olen ajatellut ostaa isomman pulpettiveneen. olisko jollaa kokemusta yamarin:in 56 cc ja 100hp yamaha? kuinka monta solmua kulkee? kuinka syvä on V on asteina? paljon on kulutus matka vauhdilla ja kuinka paljon on matka vauhti? onko hyvät lokero tilat?
kiitos etukätein vastanneille.
yamarin 56 cc
5
4838
Vastaukset
- 56 sc
Ihan hyvä valinta. Mulla on itellä 56 SC ja F100 jammu. Yhdellä isännällä huiput 39-40 solmua, neljä isäntää ja täysi tankki 35-36 solmua eli kyllä kerkee. Matkavauhti pyörii siinä 25-> solmua ja kulutus 16 l/tunti -> (Yamahan mittarin mukaan). Itse valitsin SCn CCn sijaan ohjaamon takia, erittäin suojaisa ohjaamo ja tuntui väljemmältä kuin CCssä.
- jammu
Keskikulutus normaalikäytössä 0.78 l/nm.
Ajan yleensä matkanopeudella 24-29s,jollon kierrokset ovat 4000-4600r/min.
Huippunopeus vaihtelee yleensä 1.5 hengen kuormalla välillä 35-37s, riippuen pohjan puhtaudesta. Luotettavan tuntuinen vene, 30s vauhdista voi tehdä u-käännöksen niin nopeasti kuin vaan pystyy rattia kääntämää! Vene on suhteellisen leveä joten vasta-aallokossa hakkaa jonkin verran.
Säilytystilaa on takapenkin alla runsaasti, pikkukoteloita voisi olla enemmän.
Kun veneessä on esim. neljä miestä takana, tankki täynnä sekä tavaroita penkin alla niin takapainoisuus alkaa näkyä liukuunlähdössä. Tästä syystä olen itse suunnitellut tankin siirtoa metrin verran eteenpäin.
Mitään suurempia suunitteluvirheitä veneessä ei tunnu olevan joten sitä kyllä uskaltaa suositella.- SV kiinnostaa
Miten sadevesityhjennys toimii näissä uudemmissa veneissä? Täytyykö hanoja sulkea vai kestääkö esim. pariukkoa takapenkillä ilman että vesi tulee "väärään suuntaan"?
- smt
SV kiinnostaa kirjoitti:
Miten sadevesityhjennys toimii näissä uudemmissa veneissä? Täytyykö hanoja sulkea vai kestääkö esim. pariukkoa takapenkillä ilman että vesi tulee "väärään suuntaan"?
Vettä voi tulla lattialle lähinnä kouruun jos on monta ukkoa veneen peräosassa. Jos venettä kuormaa tasaisesti niin ei mitään ongelmaa. Joskus läppä ei sulkeudu peruutettaessa, silloin kyllä takapenkillä istuvilla sandaaleissa sukat kastuu.
- Anonyymi
Minä menin ostamaan 50 heppasella . Kaksi aikuista takana ja kaksi pulpetin takana. Ei nouse plaaniin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458760Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde482558- 422359
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282357- 971807
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941803Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221680Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä331171Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61116