Minulla vasta todettiin keliakia, ja nyt siis opiskelen kovasti viljatonta ruokavaliota. Ongelmaksi on osoittautunut ainakin Makuunin irtokarkit. Ilman tuoteselosteita on vaikea tietää mitkä sisältävät viljaa, mitkä eivät. Onko kellään tiedossa mitä lajeja voi huoletta syödä? (lakritsit ja suklaacrispit, ja keksiä sisältävät tiedän jo jättää pois)
keliakia ja irtokarkit
makean perään
1
637
Vastaukset
- minä80
Irtokarkkeja myyvissä paikoissa kaikkia karkkeja otetaan samalla kauhalla, joten hedelmäkarkkienkin joukkoon on voinut kauhasta tippua keksinmuruja. Sama juttu kun tuotepaketeissa lukee "saattaa sisältää" ihan vain sen takia että tuotteet valmistetaan samoissa tiloissa.
Jos kuitenkin päätät ottaa tämän riskin niin kysy myyjiltä tuoteselosteita. Monessa paikassa olen nähnyt kansion, johon kaikkien karkkien tuoteselosteet on kerätty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä19211758- 298184
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.586176Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1715106- 424881
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai474470Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1164373- 1183845
- 813333
- 481821