Kissa joka syö liian vähän..

Kauris

Kiitos kaikille hyvistä ruokaohje neuvoista. Kaikkea olen yrittänyt antaa sekä marketin että eläinkaupan tuotteet. Toiset huonolla ja toiset hyvällä ruokahalulla mutta ei riittäväst.
Kerroitte antavanne raakaa lihaa ja seitä pakasteen kautta. Olisi kiva saada tietää miten valmistatte niitä esim. seitä joka on 400 g paketissa ja otatte pakastimesta miten lopun käy kun kissani syö niin vähän.
Miten olis paras keino ottaa pakastimessa pari ruokalusikallista vai miten olette hoitaneet tämän homman.
Joudun aina heittämään loput pois.
Neuvoista kiitollinen.

15

1466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nanna

Itse ostan seitä pakkauksessa, jossa on neljä valmiiksi leikattua palaa. Palat ovat juuri sopivan kokoisia kerta-annokseksi kissalle. Sein voi joko keittää tai sulattaa esim. mikrossa.

• Kauris

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuville. Olisi helppoa jos kissani söisi kerralla edes kaksi ruokalusikallista. Olen lihakin yrittänyt pakastaa 2 rkl vähän kurja kun on iso pussi. Ei kai auta muuta kuin pakastaa vain niin pieniä paloja.

• mamma

Kissa on 90% lihansyöjä ja tarvitsee siis lihaa, kasvisyöjää siitä ei saa tekemälläkään (sairastuu). Itse olen huomannut kissojeni vatsojen kestävän kunnossa ja kissat muutenkin terveinä kun ne saavat päivittäin kokoliha-annoksensa. Seitä annan harvemmin.

Pakastesein pystyy kyllä pilkkomaan jäisenä valmiisiin annoksiin (itse käytän sellaista seitä joka on kokonaista filettä enkä mössönä pakastettua, kissat nauttivat ruokansa pureskelusta). Osa meidän kissoista syö sein mieluiten raakana, osa ehdottomasti kypsänä ja osalle kelpaa molemmat joten molempia tarjotaan samalla kertaa.

Lihojen kanssa onkin sitten helpompaa, pilkot vaan tuoreena valmiisiin annospusseihin ja sulatus käy näppärästi (mielellään huoneenlämmössä ei mikrossa). Joka päivä annettuna määrä on noin 50-70 g/kissa (riippuu vähän kissasta kuka syö mitenkin paljon, joku syö 100 g...).

• Tintsu

Lihaa en anna oikeastaan koskaan kun on niin kallista. Sein otan sulamaan jääkaappiin aamulla ja on syötävässä kunnossa iltapäivällä (huoneenlämpöön ei voi jättää, kisut haistaa). Mulla on 2 kissaa ja koko paketti menee yhdellä sulatuksella. Ota sellainen paketti jossa on valmiita palasia ja siitä yksi palanen kerrallaan jääkaappiin johonkin rasiaan. Kyllä se pieni siivu jääkaapissa päivän pari kestää hyvänä.
      Ootko kokeillut totuttaa syöttämällä kädestä? Mun toinen kissa söi aluksi huonosti ja aloin antaa munuaiset, maksat ja seit kädestä ja purkkiruuan haarukalla. Juu-u, mun kissa syö haarukalla joskus vieläkin.

• Ragnhild

Hei ei se liha niin kallista ole ja on ravintorikkaampaa kuin pakaste sei. Esim possun sydän (27mk/kg) ja possun suikaleliha (25mk/kg)eivätkö ole edes tarjoushintoja. Pakasteseipaketti maksaa yleensä noin 11.90 ja siinä on 400g eli kilohinnaltaan ovat samaa tasoa. Eli passaa vaihdella - monipuolinen ruoka pitää kissan kunnossa.

• Tintsu
        Ragnhild kirjoitti:

Hei ei se liha niin kallista ole ja on ravintorikkaampaa kuin pakaste sei. Esim possun sydän (27mk/kg) ja possun suikaleliha (25mk/kg)eivätkö ole edes tarjoushintoja. Pakasteseipaketti maksaa yleensä noin 11.90 ja siinä on 400g eli kilohinnaltaan ovat samaa tasoa. Eli passaa vaihdella - monipuolinen ruoka pitää kissan kunnossa.

Kyllä mun kisut saa sydäntä, maksaa ja munuaista silloin tällöin. Possun suikalelihaa pitää kokeilla, lihatiskejä kierrellessä ei ole osunut silmiin. Harmaa muistikuva mulla on että joskus vuosia sitten olisin kokeillut, muttei kelvannut - roskiin meni kutakuinkin koko paketti. Sydäntä meidän kaupasta saa 4-5 kg paketissa kilohintaan olisko 18 mk. Laitan aina pakkaseen ja otan sieltä pienissä annoksissa.

• pate

Kannattaa tosiaan ostaa seitä, joka on pakattu irtopaloina. Sen kypsentäminen käy näppärästi mikrossa ja kypsä kala säilyy jääkaapissa vallan mainiosti 2-3 päivää, jos kissasi ei sitä heti syö. Liha, sydän yms. on hyvä pilkkoa valmiiksi annospusseihin ennen pakastamista, sulattaminen käy nopeasti laittamalla pussi kuumaan veteen (hanalämpöinen riittää).
      Tuosta syömisestä: oletko yrittänyt vaihdella ruokapaikkaa? Omalla nirppakuonollani olen huomannut, että ruoka saattaa kummasti alkaa maistua, kun sen siirtää toiseen paikkaan, vaikka miten ihmeelliseen. Joskus kissa on popsinut sohvalla, joskus kaapin päällä, tuolin alla... Joskus olen vaan siirtänyt hyljätyn ruokakupin muualle ja kas kummaa - kissa on ohi kulkiessaan sen äkännyt ja tyytväisenä todennut: saalista, löysin ruokaa! ja alkanut popsia, vaikka sama ateria ei aiemmin kelvannutkaan.

• bb

tuossahan on ideaa, piilotetaan kisun ruoka jonnekin ovelaan paikkaan... pitääpä testata joskus. kiinnostavaa. Itse harrastan tuota vain kuivakaloilla ja kissanminttukarkeilla....

• Kauris

Hauska kommentti. Täytyy yrittää muuta paikkaa kuin tiskipöytä tietysti omaan kuppiin jossa hän on tottunut saamaan ruokaa.
        Syntymäkodissa ilmeisesti annettiin tiskipöydällä kun siellä oli isoja koiria. Yritetään toista paikkaa ettei tarvis pilkkoja niin pieniin paloihin.

• Kissaystävä

Kauris: Mitä tarkoitat, että kissasi ei syö riittävästi? Minkä painoinen kissasi on?

Saako kissasi syödä rauhassa? Jos ei, niin kannattaisi siirtää ruokakippo rauhallisempaan paikkaan.

• Kauris

Mielestäni kissani ei syö riittävästi vai onko alle 100 g pussi riittävä.
        Se pussi voi riittää kaksikin päivää. Kissani painaa 2 kg ja on vajaa 6 kk vanha.
        Hänellä on ihan rauhallinen paikka saa syödä rauhassa.
        Enimmäkseen menee purkkiruokaa hyvin huonosti raaka jauhenlihaa seitä puhumattakaan.
        Kyllä hän näyttää olevan terve ja leikkisä.

• Kissaystävä
        Kauris kirjoitti:

Se pussi voi riittää kaksikin päivää. Kissani painaa 2 kg ja on vajaa 6 kk vanha.
        Enimmäkseen menee purkkiruokaa hyvin huonosti raaka jauhenlihaa seitä puhumattakaan.

Kuulostaa tosi vähältä sapuskamäärältä, mutta voihan olla että se ei tarvitse ruokaa enempää. Onko se ollut miten kauan sinulla? Nimittäin ns. suuret muutokset voivat aiheuttaa myös ruokahaluttomuutta. Luulisin että kannattaa antaa sitä ruokaa mistä se pitää ainakin sen aikaa, kunnes se rupeaa syömään paremmin. Painon mukaan se ei ole ainakaan liian laiha kissaksi.

• Kissaystävä
        Kauris kirjoitti:

Unohdin mainita edellisessä viestissäni, että kannattaa myös tarkistaa ettei kissalla ole matoja, sekin voi aiheuttaa ruokahaluttomuutta. Siitä ruuasta vielä että kokeilemalla löytyy se paras ruoka.

• Kauris
        Kissaystävä kirjoitti:

Kuulostaa tosi vähältä sapuskamäärältä, mutta voihan olla että se ei tarvitse ruokaa enempää. Onko se ollut miten kauan sinulla? Nimittäin ns. suuret muutokset voivat aiheuttaa myös ruokahaluttomuutta. Luulisin että kannattaa antaa sitä ruokaa mistä se pitää ainakin sen aikaa, kunnes se rupeaa syömään paremmin. Painon mukaan se ei ole ainakaan liian laiha kissaksi.

Sain kissani 13 viikkoisena parin päivän kuluttua mentiin lääkärille hakemaan tavanomaiset rokotukset ja samalla saatiin matotabletti. Niitä oli 2 tablettia. Kovalla taistelulla sain ainakin 1 tabletin menemään. Mistä muuten tietää onko kissalla vielä matoja? Ajattelin ehkä parin kuukauden kuluttua vois koittaa uudelleen.
        Kaikkea olen yrittänyt ehkä sillä on niin pieni mahalaukku. Ei edes herkkupaloja mene. Jos on mielestäsi normaali paino niin ei auta muuta kuin antaa ajan kulua ja mennä sitten lääkärille. Kiitos tiedoista.

• Kissaystävä
        Kauris kirjoitti:

Sain kissani 13 viikkoisena parin päivän kuluttua mentiin lääkärille hakemaan tavanomaiset rokotukset ja samalla saatiin matotabletti. Niitä oli 2 tablettia. Kovalla taistelulla sain ainakin 1 tabletin menemään. Mistä muuten tietää onko kissalla vielä matoja? Ajattelin ehkä parin kuukauden kuluttua vois koittaa uudelleen.
        Kaikkea olen yrittänyt ehkä sillä on niin pieni mahalaukku. Ei edes herkkupaloja mene. Jos on mielestäsi normaali paino niin ei auta muuta kuin antaa ajan kulua ja mennä sitten lääkärille. Kiitos tiedoista.

Tuli tässä vielä mieleeni, että näkyykö kylkiluut?Koska ne saavat tuntua, mutta eivät näkyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe