Mäyräkoiran reisilihas..

omistaja...

Moi!Meidän 10 kk vanhalla mäykyllä on takajalassa reisilihaksessa rasitusvamma/venähdys.Eläinlääkäri määräsi koiralle viikon lepoa ja tulehduskipulääkkeet. Onko muilla mäykyn omistajilla kokemuksia tälläisestä?Lääkäri kun sanoi että ei ole kovin yleistä että mäykylle tälläistä tulee.Koira satutti jalkansa luultavasti juostessaan pellolla/metsällä.Toivon vaan että vaavin jalka tulisi pian kuntoon,ja pysyvästi!!:):) Vain asialliset vastaukset!!!KIITOS!!

10

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta,

      mutta toivottavasti paranee hyvin eikä vaiva uusiudu.

    • mäkyrijukuri

      millä lailla oireilee tuo vamma?? ontuu? roikottaa? meidän mäykky 6kk törmäsi autoon (niinkuin eläinlääkäri asian ystävällisesti ilmaisi...)ei murtumia, mutta kävellessä välillä roikottaa kinttuaan, mutta juostessa käyttää sit ihan hyvin... kun hieroo sitä jalkaa on se lihas ilmeisen arka...

    • omistaja...

      koira aristaa jalkaa ja ontuu välillä kävellessä.seisoessa pitää takajalkaa ilmassa.juoksiessa ei huomaa mitään vikaa.nyt on neljäs päivä lääkekuurissa menossa.en ole ainakaan huomannut että koira ontuisi enää.meillä koira vingahti aina kun eläinlääkäri kosketti reisilihasta.oli kyllä hyvä eläinlääkäri,tutki todella tarkasti jalat ja selän.kuvauksiin ei ollut aihetta mennä.toivon nyt vaan kun liikuntakielto loppuu,ja tietty lääkekuuri,että koira olisi terve eikä mitään tulisi enää:):)

      • mäkyrijukuri

        että toipuis tessu teillä... meillä vingatelee välillä kun nostaa, ja jos ei itse löydä hyvää asentoa!! pitkään kun on levossa näyttäis olevan ok. mutta kun alkaa leikkiä rumuttamaan ni jossain vaiheessa alkaa sit taas ontua.. näyttäis siis siltä et rasituksesta ärtyilee... tuollahan tuo nytkii suihkii pitkin pihaa välillä kinttu ylhäällä ja välillä taas normimmin....


      • ***

        Tuollaisen vamman hoidossa lepo ja kevyt liikunta on parasta lääkettä. Se että koira ei onnu enää tarkoittaa VAIN sitä, että kipulääkkeet vaikuttavat, ei sitä että koira olisi jo parantunut! Itse en ainakaan antaisi kipeän koiran juosta pitkin pihoja!!


      • mäkyrijukuri
        *** kirjoitti:

        Tuollaisen vamman hoidossa lepo ja kevyt liikunta on parasta lääkettä. Se että koira ei onnu enää tarkoittaa VAIN sitä, että kipulääkkeet vaikuttavat, ei sitä että koira olisi jo parantunut! Itse en ainakaan antaisi kipeän koiran juosta pitkin pihoja!!

        että lepo on paras lääke.. mut tuu sä ottaa se sit kiinni.....


      • omistaja...
        mäkyrijukuri kirjoitti:

        että lepo on paras lääke.. mut tuu sä ottaa se sit kiinni.....

        meillä koira on ainakin niin villi ja kerkeäväinen tapaus,että vaikea sitä on yrittää levossa pitää.Jatkuvasti haluaisi hyppiä ja riekkua jossain päin..Me nyt koitetaan vähitellen lisätä hauvan liikuntaa..toivon sydämeni pohjasta että vaivat olisi tällä ohi.Meillehän eläinlääkäri suositteli häkkiä johon koira olisi pistetty pariksi päiväksi.Sitten kyllä lääkärikin joutui myöntämään että on sen verran ehtiväinen tapaus ettei taida onnistua.


      • mäkyrijukuri
        omistaja... kirjoitti:

        meillä koira on ainakin niin villi ja kerkeäväinen tapaus,että vaikea sitä on yrittää levossa pitää.Jatkuvasti haluaisi hyppiä ja riekkua jossain päin..Me nyt koitetaan vähitellen lisätä hauvan liikuntaa..toivon sydämeni pohjasta että vaivat olisi tällä ohi.Meillehän eläinlääkäri suositteli häkkiä johon koira olisi pistetty pariksi päiväksi.Sitten kyllä lääkärikin joutui myöntämään että on sen verran ehtiväinen tapaus ettei taida onnistua.

        tais pätee taas joku jolla ei ole koiraa tai ainakaa mäyräkoiraa.... kokeiltu kyllä on rajottaa pennun liikkumista, mut se ei ollu kivaa kenestäkään.... ja sen tietää jolla pentu on!!!


      • koiria, ihan
        mäkyrijukuri kirjoitti:

        tais pätee taas joku jolla ei ole koiraa tai ainakaa mäyräkoiraa.... kokeiltu kyllä on rajottaa pennun liikkumista, mut se ei ollu kivaa kenestäkään.... ja sen tietää jolla pentu on!!!

        kaksinkappalein mäyräkoiria ja toinen vielä juuri pentu että kyllä tiedän mistä puhun. Liikkumista voi olla vaikea rajoittaa jos koira on virtaa täynnä, mutta tätä energiaa voi purkaa myös esim. aivotyönä eikä ylenpalttisena juoksemisena. No kuka tekee mitenkin, pihalla kirmaava kipeä koira vaan ei tule oikein paranemaan, etenkin kun kyse ns. rasitusvammasta!!


    • mine

      Mun mäykylle kävi samoin. Siihen auttaa hieronta, eli etit jostain koirahierojan ja sovit hänen kanssa käynnit parin kuukauden välein (maksaa n. 20€-40€/tunti). Mun mäykky omistaa todella isot lihakset kokoisekseen ja siksi lihakset takkuavat. Hieronnasta on ollut todella suuri apu ja käytämme sitä noin 2kk välein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe