Salakaduula

Minänoita

kuka on noita
nicin takana

hiukset sillä on
revontulista,
ketunhäntä
karvoista

silmät joissa
palaa pohjoisen
ruska
liekkien
tanssina lietsoen,
palavien puiden
kipinöinä
kirkkaan kuutamoisina
talviöinä

sydän kannatellen
rakkauden unelmaa
kuin kauneimmasta
silkkilangasta
solmittua kudelmaa

23

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runo64-1

      ...laimeasti kuvattu itseä
      eikun MAHTAVASTI!!!
      kyllä saa ihmetellä sinun
      monipuolisuutta.
      ylistyslaulu sinusta-lapista,
      nyt sienoita taian kanssa lumosit.
      tätä runonoasi,huippu sellaista
      kannan mukani,iäti muistan.
      hyvin hyvä hyvä sienoita!!!!!
      hurraa,eläköön noita!!!!!

      • Minänoita

        mie vallan punastun
        nuista kehuista...
        Tämä runo vain jotenkin
        sopi tämänhetkisiin
        tunnelmiini,tämänkin
        Lapissa kirjoitin...

        Hymy huulillani
        sinua kovasti
        kiitän Runo!


    • Into.Lento

      pohjoiseen
      tuonne noidan olohuoneeseen

      missä aukee taivas tähtien
      kimmeltävien raikkaiden lähteitten
      sinne tahtoisin pulahtaa
      maisemaa katsella upeaa.

      Luin runosi nautiskellen

      • Minänoita

        Sanoisinpa että olipa
        vaikuttava vastarunosi,
        pidin siitä ,todella!

        Lapin lumotuin
        niiaus on kiitoksein!

        Ja kuinka ilahdutitkaan
        vierailullasi! :)


    • Tuntureiden hiljaisuudesssa olet kasvanut. Uinut lohien kanssa viileissä vesissä, kilpaa laulanut vastavirtaan. Loputtomat, kirkkaat tähtiyöt hyräillyt taikojasi. Kurujen kätkössä odotat kuin kuolevainen, rakkauden mahtikutsua.
      Revontulipiälle terveisii:)))
      Tarkkis

      • Minänoita

        mie tiiän vastauksen tähän
        kymysykseen: Johan affenta Grannille
        se sie oot ,vai ootko?Mie oon
        ihan sekasin ny,tai ainakin
        hiukset on..menin ihan hämilleni
        vastauksestasi kysymykseeni:kuka
        on noita nicin takana?(näppärästi
        oivallettu!)

        Tarkkis,sinulle lennätän
        täältä ufollisen kiitoksen
        kauneimpia sulosointuja!


    • lindalinda1

      miepä tiijän kuka nicin takana luuraa - moni muu
      ei sitä tiijä.

      Mut kuin Sie oletkin taas osannu vangita tähän
      runoos Lapin taijan, elävinä sanoina ja säkeinä.
      Sannoisin, että tulipiä Sie olet ja meleko sähin-
      käinen. Mutta hei, olet myös rakkauven kirjuutta-
      ja noita vallan erinommainen. Enkä miekhän valuta
      sitä siirappii * wirn *

      Ainii, meinas unehtuu - piiiiiits.

      • Minänoita

        Mie kävin nauttimassa
        lapin kymmenen kaltion
        runotaikajuomaa sata
        kuksallista ja siit nää
        värssyt sit läksivät
        poikimaan...usotsie?

        Mie lähetän sinulle
        monta kiitoksen sanaa
        runoystiksein! :)


    • risu

      en yhtään tiedä kuka on noita tai kuka on nicin takana. Vaan nythän siitä syntyi vahva mielikuva :))
      Ja sen tiedän, että lapinnoidan sanat ja soinnut vie minua usein taianomaiseen, vieraaseen maisemaan, jossa voi nauttien hetken viivähtää. Kiitos siitä.

      • Minänoita

        ja säkkikaupalla
        kiitoksen sanoja mie
        sinulle täältä lähettelen!!


    • Tequila sunset

      kynä jonka
      raapaisu paperilla
      on noitarummun
      kumina,
      aapasoiden
      tupasvilla
      ja tunturituulen
      humina

      • Minänoita

        huomenta sinullekkin..
        ja kiitos muuten
        puuttuvasta säkeistöstä = )))

        Kirjotahan siekii runo
        tänne et oo aikoihin
        värssyä tuonut,auttaiskos
        asiaa jos noita anelis??

        Mie sinua kiittelen
        vierailustasi :)


    • Teet itsestäsi kuvauksen näin
      oletan noidan sanoilla
      ja olemuksellasi.

      Luen ja olen hiljaa
      mitään sanomatta,sillä
      yön vaatimilta aivoilta
      on turha odottaa tähän
      mitään sanottavaa.

      Sinä noita Livenä
      tähän uneeni,joka
      odottaa vuoroaan.

      Kiehtovat ovat sanasi
      aina olleet,etenkin
      tästä tuo viimeinen kpl.Nuku hyvin.

      • Minänoita

        siekö hiljaa..hmm
        epäilykset heräävät
        että yrität huijata
        vaka vanhaa noita
        parkaa joka toisinaan
        muotoaan muuttaa
        haluaa..

        lupaan ensiyönä
        tulla uniisi jollen
        viimeyönä ollut?


        Hyvää huomenta Dolan
        ja kiitos sanoistasi
        joista muuten olen
        melkoisen otettu!Kiitos hymyn kera!


      • Minänoita kirjoitti:

        siekö hiljaa..hmm
        epäilykset heräävät
        että yrität huijata
        vaka vanhaa noita
        parkaa joka toisinaan
        muotoaan muuttaa
        haluaa..

        lupaan ensiyönä
        tulla uniisi jollen
        viimeyönä ollut?


        Hyvää huomenta Dolan
        ja kiitos sanoistasi
        joista muuten olen
        melkoisen otettu!Kiitos hymyn kera!

        Minä tälläinen hiljainen vakaa
        Väinämöinen,joka ei ole
        noitaa vielä unissaan
        nähnyt,
        älä sitten hirveästi
        peloittele etten
        traumatisoidu.

        Aamun harmaus tuntuu
        vaihtuvan auringon
        pilkahduksiin.


      • Minänoita
        dolan kirjoitti:

        Minä tälläinen hiljainen vakaa
        Väinämöinen,joka ei ole
        noitaa vielä unissaan
        nähnyt,
        älä sitten hirveästi
        peloittele etten
        traumatisoidu.

        Aamun harmaus tuntuu
        vaihtuvan auringon
        pilkahduksiin.

        ei ole luvassa,
        lupaan herätellä
        hellällä kädellä

        aamun harmaudesta
        kuoriutumassa sopivan
        lämmin päivä ,ainakin
        täällä kyöpelissä = )


      • Minänoita kirjoitti:

        ei ole luvassa,
        lupaan herätellä
        hellällä kädellä

        aamun harmaudesta
        kuoriutumassa sopivan
        lämmin päivä ,ainakin
        täällä kyöpelissä = )

        -hellyyden ehdoilla ensi yönä-


      • Minänoita
        dolan kirjoitti:

        -hellyyden ehdoilla ensi yönä-

        kävinkö unessasi,
        en muista?

        Hyvää huomenta
        kuitenkin sinulle Dolan,
        uusi päivä ja uudet kujeet!


      • Minänoita kirjoitti:

        kävinkö unessasi,
        en muista?

        Hyvää huomenta
        kuitenkin sinulle Dolan,
        uusi päivä ja uudet kujeet!

        Huomenta hyvä Ystävä,et Sinä
        käynyt luonani,vaikka olisin
        mielelläni tavannut Sinua.

        Kujeillaan hyvän tahtoisesti,
        sillä kiva tietää,että Sinä
        ymmärrät huumorin kukkaa.

        Hyvää päivääsi.


    • sitä lapin noita osaa käyttää sanoja jokohan unelma on saavutettu

      • Minänoita

        jaa a ehkä se selviää
        seuraavassa värsyssäni.. = )

        Mie sinua täältä
        kovasti kiittelen!


    • *marinfrist*

      Sie halvattu mänit tän Tuhkimo-laulun tähän
      värkkäämään ja miunkiin miel tul nii haikiaks....

      Olet sie könkkäpolvi nyt ketuhännän värine,
      noi siin käyp, ko tippuu väripurkkii...


      Ja muuta en sano, täst virkkausest, et tuon yhenkii pilikun oisit saant unohtaa...ko se on nyt nii yksin siin, et oikee sääliks käyp...
      Sorry... :´/

      • Minänoita

        et sunkas sie vaan
        seiso vielkii siel peilin
        edes se naurettava mekko
        päälläs ja odota niit
        kurpitsavaunui..katos ko
        ne ei tuu,ne mädäntys matkalla,
        tässä vesisateessa...

        ja se prinssi siel
        linnanjuhlis, se on sammunu
        rappusille siihen mihin
        sun piti se 55 kokoinen
        kalossis pudottaa..


        Sinua kiitellen
        ystiksesi maalaisnoituli!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe