Ostin eläinkaupasta akvaarioon tarkoitettuja juurakoita. Niistä näytti lähtevän väriä jonkin verran joten keitin ne ja uitin ne n viikon sangossa. Kun väriä ei sitten enää näyttänyt juuri ollenkaan lähtevän juurakoista laitoin ne akvaarioon. Nätisti sisustelin kasveja ympärille ja niin pois päin. Nå nyt vajaan viikon jälkeen vesi on akvassa kuitenkin pikkuhiljaa värjääntynyt ruskeaksi.
Tietääkö joku että onko tämä ihan vaan kosmeettinen juttu ja häiritseekö veden ruskertava väri kaloja? Ei kai juurakoista voi mitään haitallista veteen irottautua joka olisi haitallista kaloille?
Kuinka kauan tällaiset eläinkaupasta ostetut juurakot voi päästää väria, kokemuksia?
Juurakot värjää veden
2
385
Vastaukset
- fish KING
... ei se luonnossakaan aivan kristallin kirkasta ole, vesi jossa kalat elävät. Jotkut kauneimmat värikkäimmät kalat elävät jopa niin mustissa vesissä ettei siellä sukeltaja eteensä näkisi.
Kantoja olisi vain pitänyt peseskellä ja liotella vain triplasti kauemmin :)
Kannot värjäävät vettä vuosia jos vertaus kohtana on juurikin yhtä kirkas vesi kuin mitä raanastakin tulee, normaalisti.- =o)
Nå, en mä kyllä sitä kristallin kirkasta vettä odottanutkaan siellä olevan, vaikka näkyisihän silloin fisut selvemmin. ;)
Sitä vaan pelkäsin että kalat siitä voi huonosti. :) Täytyypi ongeskella niitä pois sieltä (kannot siis) ;) ja liuottaa niitä vähän lisää.
Onhan se kivaa kun se akva kerran on, jos kalatkin sieltä näkyisi. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033812Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii602406Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912286- 472203
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131287Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561247
- 701147
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1241117