Minä olen kohta 22 vuotias nainen ja olen kärsinyt hirmuisista kuukautiskivuista jo kohta 7 vuotta.
Mikään burana tms lääke ei ole minulla tehonnut, vaikka olisin niitä ottanut miten paljon.
Uudella poikaystävälläni on Ice Power niminen kylmägeeli,hänen selkäkipuihinsa ei se vaikuta, mutta minun kuukautiskipuihin se on jo vaikuttanut kolmien kuukautisten ajan.
Kylmägeeli viilentää jääkylmäksi vatsani seudun ja monesti myös alkaa lämmetä. Ei se tunnu pahalta ollenkaan minun mielestäni. Koska kipuni ovat tuon geelin takia poissa, päätin tästä teillekin kertoa. Kokeilkaa jos auttaa teillä. Ice Poweria saa ihan apteekista.
Huom! Auttanut myös minun rannekipuun ja nilkka kipuihin.
Kertokaa oma mielipiteenne tuotteesta. Kiitos :)
Ps. tämä on terveellisempi vaihtoehto kuin särkylääkkeet..
Ja olen e-pilleireitä käyttänyt, mutta ei nekään minulla auta..
Löysin apua kuukautiskipuihin!
38
17377
Vastaukset
- Ice Power
Niin, tottakai se auttaa lihaskipuun, eli siihen, kun kohdun lihakset supistelevat. Monella menkkakivut kuitenkin ovat paljon monimutkaisempi asia, jolloin burana esim. vähentää vuotoa ja näin ollen auttaa enemmän. Sinulla kun tuo kipu on selvästi lihasperäistä, niin kokeilepas vielä terveellisempää hoitokeinoa, liikuntaa. Ei se Ice Powerkaan ole hyväksi pidemmän päälle.
- tyttönen ^^
No mikseipä tuo aine sitten voisi auttaa kun se kerta minulla on auttanut?
Burana ja muut särkylääkkeet ei kaikilla auta edes, ja ne ei ole terveellisiä pidemmän ajan mittakaavalla. Joillakin ihmisillä burana voi myös lisätä vuotoa.
Liikuntaa on kokeiltu mutta ei sekään niihin pahinpiin kipuihin auta mitä on olemassa.
Olen viettänyt aikaa sairaalassakin noiden kipujen takia. Ice Poweria laitettaisiinkiin vain tiettyyn kohtaan. Särkylääkkeet imeytyy kaikkialle. - ......................
tyttönen ^^ kirjoitti:
Burana ja muut särkylääkkeet ei kaikilla auta edes, ja ne ei ole terveellisiä pidemmän ajan mittakaavalla. Joillakin ihmisillä burana voi myös lisätä vuotoa.
Liikuntaa on kokeiltu mutta ei sekään niihin pahinpiin kipuihin auta mitä on olemassa.
Olen viettänyt aikaa sairaalassakin noiden kipujen takia. Ice Poweria laitettaisiinkiin vain tiettyyn kohtaan. Särkylääkkeet imeytyy kaikkialle.tuskin se ice power nyt kohdun seinämiin imeytyy...ja siitähän menkkakivuissa on kyse, kohdun lihakset supistelee...
- Hennukka2
Itsekin olen tuota kokeillut.
Apu onkin siinä, että se viilentää erittäin paljon ja sitten se alkaa kuumottaa.
Enemmän se sen tekee kuin muut keinot. ;)
Jos yhtään kiinnostaa kokeilla kuin syödä lääkkeitä, niin kokeilkaa ihmeessä. Kysykää apteekista sitten onko siitä Ice Powerista haittaa pidemmällä ajalla?
Ja ei tuossa ole edes mitään pahoja aineita. :) - juurikin,
tyttönen ^^ kirjoitti:
Olen viettänyt aikaa sairaalassakin noiden kipujen takia. Ice Poweria laitettaisiinkiin vain tiettyyn kohtaan. Särkylääkkeet imeytyy kaikkialle.että tottakai se auttaa lihasperäiseen lipuun, vai enkö? En ole koskaan kuullut Buranan lisäävän verenvuotoa menkoissa. Ja sellaistakaan tutkimusta en ole nähnyt, että Rurana aiheuttaisi mitään haittaa normaaliannoksina. Ehdotin vain, että, jos apu liittyy lämpöön tai lihaksien rentoutumiseen, liikunta on normaali tapa lievittää sitä. Ihan vapaasti saa käyttää Ice Poweria, mutta se on turhaa rahanhukkaa, ihan niin kuin Buranakin, jos kivut lähtevät liikunnalla. Me, jotka emme voi liikkua, keksimme jotakin muuta.
- Jestas mitä ihmisiä
...................... kirjoitti:
tuskin se ice power nyt kohdun seinämiin imeytyy...ja siitähän menkkakivuissa on kyse, kohdun lihakset supistelee...
Auttoi minullakin järkyttäviin kuukautiskipuhin, joten jos ei sinulla auttanut niin ei tarkoita ettei se kellään muulla auta!!!! -.-
- Carita
"Vastoin kuin äkillinen ja "kova" kylmä, kylmägeeli sopii myös jatkuvaan käyttöön ilman sivuvaikutuksia tai paleltumariskiä"
http://www.icepower.net/tuoteperhe.htm
IcePower-kylmägeeli
* Vaikuttaa välittömästi
* Ei vaadi tehotakseen lääkehoidon kaltaista imeytymisaikaa
* Laskee muutamissa minuuteissa ihon pinnan lämpötilaa noin 5 asteella, heijastevaikutus myös syvempiin kudoksiin
* Vaikutus muita kylmähoitoja optimaalisempi ja vaikutusaika pidempi, jolloin vältetään elimistön vastareaktioita
* Ihon lämpötilan normalisoituessa kylmägeelikäsittelyn jälkeen verenkierto ja aineenvaihdunta vilkastuvat geelin sisältämien eteeristen öljyjen ansiosta, jolloin turvotus alenee
* Nopea ja helppo käyttää joka paikassa -varmistetaan säännöllinen hoito
* Hoito voidaan toistaa useita kertoja kuurimaisesti
* Laaja käyttöalue
* Pakkauskoot 75, 150, ja 400ml- Carita
* Laskee muutamissa minuuteissa ihon pinnan lämpötilaa noin 5 asteella, heijastevaikutus myös syvempiin kudoksiin
Eli syvemmälläkin auttaa :P
- pupunkorva
mullakin auttaa kylmäpussi mahakipuihin.
- Maama-
Tämä tuli täytenä yllätyksenä. En olisi ensin uskonut tuon auttavan, mutta kyllä se näköjään auttaa. Tässä tuskissani etin netistä vinkkejä ja onneksi bongasin tän! Kiitos!!
- 7luokkalainen
ihanaa nyt ei sitten tarvitse kärsiä enään :) koveneeko kuukautiskivut iän myötä??
- toinen 7luokkalainen
Varmaa seki vähän yksilöllistä, mutta kuulemani perusteella ne kivut vähenee iän myötä aika usein... :D mulla ainaki helpottunu ajan myötä ja ollu koht vuoden menkat.
- tyyti
oi, toimiiks oikeesti?!?!?11 vois kokeilla
- Elvenpath
Minulla päinvastoin auttaa lämmin.
Sain joululahkaksi töpseliin tökättävän lämpötyynyn ja sen jälkeen ollut huomattavasti helpompaa elämä. Buranakin toimii jos sen saa otetua heti. Yleensä lääkkeellä mennään pari ensimmäistä päivää jos sattuu olemaan kouluun lähtö tai olen reissussa silloin. Muuten mennään sillä lämpötyynyllä. Ja minullakin hirveä kivut ensimmäisinä päivinä. Suosittelen lämpötyynyä. - jennyliini123456
mulla hirveeet kivut...sairaalassa vietetty sen takiakin paljon...mitä ihmeellisimmät lääkkeet ei auta eikä pistokset ne saattaa hieman helpottaaa oloa mutta taas noin tunnin päästä tuleee kovat kivut takaisin ja sinäkään aikana ei ole kivut kokonaan lähteneet....iän myötä kivut ovet vain koventuneet menkat alko mulla 11 v. ja nyt olen 19v. kokeiltu kaikkia kikkoja on jo ja mikään ei toimi, mut luin et on mahdollista että kohdusta katkaistaan kipuhermot ja se voisi auttaaa mut sitä ennen pitäää tutkia tarkemmin ettei mulla ole endometrioosia.....
- nurse kättäriltä
Miksei sinulle ole jo tehty laparoskopiaa? Eli miksi sitä endon mahdollisuutta ei aiemmin ole suljettu pois/todettu?!
UÄ ei sitten kerro onko endoa vai ei, siis tarkasti, laparoskopia sen kertoo.
Outoa että sinulle on injektiona annettu kipulääkettä jonka teho on ollut noin lyhytaikainen... - Oho miten sä ton...
Kokeilin ja ihme kyllä toimi melkee heti,kiitos!
- Hannna
Munkin pitäis kokeilla. Lopetin e-pillerit n. 6 kk sitten ja sen jälkeen on ollut ihan järkyttävät kivut. Nappasin eilen yöllä tän tekstin luettuani oman kylmägeelin joka helpotti huomattavasti, mutta tuo varmaan toimii paremmin!
Kiitos! en olisi ikinä tullut ajatelleeksi ja nyt en enään pelkää seuraavia kuukautisiani :) - sdfg
ouuu, pitääpä kokeilla heti ! kiitti !!!
- 24
Mulla auttaa lämpötyyny ja kävely viikko/2 ennen kuukautisten alkua joka päivä puolen tunnin lenkki (vaikka aamuin illoin) ja aloittaa arcoxia 60 mg pari päivää ennen kuukautisia n.2 tabl päivässä.
- sininen kielo
amsterdamissa ja hollannissa mm. kannabis on laillista joka auttaa huomattavasti kuukautiskipuihin. Se on lääkekasvi, jota määrätään kipuihin ja särkyihin mm.
- Anonyymi
Oli sitten laillinen tai ei, kannabis on huume johon jää helposti koukkuun ja loppupeleissä voi olla vaarallinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli sitten laillinen tai ei, kannabis on huume johon jää helposti koukkuun ja loppupeleissä voi olla vaarallinen.
Tai oikeastaan ehkä päihde olis parempi nimitys
- toimii!
Edellä olevat jotka väittää että auttaa vaa pinnalliseen lihassärkyyn, OLETTE VÄÄRÄSSÄ. :) suhtauduin eka skeptisesti ja ajattelin ettei auta koska kipu on jossain syvemmällä mut TOIMI HETI! :) meni 10 sek levittämisestä ni kivut lähti, nyt tilalla jännä viilee tunne vatsassa ja selässä (levitin siis alavatsaan ja- selkään) jes! Pelastit mun päivän :)
- Epsukka_
Kärsin itsekin aikamoisista kuukautiskivuista. Kipu säteilee jopa reisiin asti. Pitääpä kipaista apteekista tuota kylmägeeliä! Kun näkyy kaikilla jotka sitä on kokeillut on auttanut. Minulla auttaa myös jo pieni liikunta heti kipuihin niin saapahan helpotusta kun kävelen apteekille :)
Kuukautiseni alkoivat eilen ja yleensä huomattuani niiden alkavan hirmuinen kipu iskee suunnilleen parin tunnin päästä. Mutta tällä kertaa heräsin vasta seuraavana aamuna niin kovaan kipuun että olisin voinut itkeä. Jalat tuntuu että kramppaa koko ajan jos seisalteen olen, mutta pakotin itseni liikkeelle nii helpotti. Tuntuu myös että alaselkä on reistaillut että siitä johtuen kipu säteilee voimakkaammin myös sinne.
Särkylääke auttaa, mutta joudun varmaamaan vähintään reilu puoli tuntia siihen, että se alkaa vaikuttamaan. Onko kenelläkään muuta neuvoa mitä minun tilanteessa voisi tehdä? En käytä e-pilleiretä, ikää löytyy 19 ja tuntuu että omalla kohdalla kuukautiskipuni ovat pahentuneet iän myötä.
Olen kyllä miettinyt tuota lämpötyynyäkin. Omistan kissan, mutta tämä mokoma ei kyllä malta sen aikaa makoilla mahani päällä että se lämmittäisi ja helpottaisi :) - kivuton1
PARAS LÄÄKE KUUKAUTISKIPUIHIN ON ORGASMI! USKOKAA POIS . mulla oli ihan kauheeeet kuukautiskivut kunnes sit ton tajusin . Aina kun kuukautiset alkavat otan pari buranaa tjm ja sit itsetyydytän :D vain klitorista tietysti . 1-2 orgasmia ja kivut ovat poissa :)
- Hjälp
Olen 15vuotias likka ja minulla on aivan järkyttävät kuukautiset, lääkkeet ei auta olen napsinut buranaa, ibuprofeenia, ja miramaxia sitä kovinta mahdollista kipulääkettä. Olen käynyt lääkärissä joka määräsi minulle vain kipulääkettä. Itse olen kokeillut liikuntaa, kylmägeeliä, jääpakettia vatsan päällä, kuumavesipulloa jne...Joudun olemaan pois koulusta kuukautisten alkupäivinä, koska kivut vievät melkein tajun. Joudun perumaan menojani ja voin suoraan sanoa minua pelottaa aina että milloin ne alkavat. Kipuni säteilevät miltein kaikkialle kehooni ja alavatsassa on pahimmat kivut, supistelee, kramppaa jne... Olisiko teillä mitään neuvoja joilla voisin lievittää kipuja? Vai kanttaisiko mennä lääkäriin, vähän minua pelottaa jos sieltä löytyy esim. endometrioosi....
- jklsdfajkl
Mene ehdottomasti lääkäriin! Ja nimenomaan gynelle, ei yleislääkärille. Jos löytyy endometrioosi, saat siihen apua, parempihan se on löytää.
Ja tiedän tunteen, itse olen sua reilusti vanhempi ja kivut on järkyttävät, kaikki mahdollinen hormonaalinen hoito on kokeiltu ja vahvoja särkylääkkeitä sun muita nappeja kiskottu. Mikään ei vain auta. Itse olen sen ikäinen että kohta gyne suostunee keskustelemaan jo kohdunpoistosta.
Toivottavasti sulle löytyy apu vähän aikaisemmin jostain! - Sarah -77
Heip. Lähdin vastaamaan, koska tekstisi on niin tuttua. Mulla on ollut kauheat kuukautiset 11-vuotiaasta. Mulla menee oikeasti taju jos en saa lääkettä. Burana on yhtä tehokasta kuin maito. Eli ei mitään apua. Eikä muutenkaan järkeä nappailla niitä - vaste kuukautiskramppeihin todella pieni.
Mulle on määrätty tota Miranaxia, jouduin vetämään sen 550mg n.5x päivässä että sai apua, mutta se onneksi korvattiin tuotteella nimeltä ARCOXIA ja nyt auttaa. Kysy josko lekuri voisi määrätä sulle sitä. Mä tiedän 20 vuoden kuukautiskipuhelvetin kokeneena! - tytteli -99
Sarah -77 kirjoitti:
Heip. Lähdin vastaamaan, koska tekstisi on niin tuttua. Mulla on ollut kauheat kuukautiset 11-vuotiaasta. Mulla menee oikeasti taju jos en saa lääkettä. Burana on yhtä tehokasta kuin maito. Eli ei mitään apua. Eikä muutenkaan järkeä nappailla niitä - vaste kuukautiskramppeihin todella pieni.
Mulle on määrätty tota Miranaxia, jouduin vetämään sen 550mg n.5x päivässä että sai apua, mutta se onneksi korvattiin tuotteella nimeltä ARCOXIA ja nyt auttaa. Kysy josko lekuri voisi määrätä sulle sitä. Mä tiedän 20 vuoden kuukautiskipuhelvetin kokeneena!Luin yhdestä netti sivulta että kalanöljy kapselit auttaa kuukautis kipuihin no päätin kokeilla kuukautiskipuihin kalanöljy kapseleita.. ja helpotti paljon. Enää kivut ei ole niin tuskallisia kuin ennen toimii itselläni ja toivottavasti auttaa muilakin.
Toivottavasti oli apua - aneeminen
tytteli -99 kirjoitti:
Luin yhdestä netti sivulta että kalanöljy kapselit auttaa kuukautis kipuihin no päätin kokeilla kuukautiskipuihin kalanöljy kapseleita.. ja helpotti paljon. Enää kivut ei ole niin tuskallisia kuin ennen toimii itselläni ja toivottavasti auttaa muilakin.
Toivottavasti oli apuaMinulle kalaöly kapselit taas lisäsivät runsasta vuotoa entistä runsaaksi joten kannattaa tarkkailla sitäkin. Itse en tuota heti osannut yhdistää, mutta onneksi edellisen satsin loppuessa en heti ostanut uutta ja jostain satuin lukemaan asiasta kunnes välähti, että siinä syy. Mutta pms oireisiin siitä oli kyllä apua, mutta ennemmin kärsin niistä kun vuodan älyttömästi.
- huuhhuhuhhhuu
Onnelliset, kun teillä kipuja vain menkkojen aikaan... Täällä nyt kolmatta viikkoa synnytyssupistus päällä, yötäpäivää. Huomenna aloitetaan gynepuolen tutkimukset. Labrakokeissa ei poikkeavaa. Taidan kokeilla tuota kylmägeeliä. Tänään ottanut jo 2 litalginia, 1000 mg parasetamolia, 600 mg buranaa - ei mitään apua.
- Tuskissaanoleva12v.
KIITOS LUOJA. (:
- ei enää kamalaa
Olen 17 ja kuukautiset olleet 4 vuotta. Kyllä se Ice power ibuxin 600mg on auttanut. Ennen söin vain burana 400mg ja ei niistä ollu mihinkään. Lääkäristä sitten sain noita vahvempia lääkkeitä ja sen kylmägeelineuvon.
- 38 v
Mä liputan kyllä maarianohdakkeen puolesta. Löytyy luontaistuotekaupoista. Ihan muista syistä aloin kokeilee nyt vuoden alussa, nyt on jo toiset menkat menossa ilman särkylääkkeitä. Olisinpa löytänyt tämän jo kauan sitten. Tähän asti ei ole ollut kuukautisia ilman särkylääkkeitä ja niitä on jokuset ehtinyt olemaan...
- 7 luokkalainen
Mulla tosi koviin kipuihin auttaa sellaset punaset buranat, oiskohan ne jotain burana caps tai sinne päin ja niitten lisäks ice poweria. Toimii!
- samaa mieltä Kivuton
Orgasmi tosiaan auttaa! :) Sen pienet krampit saa veren virtaamaan paremmin joten kivut helpottuvat, myös päänsärkyyn auttaa.
Kannattaa kokeilla - 8 luokkalainen
Mulla joskus auttaa kylmäpussi, mutta ei siitäkään pidemmän päälle kauheasti apua ole. Oon kokeillu monia särkylääkkeitä, ja burana on ollu se ainoa joka on tehonnut menkkakipuihin. Joudun syömään ihan järkyttävästi särkylääkettä ja kärsin myös närästyksestä. Todennäköisesti johtuu juuri tuosta buranan syömisestä. Nyt kokeilen menkkakipuihin e-pillereitä jos niistä olisi jotain apua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747