ootte pennun leluna sellaisesta infrapuna"kynästä"?
Siis tiiätte kait mitä tarkoitan?
Näin sellaisia myytävänä lemmikkieläinkaupassa ja aloin miettiä, että voiko sellaisella leikkiä pennun, tai yleensäkkin koiran kanssa?
mitä mieltä
9
3627
Vastaukset
- jke
Tarkoitat varmaan laser-osoitinta? Olen itsekin laittanut merkille, että tuollaisia on alkanut ilmestyä eläinkauppojen leluhyllyille.
Omasta mielestäni on hullua vahvistaa koiran käytöstä, jossa se jahtaa pientä valokeilaa. Mikään ei ole rasittavampaa kuin koira, joka syöksyy jokaisen valon ja heijastuksen perään. Itse en kyseistä laitetta koiran leikittämiseen käyttäisi.
Varmaan melkoisesti kiihdyttääkin koiraa tollainen leikki. Koira jahtaa valopilkkua, jota kuitenkaan ei koskaan voi saada fyysisesti kiinni. Paljon parempiakin leluja on tarjolla.- aloittaja
joo, just sitä laser-juttua tarkoitan.
Sen minkä näin, niin siinä paketissa luki vielä, että paljon hauskempaa, kuin oman hännän jahtaaminen... :/ - sei-sei
aloittaja kirjoitti:
Sen minkä näin, niin siinä paketissa luki vielä, että paljon hauskempaa, kuin oman hännän jahtaaminen... :/Aika kieroa kauppamiesten touhua. Hauskempaa kuin hännän jahtaaminen? Eikös se ole turhautuneen eläimen käytöstä sekin? Kumma, että leikkikalu pitää rinnastaa häiriökäytökseen.
Sitä paitsi, käsittääkseni laser-kynä on haitallinen silmälle, jos sattuu osumaan suoraan silmään se valo. aloittaja kirjoitti:
Sen minkä näin, niin siinä paketissa luki vielä, että paljon hauskempaa, kuin oman hännän jahtaaminen... :/Meillä on tuo laser, ja koira juoksee innoissaan sen perässä. Vaikkakin tajuaa mistä se valo tulee, ja yrittää ottaa mun kädestä sitä. Ei ole alkanut mitään muita valoja jahtaamaan. on leikkinyt yksin, ja kissan kanssa. Tuskin ne nykyään mitään vaarallisia ovat, ei niit muuten myytäis lemmikkieläinkaupoissa, ja itsehän voi osoitella sen kanssa niin ettei osu silmiin. Mun collikka ainakin tykkää suunnattomasi kun leikitään laserilla noin kerran kuukaudessa! Ei sen kanssa varmaankaa kannata ihan joka päivä leikkiä. Mutta suosittelen kyllä, todella hauska lelu joka ei omistajalta vaadi mitään, voi vaikka jopa itse istua katsomassa tv eetä samalla =)
vahvistaa koiran vääränlaista käytöstä ja parhaillaan aiheuttaa koiralle neuroosin valonetsinnästä..
vanhassa vara parempi, osta pallo tai fresbee :)
ja sisäleluksi iha pöliä ku sisällä kuuluu rauhoittua ja ulkona touhuta nii saattaa jäähä koiralla vaihde päälle :/- aloittaja
lelua :)
Mutta tukin siitä haittaa on, jos leikkii, niinkuin tuossa joku kirjoitti, että n. kerran kuussa leikkii sillä... en tiiä. aloittaja kirjoitti:
lelua :)
Mutta tukin siitä haittaa on, jos leikkii, niinkuin tuossa joku kirjoitti, että n. kerran kuussa leikkii sillä... en tiiä.ainakaan meillä ei ole tullut yhtikäs mitään huonoa tuosta lelusta, mutta tietty toisille voi tulla jotain valojen jahtausta sitten koko ajan, mut itse en tuohon usko! Ja jos alkaa siltä näyttämään että jahtaa muitakin valoja, niin jättää lelua käyttämättä jatkossa. Ja se valohan on punainen, niin en usko että koira alkaa sen takia kaikkia mahdollisia valoja jahtaamaan, harvoin mistään tulee punaista valoa. Ja pitää tosiaan ihan ekstrajuttuna silloin tällöin niin ei mene neuroottiseksi se valon jahtaaminen. Makunsa kullakin, mutta minä ainakin tykkään ko. lelusta, koirakin saa kivasti vauhtia kun juoksee sen perässä =)
GrandeRocheuse kirjoitti:
ainakaan meillä ei ole tullut yhtikäs mitään huonoa tuosta lelusta, mutta tietty toisille voi tulla jotain valojen jahtausta sitten koko ajan, mut itse en tuohon usko! Ja jos alkaa siltä näyttämään että jahtaa muitakin valoja, niin jättää lelua käyttämättä jatkossa. Ja se valohan on punainen, niin en usko että koira alkaa sen takia kaikkia mahdollisia valoja jahtaamaan, harvoin mistään tulee punaista valoa. Ja pitää tosiaan ihan ekstrajuttuna silloin tällöin niin ei mene neuroottiseksi se valon jahtaaminen. Makunsa kullakin, mutta minä ainakin tykkään ko. lelusta, koirakin saa kivasti vauhtia kun juoksee sen perässä =)
vaikka koira ei oikeasti voi saada sitä valoa kiinni, olen pitänyt leikin lopuksi valoa paikallaan niin että koira on "haukannut" sen. Näin meillä on koira ollut onnessaan kun sai valon kiinni, ja on ymmärtänyt leikin olevan loppu, ei ole ollut vaikeuksia rauhoittua leikin jälkeen.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi5625285Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä753429Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m431789Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo149166617-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais351588- 831384
Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta211283Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.1951128Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen591099Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.731055