miten pääsen kunnialla eroon

miehestäni

Olen niin pirun tyhmä kun menin naimisiin 12 vuotta vanhemman miehen kanssa. Nyt meillä on pari yhteistä lasta, jotka ovat ihan ihania. Mutta toi äijä, se syö minua päivä päivältä.. Ikäero tulee nyt vastaan.
Inhoan laiskoja ihmisiä, ja nyt mieheni vetoaa koko ajan kipuihin ym, jonka vuoksi ei tarvitsisi tehdä mitään. Hän on nyt eläkkeellä, ja niin patalaiska, että kärsii oikein katsoa.
Haluaisin erota mahdollisimman pian, mutta miten kun tulee vaan niitä syytöksiä, että miksi kun toinen on niin kiltti jne.
Tylsyys on kuitenkin se pahin. Olen niin kypsä, että välillä ajattelen, että jätän työni ja lähden jonnekin..en tiedä minne..
Olen niin rikki, että tuntuu ettei kukaan voi tilannetta ymmärtää.
Minulla on yksinkertaisesti maailman laiskin ja avuttomin mies täällä kotona.
Luulin joskus että hän on toisenlainen, mutta kun arki koitti, niin totuus tuli hyvin pian esille.
Siis tää tilanne on niin pirun kamala, että jos olisin heikompi menisin narun jatkoksi.
Olisi kiva tietää löytyykö muita saman ihanan ONNEN omaavia rakkaita..

8

1527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...vaan sairas

      sairaana ihminen on väsynyt ja heikoilla, miehesi varmaan kuntoutuu pikkuhiljaa eläkkeellä ollessaan, ainakin jos saisi sinulta tukea

    • kirjjoituksestasi..zz

      Minulla vähän samanlainen juttu. Harkitsin eropäätöstä yli kolme vuotta. Odotin vain, että lapsemme kasvaa.
      Sitten vain lähdin pari muovikassia käsissäni ja niin edelleen.
      Siitä on nyt pari vuotta ja kaiken olen joutunut hankkimaan kirppiksiltä ja muista halpis jutuista. Ero ei ollut kuitenkaan niin helppo juttu mitä kuvittelin. Menetin siinä niin paljon ystäviä, sukulaisia, työystäviä..ym.
      Lapseni kyllä ymmärsi minua ja lähtöäni. Kuitenkin hän jäi isälleen.
      Nyt kaiken alusta alkaen en ole enään niin yksin kuin alussaa ja nyt näyttää jo siltä, että selvisin siitä kuitenkin elävänä ja hengissä. Nyt vasta voin huokaista helpotuksesta. Aluksi olin niin ykin ja se tuntui niin pelottavalta, etten sitä lähtöni aikoihin edes tajunnut.

      Ei kukaan muu voi tehdä päätöstä kuin Sinä. Toivon Sinulle voimia jaksaa ja tehdä päätöksiä jotka vain Sinä voit tehdä. Miestäsi et pysty enään muuttamaan ja jos olet siinä pisteessä ettet itse voi muuttua älä hukkaa aikaa. Minäkin olen sen verran vanha jo, että eläkeikään on enään 8v.
      Tsemppiä Sinulle ja lapsille...

      • eroon miehestäni

        kiitokset hyvistä ja järkevistä lausunnoistanne/neuvoistanne.
        Koetan selvittää tilanteen, mutta vaikka päätyisi mihin ratkaisuun tahansa, niin kaikki tuntuu niin vaikeelta...
        No yksi elämä täällä vaan on elettävänä...


      • uuno puuroturhapuro
        eroon miehestäni kirjoitti:

        kiitokset hyvistä ja järkevistä lausunnoistanne/neuvoistanne.
        Koetan selvittää tilanteen, mutta vaikka päätyisi mihin ratkaisuun tahansa, niin kaikki tuntuu niin vaikeelta...
        No yksi elämä täällä vaan on elettävänä...

        on se niinkin mutta pettymään tulette,oikea elämä on valitettavasi eri kuin saippuasarjat tai lääköriromaanit,mutta yrittänyttä ei laiteta eli panna.
        ihminen tekee sen minkä tekee eikä aina sitäkään...
        tarkoitan että sukat pitäis vaihtaa useammin kuin vaihtaa elämänkumppania tai jotain...


    • Ongelmasi syyn

      Kirjoituksesi sisältö ja luonne kertoo täysin miksi ja missä on "ongelma!.

      Syytät ja syytät ja syytät joko itseäsi tai toista mutta yhtään rakentavaa ratkaisua tai ehdotusta kirjoituksestasi ei löydy.

      Katkeruus on yksi sana vain ja keksitty ilmaisu ei se tarkoita että sitä pitäisi alkaa käyttämään hyväksi tai suojautua sen taakse.

      Tylsyys ei tule toisesta vaan siitä mitä tekee itse tylsyyden poistamiseen ja riittääkö siihen ne todelliset eväät mitä on käytettävissä vai haikaileeko unelmissa ym missä suurin osa parisuhde ihmisistä leijailee.

      Vastuun otto ei ole tyhmyyttä, vaan silloin sitoudutaan ja kannetaan vastuu ja se velvoittaa, jälkiviisudella ei saavuta kuin sitä aiheutettua katkeruutta joka poikii oravanpyörää jatkossa ja teet yhä vähemmän suhteen eteen.

      Halusitko aikoinaan miehen, rahaa, lapsia, turvaa, vai mitä kun itse kaikkea ruodit. Vai onko tosiaan oma arviointisi "metsässä" mutta parasta vain on hakea myötäeläjä kaarti ympärille täältä säälimään ja vahvistamaan.

      Näe vastuu velvoitteita itselläsi niinkuin aina yhteiselämässä tulee tehdä, ja "rakastamisen" tunne ei ole se millä asioita hoidetaan vaan rakkaus on aivan muuta kuin se tyypillinen hetkittäin tuleva intohimo puuska täydellisen miehen tai naisen kanssa.

      No jos kyse on rahasta niinkuin yleensä on kyse silloin vain siitä häpeästä mikä myös pitää sietää kun onnistuu viemään asiansa ongelmiin.

    • 3x ex-rouva

      olen itsekin sortunut kerran naimisiin 11v itseäni vanhemman miehen kanssa; sellainen suhde on väärin!!!! ikäeroa ei saa tasa-arvoisessa, rehellisessä suteessa olla yli 8 vuotta,koska silloion ollaan eri sukupolvea!eivät niin täysin eri-ikäiset pysty muodostamaan tervettä suhdetta. avio-tai avoliitto samanikäisen kanssa on ainoa suhde,joka voi kestää ja jossa saatetaan päästä yhteisymmärrykseen, ja jossa voidaan vanheta yhdessä,eikä toinen ole valmiiksi vanhus. otat eron vaan reippaasti ja ihmettijöille voit kertoa totuuden: otit liian vanhan kumppanin. jokainen ansaitsee omanikäistä seuraa,niin pikkulapset,nuoret kuin aikuisetkin. ketään ei saa pakottaa olemaan isän ikäisen ukon kanssa avioliitonomaisessa suhteessa,SE ON VÄÄRIN!

      • soppa

        Ois pitäny olla viisaampi silloin aikoinaan,miksi otit vahan ukon ?oliko se silloin mielessä kun seurustelit ja olit tohkeisas kun äitisi jo varoitti ja ystävät ihmetteli ?olitko onnesi kukkuloilla kun vanha ukko ihastu sinuun ja halusi perheen sinun kanssa/vai veitkö joltai vanhalta akalta ukon ja olit onnellinen ja voiton varma.Kärsi nyt tyhmyydestäsi ihan ite ja rauhassa,mieti mitä tuli tehtyä,sitä ukkoa ei kukaan pakottanu sinun ottaa?


    • mikäpisti

      ihmettelen mitä näit niin vanhassa MIEHESSÄ ja mihin siinä ihastuit. olet sä kerinny varmaan yhdessä asua jonkin aikaa ennen lasten tekoa. toivottavasti et ollu rahan perään. no kuitenkin en suosittele niin epämoraalista tekoa kuin eroa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2062
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1773
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1577
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      79
      1240
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe