Kiinteä Scalextric rata kotiin

Sabaton

Elikkäs kotiini on siunaantunut 285x145 kokoinen alue johon ajattelin rakentaa kiinteän Scalextric-radan. Ennen puita, tekonurmea ja maalattua uretaanimaastoa tms. ajattelin kysellä vähän mielipiteitä kokeneemmilta harrastajilta millainen rata minun kannattaisi hankkia.

Katselin vähän ratapaketteja niin Digital Super GT näyttäisi mahtuvan juuri siihen tilaan. Haluaisin siihen silti jotain spesiaalia mutten tiedä mitä. Tai haluaisin tietää puuttuuko paketista jotain sellaista mikä yleensä olisi hyvä olla jotta harrastuksesta saisi kaiken irti? Paketissahan on valmiina kaksi ”kaistanvaihtopaikkaa, mutta haluaisin niitä ainakin yhden lisää jännityksen kasvattamiseksi. Myös mukana tulevat autot eivät ole ihan minun makuuni. Olisiko siis järkevämpää kasata rata kokonaan yksittäin myytävistä osista, tulisiko mahdollisesti halvemmaksi? Ja jos tulee niin miten osaan suunnitella sen (ruutupaperilla ja mittanauhallako?)

Olisin myös kiinnostunut tietämään onko olemassa ”valotolppia” eli pieniä katulamppuja tms. Tai miten sellaisia voisi itse tehdä? Koska radasta tulee kiinteä olisi virtajohtojen vetäminen helppoa radan alta. Vanerilevyyn vaan reiät tolppien kohtaan.

Niin ja vielä sellainen kysymys kun ostaa autoja erikseen, niin mistä tietää että sopivat myös digi-radoille. Vai sopivatko ne kaikki kaikkiin ratatyyppeihin? Jossain lelukaupassa kun niitä kävin katsomassa, niin ei niissä mielestäni ollut mitään mainintaa suuntaan tahi toiseen.

Kiitoksia kaikille vastauksista, toivottavasti apua löytyy :)

1

833

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzzrrrr

Paketti tulee halvemmaksi, mutta paloista saa mielusamman. suunnittelun voi hoitaa scalextric track desinger ohjelmalla. Löytyy muistaakseni ilmaiseksi tai voi ostaa alan liikkeestä.

Digitaali radasta saa huomattavasti mielenkiintoisemman Pitlanelle (varikolla).

Kaikki scalet käy digirataan, mutta digi ominaisuuksien hyödyntäminen vaatii digipiirin autoon. Paketissa tämä on aina mainittu. Autija voit ostaa vaikkapa netin Huutokaupoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      394
      1056
    2. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      325
      1035
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      895
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      797
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      772
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      736
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      666
    8. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      665
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      651
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      650
    Aihe