Olen vaihtamassa öljylämmitystä Hakelämmitykseen,Onko Säätötulen hakepoltin hyvä?Ainakin on markkinoiden halvin.
Hakelämmitys
10
2629
Vastaukset
- rohkeasti vain
Tervetuloa joukkoon. Kyllä kaikki hakepolttimet ovat hyviä. Ne ovat niin yksikertaisia puhaltimia. Moni on tehnyt itse. Minulla vetomat 450.
- mä vaan I I
Taidan hankkia veto-Mat 40kw/500 vaikuttaa aikast järkevältä.Kuinka paljon hakettaa kuluu vuodessa,jos nyt menee öljyä 1500l vuodessa
- pääset vähemmällä työllä
mä vaan I I kirjoitti:
Taidan hankkia veto-Mat 40kw/500 vaikuttaa aikast järkevältä.Kuinka paljon hakettaa kuluu vuodessa,jos nyt menee öljyä 1500l vuodessa
Eikös se laskennallinen kaavio ole. 1litra öljyä vastaa 12 litraa haketta, 1500 öljyä = 18 kuutiota haketta. Minulla meni öljyä ennen noin 3000 litraa. Ja viimme talvena noin 40 kuutota haketta. Veto-mat 500. Pellettiä 6 kertaa vähemmän. Hake on paljon kevyempää painoltaan ja polttoteholtaan, verrattuna pellettiin. Hakkeeni ei ollut aivan kuivaa, joten sitä kului muutama kuutio enemmän.
Parasta stokria, kun verrataan puukattilaan on näkymä piipusta. Stokeri palaa puhtaammin, koska siinä on ikuinen liekki. - 6 kertaa vähemmän?
pääset vähemmällä työllä kirjoitti:
Eikös se laskennallinen kaavio ole. 1litra öljyä vastaa 12 litraa haketta, 1500 öljyä = 18 kuutiota haketta. Minulla meni öljyä ennen noin 3000 litraa. Ja viimme talvena noin 40 kuutota haketta. Veto-mat 500. Pellettiä 6 kertaa vähemmän. Hake on paljon kevyempää painoltaan ja polttoteholtaan, verrattuna pellettiin. Hakkeeni ei ollut aivan kuivaa, joten sitä kului muutama kuutio enemmän.
Parasta stokria, kun verrataan puukattilaan on näkymä piipusta. Stokeri palaa puhtaammin, koska siinä on ikuinen liekki.Minkä verran tuli erotusta vuoden käyttömenoihin eli tuntipalkkaan kun työtä oli vähemmän?
- Juuja 74
pääset vähemmällä työllä kirjoitti:
Parasta stokria, kun verrataan puukattilaan on näkymä piipusta. Stokeri palaa puhtaammin, koska siinä on ikuinen liekki.Saman verran maksaa pelletillä lämmitäminen,mitä öljyllä jos menee 1500l öljyä vuodessa se maksaa 1200e.Pelletti maksaa 100e/500kg kesällä mennee pellettiä 500kg kuukaudessa ja talvella 1000kg kuukaudessa.. tulee aika kallista.
- mä vaan II
Juuja 74 kirjoitti:
Saman verran maksaa pelletillä lämmitäminen,mitä öljyllä jos menee 1500l öljyä vuodessa se maksaa 1200e.Pelletti maksaa 100e/500kg kesällä mennee pellettiä 500kg kuukaudessa ja talvella 1000kg kuukaudessa.. tulee aika kallista.
Ajattelin jos vaihdan hakkeeseen,niin saan omasta metsästä puut ja itse haketan ei siinä varmaan hirveä työ ole, hakettaa jos kerran menee vaan n.20 kuutiota vuodessa.Ainoa huonopuoli on, että joudun kuskaamaan kotipaikasta 40km:n päästä hakkeen.Mites sitten jos lähden reissuun, tai haluan lämmittää vaikka sähköllä joskus, riittääkö kun arimaxsin 340 bio pannussa on 1kpl 6kw:n sähkövastuksia pitääkö se talon normaali lämmössä,talo on 2001 rakennettu vesikiertoinen lattialämmitys/käyttövesi.lämmitys neliöitä n.200
- korkeintaan kesällä
mä vaan II kirjoitti:
Ajattelin jos vaihdan hakkeeseen,niin saan omasta metsästä puut ja itse haketan ei siinä varmaan hirveä työ ole, hakettaa jos kerran menee vaan n.20 kuutiota vuodessa.Ainoa huonopuoli on, että joudun kuskaamaan kotipaikasta 40km:n päästä hakkeen.Mites sitten jos lähden reissuun, tai haluan lämmittää vaikka sähköllä joskus, riittääkö kun arimaxsin 340 bio pannussa on 1kpl 6kw:n sähkövastuksia pitääkö se talon normaali lämmössä,talo on 2001 rakennettu vesikiertoinen lattialämmitys/käyttövesi.lämmitys neliöitä n.200
et niin
- Jos omia puita löytyy
mä vaan II kirjoitti:
Riittää se 6 kw pitämään talosi lämpimänä reissun ajan. Jos laitat katilaan 1000 litran lämminvesivaraajan. Laita sähkövastus varaajaan. Ja kyllähän se hake palaa vaikka et kotona olisikkaan, riippuu tietenkin hakesäiliön koosta. Ja jos hake loppuu, niin sähkövastus jatkaa. Ja olisihan sinulla 1000 litraa 80 asteista vettä varastossa. Reissun aikana voisit poltaa pellettiä. Se palaa 6 kertaa kauemmin kuin hake.
- mahollista!!
mä vaan I I kirjoitti:
ota se kuution säiliöllä!!
itelläni on 450l säiliö ja kadun kyl etten ottanut isompaa!
ja jos vielä haketta käytät niin sitähän palaa enempi! - varavoimaksi!
mä vaan II kirjoitti:
... vaikka öljypoltinta, jonka voit vaihtaa tohon tokerin reikään siksi aikaa kun olet reissussa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829