Eli onkos kukaan käyttänyt atoopikko koiraa suolahuonehoidossa ja millaisia kokemuksia hoidosta jäi? Olen itse ajatellut tuota kokeilla, kun saadaan nahka taas kuntoon siitepölykauden jälkeen. Muutkin hyviksi koetut vinkit atopian kurissapitämiseen tervetulleita. Alkaa noi pesut ja lääkekuurit riittää...
Suolahuonehoitoa atooppiselle ?
16
620
Vastaukset
- Riva.
Itse en ole käyttänyt.Mutta olen kuulut,että se on hyvä ja toimiva hoito koiralle.Vesisyyhyyn kuulema on ollut todella hyvä hoito.Kannattaa kokeilla.
- Pukeli 1
uskon, että koko suolahuone juttu on humpuukkia.
Kuolleellamerellä olen uinut ja sillä sanoivat olevan parantavia vaikutuksia.
Jos et nyt sinne saakka koiraasi jouda lähteä uittamaan, niin mitenkähän olisi merisuolavesi ammeessa?
Jaa, jaa mitäs koirasi syö?
Melkein aina koirien iho-ongelmissa on väärällainen ruokinta ja juuri sille yksilölle.- solina
barfataan. Atopiassahan on kysymys pölyallergiasta ja kesäaikaan siitepölyjä ei voi välttää ellei pidä koiraa umpiossa...
Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet apua suolahuoneesta ja nyt toivoisin kokemuksia koiralla. Hoito otetaan kuureina, ei ole kysymys suolavedessä uittamisesta vaan ilman suolapitoisuudesta, jossa oleskellaan n.30 min kerrallaan. - Pukeli 1
solina kirjoitti:
barfataan. Atopiassahan on kysymys pölyallergiasta ja kesäaikaan siitepölyjä ei voi välttää ellei pidä koiraa umpiossa...
Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet apua suolahuoneesta ja nyt toivoisin kokemuksia koiralla. Hoito otetaan kuureina, ei ole kysymys suolavedessä uittamisesta vaan ilman suolapitoisuudesta, jossa oleskellaan n.30 min kerrallaan.kerran ja mietin koko ajan, että koskakohan tämä puolituntinen loppuu.
No, en käy väittämään, sillä minähän menin pelkästä uteliaisuudesta kerran Tallinnassa, mutta jos oikein uskoo, niin auttaa varmasti. - Pukeli 1
Pukeli 1 kirjoitti:
kerran ja mietin koko ajan, että koskakohan tämä puolituntinen loppuu.
No, en käy väittämään, sillä minähän menin pelkästä uteliaisuudesta kerran Tallinnassa, mutta jos oikein uskoo, niin auttaa varmasti.Olen kuullut atooppisesta ihottumasta, mutta siitepöly ja huonepölyhän pelkästään saa koiran pärskimään.
Tietysti koira voi olla näille kummallekin allerginen, mutta atooppista ihottumaa se ei tietääkseni aiheuta. - solina
Pukeli 1 kirjoitti:
Olen kuullut atooppisesta ihottumasta, mutta siitepöly ja huonepölyhän pelkästään saa koiran pärskimään.
Tietysti koira voi olla näille kummallekin allerginen, mutta atooppista ihottumaa se ei tietääkseni aiheuta.Atopia nimenomaan esiintyy, hengitetyn allergeenin seurauksena, joita ovat erilaiset pölyt. Myös tietysti suora ihoaltistus voi laukaista reaktion.
Pukeli 1 kirjoitti:
Olen kuullut atooppisesta ihottumasta, mutta siitepöly ja huonepölyhän pelkästään saa koiran pärskimään.
Tietysti koira voi olla näille kummallekin allerginen, mutta atooppista ihottumaa se ei tietääkseni aiheuta.voi aiheuttaa.Atooppinen iho on herkkä,joten mm.huonepöly,jossa sitä pölypunkkia on,voi aiheuttaa oireita.Pelkkä huoneilman liiallinen kuivuuskin kuivattaa ihoa,joka taas altistaa atoopikkoa oireisiin,esiim.kutinoihin ym.
Olen kuullut suolahuoneista hyvää ihosairauksien hoidosta,tosin tarkempaa kokemusta ei ole.
Mutta,siinä mielessä olen pukelin kanssa samaa mieltä,että ruokavalio on erittäin tärkeässä asemassa.Ja SIINÄ yksi tärkeimpiä tekijöitä on hyvälaatuisten ja riittävien rasvahappojen saanti ;).Tietyt vitamiinit mm.e ja sinkki on tärkeitä.Biorion valmiste myös vahvistaa ihoa ja karvaa.
Aloe Vera shampoo (se verkostomyynnistä saatava)on myös hyväksi iholle.- solina
ruokavalio rustattu ja rasvahapot ja omegat menee lääkärin ohjeen mukaan. Meillä siis eliminoitu barf. Atoopikko saa oireita pölyistä, kuten siitepöly ja huonepöly. Suolahuoneesta hakisin lähinnä apua tukevana ja vahvistavana hoitona akuutin tulehduksen helpotettua. Näin voimakasta pölyreaktiota ei ole aiemmin ollut kuin tänä kesänä. Tutkimukset on siis jo tehty ja akuuttihoito aloitettu.
solina kirjoitti:
ruokavalio rustattu ja rasvahapot ja omegat menee lääkärin ohjeen mukaan. Meillä siis eliminoitu barf. Atoopikko saa oireita pölyistä, kuten siitepöly ja huonepöly. Suolahuoneesta hakisin lähinnä apua tukevana ja vahvistavana hoitona akuutin tulehduksen helpotettua. Näin voimakasta pölyreaktiota ei ole aiemmin ollut kuin tänä kesänä. Tutkimukset on siis jo tehty ja akuuttihoito aloitettu.
Ihan uteliaisuudesta kysyn,että onko siis koira barffilla (eliminoitu barf? En oikein ymmärtänyt?)Ja kiinnostaa mitä olette saaneet ohjeeksi lääkäriltä noitten rasvahappojen suhteen?
- solina
molossi kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kysyn,että onko siis koira barffilla (eliminoitu barf? En oikein ymmärtänyt?)Ja kiinnostaa mitä olette saaneet ohjeeksi lääkäriltä noitten rasvahappojen suhteen?
ruoka-aineista olen joutunut eliminoimaan barfatessa naudan, viljathan eivät tässä vaikuta, koska eivät kuulu raakaruokintaan. Atoopikon ruokavalioon pitää lisätä öljyjä. Kalaöljy toimii meillä. Myös shampoot on lääkäriltä ja uskomatonta kyllä usein toistuva pesu lievittää oireita, vaikka luulisi kuivattavan entisestään. Mutta nyt aion kokeilla suolahuonetta, jos vaikka saataisiin apua siitä. aina parempi kuin lääkekuurit.
solina kirjoitti:
ruoka-aineista olen joutunut eliminoimaan barfatessa naudan, viljathan eivät tässä vaikuta, koska eivät kuulu raakaruokintaan. Atoopikon ruokavalioon pitää lisätä öljyjä. Kalaöljy toimii meillä. Myös shampoot on lääkäriltä ja uskomatonta kyllä usein toistuva pesu lievittää oireita, vaikka luulisi kuivattavan entisestään. Mutta nyt aion kokeilla suolahuonetta, jos vaikka saataisiin apua siitä. aina parempi kuin lääkekuurit.
Eli siis onko koiralla myös jotain ruoka-aineallergiaa vai miksi nauta esim.pois.Samoin onko siis viljoille allerginen vai miksi ne on pois?Varsinaisesti atooppiseen ihoon se ei siis pitäisi vaikuttaa,ellei ole niille allerginen.Eli viljat/ryynit on vielä oma lukunsa.
Öljuistä sen verran,että kalaöljyssähän on titynlaiset rasvahapot,muttei kaikkea.Eli esim.saako koira riittävästi esim.E-vitamiinia silloin ruuasta?Myös eläinperäinen riittävä rasvan saanti on tärkeää.Itse lisäisin tuohon siis ainakin kylmäpuristetut kasviöljyt.
ps.Kun olet suolahuonetta kokeillut,kerro kokemuksista,ja toivottavasti auttaa :)- solina
molossi kirjoitti:
Eli siis onko koiralla myös jotain ruoka-aineallergiaa vai miksi nauta esim.pois.Samoin onko siis viljoille allerginen vai miksi ne on pois?Varsinaisesti atooppiseen ihoon se ei siis pitäisi vaikuttaa,ellei ole niille allerginen.Eli viljat/ryynit on vielä oma lukunsa.
Öljuistä sen verran,että kalaöljyssähän on titynlaiset rasvahapot,muttei kaikkea.Eli esim.saako koira riittävästi esim.E-vitamiinia silloin ruuasta?Myös eläinperäinen riittävä rasvan saanti on tärkeää.Itse lisäisin tuohon siis ainakin kylmäpuristetut kasviöljyt.
ps.Kun olet suolahuonetta kokeillut,kerro kokemuksista,ja toivottavasti auttaa :)Meillä alkoi jo puolenvuoden iässä allergia nimenomaan ruoka-aineallergiana. Nauta oli yksi selkeä oireen aiheuttaja eliminaatiodieetin kokeilussa. Sitten tuli testattua vahingossa tuo leipäpuolikin ja taas kutkaa eli todennäköisesti joku viljalaji jota siinä oli. No jäätiin raakaruualle, jotta on helppo kontrolloida mitä koiruus syö. Kaupanpäällisenä saatiin uskomattoman upea turkki, ei uskoisi että on kuiva nahka... Öljypuolta on kokeiltu ja vaihdeltu ja todella kalaöljy on toiminut parhaiten. Eforioniakin kuureina olen antanut.
Nämä pölyjutut on vasta tämän kesän uusi vaiva, eli kun siitepölyt tulivat, alkoi takajalan taipeeseen tulla kutiava ihottuma, joka nopeasti tulehtui ja ei ole kunnolla rauhoittunut koko kesänä. Atopiaksi se on luokiteltu ja sitä itsekin epäilin. Loiset ja hiivat on tutkittu ja niitä ei ole. Varsinainen verikoe allergeenien selvittämiseksi otetaan seuraavalla kontrollikäynnillä. On tämä melkoinen rumba ollut. Uiminenkaan ei ole suositeltavaa kun vedessä on siitepölyä... Siksi kaikki mahdolliset ennaltaehkäisevät tai oireita lievittävät hoidot kiinnostaa nyt kokeilla.
mutta naapurin pojalla pienenä oli aivan kamala atooppinen ihottuma. koko vartalo oli täynnä ihottumaa. myös kädet ja jalkapohjatkin. se oli ihan kamalaa. oli aikoja ettei edes pystynyt kävelemään.
kävi silloin suolakylvyissä ja kotiinkin sai jotakin vastaavaa jota laitettiin kylpyveteen.
mistä tämä johtui ei vissiin koskaan selvinnyt. ainoa mikä on tiedossa ettei siedä maitotuotteita ollenkaan. nyt on kyllä ihan terve.käyväni suolahuonehoidoissa?? Auttoi minua,,mulla silloin kiusasi jatkuvat keuhkoputkentulehdukset/keuhkokuumeet. Helpoitti ainakin minua. Kuulin silloin että ihmisten atooppiseen ihoon olisi apua.
Koirista en tiedä. Kerro ihmeessä jos saat tietää.
Molossi olitko silloin katsomassa kun annettiin akupunktio hoitoa Taimille siihen kutiavaan ihottumaan??- solina
ja luin silloin kirjoituksesi. Silloin mietin hoitoa pojalleni, jolla oli usein nuha, joka sitten loppui kun asiaa alettiin suunnitella =).
Nythän poika voi mennä sinne koiran kanssa niin saavat molemmat kokeiltua, siellä kunpitää mieluusti olla omistaja koiran kanssa, luin hoitoa antavan putiikin sivuilta ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421513Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929