Haiseva ihminen - Ominaishaju

Apua

Haisevatko jotkut ihmiset pahalle, häiritsevälle, kummalliselta? Haluaisin kaikenlaisia mielipiteitä rehellisesti olit hajuherkkä tai et!
Itse olen saanut kuulla "sä haiset" "pierasitko" "mikä täällä haisee" Itse en tätä hajua haista - paitsi joskus petivaatteet ja farkut haisee oudolta/pistävältä.
Huolehdin henk.koht.hygieniasta. Yritän juoda paljon vettä, että aineen vaihdunta toimii.
En vain käsitä miksi haisen? ja miltä voin haista?

Löysin yhden keskustelun TMAU:sta, onko kellään tietoa tästä taudista?(http://www.tukiasema.net/keskustelu/show.asp?id=52314&c=8&p=40&pm=1)
Itselläni on myös takana läheisten ihmisten menetyksiä lapsuudesta saakka - saako tämä elimistön jotenkin lukkoon ja pahaa hajua muodostuu - pelko, jännitys, ylivireys, masennus, suru...?

14

7652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun oleskelet KVH-Toksiinin

      saastuttamissa tiloissa, tarttuu haju vaatteisiin jne. Ja vain sellainen henkilö joka on altistunut jo pitemmän ajan (vuosia) kv-hometoksiinille on herkistynyt niin paljon, että pystyy haistamaan kv-hometoksiinin hajun. Hajuherkistyminen tapahtuu noin 15-oireen seudulla(oiretesti alla). Herkistymätön ihminen ei pysty haistamaan kv-hometoksiinin hajua.
      ...

      Oiretesti

      KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeToksiini-altistus, Toksiini=Myrkky) ei voida todeta yksilötasolla veren IgG-vasta`aineista, eikä ihon Prick-testeillä. KVHT-altistus voidaan todeta alla olevalla oiretestillä, tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvauriohometta, voi sen olemassa olon varmistaa kotikonstillakin ja poistaa ensiapuna välitön terveyshaitta. Koska kosteusvauriohometta ei välttämättä ole näkyvissä, eikä se välttämättä haise, niin on vielä yksi varma kotikonsti todeta sen olemassa olo. */Kosteusvauriohomeen hajusta-kantapään kautta koettua ja käytännössä testattua: Asunnossani on todettu jo aiemmin kosteusvauriohometta, jonka itse haistan selvästi, koska olen altistunut jo pitemmän aikaa kosteusvauriohomeelle. Tein viimeisen testin erään ystäväni kanssa. Kysyessäni häneltä, haistaako hän mitään erikoista asunnossani? Hän vastasi: En, mutta minun on raskasta hengittää täällä, eli jotain täällä on. Mitä tästä opimme?
      No miksei haise? Homeita tunnetaan yli satatuhatta eri lajia, joista noin sadan tiedetään aiheuttavan terveyshaitan, tai vakavan terveyshaitan. Edellä mainituista homeista koostuu rakenteissa muhiva homecocktail.
      1.Välittömästi haiseva homecocktail.
      -Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kosteusvauriohome -kohteista.

      2.Haisematon homecocktail*/.
      -Tällaisen homecocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa (vuosia) kosteusvauriohometoksiinille altistunut henkilö, tai koulutettu homekoira. Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kosteusvauriohome kohteista!
      Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvauriohomeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kosteusvauriohomeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi: Huomaa testin *-kohdat. koska tästä löytyy syy "outoon" käyttäytymiseen.

      *1.Unettomuutta.
      *2.Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
      *3.Uneliaan sekava olo levosta huolimatta.
      *4.Huimausta.
      *5.Pahoinvointia ja oksentelua.
      *6.Aiheettomia kiukunkohtauksia, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
      *7.Vapinaa.
      *8.Viiltävää salamana leikkaavaa päänsärkyä.
      *9.Tavallista päänsärkyä.
      *10.Keskittymisvaikeuksia.
      *11.Aloitekyvyttömyyttä.
      *12.Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
      *13.Sinun on vaikea muistaa sanoja, esimerkiksi hyvin tuntemasi naapurin nimeä et muista.
      *14.Kun alat kertomaan jostakin asiasta ja saman tien unohdat mitä pitikään sanoa.
      15.Hiusten lähtöä.
      16.Veristä yskää.
      17.Keuhkoverenvuotoa.
      18.Voimattomuutta, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
      19.Aamulla saat kaivaa nenästä kuivaa räkäklimppiä, jossa voi olla verta.
      20.Nenä on tukossa.
      21.Liman muodostus hengitysteissä, esimerkiksi aamuisin saat rykiä hartaasti.
      22.Palan-tunne/Kuristava-tunne kurkussa/Kurkku kutiaa, käheyttä ja kurkkukipua.
      23.Nenäverenvuotoa.
      24.Ääni käheytyy tai vaimenee kokonaan, puhuminen vaatii ponnistelua.
      25.Pientä kuumeilua, tai alilämpöä muutaman asteen kymmenyksen......1 C.s asteen.
      26.Olo on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
      27.Silmiä särkee ja ne saattavat rähmiä.
      28.Katseen tarkentamisen vaikeuksia.
      29.Näköhäiriöitä.
      30.Korvia kutiaa.
      31.Ihon kutinaa, kihelmöintiä ja pistelyä, joka pahenee suihkussa ja löylyssä.
      32.Nivelkipuja.
      33.Lihaskipuja.
      34.Lihasjäykkyyttä, varsinkin aamulla lihasjäykkyys vaikeuttaa kävelyä.
      35.Näppyjä.
      36.Verisuonet nousevat ns pinnalle.
      37.Läiskiä iholla.
      38.Verenpurkautumia iholla.
      39.Herkistyminen lisäaineille.
      40.Herkistyminen erilaisille keinotekoisille hajusteille.
      41.Suussa on outo "mantelimainen" imelä maku.
      42.Suuta kuivaa, syljen eritys on vajaata.
      43.Virtsan eritys on runsasta.
      44.Virtsa haisee voimakkaasti. Vaatii aina ensin lääkärin tutkimuksen.
      45.Vatsan oireilu: Vatsakivut, ripuli/ummetus jotka kulkevat käsi-kädessä, runsaat ilmavaivat, jne. Huomaa että vatsa on ihmisen "toiset aivot".
      46.Toistuvat ylähengitysteiden (poskiontelot) tulehdukset. Vaatii aina ensin lääkärin tutkimuksen.
      47.Jalkapohjat kipeytyvät.

      Tulkintaohjeet.
      -Älä tuijota ainoastaan yhtä oiretta, koska se voi käydä useampaan sairauteen.
      -0....5 oiretta: Et ole altistunut kosteusvauriohometoksiinille.
      -Yli 5 oiretta: Kyseessä on todennäköisesti kosteusvauriohometoksiini.
      -Yli 10 oiretta: Etsi kosteusvauriohomeettomat tilat asumiseen, työntekoon, jne.
      -Yli 20 oiretta: Poistu välittömästi kosteusvauriohomeen saastuttamista tiloista.

      Edellä olevaa testilistaa voit käyttää kosteusvauriohome tilanteen seuraamiseen uusimalla testin, kun havaitset muutoksia terveydentilassasi, tai sisäilmassa.
      Kosteusvauriohomeen toteamisessa sinua auttaa myöskin kotikuntasi terveystarkastaja.

      Paras ja tehokkain hoito on lopettaa altistuminen kosteusvauriohometoksiinille ja maitohappobakteerit.

      Seuraavassa suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun altistuminen kosteusvauriohometoksiinille loppuu:
      -Yli 30-oiretta, oireilu loppuu noin 12 - ~ kuukaudessa.
      -Yli 20-oiretta, oireilu loppuu noin 6 - 12 kuukaudessa.
      -Yli 10-oiretta, oireilu loppuu noin 4 - 6 kuukaudessa.
      Huomaa, että kosteusvauriohometoksiini on saattanut aiheuttaa pysyviä kudosvaurioita, jolloin oireilet aina heti altistuessasi kosteusvauriohometoksiinille ja luonnonhomeelle.
      ...

      KVHT-altistuneen hoito

      Lääkärikään ei pysty edellämainitussa KVHT-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
      1.Altistuksen pysyvä lopettaminen, joka on tärkein,
      2.Maitohappobakteerit, joka on ainoa lääkinnällinen lääke KVHT-altistuksessa. Oikea bakteerikanta (katso kolme tärkeintä bakteeria alempaa) joka sisältää vähintään 5`miljardia (suositus=10`miljardia) bakteeria/vrk, poistaa/lievittää oireilua, mutta kokonaan oireilu poistuu vasta kun sen lisäksi KVHT-altistuminen loppuu pysyvästi. Kun haluat tietää onko sinulle tullut jo pysyviä kudosvaurioita, niin sen näet jo tuolla ylempänä olevalla testillä. Testin lopussa on suuntaa antava ohje oireilun poistumiselle laskettuna oireilun tämänhetkisestä tasosta. Mikäli akuuttia tarvetta ei ole, kannattaa siirtää sitä lääkärissä käyntiä, kunnes näet onko se edes tarpeen. Ja vasta sitten jos oiretaso ei laske alle viiden osuman, vaan jämähtää NOIN 10-osuman tienooseen, niin voidaan päätellä se että kudosvaurioita on jo tullut ja sen jälkeen tarvitaan lääkäriä etsimään missä ne kudosvauriot on ja mitä sitten on tehtävissä. Tietenkin jos on akuutti tarve, niin sitten pitää mennä heti lääkäriin!

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/

    • ojjhbjh

      itel on kokemusta samast asiasta mut ihminen on kemikaaleja täynnä mut ajan kans korjaantuu. sopisko treffit ni haistellaan.

      • haju

        Jotkut ovat kuulemma allergisia toisille ihmisille - nenä alkaa vuotaa ym.


    • t***a

      Onko sinulla mitään lääkitystä? Se kuulemma vaikuttaa, kun maksa-arvot on koholla. Itse, ainakin oman käsitykseni mukaan, haisen vähemmän, kun pitkäaikainen lääkitys on purettu ja maksakin alkaa olla parantunut.

      • Apua

        En käytä mitään lääkkeitä - enkä ole joutunut syömään. Itse epäilen kahvin ainakin pahentavan hajuani eli sitä en enää juo - enkä sipulia syö.


    • haiseva!

      Minulla on masennuslääkitys ja mielestäni haisen kummalliselta. Vaatteet alkavat jo vähäisen käytön jälkeen haisemaan ikään kuin oksennukselta! Sitten huomaan, että jos syön esim. pullaa, jää suhun outo tunkkainen maku/haju. Minulla on laktoosi-intoleranssi, eli maitotuotteet aiheuttavat ilmavaivoja (sekin vielä!). Tuntuu, että vaikka kuinka huuhtelisi suuta suuvedellä ja vaikka hampaat ovat kunnossa, haisee hengitys tunkkaiselta!

      • haukkkkkkka

        Lääkkeitä syövät ihmiset haisevat "kummalliselle" Ystäväni oli "mielisairas" ja söi lääkkeitä.. Haistoin saman hajun kuin skitsofreenikko-mummoni kotona. Ei mukava haju.
        Sekä ystäväni haisi pahalta, pistävältä ja imelältä jonkun aikaa koska hänellä oli jokin bakteeritulehdus


      • ehdotuksia syiksi :
        haukkkkkkka kirjoitti:

        Lääkkeitä syövät ihmiset haisevat "kummalliselle" Ystäväni oli "mielisairas" ja söi lääkkeitä.. Haistoin saman hajun kuin skitsofreenikko-mummoni kotona. Ei mukava haju.
        Sekä ystäväni haisi pahalta, pistävältä ja imelältä jonkun aikaa koska hänellä oli jokin bakteeritulehdus

        Psyyken lääkkeet ,muut mömmöt, suun sairaudet, vaatteiden pesuaineet, ruokavalio ( mm.sipuli, maito,kaali. Ne joillekin). Saippuoiden hajusteet iholla muuttuvat pahanhajuisiksi. Asunnon ruoan- ja muut hajut tarttuvat vaatteisiin. MUTTA. Vauvaperheessä se ihana tuoksu. Miehen paidan haju...testosteroniko lienee...ja monet muutkin. Onkohan ihmisellä hajumuisti ?


    • Haisulille

      ...homeen hajua tai sieni. Jos hometta on tiloissa, vaatteet ja kaikki tavarat haisevat omituisille. Itse sitä ei edes tunne.

      Nyt tunnistan homeen hajun, mutta en silloin koululaisena kun asuin talossa, jossa oli hometta. Kaveri sanoivat, että haiset oudolta, enkä itse sitä tuntenut lainkaan.

      Tässä keskustelu, jossa haisee sieni. Voisko olla tätä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=2000000000000017&conference=4500000000001748&posting=22000000037626905

      Sitten olen lukenut vielä yhdestä sairaudesta, joka antaa omituisen ominaishajun, mutten muista, mikä sairaus, mutta alapää haisee.

      Itse tunnen erään diabetes miehen, jolla ilmeisesti lääkitys painaa ihosta makeaa hajua.

      Kuitenkin, jos on kyse sairaudesta, varmasti siihen on lääkettä. Miksi kärsit asiasta, joka voidaan parantaa miltei satavarmasti kun syy löytyy. Käy haistattamassa itseäsi lääkärillä tai terveydenhoitajalla.

    • lemahdus

      Ja se mitä niiden yhteissummasta tulee.rauhaset erittävät siitä sitten osan ulos.

      • Anonyymi

        Olen huomannut haisevan homeelle, voisiko johtua siitä että olen melkein aina kotona enkä vieraissa?


    • huono haju!

      Liha esimerkiksi punainen liha, sipuli,mausteet, sipsit... huono haju tulee...

      Enemmän hedelmiä ja vihanneksia, maitohappobakteeri on hyvä.

    • 444222

      samoja kommentteja olen saanut kuulla, vaikken itse pysty itseäni suoraan haistamaan. Huomaan kyllä kun olen pitkän aikaa hiostunut esim kuumana päivänä kummallisen hajun, mutta aistin sen vain epämääräisesti. Tuota hajua ei tule kun hikoilen urheillessa. Ikinä ei ole lääkärissä missään testeissä ollut epänormaaleja tuloksia veriarvoissa tai elinten toiminnassa. Olen teetättänyt myös TMAU-testin ja samalla myös dimethylglycinurea-testin ulkomailla, negatiiviset tulokset. Ilmeisesti lääkärit eivät tiedä metabolismiin liittyvistä hajuongelmista vielä kovinkaan paljon, TMAUkin on vain yksi pahaa hajua aiheuttava metabolinen häiriö ja siitäkin vain harvat lääkärit ovat kuulleet.

    • Jotkut haisevat

      Noin 5 % ihmisistä haisee todella kuvottavalle. Itselläni on yksi tällainen ystävä, josta lähtee voimakas makkaran tuoksu jatkuvasti. Välillä hän haisee enemmän makkaralle ja välillä onneksi vähemmän.

      Ollaan vietetty paljon aikaa yhdessä ja tiedän, että hän ei edes syö makkaraa vaan aivan tavallinen, terveellinen ruokavalio hänellä on. Myös hänen isästään lähtee tällainen paha makkaranhaju. Sitä vastoin hänen äitinsä ja veljensä eivät haise.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe