Paras purkkiruoka

Cat

mikä on parasta purkkiruokaa, jota saa marketeista? Olen kokeillut kissallani seuraavia merkkejä: Latz, mjau, whiskas ja arthur. Minkään ruuan kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta haluaisin tietää onko näistä joku toisia laadukkaampaa? Vai onko joku hyvä merkki, jota en maininnut?

14

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarja

Erittäin erikoislaatuisen ja nimensä mukaisen 3-vuotiaan kollini Taukin ehdoton lemppari on Latz ja pelkästään hyytelössä olevat mallit. Aiemmin selkeä suosokkinsa oli "lihaa ja ankkaa hyytelössä", nyttemmin parhaalta maistuu "lihaa ja turskaa hyytelössä". Päivittäin pitää Latzin päälle pilkkoa myös tuoretta kurkkua pieniksi kuutioiksi...
      T.Taukin onnellinen emäntä

• Kollin emäntä

... On meidänkin kollilla. Latzin hyytelöiset kalamaut ovat ykkösiä ja nyt kauppoihin tulleet Friskies-annospussit menevät hyvin. Ylipäätään kaikki, missä on hyytelöä, on herkkua. Kastikeessa olevat ruoat ja itse kokatut jäävät meidän herralta syömättä.

• Juuska
        Kollin emäntä kirjoitti:

... On meidänkin kollilla. Latzin hyytelöiset kalamaut ovat ykkösiä ja nyt kauppoihin tulleet Friskies-annospussit menevät hyvin. Ylipäätään kaikki, missä on hyytelöä, on herkkua. Kastikeessa olevat ruoat ja itse kokatut jäävät meidän herralta syömättä.

Mun 4 kisua söi kans ennen hyytelöitä,vaan ei enään. Niillä tuntuu muuttuvan mielipiteet muutaman kuukauden välein.Ennen kävi vaan Latz-hyytelö,nyt vaan Friskies-kastike. Kannattaa vaihdella välillä.

• Silakka
        Juuska kirjoitti:

Mun 4 kisua söi kans ennen hyytelöitä,vaan ei enään. Niillä tuntuu muuttuvan mielipiteet muutaman kuukauden välein.Ennen kävi vaan Latz-hyytelö,nyt vaan Friskies-kastike. Kannattaa vaihdella välillä.

Miten sitten eläikauppojen, tai ruokistenkin purkkiruokien laatu? Aikoinaan tiirasin valkuaisaine- ja tuhkapitoisuuksia, muuten saanut ainakaan mitään selvää eroa ruokakaupan hyllyltä löytyvistä.
        Onko kenelläkään mitään tietoa tästä?
        Sitten toinen juttu: Joku mainitsi tuolla edellisellä sivulla että kissa söisi 400g ruokaa päivässä! Ei kai niinpaljon. Se on koko purkillinen! Ja suhteutettuna ihmiselle, noin 6kg ruokaa! Kyllä meillä aina mielellään otettaisiin herkkupaloja, mutta en tätä nyt näläksi tulkitsisi.

• Cat
        Silakka kirjoitti:

Miten sitten eläikauppojen, tai ruokistenkin purkkiruokien laatu? Aikoinaan tiirasin valkuaisaine- ja tuhkapitoisuuksia, muuten saanut ainakaan mitään selvää eroa ruokakaupan hyllyltä löytyvistä.
        Onko kenelläkään mitään tietoa tästä?
        Sitten toinen juttu: Joku mainitsi tuolla edellisellä sivulla että kissa söisi 400g ruokaa päivässä! Ei kai niinpaljon. Se on koko purkillinen! Ja suhteutettuna ihmiselle, noin 6kg ruokaa! Kyllä meillä aina mielellään otettaisiin herkkupaloja, mutta en tätä nyt näläksi tulkitsisi.

kissa syö 2/3 purkkia päivässä eli n. 270g. Mun mielestä se on ihan sopiva annos, eikä kisu enempää söisikään! Eiköhän se riipu vähän kissasta, isot kissat ehkä syövätkin tuon purkillisen päivässä!

• kokemusta on!

joo,meidän kissat on ihastuneet arthuriin...se lohi purkkis on parasta! ja onhan se kerokin kelvannut.....ja friskies murot on kans suurinta herkkua!

• höpö

Meilläkin suödään latzi katzia hyytelössä, mutta nyt on tullut uudeksi suosikiksi pirkan tonnikala. Myydään tavallisen tonnikalapurkin näköisissä purkeissa, sinisellä lukee kissan tonnikala.Viime viikkoina Lazista on jotenkin tullut kyllästyminen, pitäisi kokeilla jotain uutta...

• bb

Pirkka tonnikala & merenelävät on huonoja, koska niissä on rutosti ruotoja yms. yök.

Omalle katille anna Smart cat tonnikalaa, joka on paljon parempaa.

Kissalleni kelpaavat myös oikein hyvin Latz purkkiruuat. Laadusta en mene vannomaan..

• höpö

Oletkos itse maistanut pirkka -kissantonnikalaa, kun noin yököttelet? Merenherkuissa on kyllä isoja palasia, mutta tonnikala näyttäisi olevan melkein samanlaista kuin ihmistenkin syötäväksi tarkoitetutkin. Ja ainakaan minun kissani ei ole niin nirso, ettei voisi muutamaa ruodonpalasta syödä, syöhän se silakat ja ahvenetkin päineen häntineen! Pirkka -kissantonnikala on kattini suurinta herkkua!

• @

..Lemmikki-lehdessä sanottiin että Mjau-kissanruuat kelpaisivat ravintoarvojensa puolesta eläinkaupparuokiin.Joten Mjaut ovat mielestäni hyvä valinta.
      Arthurissa taisi olla ehkä vähän liian vähän proteinia.

• Cat

vastauksesta! Tätä juuri hainkin, että mikä on laadultaan parasta. Ja kiitos myös kaikille muille, on kiva tietää, etten ole ainut, joka antaa kissalleen markettisapuskaa :) !

• Eläinystävä
        Cat kirjoitti:

vastauksesta! Tätä juuri hainkin, että mikä on laadultaan parasta. Ja kiitos myös kaikille muille, on kiva tietää, etten ole ainut, joka antaa kissalleen markettisapuskaa :) !

Itse ostan eläinkaupasta pelkästään raksut, kun kissani eivät ole suostuneet syömään muuta kuin kaupan purkkiruokia. Raksuja onkin sitten koko ajan saatavilla.

Purkkiruuista parhaiten maistuu nykyisin Whiskasin pussitetut annokset. Yritän vaihdella kissojen ruokavalikoimaa, etteivät vallan kyllästy. Toisinaan annan raakaa sydäntä, joka on oikea herkku. Muutenkin yritän antaa aika paljon tuoretta lihaa, kun birmani ei paljon syö pussiruokaa, maatiainen ja cooni sitäkin enemmän.

• Rikun ja Roopen emäntä
        Eläinystävä kirjoitti:

Itse ostan eläinkaupasta pelkästään raksut, kun kissani eivät ole suostuneet syömään muuta kuin kaupan purkkiruokia. Raksuja onkin sitten koko ajan saatavilla.

Purkkiruuista parhaiten maistuu nykyisin Whiskasin pussitetut annokset. Yritän vaihdella kissojen ruokavalikoimaa, etteivät vallan kyllästy. Toisinaan annan raakaa sydäntä, joka on oikea herkku. Muutenkin yritän antaa aika paljon tuoretta lihaa, kun birmani ei paljon syö pussiruokaa, maatiainen ja cooni sitäkin enemmän.

Meillä on kaksi kissaa ja niiden herkkua ovat Latzit hyytelössä. Muutkin hyytelöt kyllä menettelevät, mutta, jos on kastikkeessa niin ei taatusti kelpaa. Toinen herkku niille on mm. ahvenet, särjet ja muut järvi/merikalat. Raksuista menee ihan kaikki, mutta ostan mieluiten 2 kilon kuivamuonapusseja. Kestää nääs pidempään.

• Katsa
        Rikun ja Roopen emäntä kirjoitti:

Meillä on kaksi kissaa ja niiden herkkua ovat Latzit hyytelössä. Muutkin hyytelöt kyllä menettelevät, mutta, jos on kastikkeessa niin ei taatusti kelpaa. Toinen herkku niille on mm. ahvenet, särjet ja muut järvi/merikalat. Raksuista menee ihan kaikki, mutta ostan mieluiten 2 kilon kuivamuonapusseja. Kestää nääs pidempään.

Toi Latz hyytelössä taitaa olla ihan oikeesti hyvää, koska niin moni kissa tykkää siitä! Meitin misut syö mieluiten lihaa ja ankkaa hyytelössä ja sitten niitä turska-ja muita kalajuttuja. Kastikeruoat ovat vähän huonoja, niistä kelpaa vain kastike!
        Keitetty seiti on ihan hyvää syöttää, eikä siinä edes ole lisä-ja säilöntäaineita samanlaisia määriä kuin purkkiruoissa.
        Myös keitetty/paistettu maustamaton kana on hyvää, ja raakana annettu porsaan-tai sianliha suikaleina.
        Kuivaruokaan kannatta satsata, jos se maistuu kissalle. Varsinkin pitkäkarvaisista kissoista näkee hyvin turkin kunnosta, mikä on hyvää kuivaruokaa. Meillä se ainakin vaikuttaa heti. Syötän Royal Caninin ruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      4042
    2. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3047
    3. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3034
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      43
      2298
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      80
      1173
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1049
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1014
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      365
      985
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      211
      896
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      135
      843
    Aihe