riitä niin voi voi.

        Jos todellakin olisit eläinihminen et rakastaisi vain koiria, vaan myös muita eläimiä. Tottakai voi mieltyä johonkin tiettyyn lajiin, mutta mielestäni todellinen eläinrakkaus ei tunne "lajirajoja".

        Itselläni on kaksi kissaa ja akvaario ja ottaisin myös koiran tai jotain muita eläimiä, jos se olisi mahdollista. Olen niin onnellinen, että olen saanut ne kissat ja kalat, koska lapsena en saanut lupaa vanhemmiltani ottaa mitäänlemmikkiä. Heti kun muutin kotoa pois hankin akvaarion ja melkein heti perään kissat. Minulle ei ollut väliä, että onko eläin koira, kissa vai lintu, kunhan sain eläimen jolle osoittaa sen kaiken varastoituneen rakkauden. Nyt rakastan eläimiäni kuin omia lapsiani ja luulenpa, että vielä moni muukin eläin saa osan minun eläinrakkaudestani (ei vain kissat ja kalat).Erityisesti minulle riittää rakkautta (sanotaanko) hieman "kovempi osaisia"
        (->heitteille jätetyt, rääkätyt, kuolemaan tuomitut) eläimiä kohtaan. Kalani,jotka minulla on,olisivat joutuneet vessanpöntöstä alas ja kissani oltasiin tapettu,jos en niitä olisi ottanut. Mielestäni tällaiset eläimet tarvitsevat rakkautta ja huolenpitoa eniten osakseen.

        Mitä yritän tässä sanoa, on se, että mielestäni eläinrakas ihminen rakastaa ehdoitta kaikkia eläimiä, niin rumia, sairaita, tai muita tällaisia, jotka eivät ole valioyksilöitä tai eivät ole juuri sitä eläilajia tai rotua, johon itse on kiintynyt.

        Ja mitä siihen kissan itsenäisyyten ja puutteeseen näyttää kiintymystään tulee, on se omien kokemuksien perusteella virheellinen tieto. Omat kissani ainakin rakastavat täysin ehdoitta minua ja avopuolisoani ja muistavat näyttää sen joka päivä. Viimeistään silloin kun menemme nukkumaan. Molemmmat haluavat tulla viereemme nukkumaan ja kehräävät lempeästi. Kissahan on kyllä sellainen, että se ei turhaan näitä rakkauden osoituksia anna, mutta silloin kun antaa, se tulee suoraan sydämmestä ja täydestä rakkaudesta. Myös vieraat ihmiset ovat kyllä saanet tätä kissojemme rakkautta osakseen, ei vain me omistajat.

        Tämä on siis minun mielipiteeni asiasta. Hämmästyttää vain suuresti, että miten ihmiset voivat olla noin rakkaudettomia muita eläimiä kohtaan jos kuitenkin rakastavat joitakin eläimiä.

        Terveisiä kaikille eläinrakkaille ihmisille!


      • Elmo
        Merkku & Kisut ja Fisut kirjoitti:

        Jos todellakin olisit eläinihminen et rakastaisi vain koiria, vaan myös muita eläimiä. Tottakai voi mieltyä johonkin tiettyyn lajiin, mutta mielestäni todellinen eläinrakkaus ei tunne "lajirajoja".

        Itselläni on kaksi kissaa ja akvaario ja ottaisin myös koiran tai jotain muita eläimiä, jos se olisi mahdollista. Olen niin onnellinen, että olen saanut ne kissat ja kalat, koska lapsena en saanut lupaa vanhemmiltani ottaa mitäänlemmikkiä. Heti kun muutin kotoa pois hankin akvaarion ja melkein heti perään kissat. Minulle ei ollut väliä, että onko eläin koira, kissa vai lintu, kunhan sain eläimen jolle osoittaa sen kaiken varastoituneen rakkauden. Nyt rakastan eläimiäni kuin omia lapsiani ja luulenpa, että vielä moni muukin eläin saa osan minun eläinrakkaudestani (ei vain kissat ja kalat).Erityisesti minulle riittää rakkautta (sanotaanko) hieman "kovempi osaisia"
        (->heitteille jätetyt, rääkätyt, kuolemaan tuomitut) eläimiä kohtaan. Kalani,jotka minulla on,olisivat joutuneet vessanpöntöstä alas ja kissani oltasiin tapettu,jos en niitä olisi ottanut. Mielestäni tällaiset eläimet tarvitsevat rakkautta ja huolenpitoa eniten osakseen.

        Mitä yritän tässä sanoa, on se, että mielestäni eläinrakas ihminen rakastaa ehdoitta kaikkia eläimiä, niin rumia, sairaita, tai muita tällaisia, jotka eivät ole valioyksilöitä tai eivät ole juuri sitä eläilajia tai rotua, johon itse on kiintynyt.

        Ja mitä siihen kissan itsenäisyyten ja puutteeseen näyttää kiintymystään tulee, on se omien kokemuksien perusteella virheellinen tieto. Omat kissani ainakin rakastavat täysin ehdoitta minua ja avopuolisoani ja muistavat näyttää sen joka päivä. Viimeistään silloin kun menemme nukkumaan. Molemmmat haluavat tulla viereemme nukkumaan ja kehräävät lempeästi. Kissahan on kyllä sellainen, että se ei turhaan näitä rakkauden osoituksia anna, mutta silloin kun antaa, se tulee suoraan sydämmestä ja täydestä rakkaudesta. Myös vieraat ihmiset ovat kyllä saanet tätä kissojemme rakkautta osakseen, ei vain me omistajat.

        Tämä on siis minun mielipiteeni asiasta. Hämmästyttää vain suuresti, että miten ihmiset voivat olla noin rakkaudettomia muita eläimiä kohtaan jos kuitenkin rakastavat joitakin eläimiä.

        Terveisiä kaikille eläinrakkaille ihmisille!

        Kirjoituksesi oli todella hyvä.


      • Höh...
        Jaana kirjoitti:

        Minua ei ihmisten keksimät adjektiivit kiinnosta. Olen sellainen kuin olen, rakastan koiria, jos se ei jollekin riitä niin voi voi.

        Kuka sulle on sanonut, että olisit jotenkin tyhmä kun et pidä kissoista??Ei varmaan kukaan täältä.. On niitä muitakin, jotka ei kissoista tykkää, mutta ei ne tuu sitä tänne toitottamaan. Mitä itse sanoisit, jos sulle tulis joku sanomaan, että "mä vihaan koiria, ne on niin ällöttävän riippuvaisia ja seuraa joka paikkaan ja kuolaa.."?? ja jos et halunnut kommentteja, tai jos olet päättänyt olevasi yksin oikeassa, miksi kirjoitit? Tämä on taas niitä, että yritetään saada kissaihmiset reagoimaan.. PROVOSOINTIA!!! Onnistui taas kerran!!! Ihmiset on kummallisia, aina pitää haukkua jotain, sama pätee niin kissoihin ja eläimiin yleensä, kuin autoihinkin ym. Mä oon kyllästynyt!!! Mulle on ihan sama jos joku ei tykkää kissoista tai Toyotasta, tai vaikka maaseudusta, mutta tottakai se loukkaa, jos joku tulee suoraan haukkumaan. TAJUATTEKO?? Ootteko niin sairaita ihmisiä, että on pakko saada loukata toisia???


      • Koirasuuntautunut emäntä
        mallu kirjoitti:

        Ihan pakko kysyä, jos kerran vihaat kissoja niin MIKSI ihmeessä kirjoittelet kissapalstalle kun koirille löytyy omia vaikka kuinka paljon? Tylsää elämää??

        Etkö ole muka huomannut kuinka tiukkapipoista porukkaa nää kissanpitäjät on? Niitä on sairaan hauska provosoida, täysiä idiootteja kun ovat. Jo pelkästään se että tunnustaa "omistavansa" kissan leimaa ihmisen kummalliseksi, silti niitä riittää tälläkin palstalla????? Kaikki tietää että luteestakin on enemmän seuraa kuin kissasta, ainakin enemmän järkee löytyy. Itse potkisin ton katin ulos just, mut puoliso ei anna. Ei se syö edes ruuanjätteitä, en tajua miksi mun pitää imuroida sen karvoja joka päivä, saamatta mitään takaisin.


      • joo
        Höh... kirjoitti:

        Kuka sulle on sanonut, että olisit jotenkin tyhmä kun et pidä kissoista??Ei varmaan kukaan täältä.. On niitä muitakin, jotka ei kissoista tykkää, mutta ei ne tuu sitä tänne toitottamaan. Mitä itse sanoisit, jos sulle tulis joku sanomaan, että "mä vihaan koiria, ne on niin ällöttävän riippuvaisia ja seuraa joka paikkaan ja kuolaa.."?? ja jos et halunnut kommentteja, tai jos olet päättänyt olevasi yksin oikeassa, miksi kirjoitit? Tämä on taas niitä, että yritetään saada kissaihmiset reagoimaan.. PROVOSOINTIA!!! Onnistui taas kerran!!! Ihmiset on kummallisia, aina pitää haukkua jotain, sama pätee niin kissoihin ja eläimiin yleensä, kuin autoihinkin ym. Mä oon kyllästynyt!!! Mulle on ihan sama jos joku ei tykkää kissoista tai Toyotasta, tai vaikka maaseudusta, mutta tottakai se loukkaa, jos joku tulee suoraan haukkumaan. TAJUATTEKO?? Ootteko niin sairaita ihmisiä, että on pakko saada loukata toisia???

        joo


      • Kaikkia eläimiä rakastava
        Koirasuuntautunut emäntä kirjoitti:

        Etkö ole muka huomannut kuinka tiukkapipoista porukkaa nää kissanpitäjät on? Niitä on sairaan hauska provosoida, täysiä idiootteja kun ovat. Jo pelkästään se että tunnustaa "omistavansa" kissan leimaa ihmisen kummalliseksi, silti niitä riittää tälläkin palstalla????? Kaikki tietää että luteestakin on enemmän seuraa kuin kissasta, ainakin enemmän järkee löytyy. Itse potkisin ton katin ulos just, mut puoliso ei anna. Ei se syö edes ruuanjätteitä, en tajua miksi mun pitää imuroida sen karvoja joka päivä, saamatta mitään takaisin.

        ...kissaparkaa, että on saanut tuollaisen "otuksen" elämäänsä.

        On valitettavaa, että joillakin ihmisillä on todellakin niin pieni sydän, että sinne mahtuu vain koiria eikä yhtään kissaa.

        Ja mitä kissanomistajien tiukkapipoisuuten tulee, voi kai Teistä koiranomistajista sitten sanoa, että olette tosiaankin omituisia eläinrakkaita. Toivoisin todellakin, että et omistaisi yhtään eläintä kun sinulla kerran on tuollainen asenne muihin eläimiin kuin koiriin. Annat todellakin huonon kuvan koiranomistajista. Et taida koiranomistajana olla yhtään sen viisaampi kuin me kissan omistajatkaan.


      • jepjep!
        Koirasuuntautunut emäntä kirjoitti:

        Etkö ole muka huomannut kuinka tiukkapipoista porukkaa nää kissanpitäjät on? Niitä on sairaan hauska provosoida, täysiä idiootteja kun ovat. Jo pelkästään se että tunnustaa "omistavansa" kissan leimaa ihmisen kummalliseksi, silti niitä riittää tälläkin palstalla????? Kaikki tietää että luteestakin on enemmän seuraa kuin kissasta, ainakin enemmän järkee löytyy. Itse potkisin ton katin ulos just, mut puoliso ei anna. Ei se syö edes ruuanjätteitä, en tajua miksi mun pitää imuroida sen karvoja joka päivä, saamatta mitään takaisin.

        käy tuolla tiukkapipoisten koirapalstalla ja puhu sitten vasta. Taidat muuten olla aika tossun alla..


      • sama
        jepjep! kirjoitti:

        käy tuolla tiukkapipoisten koirapalstalla ja puhu sitten vasta. Taidat muuten olla aika tossun alla..

        Totahan mä just kirjottelin,voi teitä ressukoita.


      • jepjep!
        sama kirjoitti:

        Totahan mä just kirjottelin,voi teitä ressukoita.

        mitenkäköhän mahtaa yhteiselo onnistua noin pitemmän päälle kissanvihaajalta ja kissarakkaalta..??


      • Miiru
        Merkku & Kisut ja Fisut kirjoitti:

        Jos todellakin olisit eläinihminen et rakastaisi vain koiria, vaan myös muita eläimiä. Tottakai voi mieltyä johonkin tiettyyn lajiin, mutta mielestäni todellinen eläinrakkaus ei tunne "lajirajoja".

        Itselläni on kaksi kissaa ja akvaario ja ottaisin myös koiran tai jotain muita eläimiä, jos se olisi mahdollista. Olen niin onnellinen, että olen saanut ne kissat ja kalat, koska lapsena en saanut lupaa vanhemmiltani ottaa mitäänlemmikkiä. Heti kun muutin kotoa pois hankin akvaarion ja melkein heti perään kissat. Minulle ei ollut väliä, että onko eläin koira, kissa vai lintu, kunhan sain eläimen jolle osoittaa sen kaiken varastoituneen rakkauden. Nyt rakastan eläimiäni kuin omia lapsiani ja luulenpa, että vielä moni muukin eläin saa osan minun eläinrakkaudestani (ei vain kissat ja kalat).Erityisesti minulle riittää rakkautta (sanotaanko) hieman "kovempi osaisia"
        (->heitteille jätetyt, rääkätyt, kuolemaan tuomitut) eläimiä kohtaan. Kalani,jotka minulla on,olisivat joutuneet vessanpöntöstä alas ja kissani oltasiin tapettu,jos en niitä olisi ottanut. Mielestäni tällaiset eläimet tarvitsevat rakkautta ja huolenpitoa eniten osakseen.

        Mitä yritän tässä sanoa, on se, että mielestäni eläinrakas ihminen rakastaa ehdoitta kaikkia eläimiä, niin rumia, sairaita, tai muita tällaisia, jotka eivät ole valioyksilöitä tai eivät ole juuri sitä eläilajia tai rotua, johon itse on kiintynyt.

        Ja mitä siihen kissan itsenäisyyten ja puutteeseen näyttää kiintymystään tulee, on se omien kokemuksien perusteella virheellinen tieto. Omat kissani ainakin rakastavat täysin ehdoitta minua ja avopuolisoani ja muistavat näyttää sen joka päivä. Viimeistään silloin kun menemme nukkumaan. Molemmmat haluavat tulla viereemme nukkumaan ja kehräävät lempeästi. Kissahan on kyllä sellainen, että se ei turhaan näitä rakkauden osoituksia anna, mutta silloin kun antaa, se tulee suoraan sydämmestä ja täydestä rakkaudesta. Myös vieraat ihmiset ovat kyllä saanet tätä kissojemme rakkautta osakseen, ei vain me omistajat.

        Tämä on siis minun mielipiteeni asiasta. Hämmästyttää vain suuresti, että miten ihmiset voivat olla noin rakkaudettomia muita eläimiä kohtaan jos kuitenkin rakastavat joitakin eläimiä.

        Terveisiä kaikille eläinrakkaille ihmisille!

        Olen täysin samalla aaltopituudella kanssasi. Jos sinunlaisiasi (ja ehkäpä minunkin) ihmisiä olisi enemmän, olisi maailma eläimille hyvä paikka elää.

        Kaikkea hyvää Sinulle ja eläimillesi.

        Ja hei, unohdin edellisessä viestissäni mainita esim. kalat, nekin kiinnostavat. Akvaariota olen miettinyt jo pitkään, mutta vielä ei ole tullut hankituksi. Siinä olisi taas erilaista seurattavaa. Eläimissä on juuri se hyvä puoli, että on mielenkiintoista seurata eri lajeja ja niiden luontaista käyttäytymistä eikä fakkiutua vaan yhteen asiaan. Totean kuitenkin, että ymmärrän hyvin, että jollekin riittää vaan yksi koira tai yksi kissa, ihan hyvä. Sitten löytyy meitä, jotka ottaisivat kaikkea mahdollista, mutta onneksi on järki päässä. Kaikki tulee hoitaa hyvin, joten ihan mahdotonta "eläintarhaa" ei kenenkään kannata kotiinsa kerätä, tai siitä tuleekin ilon sijasta rasite.


    • Tuija

      En ole vielä ikinä vaivautunut kommentoimaan näitä kummallisia viestejä, mutta kerta se ensimmäinenkin...
      Aiemman viestin mukaisesti voin myös vain todeta, että "GET A LIFE".
      Jos et pidä kissoista, miksi tosiaan surffaatkaan tällaisille sivuille??
      Keksi nyt hyvä ihminen jotain parempaa tekemistä.
      Viestisi kaltaisia juttuja lukiessa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa...
      ...aika huvittavia nämä tarinat kyllä ovat.

      • Levee hymy

        Siks just näitä luetaan. Osuit naulan kantaan, te olette huvittavia.


    • Bailabaila

      Niinhän Hitleri, Mussolini ja CO myös vihasivat kissoja. Ei liene sattumaa...

      • CO2

        Ei todellakaan. Keksitkö ihan itse?


    • Kissaton Kissa-Fani

      Voisit vain pitää tiedon itselläsi ja väitöksesi eivät minun mielestä pidä paikkaansa.Niistä ei ole mitään riesaa,eivätkä ne ole sellaisia etteivät välittäisi ihmisistä ja kissasta ON TODELLA PALJON SEURAA!Ja muka ettei kissalla ole muka myötätuntoa ja rakkautta!Hah!..

    • Sissi-kissa

      Sitähän mä tässä ihmettelen, että miksi puhut aiheesta, josta et selkeästi tiedä YHTÄÄN MITÄÄN, elikkäs kissoista? Keskity niihin koiriin vaan, jos niistä tiedät EDES JOTAIN.

    • Max Johansson

      Mitä tuut tänne vallittamaan. Kissat ovat itsenäisä olentoja, niitä ei tarvitse komennella että pysyisivät järjissään, korista tuulee aggressiivisia jos niitä ei kouluteta.

    • Eläinrakas

      meitä eläinrakkaita, jotka rakastamme kissoja ja koiria.

      Kissa on upea, koska se on kissa, ja koira on upea, koska se on koira. Ne ovat erilaisia, rakastettavia ja rakastavia, pehmeitä, seurallisia, humoristisia ja ihania eläimiä!

      Kumpikaan ei ole toista parempi.

    • Marita

      ...tahallaan haluaa provosoida ja nähdä kuinka kiivaita vastakommetteja hänen mielipiteensä tuottaa tai sitten on kyse harvinaisen subjektiivisen katsantokannan omaavasta ihmisestä.

      Itselläni on sekä koira että pari kissaa: Ylimpiä ystäviä ne eivät ole koska kissat olivat jo iäkkäitä (7- ja 11-vuotta) kun koiranpentu tuli taloon melskaamaan. Kissat kuitenkin sietävät koiraa ja yrittävät parhaansa mukaan välillä naruttaa sitä. Hauska seurata niiden toilailuja, ovat ne sen verran erilaisia toisiinsa nähden.

      Miksi aina pitää olla kissa- tai koiraihmisiä; minä pidän kaikista elukoista, karvaisista ja karvattomista. No, hämähäkkeihin ja käärmeisiin suhtaudun mielenkiinnolla mutta suurella varauksella.

    • koiraihminen, kissatkin nykyää

      egonpönkitystä sietävä, kissan kanssa on oltava oman- ja toisten arvon tunteva itsevarma henkilö, ilman tarvetta saada jatkuvaa kohennusta egoonsa. Minulla kesti kauan oppia sietämään kissoja, kun itse olen vieläkin yhä enemmän koiraihminen, mutta äitini ostikin fiinin rotukollin. Eniten minua ärsytti sen kopeus: joskus se antoi silittää, joskus häipyi nokka nyrpyssä karkuun. En ymmärtänyt, miksei hemmetti vieköön toista saa silittää kuin jos itselle sattuu sopimaan!? Koirat sentään ovat heti turpa ojossa että "rapsuta", kun vaan katsoo päinkin. Sitten opin, että ongelma on minulla itselläni; en osaa antaa toisille päätösvaltaa asioistaan, vaan haluan itse olla aina määrääjänä. Kissan kanssa on oltava "cool" tyyppi, eli ei hermostuta tyhjänpäiväisistä, antaa toisten olla oma itsensä eikä halua alistaa toisia. Ja huonoa itsetuntoa ei siihen saa purettua. Opin jotenkin käsittelemään koiriakin kunnioittavammin, kun kissa ensin opetti minulle itsestäni. Jos jotakin asiaa ei siedä, on kyse yleensä siis omasta itsestä; ei siedä mitä se saa huomaamaan omasta itsestä!

      • Kaluaja

        Jos et ole koskaan huomannut niin kerronpa sulle että ihmiset ovat aika itsekeskeisiä. Kerroppa mitä hyötyä kissasta on? Koska ne on pidättänyt huumehörhöjä, koska ne on hakenut eksyneitä, koska ne on estänyt murtovarkauden, tullikoirat,ym, ym, voiko auton jättää rauhassa parkkiin jos sisällä on kissa? Hommatkaa kerbiili, se on yhtä turvallinen kuin se kissa. Muistakaa hihna jos se ei osaa seurata vapaana. Siis se kerbiili :-)


    • santtu

      Mielenkiintoista, mutta masentavaa lueskella kirjoituksia 'kumpi ompi parempi kissa vai koira'. Itselläni on kaksi kissaa ja koira, hyviä kavereita keskenään. Miksi niitä pitäisi vertailla keskenään? Samahan se on kun vertaisi ihmistä ja apinaa, kummallakin on varmasti hyvät ja huonot puolensa.

      • laku

        Tuossa tapauksessa, kissa olisi se apina.


    • kielopunk

      Koirat ovat alistuvaisia eivätkä pärjää yksinään!Mun kissa osottaa kiintymystä ja on yhtä seurallinen kuin minä.Niin että revi sinä siitä.

      • animals forever

        ookko sä ollenkaan eläinrakas? mä tykkään ainaski kaikista eläimistä ittellä on :
        -kissa
        -2 koiraa
        -akvaario
        -undulaatti
        -hevonen
        pidän KAIKISTA eläimistä ei vaan esim kissasta tai koirasta


      • Ninja

        Eiköhän tämän keskustelun voisi jo lopettaa, vai mitä mieltä olette? Jokaisella on oma mielipiteensä ja jokaisella lajilla on todellakin hyvät ja huonot puolensa,kuten joku jo mainitsikin. Kukin lemmikki sopii tietyntyyliselle ihmiselle: kissanomistajat ovat omituisia, on minusta omituinen! Sillä kissojahan onjärjettömän paljon tässäkin maassa, niin silloinhan varmaan joka kolmas ihminenkin on omituinen...Ja monilla ihmisilläon sekä että, eli sekä tämä leo ja sitten se koiruli...


    • Miiru

      että onneksi minä pidän kummastakin. Kun perheessä on sekä kissa että koira, ovat ne mukavaa vastapainoa toisilleen. Niin erilaisia ovat. Onnellinen olen, että olen saanut jo äidinmaidossa rakkauden eläimiin. Se on hyvin antoisaa. Ja sydämeeni mahtuu kissojen ja koirien lisäksi myöskin linnut, jyrsijät ym. ym. Kaikkea ei vaan voi itselleen hankkia. Osasta täytyy nauttia joko luonnossa tai sitten tuttavien luona kyläiltäessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe