Ohjeita Riian yöelämään

Asuja

Riian yöelämä on parhaimmillaan viihdyttävää ja sykkivää. Mutta valitettavasti myös vaaroja täynnä. Koko latvialainen yhteiskunta tuntuu perustuvan kusetukseen, ainakin turismin kohdalla.

Yritin listailla pari seikkaa, mitä kannattaa pitää mielessä yöelämän koukeroissa liikkuessa.

1. Liikkukaa aina porukassa, ja pitäkää huolta. Turhan usein kuulee juttua, jolloin yksi ryhmäläisitä on lähtenyt sooloilemaan ja palaa hotellille silmä ummessa tai ainakin rahattomana.

2. Välttäkää tissibaareja. Pahimpia huijauspaikkoja. Erityisesti ne paikat, jolla on sisäänheittäjiä. Sisäänheittäjät lupaavat vaikka kuun taivaalta, mutta oven sisäpuolella totuus on toinen.

3. Käykää paikoissa, jossa paikallisetkin käyvät, silloin kusetetuksi joutuminen on epätodennäköisempää. Osa ravintoloista, esim . Coyoter Fly päästää sisään vain latvialaisia, kts. kohta 4.

4. Latviassa miehen mennessä ravintolassa juttelemaan naiselle, tämä tulkitaan vain ja ainoastaan pillun vonkaukseksi. Ja näitä turistivonkaajia on kuulemma ihan tarpeeksi. Suosittelen bongaamaan muita turisteja ja iskemään heitä. Mikäli paikallinen nainen tulee juttelemaan kanssasi, ole äärimmäisen varovainen. Muna ei välttämättä ole hänen tarkoitusperä.

5. Maksa aina käteisellä, kaikki ovat lukeneet juttuja ylilaskutuksista ja korttien kopioinnista. Kanna mukanasi vain tarvitsemasi määrä rahaa.

6. Drinkkeihin kaadetaan vodkaa suomalaisiin ravintola-annoksiin nähden kolminkertaisia määriä. Varo humaltumasta liikaa !

7. Älä yritä neuvotella portsarien kanssa, mikäli he pyytävät sinua poistumaan. Nyrkinantokynnys on yllättävän matalalla.

8. Käykää vessassa porukalla. Naisillehan tämä on ihan luonnollista.

9. Venäläisten hallussa olevia ravntoloita kannattaa välttää loppuun saakka. Mafian hallussa.

10. Pitäkää hauskaa. Suurin osa paikallisista on täysin rehellistä väkeä. Valitettavasti paha kello kuuluu kauas.

Muita neuvoja saa antaa.

2

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoista

      lienee juuri tuo,että varo humaltumasta liikaa,sillä silloin saattaa itse jättää lompakkonsa mihin sattuu yms.Drinkkien hinta ja vahvuus on tosiaan sitä luokkaa,että kun hauskaa on ei huomaakaan kuinka kännissä sitä loppujen lopuksi on.Minullekin kävi niin etten muistanut aamulla miten hotellille tulin,mutta onneksi vaimo muisti enkä ollut möhlöillyt mitään yhden kaljalasin kaadon lisäksi.Viimeisen ravintolan laskun olimme maksaneet minun luottokortilla,jolloin olin vielä osannut näppäillä oman tunnuslukunikin oikein.Katselin ensimmäiseksi herättyäni,että kaikki on tallella.Korttiani ei myöskään ollut ylilaskutettu.Mutta tosiaan.Riski on suuri,että muisti pätkii noilla reissuilla.

    • Kertoo

      vaikkapa tämä uutisointi jonka mukaan pelkästään suomalaisilta turisteilta on väkivallalla uhkailemalla tai muuten huijaamalla kusetettu jo yli 100 000 euroa.

      http://www.baltictimes.com/news/articles/21110/

      Ei siis ehkä kannata käyttää sitä luottokorttia siellä tai lähteä näiden naispuolisten "sisäänheittäjien" mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe