Maailman huonoin

kummitäti..............

mä voin sanoa itteeni maailman huonoimmaks kummiks. minkäs sille voin. mulla on kai jonkinlainen lapsifobia, koska jostain syystä pelkään olla lapsien lähellä ja ahdistun.

no, sisko sai sitten lapsen. vihjailin äidilleni että voiko hän vähän vihjasta etten halua kummiksi, että voisi ottaa jonkun kavereistaan tai miehensä siskoja tai veljejä. no eipä tainnut vihjasta, sairaalaan kun mentiin käymään (sielläkin ahdisti ettei saanut kunnolla henkeä) niin siinäpä he sitten miehensä kanssa kysyivät että suostutko kummiksi, miten siitä ois voinu kieltäytyä?

he olisivat halunneet musta sylikummin, mutta en suostunut, pelkään pidellä lasta. en pidellyt lasta edes kastajaisissa. nyt mennyt jo parivuotta aikaa ja siltikään en vain tule toimeen kummilapseni kanssa. en osaa käsitellä, katsomme toisiamme yhtä peloissamme ja jotenkin vain ahdistun jatkuvasti.

no ok, kyllä me kerran käveltiin käsikädessä pihalla, mutta siinäpä se. en keksi mitään sanottavaa lapselle tai tekemistä. lahjoja toki ostan, niitäkin vähän nihkeästi kun en tiedä mitä lapselle ostaa.

haluaisin olla se paras kummi muttakun en osaa. edes omiakaan lapsia en halua, koska heti kun kuulen lapsen itkevän, lähden tilanteesta pois. en ikinä haluais omalle lapselle niin tehdä.

niin ja olen nainen ja ikääkin tarpeeksi kellossa.

mikä avuksi? osaako kukaan auttaa? näen lasta kyllä suunnilleen viikon välein mutta ei auta tilannetta.

5

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • handsu

Olisit nyt herranen aika kieltäytyny siitä kummin hommasta!

Kenelläkään ei ole velvollisuutta ryhtyä kummiksi, jos ei halua. Ei siskosi siitä olisi pitänyt suuttua. Kummius tuo mukanaan paljon velvoitteita, varsinkin jos aikoo olla hyvä kummi. Mitä ihmettä lapsi tekee vain "nimellisellä" kummilla, joka vielä "pelkää" lapsia.

Sisaresi ja miehensä olisivat voineet valita lapselleen kummiksi jonkun toisen, joka olisi voinut olla osana lapsen elämässä.

• äipy

Selvästikkään ongelma ei ole alkuperäisen kirjoittajan hallinnassa ja merkittävää on se että ´HALUAISI olla hyvä kummi mutta et pysty. Oletko puhunut kummilapsen vanhemmille tästä ongelmasta? kannataisi ainakin mainita. Lisäksi sinuna kävisin. Tai yksi vaihtoehto on olla vähän eri tavalla kummi. Kirjoittele postikortteja kivoilla kuvilla joissa tarinoita tai rupea itse tekemään ilta satua vaikka sähköpostin välityksellä ym ym.

Tsemiä!

• olla kamuna ja apuna

että minkälaiset välit sulla sit on siskon kans yleensä kun ei tiennyt tuosta sinun lapsikammosta? varmaan kurjaa kun tuntee itsensä kovin epäsopivaksi ja tottakai lapsikin sen tuntee ja vaistoaa. siinä voi piillä vaara että muksu tuntee olevansa jotenkin huono kun karttelet ja pelkäät yhdessä oloa...

• niistä tulee isompia ja sitten et enää pelkää niin paljoa

Mikä lapsen itkussa pelottaa sinua?

Itkua maailmaan mahtuu.

Pienet lapset touhuavat paljon, leikkivät ja kiikuttavat sitä sun tätä tai selittävät sitä sun tätä aikuiselle. Tulevat luokse ja lähtevät, istut vain sohvalla ja seurustelet siskon kanssa. Kyllä kummilapsi siinä leikkii. Miksi tunnet pelkoa?

Lapsella on kohta monta ideaa mitä hänelle voi ostaa. Äidiltä voi kysellä mitä tarvitaan. Jos et muuta keksi niin näytä lelukuvastoa lapselle, äkkiä lapsi sieltä näyttää monta kivaa lelua. Kun se kasvaa viet vain elokuviin tms paras mahdollinen ikä alkaa siinä 8-9 vuoden tietämissä kierrellä sen kanssa siellä sun täällä.

• Tit-ta

tuli jo hyviä vinkkejä. Jos innostusta ja aikaa riittää voisit kirjoittaa päiväkirjaa siitä kuinka näet lapsen kehittyvän. Siis vain muistiinpanoja vaikka jotka voit antaa myöhemmin lapselle luettavaksi että hän näkee sinun olleen kiinnostuneen.
      Mistä sellaisista asioista pidät joissa lapsi voi olla mukana vaikka sitten äitinsä kanssa?
      Hän muistaa mukanaolosi vaikka ette puhuisi keskenänne sanaakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe