Jaja, så var Terjärvs självutnämnde frälsare igång igen. Nu är det haschrökare han är ute efter. Jag är själv ingen vän av droger, men är hans tillvägagångssätt det rätta? Sluta eller flytta ut? Vart då? Borde man inte ordna med vård och rehabilitering istället? Vad skall han göra om de vägrar flytta? Mig veterligen besitter han inte makten att deportera någon? I sin blogg hävdar han att han uttrycker sig som privatperson och inte som politiker, men har man valt ett yrke som hans så bör man göra vissa uppoffringar, bl.a. bör man vara vaksam när man uttalar sig, fastän det är i egenskap av "privatperson". Jag vill dra mig till minnes att det blev ett sjuhelsikes liv när en av våra andra lokalpolitiker uttalade sig i en känslig fråga iförd sin tjänsteuniform.
Vad anser kommuninnevånarna? Är denna man till nytta eller skada för vår kära hemort?
Terjärvs räddare i nöden
6
1821
Vastaukset
- Dzyti-Fredd
Hehe! Ja, jag läste nyheten kort efter att jag skrivit mitt inlägg. Har fortfarande inte slutat att skratta! Hur kan en vuxen människa bete sig på detta viset? Sandlådefasoner... Hoppas nu bara att hjälten och hans mollgan försvinner från allt vad politik heter!
- Suomenruotsalainen
För några år sen när språkpolitik-diskussionerna gick heta på den numera nedlagda kielipolitiikka-spalten här på Suomi24 så fanns det en debattör som fångade mitt intresse. Han påstod att han var finskspåkig men att han hade lärt sig svenska och han företrädde den ärkefinska sidan men skrev på svenska. Han hade en mycket liknande debatt-teknik som som PA på sin blogg. Gav man honom chansen kom de alla möjliga anklagelser om finlandssvensk rasism osv. Ställde man honom mot väggen så var han mitt i allt väldigt medgörlig "jag har inte skrivit så", "de har jag aldrig påstått", "de var inte min mening" osv.En väldigt hal ål.
Det som som inte riktigt stämde in i bilden var hans skrivna svenska, den var perfekt, den var bättre än min. Det finns språkgenier som kan lära sig ett annat språk perfekt, men för att vara svenskhatare, vilket han aldrig erkände, så är de märkligt att han faktiskt lärt sig ett språk som han verkade ha någonting emot. Motivation är a och o vid spårkinlärning och hans attityd mot Svenskfinland tydd eint på en postiv motivation till Svenskan.
Att dessutom PA gått till försvar mot de som spammade UMW:S blogg är också något av denna okända debattörs kännetecken. Han försvarade gång på gång de som tyckte att det "finlandssvenska problemet" borde lösas bakom bastun med nackskott. De uttryckte ju bara sin frustration för att vi finlandssvenska debattörer skrivit negativt om den finskspråkiga folkgruppen.
Jag kan ha fel men denne okände debattör låter precis som PA. Suomi24 har ju stängt sin kielipolitiikka-spalt så de går ju inte att gräva fram denna debattörs skriverier mera. Iofs finns ju RKP-spalten kvar men jag orkar inte läsa spammet där mera. Men kanske vår okände debattör är aktiv ännu?- ha åsikt om SFP
Det är helt möjligt, att en svenskatalande kan vara mot SFP! Det finns också sådana, som har svenska som modersmål, men tycker, att det är mycket fel i språkpolitiken i Finland. T.ex Wideroos är en mycket fräck kvinna.Hela språklagen...
- kalle
Visst är han till nytta. De som inte är till nytta är de som snokat efter hans identitet. Skulle själv vara SFP:are, men de kan inte diskutera sak utan börjar alltid med påhopp på person. De kan inte skilja på person och sak. Ett dödsdömt parti därför.
- free4
Det är något märkligt med HSS, SFP, deras tidningar (Vasabladet), Debatten.fi och deras Blogg. De beter sig som en svartsjuk kärring. Slänger ut all kritik. Offentliggör bloggare. Skyr Suomen Seniorit som pesten. Rackar ned på Centern som Palme på borgarna. Vasabladet är inte längre österbottningarnas tidning utan ett renodlat SFP: språkrör
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082