Pyörä lähtee hyvin käyntiin mutta hiukan lämmetessään lähtee kaksi pyttyä pelistä pois...korjaamolla lataus tarkistettu ja puolat vaihdettu.Samoin cdi-puoli tarkistettu..ok.kaikki vinkit olisi tervetulleita.
Honda vf 1100:n käyntiongelma
17
3613
Vastaukset
- pecos
siis -84 magna
- Jerka
Terve, kai olet tulpanjohdot vaihtanut, itselläni oli se vikana vt:ssä, tosin on kakspyttynen, mutta kaksi tulppaa/sylinteri.
Tuttavallani olis muuten vt 1100 vm.86 myynnissä täällä Tukholman ulkopuolella 4000 euroa, hienossa kunnossa. - pecos
Jerka kirjoitti:
Terve, kai olet tulpanjohdot vaihtanut, itselläni oli se vikana vt:ssä, tosin on kakspyttynen, mutta kaksi tulppaa/sylinteri.
Tuttavallani olis muuten vt 1100 vm.86 myynnissä täällä Tukholman ulkopuolella 4000 euroa, hienossa kunnossa.joo.... sähköpuoli on lähes läpikäyty.nyt sain vihiä jotta kyseessä voisi olla vika impulssiantureissa.saa nähdä,,,,,kiitti tarjouksesta, mut jos sais tän joskus kuntoon.
- rebakoooo
moi olisko jotain yhteystietoja olisin kiinnostunut siitä sun kaverin hondasta
- pekkakoo
Kyllä vika linjalta pulssianturi-CDI-puola pitäisi löytyä, jos akku on kunnossa ja pyörä lataa kunnolla. Tai huono lliitos jossain. CDI voi tehdä tuota lämmetessään, onpa jollakulla ollut sellainenkin vika, että satula painoi CDI:tä kaksi päällä ajettaessa ja aiheutti käyntihäiriön. Pätkiikö kierroslukumittari samalla ?
Koeta saada jostain lainaksi varmasti toimiva CDI, ja testaa sillä. Dynatek on alkanut tehdä noita ison Magnan bokseja, tosin hiukan maksaa.- pecos
joo....cdi-box oli tarkistettu korjaamolla.kun korjaajalla sattui olemaan hyllyssä semmoiset.Kierroslukumittari ei pätki.nyt sain impulssi-anturit...tosin käytetyt.Katsotaan miten käy kun saan ne kiinni.Staattori on myös vaihdettu ja latausjännite ok mut akusta en ole varma.Voiskohan paska akku olla tollaisen ongelman syynä?
- pekkakoo
pecos kirjoitti:
joo....cdi-box oli tarkistettu korjaamolla.kun korjaajalla sattui olemaan hyllyssä semmoiset.Kierroslukumittari ei pätki.nyt sain impulssi-anturit...tosin käytetyt.Katsotaan miten käy kun saan ne kiinni.Staattori on myös vaihdettu ja latausjännite ok mut akusta en ole varma.Voiskohan paska akku olla tollaisen ongelman syynä?
Niin, mitkäs pytyt siitä tipahtaa pois ? Vieläkin uskoisin siihen CDI:hin. Korjaajalla voi olle hyllyssä toimimaton pari. Huono akku voi kyllä aiheuttaa vaikka mitä oireita, mutta jos pyörä sillä jaksaa startata, ei kai se akku niin huono ole. Oletkos muuten katsonut vian ollessa päällä, että tuleeko kipinää tulpille ?
- pecos
pekkakoo kirjoitti:
Niin, mitkäs pytyt siitä tipahtaa pois ? Vieläkin uskoisin siihen CDI:hin. Korjaajalla voi olle hyllyssä toimimaton pari. Huono akku voi kyllä aiheuttaa vaikka mitä oireita, mutta jos pyörä sillä jaksaa startata, ei kai se akku niin huono ole. Oletkos muuten katsonut vian ollessa päällä, että tuleeko kipinää tulpille ?
Itse en ole tehnyt mitään testejä.ollut vähän aikaa ja samoitte tien vein korjaukseen.Yksi vanhojen pyörien korjaaja oli kans pitkälle cdi-boxin kannalla.kun sain jollaa taval testattuu pelaako cdi.boxit vai ei....taitaa olla aika kalliit? Ja ilmeisesti 2-ja 4 pytty putoaa pois
- pekkakoo
pecos kirjoitti:
Itse en ole tehnyt mitään testejä.ollut vähän aikaa ja samoitte tien vein korjaukseen.Yksi vanhojen pyörien korjaaja oli kans pitkälle cdi-boxin kannalla.kun sain jollaa taval testattuu pelaako cdi.boxit vai ei....taitaa olla aika kalliit? Ja ilmeisesti 2-ja 4 pytty putoaa pois
Sivulla http://users.rcn.com/kochc/moto/spark/ig_repair.html kehoittetaan kokeilemaan vikaa vaihtamalla moduleita keskenään, jotta siirtyykö vika. Tosin 2-4 moduli antaa virtaa bensapumpulle, ja 1-3 taas kirroslukumittarille ja toimii kierroslukurajoittimena, jotn en oikein tiedä, kun sinulla oireet tulevat vasta lämpimänä. Tosin tuo Bill Koch tietää mitä kirjoittaa. Sitten kun vika on päällä, voisi kokeilla kylmäsprayta siihen 2-4 boxiin, että saisi vian paikallistettua satavarmaksi. Boksit ovat arvokkaita ja vaikeasti saatavia, ebaysta voisi löytyä. Vaihtoehtona voisi olla se Dynatekin uusi, maksaa alle 300 dollaria, ja korvaa molemmat boksit, ja on ohjelmoitavissa.
Googlaa VF custom forum (suomenkielinen), ja kysele sieltä, voisi löytyä apua myös, jos joku sattuu olemaan lähellä. - ...kele
pekkakoo kirjoitti:
Sivulla http://users.rcn.com/kochc/moto/spark/ig_repair.html kehoittetaan kokeilemaan vikaa vaihtamalla moduleita keskenään, jotta siirtyykö vika. Tosin 2-4 moduli antaa virtaa bensapumpulle, ja 1-3 taas kirroslukumittarille ja toimii kierroslukurajoittimena, jotn en oikein tiedä, kun sinulla oireet tulevat vasta lämpimänä. Tosin tuo Bill Koch tietää mitä kirjoittaa. Sitten kun vika on päällä, voisi kokeilla kylmäsprayta siihen 2-4 boxiin, että saisi vian paikallistettua satavarmaksi. Boksit ovat arvokkaita ja vaikeasti saatavia, ebaysta voisi löytyä. Vaihtoehtona voisi olla se Dynatekin uusi, maksaa alle 300 dollaria, ja korvaa molemmat boksit, ja on ohjelmoitavissa.
Googlaa VF custom forum (suomenkielinen), ja kysele sieltä, voisi löytyä apua myös, jos joku sattuu olemaan lähellä.Vika on yksinkertaisesti TULPAN JOHDOSSA.
- pecos
...kele kirjoitti:
Vika on yksinkertaisesti TULPAN JOHDOSSA.
eipä vikaa löytynyt tulpanjohdoista......mut kiitti vihjeestä
- temes1
pecos kirjoitti:
eipä vikaa löytynyt tulpanjohdoista......mut kiitti vihjeestä
pitkästä aikaa!pyörä oli jo maantumassa mut nyt löytyi sitten vika.Kyseessä ei ollut mikään sähköpuoli......mikä ihmetytti kaikkia, kun pari pyttyä lähti pelistä aina pois.Vika on kaasarin "painekalvot", tai miksi niitä sitten kutsutaankin.Eli kalvon luistin kera.Kaksi rikki.Ja mokomat vi..n systeemit maksaa suomesta ostettuna n.150 e..................kappale.Jos joku tietää halvempaa linjaa......kaikki tiedot tervetulleita...
- pekkakoo
temes1 kirjoitti:
pitkästä aikaa!pyörä oli jo maantumassa mut nyt löytyi sitten vika.Kyseessä ei ollut mikään sähköpuoli......mikä ihmetytti kaikkia, kun pari pyttyä lähti pelistä aina pois.Vika on kaasarin "painekalvot", tai miksi niitä sitten kutsutaankin.Eli kalvon luistin kera.Kaksi rikki.Ja mokomat vi..n systeemit maksaa suomesta ostettuna n.150 e..................kappale.Jos joku tietää halvempaa linjaa......kaikki tiedot tervetulleita...
34 puntaa kappale (ja ehkä ALV päälle, en ole ihan varma) osoitteessa http://www.nrp-carbs.co.uk/honda_carburettor_diaphragms.htm . Jos tilaat, voitais jakaa postikuluja, pitäisi pikkusabren bensahanaan saada korjaussarja.
- temes1
pekkakoo kirjoitti:
34 puntaa kappale (ja ehkä ALV päälle, en ole ihan varma) osoitteessa http://www.nrp-carbs.co.uk/honda_carburettor_diaphragms.htm . Jos tilaat, voitais jakaa postikuluja, pitäisi pikkusabren bensahanaan saada korjaussarja.
Tuohan kuullostaa jo ihan järkeen käyvältä hinnalta.Olen huomena lähdössä reissuun, mut palaan alkuviikosta himppeen.jos ei muuta ihmettä tapahdu niin tilataan vaan kimpassa osat.Katellaan sitten tarkemmin,kun tulen, miten saadaan puhelinyhteys.
- pekkakoo
temes1 kirjoitti:
Tuohan kuullostaa jo ihan järkeen käyvältä hinnalta.Olen huomena lähdössä reissuun, mut palaan alkuviikosta himppeen.jos ei muuta ihmettä tapahdu niin tilataan vaan kimpassa osat.Katellaan sitten tarkemmin,kun tulen, miten saadaan puhelinyhteys.
OK, tehdään niin, liity (jos et jo ole) vaikka VF-foorumille, ja yksityisviestillä
- temes1
pekkakoo kirjoitti:
OK, tehdään niin, liity (jos et jo ole) vaikka VF-foorumille, ja yksityisviestillä
Liityin 22.09 foorumiin.En löytänyt sun nimimerkillä henkilöä, mut itse olen nimimerkillä kemes.
- pekkakoo
temes1 kirjoitti:
Liityin 22.09 foorumiin.En löytänyt sun nimimerkillä henkilöä, mut itse olen nimimerkillä kemes.
Lähetin yksityisviestin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1007806- 1075597
- 2754861
- 494813
- 753584
- 502828
- 602541
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412274